Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @samsoko, bedankt alvast!

2. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Lien, laat maar weten hoor! En je bent niks verplicht te plaatsen :) Het is wel een geheime groep dus alleen de leden (dames uit dit topic) kunnen het zien, verder helemaal niemand :)

Youngmommy, hele dikke virtuele knuf voor jou! Wat ontzettend vervelend, die pijn! Echt je rust pakken hoor, je lijf wil je wat zeggen. Dat hele emotionele kan ik me wat bij voorstellen. Zo extreem heb ik het gelukkig niet maar wie weet komt dat nog. Lekker uithuilen hoor en schreeuwen als dat nodig is.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Fb-groepje vind ik ook leuk, ik wil hier ook graag enigszins anoniem blijven, maar via besloten groepje hoeft dat niet zo, gezellig! PB is onderweg hihi..

Samsoko wat vervelend van je katje.. Ik denk dat het inderdaad minder erg is als ze aan 1 kant doof is dan dat ze constant last heeft van haar oortje.. En als je al 2x de poliepen hebt laten weghalen heb je dat toch al geprobeerd, maar als het niet werkt moet je toch iets.. Morgen is al wel snel, maar dan is het ook maar snel voorbij.. En narcose is altijd een klein risico, maar ik heb in mijn 8 jaar als dierenartsassistente nog nooit meegemaakt dat een dier zomaar overleden is daardoor, misschien stelt dat je iets gerust..

Youngmommy loop je al bij een fysio? Klinkt nl. echt als bekkenklachten (helaas herkenbaar :( ) Goede bekkenfysiotherapeut kan daar echt wonderen mee verrichten.. Helemaal over gaat het ws. niet (fijne hormonen), maar ik heb daar echt veel baat bij (gehad).. En als je continu pijn hebt is het logisch dat je ook al minder goed in je vel zit en daardoor nog emotioneler bent.. Hopelijk voel je je snel wat beter en vrolijker!

Voor de rest ben ik het alweer kwijt wat ik allemaal gelezen heb haha.. Morgen om 8u in het ziekenhuis zijn voor glucose test, blegh.. Geen zin in en vroeg opstaan :( En dan morgenmiddag en -avond werken en daarna ook nog eens vergadering.. Ik hoop dat het snel donderdag is, dan ben ik lekker vrij.. ;)

4. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lara: dan heb ik liever een besloten groepje op dit forum want ik heb geen FB en heb eigenlijk geen zin om een FBpagina aan te maken.
    ja ik ben ook wel een avondmens hoor en normaal gesproken vind ik het ook moeilijk om vroeg naar bed te gaan, maar als ik zwanger ben kan ik dat heel goed hihi.

@lizz: ja ik krijg nu elke 6 weken een echo. maar de echo's worden nu steeds minder mooi hoor. de baby word dan te groot om volledig in beeld te krijgen en het beeld wordt dan ook onduidelijker. maar is toch leuk ipv gewone controle.

@samsoko: bedoel je zo'n ding wat rond draait met een muziekje waar knuffeltjes ofzo aanhangen? dat is een mobiel ja haha.
    haha wat grappig dat je wakker wordt met je handen op je buik!
    ah wel sneu van je kat, maar is zeker de juiste beslissing hoor meid. doof aan 1 oortje is beter dan altijd maar pijn!

@dame: ik ben wel voor een privegroepje. ik heb dus geen FB. sorry dat ik roet in het eten gooi!

@youngmommy: wat naar dat je je zo rot voelt. daar wordt je ook niet vrolijk van. is voor mij gelukkig niet herkenbaar. ik hoop voor je dat het snel beter wordt! dikke knuffel.

@leo: drukke dag zeg morgen. maar succes met de test! en zo'n drukke dag is vaak snel voorbij en dan kun je weer bijkomen!

5. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Leo, heb je toegevoegd als vriend :)
    He bah, succes en sterkte morgen. Moet je dan dat smerige drankje drinken? pffff drukke dag nog morgen!

Toekie, geen FB?! jammer!!
    Een besloten groep hier op ZP is alsnog openbaar geloof ik, toch?

Zullen we ieder een uurtje schipperen dan? :D jij een uurtje later naar bed en ik een uurtje eerder? :D hihihi

6. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Even een vraagje tussendoor... Ik schrok me net echt helemaal het apelazarus. Alweer. Ik heb af en toe hartkloppingen (als ik gewoon stil zit ofzo), maar zojuist leek het echt even een drumsolo daarbinnen. Krijg er helemaal een naar gevoel van en de angst schoot meteen door me heen. Hebben jullie dit ook wel eens?
    Ik lees wel op internet dat het erbij hoort enzo maar toch schrik ik er steeds van als het gebeurt.. :(
    Ga het morgen bij de vk even noemen...

7. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Ha dames,

tjonge, druk hier hoor! Ik lees weer even bij, sorry als ik niet overal op reageer maar ik ben wel weer op de hoogte hoor ;)

@slapen: sterkte aan alle meiden die er moeite mee hebben! En ook aan iedereen die naar droomt. Hoort er helaas bij...bah..bij mij begint t nu ook te komen geloof ik.

@dufel: dapper hoor, naar je werk! Knap dat dat je durfde. Ik snap heel goed dat je gespannen was, maar ben blij voor je dat het goed heeft uitgepakt.

@lijst: tja, ben het wel eens met Dufel dat ons 'vaste clubje' heel fijn is en dat andere meiden dan voor je gevoel kunnen 'storen'. Maar aan de andere kant, het is een open forum dus iedereen heeft het recht om mee te kletsen. Als we dat niet willen, moeten we inderdaad een besloten clubje oprichten, dus: leuk idee!. Aan de (weer hihi) andere kant: als je op een forum wil meekletsen, moet je ook wat interesse tonen in anderen vind ik.

@jennechie: goed dat je jezelf in bescherming hebt genomen na de bloeding. Begrijpelijk dat je dan even niet te 'heppiekleppie' durft te doen. En fijn dat alles toch nog steeds goed gaat! En dank voor de condoleances, was mijn oma idd. We hebben een mooi afscheid gehad.

@laratje; hahaha, eens met de ergernis om 'me' in plaats van 'mijn'!

@lizz: middenstroom?? Je moet toch gewoon plassen en dan inleveren? Sterkte ermee in elk geval!

@24: gefeliciteerd meiden!!

@bewegen: ML heeft ons kleintje gisteren voor het eerst gevoeld!! Helemaal happy :D. Duurde even voor mijn gevoel, omdat het kindje heel laag en diep ligt. Maar nu dus eindelijk wat beweging aan de buitenkant! Voor ons is t deze dagen dus echt even genieten. En ik voel het inmiddels ook wel elke dag.

@chantal: beterschap!

@jeans: thanks voor alle tips! En ik had m'n eigen broeken nog gewoon idd. Maar moet er wel bij zeggen: vorig jaar was ik 15 kg zwaarder, dus die broeken zaten al superwijd ;) en ik heb de bellybelt veel gebruikt, om het nog even te rekken. Inmiddels een jeans via internet gekocht, maar vind het maar niks. Ik ga voor jurkjes de komende tijd, al 2 leuke gescoord, haha!

@samsoko, hihi, weer een te lang bericht? Ik kom ook al een heel eind geloof ik... Ik neem me ook steeds voor om vaker te reageren, maar ben best druk nog met werk en andere dingen dus niet altijd puf.
    Wat vervelend van je katje...snap dat je daarmee zit. Je wil toch het beste voor het beestje.
    Wel fijn van de studiepunten!

@facebook: waaah, ik mis iets! Gauw pb'tje naar laratje gedaan, want ik wil er ook bij ;) Super leuk meiden!

@hartkloppingen: ik heb er ook last van Lizz. Vk vroeg de vorige keer nog of ik er bekend mee was omdat ze het hoorde tijdens de bloeddrukmeting. Maar ik heb het al als 'kwaal' als ik ergens erg gespannen over ben, dus dan speelt t nu vaker op omdat het ook bij de zwangerschap hoort. Kan komen doordat je hart harder moet werken om het bloed rond te pompen (niet alleen door jou maar ook van en naar je kindje). Dus je kunt idd even de vk bellen, dan zijn ze iig op de hoogte en kunnen ze t in de gaten houden. Maar het hoort er helaas ook gewoon bij. Gewoon rustig blijven en door je neus in, mond uitademen werkt bij mij altijd wel.

En oja, ML is toch té nieuwsgierig naar het geslacht van ons kleintje, en ik eigenlijk ook wel dus: 4 feb 's avonds pretecho en dus hopelijk geslachtsbepaling!
    En 5 feb vk controle

8. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Anakoloet, ooh wat leuk dat jullie een geslachtsbepaling gaan doen haha :D Ik vind dat zelf altijd zo leuk om te weten van anderen :)
    Jaa moet een middenstroom zijn om te voorkomen dat er eventueel 'vuil' of eiwitten uit je plasbuis meekomen. Een middenstroom is het schoonste urine wat je hebt zeg maar. Lekker verhaal i know, maar ja, ik ga m'n best doen morgen haha :p
    Wat leuk dat je man de baby ook heeft gevoeld!! Zo'n speciaal moment, dat hij ook voelt dat er echt een wezentje in zit dat je na horen en zien ook kunt voelen :) Nu nog ontmoeten hè..
    Oh jij hebt er ook wel eens last van dus.. Ik vind het gewoon zo'n eng gevoel en doordat ik dan bijna in paniek raak blijft dat onrustige gevoel. Gaat soms wel gepaard met kortademigheid maar het komt denk ik ook omdat de baarmoeder alle organen omhoog drukt. Ik moet morgen naar de vk dus zal het even aangeven, just in case :)

