Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Ow Hihi das ook grappig scheelt maar 12 dagen hahah

2. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @anakoloet hier moeten we ook nog veel hoor Hihi pff schiet er soms echt van in de stress maar zijn voornamelijk kleinere spullen maar moet nu echt wachten tot de babykamer klaar is want geen plek meer om alles neer te zetten haha.

@dufel. Ja is idd z'n drankje die suikertest en ze kijken ook naar ijzer geloof ik.

@budget hier denk ook wel meer dan 2500 euro kwijt aan alles nu ook veel gekregen en 1000 van schoonpa dus eigen kosten vallen nog mee.

@schoonma heb het er nog met ml over gehad omdat ze steeds contact blijft zoeken via fb of via ml ze telefoon. Ml wil nog geen contact hij vind dat het nu alleen maar is vanwege de baby wat ik met hem eens ben en tja ml vind dat ze eerder had moeten reageren en excuus had moeten aanbieden heeft bijna 2 jaar geduurd.

@dufel hahah jij was nog lang op zeg. Hier gelukkig eerste nacht weer eens door kunnen slapen gevolg nu wel al op maar liever zo dan er snachts elke keer uit.

@samsoko dank je wel :)

@ naam bedankt voor de pb's terug dames!

Hier zo naar het uwv omdat ik ziektewet uitkering heb en deze word wel verlengd tot augustus sowieso maar ik moet wel even laten zien dat ik zwanger ben pfff

@hormonen verschrikkelijk die hormonen he pff hier vooral emotioneel huil om alles hier in het dorp hebben we een kat die op de hoofdstraat leeft die krijgt van iedereen eten enzo superlief beest nu is ie gister aangereden en hebben ze hem moeten inslapen aaah :( zat weer bijna te janken hahah moest me gewoon inhouden ml die zal wel denken haha emo kip.

3. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Hey Dufel, toch nog een beetje kunnen slapen hoop ik?
    Wij hebben altijd een buffer van 1000 voor als de wasmachine stuk gaat of er andere onverhoopte kosten komen.

En over de bedragen: we doen volgens mij niet super zuinig maar lenen bijv de box en wieg. Dat scheelt wel veel. Maxi cosi gekregen.

Ik zit nu niet meer in de stress hoor, moest gewoon weer even een stap zetten door echt iets te doen en te kopen. Nu heb ik voor mijn gevoel weer alle tijd. Vind juist dat iedereen zo vroeg alles al op orde had/heeft, hihi!

4. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Hahaha dufel, toch nog kunnen slapen?
    Knap hoor dat je toch nog voor een 2e zou gaan!

Hier blijft het bij 1 plus zoontje van vl.
    Vl wil geen 3e meer en ik nu ook niet.

Kamertje komt in week 8 dus kan niet wachten! Zin om alles in te richten enzo!
    Vrijdag ga ik met m'n moeder naar van Asten. Zin in.

Kinderwagen komt rond 1 maart geloof ik. Dat is ook al zo haha.

Wiieeee net voor het eerst m'n buik zien bewegen! Voelde een druk meisje en ben er eens op gaan letten. Zo leuk!!

Chantal doorgeslapen, fijn!!
    Moet zeggen dat ik geen probleem heb met slapen (behalve nachtmerries) maarja dat kan nog komen haha!

Werd vanmorgen wel wakker met een gruwelijk harde buik... Achja.

Hormonen: vervelend dames! Knuffel voor iedereen die 'm gebruiken kan!

5. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ow Hihi laratje wij gaan waarschijnlijk ook vrijdag Miss zie ik je dan wel hahah

Hier effe happy. Zit vanaf 1jan 14 in de ww daarna ziektewet wegens depressie die is gelukkig over maar raakte onverwachts weer zwanger krijg nu tot half april ziektewet en dat zwangerschapsverlof tot 1 sep daarna hopelijk weer een nieuwe baan :) hele geruststelling:)

6. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Oh dat zou leuk zijn!!
    Minimeeting haha!

Ow dat zou fijn zijn als je vanaf sept aan de gang kunt! Heb je al sollicitaties uit staan?

