Heei dat rompertje hebben wij ook hihi, nog van onze 1e Wij hebben gescheiden rekeningen, en een gezamenlijke voor alle huishoudelijke dingen. Spaarrekeningen ook gescheiden. Maar denk dat er bij elkaar zo'n 8000 op staat.. Best netjes na een bruiloft 4 jaar geleden en een nieuwe auto 2 jaar terug.. Ik denk dat wij aan uitgaven zo'n 1000 euro kwijt zijn voor de baby.. Tot nu toe duo-kinderwagen gekocht, daar komt nog een kamertje bij v ws. rond de 500, mits we iets moois op MP vinden.. En dan nog kleine uitgaven.. Heleboel hebben we al gelukkig. Oh ja en ik heb nog een hoop vvv-bonnen, die gebruik ik altijd bij de Hema, super handig! Voor extra aankleedkussen enzo en kleine prut die we nog moeten, hydrofielluiers enzo.. En kleertjes, mocht de baby een jongetje zijn
Ja idd, gewoon een algemene buffer, niet perse in 1 jaar ofzo. als onze auto en wasmachine kapot gaat ben die 5000 echt wel nodig. Oja die kinderwagen van 400 euro krijgen wij ook van onze schoonouders dus die mag van de 1000 euro af hihi. Dufel, bij jou ook al? Ons kindje is ook redelijk actief snachts ma moet zeggen dat dat snachts echt niet prettig voelt. Zal wel door t liggen komen. Ma tis erger als ik links lig, ze zeggen dat dat beter is ma las hy/zy echt druk is ga ik op rechts liggen en word meestal wel rustiger. Trouwens mensen die een cursus of gym doen? Hier in de buurt zou ik eerst alleen keuze hebben tussen zwangerfit, dus fitness of yoga. Beide niks voor mij dus dan of niks of samen bevallen. Maar dat laatste is beetje lastig plannen omdat dat met manlief is. Gelukkig kreeg ik net mailtje dat ze half febr toch beginnn met een normale gym/voorlichting. Bij een eerste is het toch wel prettig je beetje voor te bereiden.
Oja tip: kleertjes van de wibra blijven heel mooi. Neefje heeft heel wat truitjes van mij gekregen en zuslief is erg tevreden hoelang dit mooi blijft.
Slapen slaap op zich wel redelijk. Heb het weekend weer avonddiensten en heb dan s nachts wel vaak last van bandenpijn dus dat is wel vervelend. 1e pakje hebben we nog noet echt uitgezocht. Manlief komt zoals het nu staat volgend weekend thuis dus gaan we dat verlof de laatste spulletjes halen
Leo: ideaal die vvv bonnen. Wij hadden ook nog voor 100 liggen en hebben dit gebruikt om behang mee te kopen. Scheelt toch weer Jabinca: ja vervelend he! De baby schopt hier ook als ik op mn zij lig. Maar alleen maar op mn rug slapen vind ik ook niet prettig. Dus beetje afwisselen. Goeie tip zal eens kijken bij de wibra. Ik ga trouwens geen cursus ofzo doen. Wel naar een bijeenkomst in het ziekenhuis over bevallen en naar een avond over borstvoeding geven. @elske fijn dat je man bijna thuis komt!
Hier ook een drukke baby.. Ik ben blij dat ie nu overdwars ligt ipv in stuit.. Nu schopt ie tenminste niet meer zo ver mogelijk naar beneden.. Soms het idee dat de voeten eruit kwamen haha.. @ cursus: wij hebben bij onze dochter de Samen Bevallen cursus gedaan, was erg leuk en informatief, wij hadden ook een hele leuke club waar we nu nog steeds mee appen en af en toe mee afspreken Deze keer ga ik niks doen. Vd cursus weet ik een hoop nog en heb ook het boekje er nog van. Gym enzo heb ik de puf niet meer voor, en ook niet handig met bekkenklachten.. Zwemmen lijkt me nog wel lekker, maar is altijd op rottijden.. Ik ben op werkdagen niet voor 7u thuis, dus dat is zo'n gehaast altijd.. Oh wat fijn dat je man weer bijna thuis is Elske!
