ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 14 mei: Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 18 mei: Aaf88 - 2de kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise Boris10 - 3e kindje it's a girl 24 mei: Babylovin - 1ste kindje it's a boy Hatsie - 3de kindje it's a surprise 26 mei: Herrido - 1ste kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise AFSPRAKEN: Februari: 10 feb: samsoko Co vk 12 feb: chantallcindy afspraak voor dieet. 13 feb: chantallcindy diabetes vpk. 13 feb: jennechie suikertest 17 feb: dufel bloedprikken suiker en ijzer 18 feb: toekie1985 Co vk 18 feb: leo85 Co vk 18 feb: youngmommy2be Co vk 19 feb: elske91 Co vk 20 feb: lienj Co vk 20 feb: laratje Co vk 23 feb: dame84 Co ijzer ,vingerprik. 23 feb: chantallcindy groeiecho en Co gyn. 23 feb: leo85 extra echo ivm ligging placenta 24 feb: dufel Co vk 25 feb: lizzthrasher22 Co vk 26 feb: jennechie Co vk Maart 02 mrt: anakoloet Co vk 14 mrt: dufel groeiecho 17 mrt: dufel Co vk Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
Toekie, begrijpelijk meid.. 15 blz is heel veel. En sterkte/beterschap met je schoonvader. chantal: prachtige kamer, maar je hebt dus zw.diabetes? wat houd dat in? best balen idd Babylovin en Herrido mogen wel snel reageren anders kunnen zij wat mij betreft van de lijst af...wat ze geschreven hebben was al niet heel veel. VOrige week donderdag even bloed wezen prikken om ons kind te checken op bloedgroep. Heb er een dikke blauwe plek aan over gehouden die nu nog te zien is. AUW Wat betreft voogd, geen moment overna gedacht maar doen we ook niks mee, ik heb 2 lieve familie's achter ons staan. Gister officieel in het 3de trimester beland, fijn! *doet me 28 weken dansje* Wel helaas sinds vorige week last van me bekken, ik lees overal bij echt pijn om dan te stoppen met waar ik mee bezig ben dus dat gaan we dan ook maar serieus nemen. En kan tegenwoordig steeds slechter op me rechterheup liggen, alsof t samenkrampt ofzo. Doet zo zeer en slaap daardoor ook slecht. Heb nu mijn zijslaapkussen erbij gepakt, dat helpt wel ma niet 100% procent. Baal zo want voel me veel te klagerig, ook naar mijn man toe terwijl die zo lief en meelevend reageert. Hij doet erg veel voor me, hoef bijna nooit op te staan. MIJN SCHAT Volgende week dinsdag weer na de verloskundige, ga eens even wat dingetjes aankaarten. Misschien die avond ook naar de borstvoedingsvoorlichting, lijkt mij wel interessant. Maar vind t eigelijk nog wel vroeg, geen idee of er in maart of april nog een avond is. En volgende week donderdag de eerste avond zwangerschapscursus, heel erg veel zin in, vooral om mede-zwangeren uit de buurt te leren kennen. Hoo wacht.. nog wat vergeten hihi Hoe zit het eigelijk met in de ziektewet zitten en zwangerschapsverlof? Ik heb namelijk in het begin van de zwangerschap aangegeven met 4weken pas met zwangerschapsverlof te willen, dat wil ik nog steeds omdat dat mooi uit zou komen met de vakantie/zomerperiode. Echter ben ik bang dat ik het niet zolang meer ga volhouden. Ik wil strax niet verplicht met 6 weken al met zwangerschapsverlof.. Wie weet hoe dit zit?
@Hatsie: ja is zeker naar. Het schijnt ook in de familie te zitten en mn man vind dat wel een erg eng idee. Nu is hij bang dat hij het ook krijgt. Maar voor nu gaat het weer beter, we zullen zien hoe het gaat de komende tijd. Ik zou zeker bellen met jouw klachten. Dat klinkt wel serieus hoor. En beter voor niks dan dat je wel had moeten bellen! Dankje meiden. @lijst: herrido zit in het topic 16t/m 31 mei. Het gaat niet goed met haar baby, maar ondanks dat is ze daar wel heel actief. Dus ik denk dat ze hier niet weer komt dan. @Jabinca: jeetje 28 weken al weer! Wat gaat het snel! Wel weer een mijlpaal meid En ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het zo dat als je in de ziektewet bent vanwege zwangerschap je verplicht 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof moet.
