Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik slaap ook slecht maar heb gelezen dat melatonine niet mag !

Anders altijd even bij vk navragen. Dat doe ik met alle medicijnen die ik wel eens nam. Zoals llysine tegen koortslip. Mag ook niet :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,8 KB
      Weergaven:
      2
  2. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Pfff gefrustreerd sinds paar dagen super last van mijn rug
    moet wat rustiger doen maarja ml vind dat hjj gnoeg doet
    hij deed ne bot dus ik huil hihi hormonen loop ie boos weg pff mannen

3. pip88

pip88 Lid

10 jul 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames

Ik dacht laat maar weer eens wat van me horen ;) misschien ben ik inmiddels al van de lijst geschrapt, maar dat is niet erg!
    Jullie kletsen lekker door zie ik wel!
    Toch las ik ook dat veel dames al te maken hebben met het UWV.. Ik ook, zit al vanaf week 7 in zw. Ik hoef alleen maar maandelijks een mailtje naar de bedrijfsarts te sturen en UWV belt om de 2/3 maanden. Verder doen ze niet moeilijk en blijft m'n ziekmelding tot mijn verlof. Dit omdat ik te maken heb met agressie op m'n werk.
    Dus nu vervangend werk.

Hoe zit het met de namen dames? ( heb niet alle pagina's terug gelezen) maar zijn jullie et allemaal al over uit welke naam het wordt?
    Ik vind het best lastig, meisjes gaat nog, maar
    Jongens is echt drama.. Wij vinden beide weinig mooi 😔.

@kamertje, spullen zijn geleverd en alles staat in elkaar. Ben er helemaal blij mee😄 begint nu al wat echter te worden.
    Alleen nog de spulletjes kopen zoals lakentjes, dekens kleertjes etc.. Maar daar is nog wel ff Tijd voor gelukkig!

4. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Hoii dames, ik dacht ik laat ook maar is even wat van me horen. Ik geloof dat ik wel 2 weken niet meer hier ben geweest!

Hier eindelijk verbetering met mijn.heupen
    Stuk minder last, en alleen maar verslaafd aan mijn kussen tussen mijn benen.. Helpt dus goed voor mij!

Onze jace zijn kamer moet nog afgemaakt worden.. Dan kan hij daar eindelijk slapen! En dan.kunnen we jace zijn kamer waar hij nu slaapt ff opfrissen voor dat onze kleine baby komt!

Hoe gaat het met de meiden Hier?? Heb namelijk niet veel terug gelezen... Want dat is van 2 weken wel erg veel!!

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mannen snappen die hormonen ook niet he!
    Dikke knuffel!

6. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ben ik even een paar dagen druk geweest met mijn werk, moet ik heel wat bijlezen! Maar het is gelukt nu en ik zal uit mijn hoofd op een aantal dingen reageren, al is de kans groot dat ik iets vergeet...

Anakoloet: gecondoleerd... Het is mooi als iemand zo'n leeftijd heeft bereikt en pas gaat wanneer zij er klaar voor is, maar het blijft toch altijd een gemis voor de nabestaanden... ik hoop dat het een mooi afscheid was.

Welkom twee nieuwe meiden! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen

@studieschuld: helaas hebben wij beide een studieschuld staan, maar ik probeer me hier niet druk om te maken. De DUO bepaald hoeveel we naar draagkracht kunnen betalen en als er aan het einde van de rit nog schuld staat dan wordt dat kwijtgescholden. Wat ik wel super vervelend vind, is dat de DUO totaal niet duidelijk en niet transparant is in haar berekeningen...