Ik heb weer totaal mn dag niet. Bah!! Alles komt er weer aan alle kanten uit. Nog ff en ik spuug zelfs uit mn oren... Wanneer houdt dit op......
@anakoloet thnx ook irritant verslapen pff ben je meteen opgejaagd. @jabinca mooi bedrag idd. Hier hopelijk ook snel z'n mooi bedrag. Denk trouwens dat je het met een kleine zo duur kan maken als je zelf wil/ kan. Ik ga zo alles effe berekenen wat we tot nu ongeveer kwijt zijn ben wel benieuwd. @slapen hier ook slecht of halve nacht uit bed of vroeg wakker Baby trap me elke nacht wakker rond 03:00 @rekeningen hier beide aparte betaalrekening en een gezamelijke betaal en een gezamelijke spaar. En straks nog een rekening voor de kleine man want wil meteen gaan sparen voor hem doen jullie dat ook?? @dufel thnx was gezellig met mijn vriendin is me oude buurmeisje ze gaat volgende week samenwonen echt zo leuk @toekie1985 ja echt zo sneu van de poes. Ga zaterdag vaak naar de visboer zat ie ook altijd hopelijk komt er weer een nieuwe dorps poes. @ Elske fijn dat ml bijna thuis komt.
Dikke knuffel voor jou Dufel! Lijkt me zo ontzettend naar, zoveel moeten spugen, en niks wat je eraan kan doen Hoop dat je je snel beter voelt! Helaas voor jou zal het misschien pas ophouden als je baby geboren is :x
Knuffel dufel echt niet leuk zo Hier effe snel berekent kosten Kamertje Inc meubels, laminaat gordijnen behang, verf 840 euro maar dit hebben we dus gekregen dus voor ons kost 0 Kledingkast niet meegerekend want dat is mij oude buffetkast van 400 En overige spullen die we al hebben 350 ongeveer Kleding, badje,kinderwagen Dus zelf tot nu toe maar 350 uitgegeven en totaal bijna 1200 valt nog mee denk dat we met 300 klaar zijn.
Dank je wel meiden, Asos is inderdaad een leuke site. Staan echt leuke jurkjes op en ook helemaal niet duur. Aah dufel, balen dat je weer een rot dag hebt. Ik vind echt knap hoe je het allemaal doet hoor pff lijkt me echt geen pretje! Anekloet, dat is minder leuk wakker worden. Dan schrik je gelijk zo in de stress. Hopelijk verloopt je dag verder wel goed. Rekeningen: toen wij gingen samen wonen hebben we de spaarrekening samen gedaan en daar verbouwen we nu een huis van. Het kost wel veel geld dus denk dat we niks over zullen houden kwa buffer. Gelukkig kunnen we beide goed sparen dus dat komt wel goed. Wij hebben nog niet heel veel uitgegeven. Hier in italie krijg je continu van alles van de familie. Gelukkig had ik van mijn zus alles gekregen zoals bedje bad wipstoel voedingskussen etc. En zolang we nog niet verhuisd zijn staat het bedje op onze kamer dus hebben we ook niet veel nodig. Oh ja de kinderwagen krijgen we van mijn ouders. Dus we hebben eigenlijk nog weinig geld uitgegeven behalve nieuwe kleertjes, ik vind het echt moeilijk om iets te laten liggen wat zo schattig is Slapen doe ik heel veel en goed. Alleen droom ik heel veel en de hele nacht door. Slapen er nog meer meiden op de buik? Ik val in slaap op mijn zij maar word wakker op mijn buik, maak me daar best wel zorgen over. Elske wat fijn dat je man weer bijna thuis komt. Lekker genieten samen. Zwemmen doe ik trouwens elke zaterdag met een vriendin en vind het echt heerlijk.