@chantal ik heb hier lijst liggen van mijn vk mbt dieet als je suiker hebt. Als je wil kan ik daar wel ff foto van maken en toesturen. Heb je iets voor de komende dagen @toekie sterkte! Lijkt me erg heftig ook voor je man! @jabinca ben het helemaal met je eens. Wie niet schrijft of alleen ego posten schrijft mag van mij eraf. Als je in de zw beland dan ben je verplicht om 6 weken van te voren met verlof te gaan. Heb ik ook. Heb verder niet zoveel puf/zin om uitgebreid te reageren. Sorry meiden
Hatsie: welkom Laratje: balen van je kies! Ik had ook gehoord dat elke zwangerschap een tand/kies kost! Door de lage weerstand groeien er veel bacteriën in de mond. Sterkte ermee! Lizz: wat lekker van jullie meevaller! Komt nu wel heel goed uit met de kleine op komst! Toekie: heftig van je schoonvader. Eng idee ook dat je vriend het ook kan krijgen. Miss kunnen ze hem extra controleren de komende periode. Chantal: succes vrijdag bij de diëtist. Fijn dat je al zo snel terecht kan. Jabinca: 28 weken alweer wat gaat het snel he! Balen van je bekken meid. Voogd: daar hebben we nog niet over nagedacht. Het liefst zou ik mijn zus als voogd maar aangezien wij in Italië wonen en zij in Nederland weet ik niet of dat het beste is voor de kleine. We moeten er maar eens goed over nadenken al denk ik dat onze beide families samen er uitkomen! Hebben jullie ook dagen dat jullie de baby wat minder voelen? Ik heb dagen dat mijn buik overal heen schiet maar sinds gister is het weer een heel rustig in mijn buik. Ik moet me er geen zorgen over maken maar dat doe ik stiekem toch haha meer meiden dit?
Jabinca, van mij mogen ze al van de lijst af... Beide maar een enkele post en die gingen over zichzelf... Verder: I rest my case. Wat lief van je man Wel balen dat je er zo'n last van hebt. Kun je niet zoveel % de zw in? Om uit te stellen dat je volledig in de zw komt? Oei toekie, sterkte. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Hatsie, beterschap voor allen. Ik heb over een uurtje mijn 2e afspraak bij de bekkentherapeut. Vorige keer had ik er erg veel last van na de behandeling. Hopelijk na vandaag wat minder
Mommy ja die uitspraak kreeg ik ook al naar m'n hoofd geslingerd haha. Helaas te letterlijk dus... Ach, het is goed te hebben nu. Zal nog wel een paar dagen zeuren en beurs zijn, is ook nog wat gezwollen maar dat is normaal schijnbaar. Toevallig dat ik vandaag de beeb minder voelde, heb nu de ipad op m'n buik, spelletje met muziekje aan en daar reageerd ze op. Och t arme schaapje lag gewoon te slapen. Sorry kind
@jabinca volgens mij is het idd 6weken voor uitgerekende datum verplicht! @toekie ow zal haar dan hier uit de lijst halen thnx! @dufel ow als je dat wil doen zou wel fijn zijn @mommy2015 zou me niet te druk maken hier is meneer ook ene dag drukker dan Andere. @griep trouwens dames als je griep hebt is de baby sowieso minder actief! @ laratje haha ik zit ook altijd met iPad op mijn buik meneer reageerd daar ook altijd op Effe vraagje ik lig altijd op mijn zij li en rechts om en om als ik net ga liggen begint meneer echt 10 min te trappen zou dat dan komen omdat ik op mijn zij ligt want je buikt duwt dan wel beetje naar binnen?