@Dufel wat vervelend dat het slapen telkens niet wil lukken. Misschien klinkt het heel stom, maar heb je al eens yoga/zen/meditatie oefeningen geprobeerd? Ik heb laatst een keer een workshop bijgewoond en ik merkte dat zulke oefeningen wel heel ontspannend werken. Ook hoorde ik dat sommige mensen zulke oefeningen doen voordat ze naar bed gaan en daardoor beter in slaap komen. toen dacht ik: dat lijkt me ook wel wat voor mij, want ik slaap ook vaak slecht in door piekeren en denken in cirkeltjes enzo. Maar ik weet niet wat jou wakker houdt...

@luiertassen en kleertjes: er komen leuke dingen voorbij dames! Ik had van mijn moeder van sinterklaas een luiertas gekregen, een zwarte van Kipling. Mijn moeder is fan van dat merk, vandaar. Het is een praktische en ook wel mooie tas, de stof is zwart met heel subtiel een bloemmotief er in. Ik kon zo snel geen plaatje op internet vinden.

@babykamer ik was gisteren een beetje gefrustreerd, want op de bovenverdieping is het door het wisselen van kamers en schilderen echt een puinhoop! En ik heb door mijn werk geen tijd gehad om ook maar iets op te ruimen! Zo frustrerend! Ik ben blij als de werkkamer ingericht is, zodat we echt aan de babykamer kunnen beginnen. We hebben in ieder geval vanavond een mooi behang besteld op internet en we hebben een paar plaatjes bij elkaar gezet om te zien of de kleuren die we in gedachte hebben mooi worden samen :). Ik concludeerde van wel. Ik laat jullie nu nog even in spanning, maar als de kamer af is plaats ik wel een foto.

@naam wij hebben een paar babynamen die we nu aan het oefenen zijn. Door de namen te gebruiken is het makkelijker te bepalen of je een naam na een tijdje nog steeds leuk vind. We moeten er alleen op letten dat we de namen alleen gebruiken als we met zijn tweeën zijn.

Nog iets grappigs: ik heb deze week ontdekt dat ik een soort vraag-antwoordspelletje kan spelen met de kleine! Dan duw je met je vingers een paar keer zachtjes in je buik en kort daarna schopt ze dan tegen mijn vingers aan! zo grappig :).

Nu weet ik het even niet meer... ik ga maar eens naar bed, welterusten!

7. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @dufel haha nee idd nu is ie zelf ook ziek ik ook beetje verkouden enzo mannen doen altijd meteen zo zielig als ze ziek zijn haha.

Hier gewoon hele nacht doorgeslapen :)

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zal eens kijken of ik wat van die oefeningen kan vinden. Wie weet helpt het.
    Vannacht heb ik een stuk beter geslapen gelukkig :)

9. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Eens Jabinca! En ze mogen natuurlijk weer teru als ze weer mee komen kletsen.

Oh meiden ik ga vanavond alles weer bijlezen van de afgelopen dagen, maar even een ego berichtje: m'n buik groeit!!! Yess! Zelfs s morgens heb ik nu een écht zwanger buikje hoeraaaaa ik vind t zo leuk! Vast nog wel bescheiden voor m'n 22 weken (oh ja, meteen ff dansje) maar mensen kunnen er lekker niet meer omheen dat t toch echt een zwangerbuik is! ❤️ Ik probeer ff een foto te doen, hopelijk niet op z'n kop.

10. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Gelukt! Wel op z'n ruggetje maar oké...

11. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Mooi buikje hoor. Samsoko

Hier gaat buik echt inde weg zitten al pff krijg ook steeds meer last van mijn rug vooral in de avond.

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mooi buikje samsoko!!! Echt een zwanger buikje yeahhh!!

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Meiden ik maak me een beetje druk

Morgenochtend komt mn teamleider me ophalen, gaan we naar t werk. Kan ik langs de bedrijfsarts en nog even mn collega's zien. Daarna brengt mn teamleider me weer thuis.
    Klinkt leuk, maar ik maak me er zooo druk over...

Wat als ze denken dat ik wel weer kan werken? Wat als ze vinden dat ik er goed uit zie... dat soort gedachtes maak ik me druk over....

