Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Jeeeeej, ik ga eindelijk bijlezen!

Wat lief , de gordijntjes Toekie, ik ben gek op Winnie de Poeh en mintgroen is echt een leuke kleur! Ik neem van de schoonzus van mijn schoonzusje een hele lieve Winnie de Poeh geluidhanger over voor boven de wieg (ik weet ff niet hoe dat heet hahaha. Mobiel?)

Slapen gaat hier gelukkig wel redelijk. Soms slaap ik echt voor geen meter, maar ik heb er verder niet echt een verklaring voor hoe dat dan komt. Lig niet te piekeren en heb ook geen last van lichamelijke kwaaltjes dan. Maar dat had ik voor de zwangerschap ook wel eens, ben er altijd vanuit gegaan dat dat normaal is hahaha.

Jabinca bedankt voor de WIbra tip! Ik ga niet graag naar de Wibra hier in Gouda omdat het een chaos is, maar dan ga ik het toch maar eens een keer wagen. Ze hebben trouwens nu ontzettend schattige unisex pakjes bij de Zeeman. Met een olifantje en een beertje, te lief.

Cursus: ik ben begonnen met zwangerschapszwemmen, heerlijk! En via de centering pregnancy bij de VK krijg ik ook heel veel info, dus in dat opzicht ben ik niet op zoek naar een extra cursus.

Sparen: Ik wil ook meteen gaan sparen voor de kleine, open dan een spaarrekening waar ik maandelijks een vast klein bedrag op wil storten, zodat er straks een leuk bedrag staat wat ik aan m kan meegeven als ie volwassen is.

Hahaha Lizz, je had me nieuwsgierig gemaakt voor asos .nl, nou brrrrr nee dank dat deel ik liever met ML hahaha ;) Maar .com lijkt me leuk! Nog niet helemaal rondgeneusd, maar staat nu op het to do lijstje.

Box hebben we gekregen, hij is van licht hout, daar hou ik wel van. En de onderkant is niet zo mooi meer, maar ik vraag gewoon of ML dat mooi wil opschuren en aflakken met een leuke kleur. Ik heb net trouwens een leuk boxkleed en een voedingskussen + hoes gekocht bij de kruidvat. Had al een kussen gezien bij de Hema, maar die was 35€, niet overdreven duur, maar ook niet goedkoop, dus ik wilde eerste even internet checken voor reviews en die waren nogal verdeeld. Die van de kruidvat was nu maar €15dus ook als ie alleen voor het slapen fijn is en niet voor het voeden, dan vind ik dat voor deze prijs niet heel erg.
    Badje, hemeltje, luieremmers en een aantal dekentjes neem ik voor een klein bedrag over van vrienden. Ook een mooie minimonkey draagdoek van marktplaats gekocht, mn schoonzusje vindt het leuk om dat af te speuren :) . Verder wacht ik de beurs even af en ga dan eens verder op marktplaats rondkijken.

Dufel wat vervelend, een schuld met je ex, dan zit je er nog zo aan vast :(

Buikslapen: ik ben ook een echte buikslaper en kan eigenlijk nog steeds wel op mn buik liggen. Al lig ik wel meer op m’n zij en rug sinds een paar weken, blijkbaar vind ik het in mn slaap leuk om (onbewust) de kleine te voelen trappelen hahaha ik word regelmatig wakker met m’n handen op m’n buik.

Anakoloet gecondoleerd met het verlies van je oma. Ook al is ze oud geworden, gemis is altijd heel verdrietig. Ik hoop dat jullie een mooi afscheid hebben gehad en dat je erdoor bent gekomen ondanks de hormonen. Knuf!

Pratende buikmannen: die van mij praat niet veel, maar legt wel heel veel z’n hand op m’n buik. Ik heb zelf wel het idee dat baby reageert op ML’s stem, want dan gaat ie meer trappelen. Heel grappig.

Gave tassen Dufel en Lizz! Ik schrok wel eerst enorm van de prijs, maar de twee tientjes marktplaats klinkt dan weer als muziek in mn oren haha.

Anakoloet ik heb een hele fijne zwangerschapsjeans van de H&M. Echt m’n favoriete broek :)

Wat goed van het aflossen Chantal!! Super!

Jabinca wat fijn dat je manager zo meedenkt! Kan me voorstellen dat je je daar dan druk over maakt, omdat het toch spanning oplevert zo’n mogelijke overplaatsing. Ben heel blij dat je gewoon lekker kunt blijven zitten op je huidige project!

Chantal wat een schattig pakje!!

