Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Kraampakket krijg ik als het goed is zo rond de 27e week (zit bij Menzis), dus ik wacht het gewoon af.

Fotoshoot? Nou nee bedankt, denk niet dat iemand mij mooi op de foto kan krijgen :')

Sam, wat goed van je katje!! :D Heel fijn dat er niks ernstigs was en dat ze nu gewoon lekker kan herstellen. :)

Over dat Robijn Zwitsal: ik merk wel echt dat het soms gewoon bijna zurig kan ruiken, mijn handdoeken worden er echt niet beter van. Vind t soms gewoon stinken!! Zo uit de fles ruikt t lekker, maar na het wassen niet meer. Ik gebruik m inmiddels ook niet meer. Ik heb altijd wasverzachter van robijn, die orchidee ofzo zo'n paarse fles. Ik ga denk ik nog wel een fles Neutral halen, voor babyspul en voor ondergoed is ook wel een goed idee!! :)

Laratje, ben benieuwd hoe het gaat bij de bekkentherapeut en of je ook echt dingen hoort die je nog niet wist! :)

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ohja ik wilde nog vragen, hebben jullie ook wel eens last van een buik die op knappen lijkt te staan? Vooral als ik gegeten heb (en ik eet echt niet veel ofzo, gewoon normaal). Echt een rotgevoel, en weet me gewoon geen houding te geven die een beetje goed zit pfff :p

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @samsoko jeeeeeeeeeeeeej wat fijn!!!! Super wat een opluchting!

@lara rustig aan meis en succes morgen!

@fotoshoot ja wij gaan ook fotoshoot doen. Met 35 weken staat ie gepland. En ook een newbornshoot als de kleine ongeveer een weekje oud is

@kraampakket ik ben er niet voor verzekerd dus ga hem zelf aanschaffen. Dat ga ik deze maand doen

@buik op knappen, heb ik geen last van..

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ha dames, ik doe nog ff me 27 weken dansje trouwens.. gaat echt snel.
    Morgen 90 dagen!
    Vanmiddag tijdens me middagslaapje werd ik terug gebeld, handig maja ging eigelijk ene oor in andere oor uit.
    Moet me er ook niet druk om maken eigelijk. Ast niet gaat dan meld ik me ziek en kunnen ze de pot op.

Kraampakket moet ik zelf ff aanschaffen ma vraag me af of dat allemaal wel nodig is of dat je alleen het hoognodige kan aanschaffen... ervaringen?
    Fotoshoot, geen idee. Ligt ff aan hoe we met het geld zitten, manlief zit sinds deze week thuis, hopen dat is gauw weer werk vind.
    Anders kijk ik zusjelief ff lief aan. Hoeft vanmij niet super professioneel.

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Spannend morgen Laratje! Ben benieuwd, hopelijk helpt het. Nu lekker avondje bank hangen :)

Lizz jakkes dat klinkt niet lekker :( ik heb t nog niet gebruikt dus geen ervaring er nog mee. Ohhh ik heb ook altijd zo'n lekkere wasverzachter van robijn: bergamot passiebloem. Ook blauw. Ik wil nooit meer wat anders haha.

Kraampakket: krijg ik ook van de verzekering rond de 7-8 maanden geloof ik. Maar ik moet een verklaring van de VK inleveren, dus die moet ik volgende week even vragen aangezien ik de eerdere verklaring heb ingeleverd op m'n werk.

Fotoshoot wil ik ook gaan doen. Tussen 32 en 36 weken tipte een kennis mij. Dan is de kans ook kleiner dat je 'te laat' bent. Haha. New Born shoot lijkt me ook superleuk.

