Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Grrrr mn pakketje komt pas morgen...

2. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lizz: fijn dat alles weer goed was. ja je hebt helemaal gelijk, moederkoek klinkt ook vies. placenta is een veel mooier woord.
    maar bah zeg, ik zie het al helemaal liggen daar in de koektrommel van oma hahahaha

@lara: joh onze kleintjes draaien nu nog alle kanten op. dat zegt niks over of het straks in stuit gaat liggen hoor. ze gaan pas in de laatste weken een definitieve houding aannemen. ga je daar niet nu al druk om maken.

@jabinca: fijn dat bij jou ook alles goed was en mooi een extra echo ;) leuk. succes met de afsrpaak om te bloedgroep van de baby te bepalen!
    ik hoop dat je ongelijk hebt dat dit forum saai gaat worden omdat iedereen naar FB gaat! Dat zou ik ook megajammer vinden! ik blijf wel hier hoor ;)

@babylovin: jeetje dat lijkt me ook super moeilijk en verdrietig en zeker als je pas 18 bent. ja en dan wordt je zwanger en dan mis je hem ineens verschrikkelijk! vervelend van die dromen steeds. ik snap wel dat je ggewoon tijd voor jezelf nodig was. en je mag hier best even komen klagen en uithuilen hoor! daar is zo'n forum toch ook voor. sterkte meid met je verdriet. dikke knuffel...

haha balen dufel, maar nu niet boos worden de postbode he? hihi

manlief heeft vandaag een muur geverfd in de babykamer en de meubeltjes in elkaar gezet! ben er blij mee :) geeft me toch wat meer rust. het is nog niet helemaal af, maar ik ben eerst weer rustig hihi

3. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @Dufel: nog even geduld dus! :p

@Toekie: fijn dat je weer een stapje verder bent met de babykamer! Geeft toch rust he, als er weer wat gebeurd is.

@Babylovin: wat een heftig verhaal. Dat is niet niks. Maar idd, verzanden in verdriet helpt je niet verder. Hopelijk kun je nu wel genieten van de zwangerschap!

Ik moet ook even wat kwijt: vanavond voor het eerst een harde buik gehad. Wat een rotgevoel! Ineens deden m'n banden onwijs pijn en toen zo'n dikke voetbal in m'n buik. Duurde een paar minuutjes en toen was t weer weg, maar sindsdien voel ik me mega opgeblazen. Herkent iemand dat? Is nu een half uurtje geleden, maar ik heb nog steeds een gek gevoel in m'n buik, alsof die er zelf ook van schrok ;)

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hahaha *proest* Hier moet ik vast ff op reageren voor ik verder lees.. Heerlijk :D

@ gewicht: Ben vd week ook gewogen bij de VK, zit nu op + 4 kg.. Beter dan bij de 1e, toen zat ik geloof ik al op + 10 nu ;) Maar nu begon ik met een wat hoger startgewicht.. Dus vind het fijn dat er nu niet zoveel bij komt..

@ ligging: Deze beeb heeft ook voorkeur voor stuit.. En inderdaad trappen onderin is niet fijn.. Mijn dochter lag al heel vroeg goed (vanaf 18 wkn) dat was een stuk prettiger moet ik zeggen.. Ik zie het nog wel gebeuren dat deze zo blijft zitten met de voeten beneden ;)

@ Babylovin, logisch dat je daar nu weer meer mee bezig bent lijkt me.. Alle dingen die je zo graag had willen delen maar dat niet meer kan, lijkt me vreselijk.. Heftig hoor, zeker op zo'n leeftijd en dan een ouder verliezen.. Dikke knuffel voor jou! Hopelijk kan je het een plaatsje geven. Je baby heeft in ieder geval een prachtige beschermengel die van boven mee kijkt!

@ Lizz lijkt me eng die hartkloppingen! Gelukkig geen last van!

@ anakoloet: Kan naar voelen he zo'n harde buik.. Kan je nagaan als ie nog groter is.. Ik was altijd blij als dat weer voorbij was..