Zo ze is weer flink aan het schoppen.. Begin dan altijd spontaan tegen haar te praten, doen jullie dat ook? :D

Ohja ennn: 23weken dansjeeee :D

9. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    En nog wakker... Hopelijk zie ik er een beetje uit morgenvroeg pff :p
    Op naar poging nr zoveel!

10. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Jeetje lizz jij nog laat op!

Hier wakker door hoesten pff voel me nog steeds beroerd. Ben er maar uit gegaan want wil ml niet wakker maken.

Moet straks eigenlijk boodschappen doen maar pff echt geen puf voor dus haal denk alleen het hoog nodige

11. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Bah! Wat een beroerde nacht...
    2 uur wakker gelegen voor ik voor een uurtje in slaap viel en daarna hooguit nog 3-4 uurtjes slaap gehad.. Blij als k weer naar huis kan

Lees vanmiddag alle berichtjes wel even door ;)

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @samsoko sterkte vandaag met je kat. Ik weet hoe moeilijk het is maar echt! de juiste beslissing. Als je kat straks weer lekker thuis is en hersteld zal hij/zij zich veel beter voelen

@leo succes vandaag. Hoor je ook gelijk de uitslag?

@anakoloet leukkk toch geslachtsbepaling. Wat zegt je gevoel?

@hartkloppingen geen last van maar heb er wel over gelezen dat het erbij hoort
    Succes bij de vk lizz.

@elske succes vandaag... vervelend zo kort slapen

@hier eindelijk een flinke nacht gemaakt. Van half 10 tot half 9. Wel vaak wakker tussendoor maar ach genoeg geslapen. Gisteravond moest ik om elke scheet huilen zo moe was ik.

Ligt bij jullie je kindje ook steeds op dezelfde plek? Mijn kindje beweegt wel en ik voel hem op meerdere plekken maar lijkt wel zodra hij gaat slapen hij een favo plekje heeft ofzo..
    Ook ligt ie nog onder mn navel ipv erboven..
    Hij schopt wel boven mn navel.

Ben eigenlijk wel benieuwd of alles nog op schema zit qua groei. Nog even paar dagen geduld maandag naar de vk

13. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Anakoloet, toch geslachtsbepaling?! Leuk!!! Hebben jullie een vermoeden?

Lizz, ik heb in de zwangerschap geen hartkloppingen. Ervoor had ik dat wel heel soms, als ik te veel red bull had gedronken 😳

Wat een nachtbrakers hier zeg!
    Hier van 12 tot 9 geslapen en eindeljjk een keertje wakker van de wekker...

Samsoko, sterkte vandaag! Ik ga voor je katje duimen :)

Dufel, zo te lezen ligt die van jou al in de juiste houding dan?!
    Ik heb het vermoeden dat onze meid met der hoofdje eigenwijs omhoog ligt... Ofja geen vermoeden, weet het eigenlijk zeker. Voel haar altijd onderin schoppen. De vk kon dat ook wel redelijk bevestigen, ze was niet helemaal zeker maar dacht inderdad bovenin een koppie te voelen.

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik denk dat dat nog erg verschild Lara, hij schopt soms ook flink hard naar beneden. Dan heb ik helemaal een soort steekje down there...

Op de 1 of andere manier ben ik bang dat mn baarmoeder te klein is ofzo.. kan hem zelf ook niet goed voelen waar hij zit.
    Er zat nu ook bijna 5 weken tussen mn controles in en dat vind ik toch wat te lang merk ik

15. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    @anakoloet spannend ! ik ben wel benieuwd !

@elske vervelend die nachten, succes vandaag !

@dufel ik heb juist het gevoel dat m'n kleine meisje door mijn hele buik heen tuimelt haha, maar merk wel dat ze als ze gaat zitten duwen tegen de voorkant dat vaker rechts van de navel is dan links. Heel gek gevoel, alsof ze zichzelf eruit wil duwen. Mijn vriend en ik grappen daarom ook altijd zo van : nee daar is de uitgang niet !

Ook hier word veel naar beneden geschopt, laat maar zeggen richting de uitgang. Vind dat eigenlijk het minst prettig, het voelt gewoon een beetje vervelend maar ach, het hoort erbij.