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Lizz ik vind mezelf ook altij vreselijk op foto's staan hahaha maar t lijkt me toch leuk voor 'later'

7. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    kraampakket moet ik zelf ook aanschaffen ga ik ook zeker deze week nog aanvragen,,, ik heb bijn a niks gebruikt met jace van de kraampaket,, wel de grote luiers die je zelf moet gebruiken na de bevalling!! man,, had nooit genoeg,,bleghh
    en zal ook alvast bed verhogers aanvragen,, wil zo min mogelijk doen zodra ik 30 weken ben,,ook qua kleertjes,, heb vandaag maar is alles van zolder gehaald wat ik tot nu toe heb gekregen en gespaard sinds jace natuurlijk,, dus oud is het niet! en dan is ff een dagje voor gaan zitten wassen !! pff ik vind wassen niet zo veel aan,, vooral opvouwen niet,,,
    harde buik na het eten heb ik wel,, maar dan zal de baby het wel niet fijn vinden,, zit misshien beetje krap??? geen idee,, maar ik ga dan vooral lekker ff beentjes omhoog en klein uurtje later gaat jace naar bed, en dan ga ik is bezig in huis,, ga wel echt uitbuiken na het eten,, dan is het harde gevoel wel weg..

8. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    #3688 Laari26, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt: 2 feb 2015
    Kraampakket krijg ik rond de 7e maand geloof ik. 2 maanden voor de uitgerekende datum. Ben bij zilverenkruis aanvullend verzekerd :)
    @jabinca. Ik zou hem wel aanschaffen. Daar zit gewoon alles in wat er nodig is voor een bevalling thuis. Ik wil in het ziekenhuis bevallen maar ben toch wel blij dat ik voor de zekerheid die spullen in huis heb. Je kan nooit weten wat er gebeurt.

Fotoshoot wil ik wel heel graag doen. Collega's van mij doen het als ze net met verlof zijn (35 / 36 weken) dan ben je nog fit en is de baby nog niet helemaal ingedaald dus mooiere buik.
    Ik twijfel nog of ik het in een studio bij een fotograaf laat doen of de beste vriend van mijn vriend het laat doen. Hij is ook fotograaf maar weet niet of ik me dan echt op m'n gemak voel.
    Newborn shoot mag hij wel doen :) dat kunnen we gewoon lekker thuis doen en hier een mini studiotje maken :)

Hebben jullie nog tips verder voor een wieg. Dat is het enige wat we nog niet hebben maar op un een of andere manier vind ik een wieg echt stom en niet mooi ofzo... Heb er niks mee. Maar vriendlief wil wel gewoon een wieg voor hier op de kamer.
    En wat moet ik dan aanschaffen voor erin ? Lakentjes etc. Kan daar geen lijstjes van vinden

9. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @jabina ik heb een link gekregen van een vriendin met een site waar je voor zo'n 22 euro een pakket kan aanschaffen. Zitten de belangrijkste spullen in. Alleen ff extra kraamverband zei mn vriendin. En zij krijgt nu de 2e dus ze zal t wel weten.
    Als je hem wilt kan ik je wel pb'en

@fotoshoot ik vind mezelf ook niet geweldig op foto's maar wil wel graag deze bijzondere tijd laten vastleggen. Zo vaak ga ik niet zwanger zijn ;)
    En wie vind zichzelf nu wel geweldig op.foto's

@wieg hierin heb je hetzelfde nodig als voor een ledikantje. Dus matrasje, molton, hoeslaken, laken en dekentje zo uit mn hoofd.
    Je zou ook kunnen kijken voor een co-sleeper. Misschien vind je dat iets?

10. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok ik moet dus gewoon nog even wachten op dat kraampakket, het was mij even niet duidelijk wanneer het werd opgestuurd.

Buik die op ontploffen staat na het eten? Toevallig heb ik daar vandaag wat last van... Echt de hele middag voelde ik mijn lunch in de weg zitten en nu ook het avondeten, heel irritant.

11. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Jabinca, jammer van het gedoe en het wachten. Kloppen de uren nu wel?

Fijn dat jullie controles goed waren Chantal en Dufel!