Voor de rest: Ik blijf hier ook wel schrijven hoor, leest makkelijker weg dan FB.. Maar vind het heel leuk om van meer mensen gezichten te zien! En straks lekker foto's spammen van onze kleintjes :D

Kwam vanochtend in het ziekenhuis, 8 uur.. Bleek dat ik 2 uur moest wachten na het suikerdrankje, blegh, ik dacht 1 uur, dat viel tegen.. Ben met moeite wakker gebleven haha.. Maar de uitslag gaat naar de VK. Alleen heb ik stiekem gespiekt op het briefje wat ze opschreven en de beginwaarde was 4,9 en na 2 uur 6,7 ofzo.. Dus dat is gewoon goed ;) Kennisje moest het ook en moet onder de 7,8 zijn zei ze, dus voorlopig geen tekenen voor zw-diabetes :D

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Fijn toekie! Merk dat ik er ook aan toe ben dat de meubels komen enzo

Ik blijf hier ook schrijven hoor :)

@leo das fijn!!

@anakoloet vervelend zeg. Heb helaas geen tips voor je

6. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Uit ervaring weet ik dat dat wel gaat veranderen hier opt forum, vooral als de kleintjes geboren worden. Want dan zijn de fotoś van de kleintjes veeeeeel leuker dan alleen het verhaal. Ik zit nu met een groepje van dit forum op facebook. We waren augustus 2013 begonnen met kletsen, de meesten begonnen toen met zwanger worden, wij waren al een half jaar bezig. Op een gegeven moment idd ook facebook aangemaakt maar doordat er een paar direct zwanger werden en het bij ons in totaal 1,5 jr duurde was het veel te confronterend dus ik meldde me weer af en bleef hier kletsen. Echter hadden hun het erg gezellig en werd het forum veeeeel minder bezocht door hen.
    Sinds ik zwanger ben dus wel aangesloten en blij dat ik het zo gedaan heb maar het was niet leuk op het forum.
    Maar we wachten af, zal hier ook niet eerder weggaan dan dat het hier uitgestorven is hoor.

Hihi moederkoek/koektrommel BRR..!

Anakoloet, gewoon blijven ademen. Ik heb het eigelijk elke dag en vaak ook nog een paar keer. Heeeeel af en toe komt dit van de stress/drukte dus dan ff op de rem maar de rest van de keren zijn de groeispurten..

Dames, hoe weet de verloskundige nu dat de kleine op schema loop qua groei? Ze voelen wel even maar kunnen ze zo bepalen dat het wel of niet goed groeit? Ik maak me niet echt zorgen maar vroeg het me af. Ik las trouwens dat we vanaf nu ong. een halve kilo per week aan kunnen gaan komen. Hoop niet meer want dan tik ik net niet de 100 kilo aan. Was 86 en nu 93/94 kg.

Gister uiteindelijk de middag maar geslapen/op bed gelegen want ik werd niet goed van me maagzuur. zo misselijkmakend.

Hier wat spanningen op het werk, baal er een beetje van. Ben er gewoon wat vatbaarder voor terwijl ik juist alleen maar relaxter werd de laatste tijd. heb moeite om het van me af te laten glijden.

7. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hej dames

wil iemand de lijst even bij houden net ziggo gebeld nog tot 5 feb geen internet pfff

8. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    #3568 Anakoloet, 29 jan 2015
    Laatst bewerkt: 29 jan 2015
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

14 mei:
    Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

18 mei:
    Aaf88 - 2de kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise
    Boris10 - 3e kindje it's a girl

24 mei:
    Babylovin - 1ste kindje it's a boy

26 mei:
    Herrido - 1ste kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

AFSPRAKEN:
    Januari:
    28 jan: lizzthrasher22 Co vk
    29 jan: jennechie Co vk
    29 jan: youngmommy2be Co vk
    29 jan: samsoko proefkonijn-echo

Februari:
    02 feb: dufel Co vk
    02 feb: chantallcindy Co gyn/suikertest
    04 feb: anakoloet pretecho + geslachtsbepaling
    05 feb: dame84 Co vk
    05 feb: anakoloet Co vk
    06 feb: elske91 Co vk
    10 feb: samsoko Co vk
    18 feb: toekie1985 Co vk
    18 feb: leo85 Co vk
    20 feb: lienj Co vk
    20 feb: laratje Co vk
    23 feb: leo85 extra echo ivm ligging placenta

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

9. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Bij deze Chantal! Als ik iets heb gemist, laat het even weten dames, dan zet ik het erbij.

