Oke het laatste wat ik erover te zeggen heb: 1 Iedereen is welkom 2 Je stelt jezelf voor 3 Je toont interesse in de andere meiden, dan krijg je dat dubbel en dwars terug 4 je post regelmatig iets, dus niet 1 keer posten en dan maanden niets laten horen. Dit is hoe IK erover denk. Ik val NIEMAND aan, geef alleen aan hoe ik over dingen denk en waar ik mij aan stoor. Je gaat naar mijn idee niet meeschrijven met een groepje om maar 1 berichtje te posten of om alleen maar over jezelf te praten. Als je interesse wil, dan toon je ook interesse in anderen. Wil je graag over jezelf praten en daar reacties op krijgen? Open een eigen topic. Meer ga ik er niet over zeggen.
Haha ik moest even lachen om sommige berichtjes sorry Ik ben het met je eens Dufel hoor, ik heb al een paar daagjes weinig gepost. Vooral om de reden die jij noemde. Ik vind indd ook, als je wilt meeschrijven in een clubje moet je niet alleen over jezelf praten of alleen om medelijden komen vragen. Maar goed, denk dat de meiden die gewoon meeschrijven (en ook eens op een ander reageren ipv alleen hun eigen levensverhalen neergooien) het ook met je eens zijn Jennechie ben heel blij dat je je weer wat zekerder zwanger voelt! Dat gun ik iedereen, als je er liever niet teveel mee bezig wilt zijn om je angst kun je niet genieten denk ik... Ik wilde nog op meer dingen reageren maar ik ben echt een emotioneel instabiel en vermoeid wrak haha Heel de dag moe, maar slapen gaat moeilijk. Nou ja gaat wel weer over denk ik
Ik snap wel wat je wil zeggen Dufel.. Maar aan de andere kant hoeft het ook geen verplichting te worden om te reageren.. Sommige mensen zijn nou eenmaal wat meer van het meelezen en wat minder van het reageren. Af en toe de lijst opschonen is dan ook prima, maar wat mij betreft is dat wel genoeg. Een besloten groepje vind ik ook leuk hoor, maar hoeft voor mij niet per se. Er zijn ook dames die nu aansluiten die wel meekletsen, en dat gaat dan niet meer. Ik stoor me er in ieder geval niet zo aan Ik reageer soms wel uitgebreid, soms niet, maar wat iemand anders doet maakt mij niet zoveel uit
Voor de rest wat ik nog weet haha: Dufel fijn dat het meeviel op je werk en dat het fijn was om je collega's weer te zien! Jennechie fijn dat het nu goed gaat na die nare bloedingen.. Mooie bevestiging is dat he, lekker drukke baby in je buik Hopelijk kom je onbezorgd de rest van de zw-schap door! Lizz hopelijk slaap je lekker vannacht! Ach en wij als zwangeren mogen ons af en toe een emotioneel wrak voelen toch? Hoort er allemaal bij
Ohja nog vergeten mijn enthousiasme even te delen: gisteravond in bed voelde ik d'r nog niet, ik dacht dat ze sliep. M'n man legt z'n hand op m'n buik en ze schopt er meteen tegen aan haha. Zo schattig en vond t ook leuk voor hem, alsof ze even extra aandacht wou geven aan d'r aanstaande papa. Leo: ja tuurlijk, maar ik word soms wel echt gek van stemmingswisselingen of als ik chagrijnig ben. Ik kan mezelf niet uitstaan als ik chaggie ben haha En dat maakt t natuurlijk nog erger :')
Daar heb je gelijk in Leo wbt het groepje. Was ook zomaar even een idee'tje. Hopelijk slaap je weer wat beter vannacht lizz. Slaaptekort maakt je ook wat emotioneler (mij tenminste wel) Slaap lekker meiden
Lizz, wat geweldig! Leuk is dat he?! Leo, verplichting is het sowieso niet. Verwachting denk ik wel. Juist omdat we zo'n gezellig, fijn, zorgzaam en hecht groepje zijn! En zoals al meerdere keren gezegd is iedereen welkom, enige wat verwacht word is dat je dan niet alleen maar een egopost plaatst. Ik vind het vervelend dat er begin december word gezegd dat ze ook een meimama wordt (kei leuk voor haar) en vervolgens komt ze bijna 2 maanden later melden dat ze een meisje krijgt... Sorry maar dat boeit mij dan niks... Leuk voor haar maar geen aanvulling op ons groepje denk ik zo. En zo zijn er nog een aantal dames die hier berichten hebben geplaatst die op 1 hand te tellen zijn en die berichten zijn dan ook nog eens egoposts. Sorry maar dat interesseert me dan niks. Dat is hoe ik er over denk. Lizz, hoop dat je beter slaapt vannacht! Vl heeft een slechte nacht gehad dus ligt al te pitten. Ik nog spelletje doen op de ipad en dan zometeen ook maar de luikjes dicht