Leuke tas Youngmommy! Kan me voorstellen dat je het lastig vindt van de alimentatie van je man :S Wel fijn dat ie zijn kinderen goed verzorgt, wat dan weer een fijn idee is ook voor jullie kindje, maar ’t is inderdaad wel lastig dat dat geld voor je gevoel naar een ander gezin gaat, ook al zijn het wel zijn kindjes.

Chantal, niet leuk als ML bot doet :( Heeft die van mij ook nog wel eens last van. Heel lief en soms zoooo bot… mannen… zucht… ;) Knuf voor jou!

Hoi Pip88, leuk weer wat van je te horen! Heftig om ook al zo’n tijd in de ZW te zitten, maar wel heel fijn dat ze op je werk er rekening mee houden dat je nu echt niet in aanraking met agressie mag komen. Mag ik vragen wat voor werk je doet?

Ha dame84, fijn dat het slapen met een kussen zo goed helpt!
    Oef, last van m’n rug had ik ook van het weekend! Maar k had vrijdag met de open dag wel een lange dag gedraaid, 8u s morgens begonnen en pas om 12u ’s nachts thuis. Ook tussendoor gepauzeerd hoor en vanaf 22u lekker borrelen en wat liedjes gezongen met collega’s, maar in het weekend voelde ik mn rug wel, zo!

Bednakt meiden voor de kruikeninfo! Zo eind mei zullen we er ws ook niet zo veel nodig hebben. Sowieso is ons huis snel warm, onze slaapkamer is aan de zuidkant en die van de kleine ook. Als t echt te warm wordt kan ik beter het bedje even in een andere kamer zetten. Maar ik zal wel even netjes kruiken inslaan :), Ik ga denk wel gewoon voor de metalen.

Laratje haha leuk is dat he als ze tegen de dopler schoppen!

Ohhh shit balen van je telefoon Chantal!

Gaaf Leo van het kamertje! En voor een superleuke prijs! Goed gescoord :)

Wat fijn van je werk Dufel en van je meelevende collega’s! Fijn dat je er eventjes bent geweest!

Ik snap wat je bedoelt Dufel, tuurlijk mogen er meer meiden meekletsen, maar alleen even een hallo-berichtje en verder niks is wel vervelend. Vast ook niet zo bedoeld, maar t voelt dan een beetje suf… Dame84, slaat ook zeker niet op jou, jij kletst al een tijd mee en reageert regelmatig en op verschillende meiden! Dufel ik sluit me ook helemaal aan bij jouw punten idd!

Jennechie welkom terug en wat fijn dat alles goed gaat! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte zo na een heftige bloeding, maar ik ben blij dat alles goed gaat nu.

Lizz voel je je vandaag emotioneel wat beter? Ik hoop ‘t! knuf!

Laratje haha gister zat ik om precies dezelfde tijd even een spelletje te doen op de ipad terwijl ML moe van de dag al lekker lag te snurken naast me. Mijn luikjes sloten een paar minuten later ook hahaha, spel niet eens afgemaakt.

Dufel ik krijg nog 2 echo’s: een als proefkonijn-mama voor examenkandidaten echoscopie as donderdag 29 januari (dankjewel Anakoloet voor je hulp, ’t is gelukt, ik mag van m’n werk!al moet ik daarna nog terug om mee te vergaderen, maar dat vind ik niet zo erg) en een placenta-liggingsecho met 32 weken, maar die is nog niet gepland. Dat is dan ergens begin april denk ik.

Lizz de beweeglijkheid wisselt bij mij ook per dag, de ene dag is ie rustig, de andere dag heel druk :) Ik verbaas me er ook nog steeds over hoe veel ik voel ondanks de placenta aan de buikkant. Ik voel de laatste tijd ook vooral schopjes tegen m’n blaas, plas mezelf suf hahaha

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Whoo, wat heftig van het zoontje van je collega Dufel, maar wat een geweldig wonder dat hij nu al 4 jaar en helemaal gezond is. Gaaf!

Chantal beterschap! Ziek zijn is zo vervelend :(

Mommy2015 jeetje, jouw zus ook al zo vroeg bevallen. Is dat wel goed gegaan? Misschien heb je het al eerder verteld, sorry dat ik t niet meer weet :( Oh gelukkig, ik lees nu in een volgend bericht dat de tweeling al 4 jaar is, super!

FB groepje voor foto’s enzo: leuk!

Argh, glas laten vallen is zo irritant, soms vind je op de raarste plekken nog stukjes…

Hahahah Elske, gelukkig maar dat je geen verzadigd incomateriaal hebt laten vallen, jakkes

Brrr nachtmerries zijn naar :(

Boris, mn VK zei dat zuivel helpt tegen kramp. Nou bleek ik idd ook wel weinig zuivel te eten en te drinken op een dag (een halve liter werd aanbevolen) en bij mij zijn de ‘aanzetten tot kramp’ nu weg.