En thanks lieve meiden, voor de tips en support. Stom he, dat je dan elke keer schrikt als je weer iets nieuws voelt. Ten minste, bij mij is dat wel zo. Ik zat ook heel rustig op de bank, dus zal dan wel een groeispurtje zijn geweest. Ons kleintje beweegt super veel de laatste dagen.

Jabinca, sterkte met je werk. Die spanning kun je nu niet gebruiken nee. Hopelijk wordt het snel weer wat rustiger. En gelukkig is thuis gewoon thuis, dus probeer het daar ook los te laten!

Dat maagzuur is vervelend he? Ik heb het vooral 's avonds en bij sporten.

Goeie vraag over de vk trouwens. Volgens mij meten ze vooral je baarmoeder als ze voelen. Bij mij zegt ze ook iedere keer iets over de ligging ervan, dus ik denk dat ze daar veel aan af kan lezen. Het gaat niet om cm he (vanaf 12 weken groeit elk kindje toch op z'n eigen tempo), meer om ligging en positie volgens mij.

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Vervelend van de spanningen op je werk Jabinca..

Qua voelen weet ik eigenlijk ook niet hoe ze dat doen. Volgens mij voelen ze hoe je baarmoeder is gegroeid. Denk dat we daarom ook een groeiecho krijgen om te kijken hoeveel de baby zelf ongeveer weegt.

Halve kilo per week aankomen.. is dat gemiddeld voor onze termijn? Vind het best veel

@hier vannacht weer goed geslapen. Kleine is alleen wel rustiger dan normaal. Ik voel hem regelmatig maar gewoon wat rustiger. Is dit erg?

11. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Toekie; wat lekker dat de babykamer nu toch echt in ontwikkeling is haha. Geeft een fijn gevoel he :)

Anakoloet, ik dacht eigenlijk dat ik ook al een harde buik had gehad, maar ik heb gewoon geen idee hoe dat voelt. Soms voel ik gewoon even een harde plek maar dat kan natuurlijk ook gewoon haar lichaampje zijn :p Dus ik heb er dan denk ik toch geen gehad.

Ik heb eigenlijk geen idee of ik ook zo'n drankje moet gaan doen voor de suiker. Ik weet wel dat ik volgende x weer moet bloedprikken bij de vk, ook voor suiker. Ik hoor het wel. Ik vind het zo spannend als ik eraan denk wat er allemaal nog komen gaat.

Jabinca, oh wat rot dat maagzuur en misselijkheid! En die spanningen op je werk kun je ook niet gebruiken! Jammer is dat zulke dingen... Zijn het spanningen waar jij zelf bij betrokken bent, of meer in het algemeen?
    Ze meten de groei door je baarmoeder te meten vanaf je schaambotje naar de bovenkant van je baarmoeder (boven je navel). Tenminste, zo doet ze het bij mij. Natuurlijk zegt dat niet zóveel, maar als het kleiner of juist groter is geeft dat meestal aan dat er iets met de groei is.

Ons meiske beweegt ook lekker veel. Vind het zo leuk!
    Leven jullie trouwens ook echt op die roze wolk waar ze het altijd over hebben? Of geniet je wel, maar voel je je niet extra gelukkig?
    Ik moet zeggen dat ik me toch wel echt gelukkiger voel dan ik ooit tevoren ben geweest. Als ik in bed lig en zachtjes voor haar zing en ze wild heen en weer trapt voel ik me zo fijn. Ik heb dat denk ik nooit eerder gevoeld, zo'n gelukzalig gevoel.

Ik heb trouwens afgelopen nacht weer eens gewoon geslapen! We lagen er ''op tijd'' in, en om 11 uur sliep ik wel volgens mij! :D Ook wel even weer lekker. Maar nu voel ik me wel verkouden met hoofdpijn, dus dat is wat minder :p

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dat rustiger had ik vorige week ook, nu is ze weer wat wilder. Maar vorige week zat ik ook gelijk al in de rats omdat ze mij rustiger leek. Denk niet dat het ernstig is hoor :)

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Het zit me toch niet lekker. Heb net de verloskundige gebeld en ik wordt zo teruggebeld.