Hahaha chantal dat heb ik ook, lig ook voor een groot deel op m'n buik. Dan wil ze volgens mij meer ruimte krijgt ze niet
Ben weer bijgelezén meiden! Herrido en babylovin kunnen wat mij betreft ook van de lijst af. Herrido is idd heel actief in t eind mei forum, dus die komt hier vast niet terug en babylovin plaatst idd alleen over zichzelf. Welkom hatsie en leuk, nog een verrassing erbij! Beterschap griepmeiden! Ik sluit ook aan in de rij: al 3 dagen hoofdpijn, benauwd en hoest als een zeehond. laratje wat een drama met je kies! Gelukkig dat het nu afneemt nu ie eruit is. Blehhhh. Hier ook altijd drama's maar nooit pijn. K had een enorme ontsteking aan m'n wortelpunt, niks van gevoeld en kwam ineens naar boven tijdens een controle-foto afgelopen zomer. In november weggesneden door dekaakchirurg. Lizz harde buiken na een orgasme heb ik ook. Geen rare vraag hoor onze kindjes zijn tenslotte ook niet maagdelijk ontvangen hihihi Hoe gaat het nu met je BO? K hoop wat beter! Chantal wat fijn dat je al zo snel terecht kunt! Hopelijk hoef je niet te veel ingewikkelde aanpassingen te doen. Jabinca en dame84 28 weken alweer, wat gaat het snel! Ben heel benieuwd naar jullie ervaring met de luiers straks Jabinca! Ik ga mezelf zo maar eens uit bed slepen. ML komt zo thuis met broodjes voor de lunch en ik hoop dat ik wat kan doen in huis vanmiddag zonder ademnood en hoofdpijn. Om 15u controle VK en centering pregnancy, zin in!
@chantal heb via fb een pb gestuurd. Dat van op je zij liggen heb ik ook haha @samsoko succes vandaag @hatsie beterschap
Oja mommy dat heb ik ook! 2 weken terug had ik zelfs de vk gebeld omdat ik me zorgen maakte. Maar heeft met de termijn te maken. Ze kunnen nu nog draaien en anders gaan liggen.
@mommy: ja eng he? Hij zei zelf ook al dat ie zich wil laten checken. Eens kijken of dat dan 1x in de zoveel tijd kan ofzo. Ik heb geen idee of dat mogelijk is. @lara: succes bij de therapeut en nog sterkte met je missende kies @chantal: ja ik krijg ook altijd reactie als ik op mn zij ga liggen. En ik lig altijd op mn zij anders kan ik niet slapen dus dan heeft de kleine toch echt pech hihi.
Whaat hoe kan er in 1x zoveel geschreven zijn Lol ik ga proberen te reageren, maar als ik iemand vergeet, sorry! Laratje, gelukkig is je kies eruit, wel jammer van dat gat maar daar kun je misschien nog eens zo'n (hoe heet dat ook alweer) nepkies in laten zetten? Je bent iig van de pijn af! Succes weer bij de therapeut (morgen toch?)! Toekie wat naar van je schoonvader! Sterkte! Leo en alle anderen die ziek zijn, heel veel beterschap!! Ik doe keihard m'n best om het niet te pakken te krijgen. Ik zou met de buurvrouw wat leuks gaan doen maar ze is ziek, dus dan sla ik ff over. Vind t heel lullig voor haar maar dan loop ik er straks 3 x zo lang mee als normaal. Jabinca, ook al 3e trimester!! Woow wat lig je dan eigenlijk ver voor op mij haha, was ik maar vast 28 weken... Lief dat je man je zo goed helpt, dat is echt fijn. Wat betreft mensen van de lijst ben ik het wel mee eens. In die bevallingslijst schrijven sommigen echt hele verhalen over zichzelf, dat is me echt teveel werk om daar allemaal op te reageren hoor. Vind dit clubje veel leuker Mommy2015, ja dat is zeker heeeel erg welkom, die meevaller. We hebben het al niet zo breed en om onze spaarrekening dan even goed aan te vullen is echt heerlijk Als je je zorgen maakt moet je altijd gewoon bellen met je vk (heb je die daar eigenlijk?), maar je baby kan ook gewoon even anders liggen waardoor je m niet zo goed voelt. Dat heb ik af en toe ook. Als ik dan op mn rug ga liggen en er even de tijd voor neem voel ik weer een