Chantal: mooi pakje! Supercute Anakoloet: 5000 sparen in een jaar? Wat voor mega inkomen moet je dan wel niet hebben haha. Ach, ik maak me er gelukkig ook niet druk om, om geld. We hebben altijd mijn ouders nog mochten we echt eens wat nodig hebben. Het enige wat me soms echt even dwars zit is dat ik nog een 'studieschuld' heb omdat ik opleidingen niet heb afgemaakt (geen leningen hoor, maar prestatiebeurs en OV) en dat zal ik uiteindelijk moeten terugbetalen, das wel een flink bedrag (6000). slapen: tja, verschilt heel erg per nacht. Ik heb ook niet echt redenen om niet goed te slapen, meestal lig ik wel lekker en ben ik wel moe. Maar zoals gister ook, ik was de hele dag kapot! En ik lag in bed en echt na een uur ofzo sliep ik pas pfff. En wakker worden is wel echt vervelend, last van mn buik enzo. Toekie: jaa ik wacht ook gewoon even tot de intake van de kraamhulp, want ik heb een babydeken gekregen van m'n moeder dus ik denk dat we die wel kunnen gebruiken en misschien koop ik er dan nog eentje bij. Haha ja ach het was niet heel erg duidelijk hoor die voorstelling in m'n droom, maar ja je hebt altijd wel een bepaalde voorstelling van iemand denk ik. Dufel: wat fijn dat jullie dat krijgen van je (schoon)ouders! Wij hebben ook al veel gekregen van m'n ouders (box en kleertjes enzo). Van schoonmoeder nog niet zoveel, maar dat hoeft ook echt niet, ik weet ook dat zij niet veel geld heeft dus ik verwacht ook niet dat we ''veel'' krijgen. Maar vind t altijd superlief! En wat rot dat je weer zo vreselijk voelt!! Sterkte meis, knuffel! Elske: wat fijn dat je man weer bijna thuis is!! cursus: nee doe ik ook niet, ben ik absoluut geen type voor. Wil wel heel graag nog naar een open dag van het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Hoop dat dat binnenkort nog eens is! Ik wil ook graag gaan zwemmen, maar er zit niet zoveel in de buurt en kost alleen maar weer extra geld. Morgen ga ik de blije doos halen en nog even wat dingetjes kopen van de babyuitzetlijst.
Lizz hier ook een studieschuld ivm beëindigen van hbo studie 7600.. Begin er volgende maand mee dus hoop dat k er snel vanaf ben. Laatst al weer lopen piekeren hoe alles zou gaan.. Gelukkig heeft manlief me gerustgesteld Cursus doe ik ook niet.. Wel is er 13 februari een voorlichting over bevallen en borstvoeding daar ga ik wel heen met manlief
Asos is inderdaad een erg leuke site. Heb er ook weleens wat besteld en is goed bevallen! Geven wij dan echt zoveel uit aan babyspullen? Ik denk het haast wel.. Verder even in de meeleesstand vandaag.
Hallo dames als jullie het goed vinden kom ik hier meekletsen. Ik ben zelf 23 weken en een beetje zwanger en toen ik net zwanger was, was ik actief hier op het forum. Is een beetje in de vergetelheid geraakt door alle drukte in het privéleven. Dufel; sterkte, zoals anderen al zeiden, erg vervelend dat je je zo voelt en er niet echt iets tegen te doen is.