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Verloskundige komt begin van de middag even langs om te voelen en hartje te luisteren

15. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oke ben benieuwd wat ze zegt! Ik heb vorige week niet gebeld omdat ik overal las dat het erbij hoort. Ze was ook anders gaan liggen dus voelde haar niet zo meer tegen m'n buikwand aan als eerst.
    Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar het kan je wel geruststellen als ze even komt luisteren :)

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja er zal ook wel niets zijn maar het zit me gewoon niet lekker.. straks moet ik zo het weekend in. Vind ik ook niet prettig. Dus ben wel blij dat ze even komt.

Assistent zei ook dat het normaal is voor deze termijn dat je kindje soms wat rustiger is

17. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    #3577 Laari26, 29 jan 2015
    Laatst bewerkt: 29 jan 2015
    Hier ook een goede nachtrust eindelijk !
    gewoon van half 1 tot 8 in een keer doorgeslapen, heerlijk zo een keer een nacht zonder er in de nacht uit te moeten om te plassen en te drinken :)
    Zit nu al te duimen voor vannacht.

@dufel wat fijn dat ze even komen kijken ! laat je het wel weer even horen :)
    dat doen ze hier nooit... ook niet toen ik al 1 uur lang aanhoudende buikpijn over de breedte van mn hele buik had. "ga maar warm douche, ontspannen en dan bel je over 2 uur maar terug"
    achteraf was er niks maar ik vind 1 uur buikpijn echt te lang en dat ze dan gewoon moeten komen maar helaas.

ik zit nu zo de hele dag eigenlijk te wachten tot ik naar de controle bij de vk mag... we hadden het om 15:15 gepland zodat de kans het grootste was dat mijn vriend mee kon maar dat gaat dus achteraf niet vanwege zijn werk.
    Nu zit ik de hele dag te wachten tot ik mag gaan... liefst heb ik de afspraken in de ochtend. ik hou niet van wachten :p

25 weken dansje !!!
    t is geen mijlpaal zoals de 20 weken enzo maar toch geeft het me wel zoon gevoel :) nog maar 15 weekjes !

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ Jabinca klopt dat het na de kindjes rustiger wordt.. Maar ik schrijf ook nog steeds hier met het groepje van mijn dochter (juni 2013).. Wel minder dan eerst, maar toch nog regelmatig.. Hopelijk is het snel wat rustiger op je werk!

@ maagzuur: ik slik hier Omeprazol voor, dat werkt echt als een trein, anders kom ik de dagen ook niet door hoor, vreselijk.. Dus dat kan ik aanraden in ieder geval :D

@ groei kindje: Volgens mij meten ze dat inderdaad af aan hoe groot/hoog je baarmoeder is. Is die te groot of te klein dan volgt er vaak een groei-echo om je kindje op te meten..

@ Lizz fijn dat je lekker hebt geslapen! Wel minder van de hoofdpijn en verkoudheid.. Leuk he, die verminderde weerstand.. Ben ook al weken/maanden af en aan verkouden, blegh..

@ Dufel goed dat je gebeld hebt hoor, als je je zelf niet prettig erbij voelt, gewoon na laten kijken. Beter keer te veel dan te weinig!

19. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Dufel alles zal vast goed zijn maar als je hiermee gerustgesteld wordt is dat alleen maar fijn.

Hier de verloskundige afspraken bewust altijd om 20.15 uur. Ideaal want dan liggen de kinderen op bed.
    En ik vind zelf de afspraken niks voorstellen want het is hartje luisteren en baarmoeder voelen en bloeddruk meten.
    Alledrie kan ik thuis ook doen. Al doe ik het nooit want ik voel de baby schoppen dus dan zal het best goed zijn allemaal. :)

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Verloskundige is net geweest. En ik ben weer wat meer gerust gesteld.
    Hartje klonk prima. Waarschijnlijk krijgt hij een ander ritme als hiervoor en/of is hij anders gaan liggen.
    Mn baarmoeder is goed gegroeid. Groeit meer omhoog in de lengte dan in de breedte maar dat is niet erg zei ze.

Kleine ligt waarschijnlijk met zn ruggetje tegen mn buikwand aan en de rest meer richting mn rug.

Nu goed opletten hoevaak ik hem voel en of ik zn nieuwe ritme kan ontdekken. Verder ook vertrouwen op mn lichaam dat het allemaal goed gaat

Deel Deze Pagina