Hier een week na gesprek op t werk in de zw, arbeidsomstandigheden. Wat een leugens en valse beoordelingen. Daar ga ik niet nog mijn maand voor uitwerken... Als ze eerlijk waren geweest had ik dat met alle liefde en plezier gedaan maar niet op deze manier. Arbo heeft me ook volledig gelijk gegeven. Per 1 nov ww.

7. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Meiden, wat een gedoe met werk he? Fijn dat je het nu hebt kunnen regelen Chantal! En Laratje, goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Als ze niet meewerken, moet je toch wat.

@Samsoko: ik heb nog even gekeken naar wat ik al eens uitgezocht had. Zie afbeeldingen, het stond bij mij niet in de cao maar het staat gewoon in de wet. Dus die kun je erbij houden! Gewoon even googelen op Artikel 4.5 arbeidstijdenwet, lid 6 en je kunt er zelf ook bij.

Ik krijg volgende week een nieuw rooster. Nu waren 2 dagen van de 3 volledig met lessen ingepland, en dat lukt me echt niet meer. Dus ik heb aangegeven dat ik dat niet meer trek en dus in elk geval een tussenuur wil per dag. Krijg ik terug; het nieuwe rooster ligt al vast, is volgende week bekend.
    Naja, als het weer helemaal vol zit, trek ik wel weer aan de bel. Zo irritant dat werkgevers niet goed op de hoogte zijn van hun plichten!

Ik las ook ergens dat je binnen 2 week nadat je de zwangerschap bekend maakt, voorlichting moet krijgen van je werkgever over zwangerschap en werk...iemand dat gehad hier??

Bijgevoegde bestanden:

8. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
  9. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @laratje haha zou wel grappig zijn!
    Ben nog niet echt bezig voor werk ofzo weet nog niet echt wat ik wil en wat handig is straks met de kleine. Ik kom uit de ouderenzorg. Liefst 24 uur werk dan al tevreden meer trek ik ook niet vanwege mijn darmen :(

Maar gelukkig heel de zomer met de baby :)

Pfff hier net boodschappen gedaan hahah ben kapot

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dufel: ja ik snap inderdaad dat de drempel om aan een tweede te beginnen hoger ligt! Helemaal als je dan nog een kleintje hebt rondlopen (of kruipen haha). Gelukkig weet je het dan in ieder geval van tevoren en kun je er misschien wat tegen doen om het te voorkomen/minder last van te hebben.

Samsoko: ik was ook veel misselijk tot week 13 ongeveer, maar ik zou het ook zo weer doen. Nu weet je inderdaad wel wat je kunt verwachten, dus kun je je daar beter op voorbereiden.

En qua geld: als de baby geboren is ga ik ervan uit dat wij al ons spaargeld nog hebben. We hebben er tot nu toe nog niks van hoeven pakken gelukkig. Wij hebben dan dus nog zo'n 5 tot 6 duizend euro spaargeld. En gewoon de lopende rekening van m'n man met meestal zo'n maandloon erop.
    Kopen jullie veel (dure) dingen nieuw? Zoals kinderwagen/maxi cosi/ box/ meubels etc. Want waar heb je anders zo'n groot budget voor nodig? :p
    Wij kopen alleen bepaalde dingetjes nieuw: wat setjes kleren, kruik, alle soort doekjes en hydrofiel luiers enz. Maar ja ik koop dat ook allemaal voor een paar euro bij de Wibra :p Voor de rest: ledikantje, badje, kinderwagen, maxi cosi en box hebben we allemaal voor een prikkie. Ik denk dat we misschien nog €200 nodig zijn in totaal voor de rest (mobiel, draagzak, beddengoed, wat verzorgingsspulletjes enz) wat we nog nieuw willen kopen.
    Ik bedoel hier echt niet mee dat ik het raar vind ofzo als mensen veel nieuw kopen!! Als ik het teruglees komt het misschien zo over. Wij hebben gewoon het geld niet om nieuwe spullen te kopen, maar dat vind ik ook niet zo erg eigenlijk. :)

11. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ohja, 22 weken dansje...