Bedankt voor alle slaapwensen meiden haha, nu móet ik toch wel goed slapen! Woensdag weer naar de vk! Ik moet constant denken aan dat ik zo'n potje plas moet inleveren, ik maak me daar nu al zenuwachtig over (omdat het zo'n middenstroom moet zijn ofzo pfff). Of ik dat wel ga onthouden (jaaaa ik heb nota bene wekkers gezet dat ik het niet vergeet) en of het geen knoeiboel word en of het wel lukt. Man man man waar ik me druk om maak soms Lijkt me wel heel fijn om even weer dat hartslagje te horen en weten of ze op schema loopt qua groei. Ben nu toch wel bang dat ik meer ben aangekomen, want toen ik me vorige week woog zat ik op m'n startgewicht en dat vond ik best eng. Maar goed ik weet ook dat ik niet alleen in vet aankom maar ook vooral in baby en dat is dan wel weer heel leuk. Ik vind t gewoon eng dat ik uiteindelijk misschien de 100 kilo grens nog wel haal Maar goed, alles voor ons moppie haha Ze is het waard
Precies Lara! Lizz sowieso handig om wat groter potje te pakken dan heb je minste kans op knoeien. Komt vast goed! Fijn om weer controle te krijgen he, toch even de bevestiging. Qua gewicht.. ja aankomen zal je wel maar vergeet niet dat er gemiddeld zo'n 12 kilo is wat je aan het eind van je zwangerschap sowieso moet meedragen: baby, placenta,vruchtwater, extra vocht/bloed en wat extra vet. Krijgen jullie eigenlijk nog echo's? @chantal hoe ging het behangen vandaag?
Danst nog vlug met dufel mee (met dichte ogen van de slaap haha) Lizz, reageer morgen eventjes! Oogjes vallen echt dicht. Trusten ladies!
Ooh 24 weken al jullie!! Mooie mijlpaal hoor! Ik zit nog niet eens op 23, nog een dagje haha Ben nog steeds niet moe en ben bang dat als ik in bed ga liggen ik weer lang wakker lig.. Waarom kun je niet gewoon op een knopje drukken en dat je dan slaapt Zag dat jij ook nog/alweer wakker was dufel? Hebben jullie trouwens ook dat je baby minder beweeglijk is overdag? Ik voel dr minder vaak, maar als ik 's nachts wakker word is ze wel lekker druk bezig haha. Ben benieuwd wanneer ze me ook echt gaat wakker houden. Haar schopjes worden wel steeds harder en duidelijker Maar ze schopt vaak tegen m'n blaas en breng dus aardig wat meer tijd door op het toilet als voorheen! :O Soms snap ik echt niet hoe ik zoveel en op zoveel verschillende plekken schopjes kan voelen terwijl m'n placenta voor ligt! Maar ben heel blij dat ik dr wel goed voel
Ja ik ben ook nog steeds wakker helaas... 6.15 gaat mn wekker alweer... Fijn dat je haar zo goed voelt!! Overdag voel ik hem wisselend. Ene keer meer als de andere keer. Heb ook het idee dat het eraan ligt wat ik zelf doe op een dag. Ik kwam nog interessant artikel tegen over levensvatbaarheid bij 24/25 weken. Voor degene die het willen lezen: Op de grens van levensvatbaarheid - Vrij Nederland Zoontje van mn collega is 4 jaar geleden geboren met 24 weken. Erg heftig maar hij is dus nu al 4 jaar en helemaal gezond!
Het is weer zo'n nacht... Over 3.5 uur gaat mn wekker alweer... En toch geniet ik.. de schopjes in mn buik, de stilte om me heen. Wat hou ik toch al vreselijk veel van dit mannetje♡
Pff wat een geklets weer haha. @dufel ja behangen ging goed nu wachten tot droog is kunnen we verven. Ben het trouwens ook wel met je eens! Hihi nu alvast sorry voor mijn korte bericht en dat ik niet op iedereen reageer maar ben echt stront ziek koorts hoofdpijn hoesten dus drink wat en kruip weer lekker me bedje in. Zal als ik straks wakker ben de lijst doen!