Hier ben ik vandaag nogal verdrietig, maar dat was ik zonder hormonen vast ook geweest. Een van m’n katjes kwakkelt al een hele tijd met haar oor. Er zitten goedaardige poliepen in die inmiddels 2x zijn weggehaald, maar nu blijft ze maar oorontstekingen houden. Vorige week een AB kuur voor haar gekregen en vandaag terug. Het blijft ontstoken, DA heeft veel viezigheid uit haar oor gehaald, en hij gaf aan dat de enige oplossing is dat ze de gehoorgang verwijderen, omdat ze woekerpoliepen heeft die heel snel weer terug groeien en daardoor steeds voor ontstekingen zorgen, waardoor ze dus steeds pijn heeft. Superzielig… Dus ik heb net het besluit genomen dat die operatie maar moet gebeuren, maar t voelt wel heel heftig. Ik heb net dus besloten dat mn katje doof wordt aan één oor :’( En ik weet dat het de juiste beslissing is, want anders besluit ik dat ze haar hele leven continu pijn heeft aan haar oor en dat is nog veel zieliger, maar toch, het kiezen tussen twee kwaden vind ik echt heel erg lastig. Ze kan natuurlijk zelf niet zeggen wat ze wil. Pffff :( Morgen is het al zover, om half 3. Ben ook zo zenuwachtig, stel dat het niet goed gaat… Ookal zegt de dierenarts dat er geen heftige risico’s aan verbonden zijn (elke operatie heeft natuurlijk een klein risico), ik maak me toch zorgen… Bah :( Ben ook al de hele middag aan het huilen zodra ik eraan denk of erover vertel. Brrr pfff.

Afspraken:
    29 januari proefkonijn-echo
    10 februari controle VK

Ik doe weer aan lange berichten. Oh shit, geen enkele witregel in mn vorige bericht. Ga ik even aanpassen voor de leesbaarheid!

3. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Woooow samsoko respect voor je blp maar rete irritant zonder enters whaha

al aangepast zie ik :D

4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha ja idd, het was net een boek zonder witregels, heel irritant te lezen haha. Word had ze niet automatisch geplakt.

Oh, ik heb trouwens vandaag eindelijk weer eens wat studiepunten bij mogen schrijven! Yesssss, dat maakt me dan weer wel blij

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wow Samsoko das echt het langste berichtje ooit!

Wat naar van je kat! Maar ik denk echt dat je de juiste beslissing neemt. Hoe moeilijk ook.. jammer dat we dan niet even met ze kunnen praten he dat ze kunnen aangeven wat ze voelen of zelf willen. *dikke knuffel*

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Haha ik ga vanaf nu weer proberen om elke dag even bij te lezen, in plaats van een keer in de week ;) Daar krijg je van die rare lange berichten van :)

Dankjewel voor je bevestiging van de beslissing Dufel, t voelt toch prettig dat m'n besluit onderschreven wordt. Sterkt het gevoel dat het de juiste beslissing is.

7. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Dikke knuffel Samsoko! Als je hiermee zorgt dat je katje pijnloos doorkan, maak je zeker de beste keuze :) absoluut.

congrats met je studiepunten :)

8. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Aaah samsoko dikke knuffel voor jou!

9. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ samsoko wow wat een bericht haha :)
    Aah echt zielig van je katje maar denk dat je de juiste beslissing neemt.

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Leuk om jullie gezichten eens te zien meiden!

11. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    boris ah vervelend die kramp 's nachts! heb ik gelukkig, nog, geen last van.
    Samsoko Heel veel sterkte met je katje! is een moeilijke beslissing, maar een diertje pijn zien lijden is nog erger. Denk dat je achteraf heel erg blij zult zijn dat je deze beslissing hebt genomen ;) *knuff*
    Dufel Het is zeker leuk om alle gezichten eens te zien, kun je je een beeld vormen hihi

12. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    dit bericht is voor iedereen die zich aangesproken voelt, en of er iets voor voeld om mee te doen. Geen.verplichtingen!! Alleen als je het leuk lijkt ik wil ff snel reageren op wat dufel zij over een privé groepje,, nou toevallig heb ik nog steeds 1 privé groep inBeheer, en er zijn nog maar 2 lid, en je mag zelf aan geven of het iets voor je is, dan maak ik je lid van de groep! Of idd een fb groepje. Vind ik ook een.idee! Ik ben wel voor. Met privé groepjes!

13. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    de facebookgroep voor dit topic is al aangemaakt Dame84 :)
    als je wilt kun je je facebooknaam in pb sturen naar mij, dan voeg ik je toe.

14. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Even snel reageren, zo zelfgemaakte pizza eten :)

Samsoko wat sneu van je katje :( Maar is denk ik wel de beste beslissing! Hopelijk komt ze er goed vanaf... Knuffel!

Oh en leuk groepje op fb! :) Heel gek om ineens gezichten te zien bij al die persoonlijke, mooie en soms ontroerende verhalen, maar wel heel leuk! ^^

15. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Smakelijk lizz! Lekker zelfgemaakte pizza.

Ja echt leuk om eens gezichten bij de namen te zien!

Ik heb net voor vl gekookt, hadden nog aardappels en bloemkool over van gisteren dus geschild en gekookt. Ik ga nu bij opa eten :)
    Ben benieuwd wat ik krijg! Ik weet iig wat ik mis haha!

16. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yueh! 24 weken vandaag, de tijd vliegt!

@samsoko wat naar voor jou en je kat....tuurlijk maak je je zorgen als je beestje onder het mes moet, maar als het goed is is je kat in goede handen. Sterkte!

@Lizz ik voel de kleine vooral 's avonds wanneer ik rustig zit of lig. Overdag ben ik zo druk aan het werk en loop ik veel zodat ik haar volgens mij continu in slaap wieg.

@Lara op zich wil ik wel bij het FB groepje, maar als ik heel eerlijk ben plaats ik eigenlijk niet vaak foto's op FB... Ik ben daar niet zo actief in. Ik ben er ook nog niet over uit of ik uberhaupt een foto van de kleine online ga zetten, misschien 1 als ze net geboren is, daar moet ik het tzt nog eens met mijn man over hebben denk ik.

En wie was nu ook al weer met zwangerschap zwemmen begonnen? ik zit daar ook aan te denken. Kan je mij daar meer over vertellen? Wat doe je zoal in zo'n cursus?

17. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ik Lien! Maar ik moet nu zingen dus ik zal er vanavond over vertellen :) dankjulliewel meiden, nu de hormonen weer wat gezakt zijn voelt t ook als een goede beslissing, al blijft t spannend morgen. Liefs!

18. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Zo ik heb heel wat terug te lezen gehad ! Nogal druk weekend gehad...
    En super balen. Onze auto begint het te begeven en we heb en nu echt even geen geld voor een nieuwe ! :(
    Dus ik zit echt behoorlijk te stressen erom :(

Wat vervelend dat sommige van jullie ook al nachtmerries gebben ! Klinkt heel herkenbaar. Ik merk dat ik veel van overdag verwerk maar dat wel alles altijd fout gaat in dromen :(

Net als kramp ! Tipje: appelstroop eten ! Die tip kreeg ik van mijn stiefmoeder, zij had ook heel veel last van kramp tijdens haar zwangerschappen namelijk !

Lizz : lekker hè dat gevoel van die kleine ! Ik snap wel dat je dat gevoel straks moet missen en dat vind ik nu al jammer !

Verder gaat het hier eigenlijk niet zo heel goed. Ik zit er helemaal doorheen. Ik heb sinds een paar dagen veel pijn rond m'n heupen en onderrug en vooral lopen doet echt heel zeer. Donderdag bij de vk even na vragen.
    Ook emotioneel zit ik even in de put. Ik ben verschrikkelijk moe en heb veel negatieve gedachtes. Hoop dat het de hormonen zijn en dat het snel weer weg trekt. Maar kan momenteel overal om huilen en zit gewoon er even helemaal doorheen.
    Herkennen andere dit ook ?
    Aankomende 2 dagen ben ik vrij van werk dus even bijkomen :)

19. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oh wat rot dat je zo'n last hebt van je hormonen :( Ik herken het wel hoor, ben af en toe ook heel snel emotioneel. Maar ik erger me dan weer de hele tijd aan mezelf omdat ik niet wil toegeven. Soms kan ik de tranen ook niet tegenhouden hoor... Volgens mij is er echt weinig aan te doen behalve gewoon troost zoeken bij je vriend of vriendinnen... (Nou kan ik van dat laatste geen gebruik maken maar m'n man is een goede steun:))

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Herkenbaar die hormonen. Heb ik ook last van.
    Vooral zoals vandaag als ik nog eens extra moe ben. Dan denk ik hoe moet ik het straks allemaal gaan redden na de bevalling? Kan ik dit wel?
    Moest net ook weer ff huilen. Lucht wel op.

Neem gewoon even lekker je rust, bij mij werkt dat vaak wel dan zie ik de dingen weer wat zonniger in

Deel Deze Pagina