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat fijn chantal van het uwv dat het allemaal geregeld is. Zoiets geeft toch een hoop rust vind ik.

Ja aan spullen, ik snap ook niet waarom wij aan zo'n hoog bedrag komen eigenlijk. Kinderwagen hebben we 2e hands en nog wel meer spulletjes. Gister bijv 2 kruiken kunnen overkopen voor 5 euro.
    Meeste geld gaat denk ik zitten in het opknappen van het kamertje. Muren, nieuwe vloer, behang en dan alle meubels. Dit doen we wel allemaal nieuw.
    Fotoshoot kost ook €250 en heb ook redelijk veel uitgegeven aan kleertjes.

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oja ik ben uiteindelijk pas na half 5 in slaap gevallen... :( en 8 uur alweer wakker. Was wel een heel kort nachtje dus.

14. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ik moet over 2 weken naar het uwv...
    Heb dan een evaluatiegesprek. Vraag me af wat er te evalueren valt want ben nog steeds zwanger en niemand neemt me aan nu.

Sorry, raak daar zo gefrustreerd van. Hormonen?

15. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ohja natuurlijk, ik vergat ook helemaal dat wij geen babykamer hebben en daar dus niks naartoe gaat :p Jemig die hormonen slaan lekker toe zeg. Net alweer gigantisch potje zitten janken omdat ik 'ons' liedje hoorde haha :D

Zo, dan heb je dus heel weinig geslapen! Echt vervelend he... Ik heb ook zo slecht geslapen, bij elke draai werd ik wakker. Droomde wel grappig trouwens: dat ik jullie allemaal bij toeval had ontmoet ergens. Dus ik heb nu een droom-voorstelling van hoe jullie eruit zien haha :')

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik haat dat soort dingen ook Lara! Vreselijk ik wil altijd weten waar ik aan toe ben.
    Ik heb nu elke 4 weken consult van de bedrijfsarts. Komende maandag weer. Geen idee wat ik haar moet vertellen...
    Zie altijd op tegen dat soort dingen.

@lizz hahaha lekker he die hormonen. Ben benieuwd hoe je droombeeld is van ons ;)
    Misschien kunnen we eens een meet doen als onze baby's er zijn ofzo.

@kamertje ja gaat een hoop geld in zitten.
    Zelf wil ik zo'n €8000 minimaal overhouden op de spaarrekening als buffer. Om dingen te kunnen vervangen maar ook in geval van baan kwijt raken

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik vond het ook verschrikkelijk het wachten pff gelukkig had ik een vriendelijke arts :) maar goed ze hoeven het niet te doen ze kunne ook zeggen ga nog maar solliciteren dus dat geluk heb ik:)

@lizz hahah geweldig z'n droom

Lijkt me leuk idd dufel meet in het echt met de baby,s :)

Netjes z'n spaarrekening hier momenteel niet veel maar goed ww net uit schulden gelukkig zelf allemaal gedaan. Hoop dat we vanaf maart weer wat kunnen sparen :) en vakantiegeld van ml gaat dit jaar ok op spaarrekening :) en wil een droger Hihi dus die komt er in juni ook :)

18. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Haha hou op over die tranen door de hormonen ! Alles is me teveel vandaag haha !
    Bepaalde liedjes zoals take your time girl van Niels geusebroek enzo.
    Een dood vogeltje hier voor de deur.
    M'n konijn die echt oud en nu blind wordt.
    Financiële onzekerheid met m'n werk
    Overal laat ik tranen om vandaag ! Om gek van te worden !

19. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Pfff ik zit nu al te denken wat zoonlief aan moet als ie geboren is maar heb totaal nog geen idee hahah :( jullie al wat uitgekozen als eerste pakje ?

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja ben ik ook over aan het nadenken.
    Heb wel een pakje op het oog maar nog geen definitieve beslissing genomen.
    Ik neem sowieso 2 pakjes mee. 1 maatje 50 en 1 maatje 56

Deel Deze Pagina