Ik heb morgen weer controle bij de vk maar dat is officieel gezien de 24 weken controle terwijl ik dan toch echt de 25 weken aantik, merk dat ik daar eigenlijk niet zo goed tegen kan. Voor mijn gevoel ben ik gewoon 1 week te laat op controle. Dat komt omdat ik de 20 weken echo op de 21 weken had... Frustreert me een beetje, hopelijk snapt ze morgen dat en word de volgende afspraak wel in de juiste week gepland (A)

word bij jullie gewicht gemeten tijdens de controles? ik heb pas 1 keer op de weegschaal gestaan en dat was in het begin (bij de intake), ik heb het gevoel dat ik te weinig aan kom want ben tot nu toe pas 4 kilo aangekomen.
    terwijl ik wel gewoon normaal goed eet.

16. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Die baarmoeder rekt wel mee dufel :D
    Oh zo'n harde trap richting uitgang is dan weer wat minder!
    Voel haar heel vaak net boven m'n schaambot. Erg laag dus.
    Hopen dat ze iig op tijd uit zichzelf draait.

Youngmommy, no worries! Ik ben ook pas 3-4 kilo aangekomen. Vk zegt dat dat gewoon erg netjes is :)
    Ik ben tot week 21-22 1 kilo aangekomen.

5 weken is wel vrij lang ja!
    Ff denken hoor, hier zat er tot nu toe steeds 4 weken tussen. Volgende is met 3 weken ertussen.

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lara: en heb je je er aan gehouden? ik vond het een goede deal. ik ben een uurtje later naar bed gegaan haha.

@lizz: nee ik heb nooit geen hartkloppingen, maar ik snap dat je daar van schrikt. ik zou dat zeker even melden bij je vk.

@anakoloet: nou jij komt ook een heel eind met je bericht! haha.mooi dat je man de keine heeft gevoeld he? lekker genieten.
    fijn dat het afscheid van je oma mooi was.

@chantal: nou jij staat vroeg op! pfff... ik heb vannacht ook weer bijna 2 uur wakker gelegen, maar daarna gelukkig weer in slaap gevallen en zoonlief was pas om 8.00 uur wakker dus dat scheelde weer

@dufel: ja kleintje draait wel veel maar gaat ook vaak weer op dezelfde plek liggen. wat grappig he dat ze toch een voorkeur lijken te hebben.
    fijnn dat je zo'n flinke nacht hebt gemaakt! ;)

@lara: ja bij mij dus ook heel vaak met koppie boven en rugje links. maar draait nog wel heel vaak

@samsoko: succes en sterkte voor je katje! geef hem mar een dikke kus

@youngmommy: ik weeg me thuis maar moet wel elke controle (is elke 3 weken) doorgeven hoe zwaar ik ben 4 kg is super toch? ik wou dat ik dat kon zeggen! ik ben al, schrik niet, 11 kg aangekomen!:$

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Youngmommy ja dat heb ik nu ook! Alsof ik een week te laat ben... wil volgende controle ook gewoon met 28 weken hebben.

Gewicht wordt wel in de gaten gehouden maar ik ben daar slecht voorbeeld van. Ben nu 17.5 kilo afgevallen.. hopelijk gaat dat nu stoppen.

Lara ja stom he.. ik ben aldoor bang dat ie te klein is of te weinig vruchtwater heeft.. geen idee waarom

19. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Haha hier schopt ze ook vaak naar beneden. Vanmorgen hebben we kunnen voelen hoe ze ligt. Met d'r hoofdje naar boven en d'r rugje naar de rechterkant. Dus ja, ze schopt dan vaak naar onder en dat voelt soms indd wat minder prettig haha.

De vk zei dat die hartkloppingen er wel echt bij horen. Tenzij ik heel vaak op een dag er last van heb maar dat is niet het geval.
    Ik word hier elke keer gewogen, zit nu 2 kg boven m'n startgewicht.

Nou moest dus ook m'n urine inleveren en ik wist wel dat ik allemaal weer veel te moeilijk had gedacht hahaha. Het ging heel makkelijk en ze had ook maar een drup nodig :p Is gewoon voor extra onderzoeken. Volgende x moet ik ook weer bloedprikken voor die rhesusfactor en suiker.

Maar verder was alles gelukkig weer helemaal goed en ze vond t zo leuk dat we haar ondanks haar ligging en de ligging van de placenta al zo goed voelen!
    Ik vind het trouwens altijd zo naar als ze het over de moederkoek hebben. Vind dat gewoon een goor woord, zeg maar gewoon placenta hahaha :p

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hahaha moederkoek.. vind dat ook een vreemd woord..
    Fijn dat alles goed was! En 2 kilo is super netjes toch!

Deel Deze Pagina