Dufel succes! Balen van je nacht, dadelijk nog even een tukkie doen?! Ik ben net pas wakker... Weer geen wekker gehoord 😳😬 oepsie Chantal, beterschap!! Lizz, wat fijn zeg dat je haar zo goed voelt. Overdag is heel verschillend, vaak als ik in de auto zit laat ze even van zich horen. Meestal op de momenten dat ik ff zit, dan ben je vaak rustig. Als ik met m'n paard bezig ben laat ze me mijn gang gaan hihi
Lizz, zou inderdaad een groter potje oid pakken en eventueel overgieten. Komt wel goed Wat goed dat je weer op je startgewicht zit! Gewicht is ook maar een getal, het gaat erom dat jij en je kleine meid oké zijn
@boris: nou dat zijn ook geen fijne nachten dus! gaap... @chantal: oei vervelend nachtje. irritant is dat he? niet erg slim van je telefoon @dufel: oh wat fijn dat je fijne reacties op je werk kreeg. gelukkig toch druk gemaakt om niks! mooi dat je dat je gegaan bent oh en ik vin dat je helemaal gelijk hebt hoor met die inbrekers hier die 1 bericht posten over zichzelf en dat was het dan weer. daar hou ik ook niet zo van. heeft niks met hormonen te maken hoor. ja ik krijg nu nog elke 6 weken een echo. dan echo ipv controle. dat doen die meiden bij ons standaard. @lara: is inderdaad een mijlpaal die 24 weken! bij mij is dat vrijdag natuurlijk mogen ze nog niet komen, maar is inderdaad toch weer een mooie mijlpaal om die voorbij te zijn! hahaha ik moest wel even lachen om jouw bericht aan bren29! hahaha het is mijn man en niet me! haha @jennechie: vervelend van die bloedingen en onzekerheid! maar gelukkig gaat het weer beter. snap best dat je uit angst eventjes met andere dinden bezig was. is vast een soort zelfbescherming ofzo. @lizz: lekker met je zelf in de knoop meid? hihi hoort er allemaal bij hoor. maar ja boos worden op jezelf heeft niet zo veel zin hoor. knuffel! ik voel de kleine wel heel vaak overdag, ik wordt er 's nachts nog niet wakker van. ik heb ook de placenta voor m aar voel de kleine overal. ik denk dat wij dat nu inmiddels gewoon door de placenta heen voelen. wat zijn jullie trouwesn nog lang wakker 's avonds! dan lig ik allang op 1 oor. of ik slaap is een 2e, maar ik ga al rond 9 of 10 uur naar bed. gaaaap.... gisteravond weer controle gehad en een echo met hun nieuwe apparatuur. zag er goed uit. kleintje lag bij mij ook met het hoofd naar boven en de rug links. het is heel vaak harder bij mij aan de linkerkant en dat blijkt dus dat daat dan het ruggetje zit. zo zit kleintje dus heel vaak! volgende controle bij vk is 18 februari
Dufel: wat fijn dat het toch mee gevallen is op je werk. Goed dat je toch bent gegaan! Succes vandaag hopelijk slaap je vanavond beter. Chantal beterschap!! Lara, fijn he de 24 weken! Ik ben ook blij dat ik daar voorbij ben. Hopelijk blijven al onze baby's nog heeel lang zitten. Mijn zus is bevallen met 25 weken en daardoor ben ik wel angstig geworden en ben ik blij als ik de 26 weken weer bereikt heb! Ik ben het wel met dufel eens over mensen die 3 keer een berichtje plaatsen en dan nergens op reageren. Ik reageer daar gewoon niet echt op! Als er behoefte is aan een privé groepje via hier of FB ben ik wel een voorstander. Zeker als er straks baby's zijn vind ik het wel leuk om foto's te delen met zijn allen etc. Maar ook al is het hier vrij anoniem toch vind ik het best te open om foto's te plaatsen. Ben ook wel heel benieuwd naar iedereen achter de namen hier Jennechie@ dat is even schrikken het bloeden. Snap heel goed dat je daardoor wat angstig bent geworden. Lizz: succes met de hormonen! Volgens mij hebben ze je aardig te pakken. Ik voel de baby nu vooral als ik lig en af en toe overdag een plopje maar die zijn niet zo sterk. Toekie: hier ook de placenta voor en vraag me af of ik de baby nu alleen voel als het er langs heen trapt of ook door de placenta heen! Ben in iedergeval al blij dat ik iets voel