Ook vind ik het eigenlijk "teveel" om naar mn werk te gaan. Ik weet gewoon dat ik dan 3 dagen weer moet bijkomen.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

14. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Zwaait ook weer een keer voorbij!

Mooi buikje hoor Samsoko! Zo ongeveer was mijn buikje ook rond 21 weken. Vanmorgen viel me pas op hoe mijn buik is gegroeid!

Ah dufel, probeer je niet zo druk te maken. Mensen gaan zo echt niet denken, en anders zijn ze je niet waard :)
    Als jij je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen meid! Er is niemand die jou dat kan verplichten, zeker niet als je te ziek bent!

Ah hormonen. Dikke knuffel.

Moet zeggen dat ik vrij weinig last heb van de hormonen, maar wat niet is kan nog komen.

Wel weer paar nachten achter elkaar nachtmerries gehad, word er gek van!

Morgen naar de vk, moet een keer alleen want vl moet werken.

15. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @anakoloet: dat is verdrietig meid. gelukkig heeft ze een fijn leven gehad en haar wens is nu volbracht. maar heel veel sterkte voor jullie de komende tijd.

@lizz: voor onze zoon sparen wij elke maand 20 euro, daar hebben we een spaarrekekning voor en daar kunnen wij ook niet bij. alles wat er op staat kan er niet meer af tot dat hij 16 jaar is. dat gaan we straks ook voor de 2e doen zodra die is geboren.

@dufel: dat is wel een leuke tas dufel, die kun je ook nog mooi gebruiken als handtas inderdaad als je geen luiertas meer nodig bent. zo iets zoek ik ook, wil graag een nieuwe tas die ook kan blijven gebruiken als hand/schoudertas.
    ik gebruikte die badcapes als omslagdoeken hoor. zijn lekker warm en werkt hetzelfde. maakt niet zo veel uit volgens mij wat je er voor gebruikt.
    vervelend dat je zo slecht slaapt meid, maar je bent niet de enige hoor. ik slaap ook megaslecht. al is het niet elke nacht zo moet ik zeggen. maar is echt vreselijk irritant!

@jabinca: wat fijn dat je manager zo reageerde! wat een op;uchting als je dat niet verwacht. mannen kunnen dus ook best heel begripvol zijn ;)

@kruiken: klopt neit helemaal dufel. je legt de kruiken inderdaad in het bedje voor je kindje er in gaat maar je laat ze er in het begin inliggen als je kindje er in gaat. wel met de dop naar beneden en er moeten kruikenzakjes omheen. dan moet er ook nog een deken of iets tussen zodat het niet te heet wordt. ze blijven heel lang warm hoor, veel langer dan elektrische. maar mijn zoontje is van eind april en was maar 2 weken kruiken nodig. toen kon hij zich zelf wel warm houden.

@samsoko: jaaaaa een buik!!! hihi mooi! leuk is dat he? kun je het nu lekker trots showen

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Thanks Toekie. Ik wist niet precies hoe het zat met die kruiken ;)

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    oh helemaal vergeten! ik moet mijn 23 weken dansje nog dansen!.... :D

18. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Mijn zoontje is in juni geboren. Het was toen warm en helemaal geen kruiken gebruikt :)
    Dochter in september en toen wel vaak gebruikt. Vind het toch maar enge dingen hoor want ze zijn bloed bloed heet. Idd dop naar beneden, zak eromheen en dekentje tussen de baby en de kruik.

19. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ik zag vrijdag zo'n hittepit bij van asten. Ipv een kruik, dat lijkt me wel wat!
    En er zijn ook van die warmhoudschijven. Deze gebruikt mijn moeder ook bij de kittens en pups. Lijkt mij veiliger dan een kruik.

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik weet ook niet of ik het zie zitten zo'n hete kruik in bed bij zo'n kleintje... ga er nog eens over denken

Deel Deze Pagina