Youngmommy, muziek is volgens mij niet erg als je maar niet bij een concert gaat staan. Dat wordt afgeraden door allerlei instanties. Dus als je de bas echt in je buik voelt en het aantal decibel erg hoog is. Volgens mij moet de kroeg gewoon kunnen. En als het niet kan, krijg je misschien een harde buik als waarschuwing? Dat je kleintje achteraf reageert lijkt me niet gek, de gezelligheid valt ineens weg! ;) Net als dat de baby actief wordt als jij rustig wordt denk ik.

Haha, leuke droom maar jammer dat het geen realiteit is Lizz ;)

Wasmiddel: wij hebben altijd witte/color reus

Samsoko: gefeliciteerd! Wat een onwijs goed nieuws zeg! Dus je hebt lekker de hele avond met je katje zitten knuffelen? Fijn!

Lien: ik herken helemaal wat je zegt, vind het soms supersnel gaan maar kan ook niet wachten om ons kleintje te ontmoeten.

Fotoshoot; lijkt me heel leuk, met ML mooie foto's maken. Maar we zijn allebei niet zo fotogeniek en ik ben ook echt niet van de blote buikenfoto's (wel om te delen met vriendinnen of zoals hier, maar niet voor een mooie shoot zeg maar). Dus nog even zien ;)

Lizz: ja, dat buikgevoel ken ik. Ik heb het vooral na een dag werken. Dan heb ik toch teveel gestaan en heb ik het gevoel dat m'n buik dubbel zo dik als 's ochtends. Rust helpt dan wel gelukkig.

Kraampakket: die krijg ik ook van de verzekering (cz) in de 7e maand. Dufel: als je niet voor een kraampakket verzekerd bent, ben je dan wel gedekt voor de extra kraamzorgkosten en de bevalling in het zh?
    Jabinca; wij kregen een lijstje van de kraamzorg met de minimale benodigdheden, dus ik zou het gewoon even vragen als je kraamzorg voor de intake komt.

wieg: wij zijn ook nog op zoek, ik vind zoveel lelijk! Stom he? Maar we zoeken nog rustig even verder, hihi. En op het uitzetlijstje van hema staat precies wat je nodig hebt. Ze hebben deze week trouwens ook korting op alle babyhoeslakens enzo, tip!

Wij hebben vandaag via marktplaats een mooie Mutsy op de kop getikt. Ziet er super goed uit en een heel attente man! Hij legde alles uit en demonstreerde hoe alles werkte. Super service. Ding kostte ooit 700 euro, nu voor 75 mee mogen nemen! Helemaal happy :D:D

Nu wel chago trouwens, heb net een spannende serie gekeken met ML en dan kijken we daarna altijd nog een comedy, anders kan ik niet slapen, haha. Maar dit keer zegt ie: nee, ik wil nu slapen, doet de laptop en alle lampen uit, gaat liggen! Ja daag, super verontwaardigd! Dus ben maar weer uit bed gegaan om even iets sufs te kijken, kan ik zo ten minste slapen. Hoe egoïstisch die actie! Pfff...

12. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dufel, linkje is welkom! meeste die ik tegengekomen zijn, zijn tussen 25 en 35 euro geloof ik.
    Ik heb idd wel een lijst met benodigdheden van de kraamzorg maar ben beetje koppig haha
    Waar halen jullie de wieg/ledikant benodigdheden vandaan? Heeft de zeeman en wibra hier spulletjes voor? Bij de action kon ik die maten niet vinden.

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anakoloet ik heb een medische indicatie voor de bevalling dus daar geen kosten aan. De kraamzorgbijdrage zal ik idd zelf moeten betalen. Zal zo rond de €200 zijn

@jabina je hebt pb

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    *doet 25 weken dansje*

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ Youngmommy: Eens met de rest hoor, avondje in de kroeg moet geen probleem zijn!

@ Lizz: dat zijn leuke dromen hihi, maar wel minder fijn wakker worden :p Hier ook last van een volle buik na het eten hoor.. Sowieso.. Op een stoel zitten en naar voren leunen, pfff, moet echt achterover zitten, anders krijg ik geen lucht.. En dat wordt alleen maar meer.. Ach ja, extra reden om lekker uit te buiken na het eten :D

@ Jabinca: Hopelijk is het inmiddels geregeld met je uren!