bij ons is er ook al redelijk wat doorheen gegaan, ondanks dat we de maxi cosi en wagen hebben gekregen. de set commode en ledikantje en kast was 140 euro maar daar komen nog de opknap kosten bij. verder hebben wij zelf ook al 1000 euro uitgegeven aan spullen, kleding etc. en dan hebben we nog niet eens een badje en een wiegje enzo ! t valt wel iets duurder uit dan we dachten
Tuurlijk mag je meekletsen Josslyn! Welkom. Als je jezelf nog even kunt voorstellen (leeftijd, vriend/man?, werk?, meer kindjes?) Elske: oh ben dus niet de enige. Ik heb echt geen idee wanneer ik met zoiets kan beginnen, met aflossen. Ik ga toch geen opleiding meer doen binnen de komende zoveel jaar, of in ieder geval geen hbo. Hoelang heeft dat bij jou geduurd voor je moest beginnen? En succes ermee!! Hopelijk ben je er snel vanaf! Mag ik vragen wat je dan per maand ongeveer aflost? Als je dat wilt delen tenminste Ik dacht: 'asos', wat is dat voor site? Dus ik werd nieuwsgierig en type er gewoon .nl achter en dacht dat ik er dan wel zou komen, schrok me rot toen ik op enter drukte hahaha Het is voor iedereen ook weer anders wat je voor spulletjes koopt voor de baby hè.. Als ik het geld had wilde ik ook alles wel nieuw hebben Maar ik vind ook dat een baby toch alleen maar gewoon voldoende nodig heeft en niet dat wat veel geld kost. De meeste dingen zijn gewoon zwaar overpriced, als je kijkt waar het van gemaakt is! Een box van geperst hout met een houtmotief sticker eroverheen geplakt: 200 euro. Pff echt de grootste onzin. Moet wel zeggen dat MP wel echt een goede uitkomst is voor ons hoor!
Lizz ik heb sinds 2013 geen recht meer op studiefinanciering, dus mijn aanloopfase ging 1 jan 2014 in en duurt 2 jaar. Dus moet vanaf 1 jan 2016 beginnen met aflossen, maar begin nu al zodat ik er eerder van af ben en rente ook minder hoog wordt. K los nu 100 per maand af en als k vakantiegeld of eindejaarsuitkering krijg gaat daarvan ook een deel naar de duo. Volgend jaar krijg ik bericht wat ik per maand zou moeten aflossen maar dat wil ik er dan extra bij af betalen zodat ik er eerder vanaf ben (heb laatst geïnformeerd bij de duo) Wij hebben ook niet alles nieuw gekocht hoor badje hebben we van marktplaats en blijkt ook nog duur merk te zijn dus hebben we goedkoop voor een duur merk. Babykamer liepen we tegen aan en konden we doen en kinderwagen en box krijgen we.
Hey meiden, @schuld: wij hebben allebei een dikke studieschuld door onze lange wo-studies. Niks aan te doen, we lossen nu een flink bedrag per maand af en daar zijn we inmiddels aan gewend gelukkig. @sparen: oja, ik vergeet even dat ml een auto van de zaak heeft, die de baas helemaal financiert dus daar hoeven we ons niet druk over te maken. Vandaar dat die 1000 wel genoeg is voor ons. @dufel: sterkte meid! Zo oneerlijk dat sommige meiden er zo veel meer dan een ander voor over moeten hebben...dikke knuffel! @cursus: ik doe Zwangerfit. Bij de fysio die me vorig jaar ook heeft geholpen na de bbz-operatie. Ik ben ook niet zo van de fitness, maar met de andere meiden is het super gezellig. En ik vind het fijn dat ik direct vragen kan stellen en dus wat intensiever durf te sporten dan ik in mn eentje zou doen. Ze geeft ook pufcursus...17 feb, ben benieuwd, haha! En ik heb me ook ingeschreven voor de avond over borstvoeding en met ml voor de avond over bevallen bij de thuiszorg. @josslyn: welkom! Zou inderdaad leuk zijn als je nog wat meer over jezelf wil vertellen. Als je meer van ons wilt weten, even teruglezen, dan weet je genoeg
Welkom josslyn Lizz: hahahaha je moet wel asos.com hebben! Ik heb die fout ook al gemaakt hahahah Ik heb ook een dikke studieschuld 13.000 en ben sinds deze maand begonnen met terug betalen en ik kom uit op 78 euro p.m. Dat zou betekenen dat jij de helft gaat betalen lizz. Maak je daar maar niet te druk om want ze baseren het op je inkomen dus als je het niet kan betalen dan doen hun een herberekening. Je kan ook op de duo site berekenen op basis van jou (jullie) inkomen van 2013 wat je moet gaan terug betalen.