@ wasmiddel: wij gebruiken gewoon wasmiddel van de Lidl.. Voor de baby ook. Dan wel zonder wasverzachter de 1e tijd. Als ze last krijgen kunnen we altijd nog overstappen op Neutral ofzo, bij dochter heeft het in ieder geval nooit problemen gegeven..

@ Samsoko: Wat fijn dat het goed is met Urby! Fijn dat het goedaardig is in ieder geval en hopelijk gaat het nu snel beter na de operatie!

@ Laratje: Hoe was het bij de bekkentherapeut?

@ Kraampakket van de verzekering: komt binnenkort inderdaad.. Vond het vorige keer wel een leuk pakket van Ditzo.. Zijn nu bijna door al het spul qua zeep en shampoo heen dus kunnen dan weer ff vooruit hihi..

@ Fotoshoot: lijkt me erg leuk, bij vorige zw-schap niet gedaan, was er niet meer van gekomen, wel een bellypaint gehad toen :)

Ik vind het ook snel gaan.. Maar dat vind ik niet erg :) Vind het zwanger zijn erg leuk, maar kijk wel op tegen de laatste weken, vanaf nu wordt het alleen maar zwaarder haha.. Het gaat nu wel stuk sneller voorbij bij de 2e, omdat je al zo druk bent met een dreumes in huis.. Ben vooral erg benieuwd naar het geslacht ook!

@ Wieg: Wij hebben wel een wiegje, maar die hadden we al, is familiewieg :) Is wel handig voor de 1e tijd als de baby bij ons op de kamer slaapt, en het is erg schattig zo'n klein popje in een klein wiegje :D

@ Anakoloet: Mooie prijs voor de kinderwagen zeg! Lang leve MP :D Gemeen van je man dat hij wilde slapen! Ik had gewoon de laptop weer aangezet :p

Zo nu heb ik alles gehad geloof ik, sorry voor het megabericht haha.. Gisternacht een heeele drukke baby in mijn buik! Ging echt alle kanten op, zal later vandaag het filmpje nog ff op FB zetten :)

16. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ laratje dankje wel.

@samsoko super fijn nieuws:)

@kraampakket hier cz krijg die rond de 28 weken geloof ik.

@ buik op knappen geen last van gelukkig

@suikertest nou hier er totaal geen last van gehad alleen vieze smaak in mijn mond gehad hele dag.

Ik merk dat ik minder honger heb hebben jullie dat ook?

Hier begonnen met de kleertjes wassen:)

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier niet minder honger, maar wel dat ik minder kan eten.. Dus vaker kleine beetjes.. En steeds meer last van maagzuur, blegh..

Ik had ook de hele dag een vieze smaak in mijn mond van dat drankje.. Maar voor de rest stelt het niet zoveel voor gelukkig :)

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @wieg wij gaan morgenavond kijken bij mn schoonouders voor de familiewieg. Vind het wel speciaal.
    Ik wil hem de eerste tijd ook aldoor dichtbij me hebben♡

@honger neuh hier niet maar ben slecht voorbeeld natuurlijk ;)

19. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik zou graag ook een familie wiegje hebben. Helaas heb ik zelf nooit in een wiegje gelegen.
    Ik ging meteen naar m'n ledikantje in mijn eigen kamer. Vind opzich de rieten reiswieg van de prenatal wel mooi. Maar wil hem nog wel in het echt bekijken. Misschien kan ik mijn vriend overhalen om morgen naar prenatal te gaan om te kijken :)

20. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Oef wat een dag!

Vanmorgen naar de therapeut, jeetje dat was echt niet lollig! Heb er nog de hele tijd last van...
    Volgende week weer :D

Ik dans met Dufel mee :D

Leuk Dufel! Speciaal is dat altijd :)

Honger, ja heel de dag door haha!

Kraampakket ga ik aanvragen, ga morgen de enveloppe op de bus doen :)

Deel Deze Pagina