trap. Samsoko, whaha nou hoe ik zwanger ben geraakt is mij echt een wonder, wij doen niet aan sex. Hahah nee maar sommige mensen vinden dat er nog steeds een taboe rust op sex dus zo'n vraag vinden sommigen dan raar Aangezien m'n libido weer een dikke piek heeft heb ik er best vaak last van, maar probeer daarna wel ontspannen te blijven liggen dan is het ook zo weer weg. Ik twijfel nog steeds of de kuur helpt. Ik wacht gewoon af tot donderdag en dan lever ik ff weer urine in. Dan zie ik het wel. Af en toe denk ik nog steeds pijn te voelen in m'n nierstreek. Ik voel haar het beste als ik op m'n rug lig. Ik had vanmorgen nog zoiets bizars Het voelde alsof ze op mijn hartslag lag te trappen, echt een paar minuten achter elkaar... Ik kan me niet voorstellen dat het gewoon een ader was wat ik voelde, het bonsde keihard. Even later hield het ook op maar ze was echt superwild op dat moment hahaha. Ohja en moet nog even mijn trots spuien Ik heb zelf de kapstok opgehangen! Dat is bij ons echt een wonder, want onze muren bestaan uit een laagje stof (waar de verf op ligt) en daarachter een laag diamant. Dus alles wat je in de muur wilt boren komt ongeveer tot 2 centimeter de muur in en dan houd het op. En dan pleurt alles er weer uit. Maar het is gelukt! Zelfs m'n man wilde er niet aan beginnen, zo'n drama. En toen heb ik ook nog een klok opgehangen! Met meten en spijkers en al hahaha Zo nu eerst eten want ik sterf van de honger...
Sterkte met je schoonvader voor jou en je familie Toekie! Chantal wat naar van de zwangerschapsdiabetes... Succes met het volgen van het dieet, maar het is voor een goed doel dus dat gaat je vast lukken. Mommy2015 ik had toevallig gisteren dat ik me enigszins zorgen begon te maken, omdat ik de kleine niet geveold had... Maar gelukkig is ze vanmiddag toch weer even duudelijk aanwezig geweest! Maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk altijd vo bellen. Hatsie heb je inmiddels al gebeld voor je bekken? Zo nee: doen hoor! Beter een keer te veel gebeld hebben, dan dat je heel erg lang last van je bekken blijft houden, omdat je er te lang mee hebt rondgelopen. Sterkte!
Bedankt dames! Hij is vanmiddag thuis gekomen maar de artsen hebben ook verteld dat het eigenlijk een kaarsje is dat langzaam uit zal gaan. Dus het is afwachten hoe lang het zo goed gaat, en wanneer hij weer richting ziekenhuis moet. Hij zal geen jaren meer hebben. Wauw lizz, een heuze klusvrouw! hihi wat tof dat het gelukt is. Kun je mooi opscheppen tegen je mannetje ik merk dat mijn kleintje nu wat meer op de kop begint te liggen. Ik voel krijg nu steeds meer schoppen omhoog. En mijn baarmoeder zit al heel hoog, groeit goed dus.
@Lien, ja toch maar gebeld naar de bekkenfysio... Bij de vorige zwangerschap had ik met 40 weken een beknelde zenuw in mijn bil door de BI. Dat was geen grap... Dus dan idd maar te voorzichtig misschien. @Laratje: wat doet de bekkenfysio bij jou? En op basis waarvan heb je die gekozen? Ik heb nu, na drie verschillende praktijken te hebben gebeld, er één gevonden maar geen idee of die goed is. @Toekie: dat maakt het extra heftig voor je vriend en jou als het erfelijk is. Nogmaals sterkte! @Mommy, als je je zorgen maakt, zou ik gewoon bellen hoor! @Lizz: het kan heel goed zijn dat je baby de hik had. Dat voelt als een regelmatig, snel klein schopje en het houdt vaak even aan. Ik heb het nu nog niet meegemaakt, maar bij mijn eerste en tweede soms wel vijf keer per dag (en zo vaak is niet leuk, want dat is meestal - en ook bij ons - een voorbode voor reflux). Hier nu een bijdrage aan het schrijven voor de krant (eens in de zes weken), althans aan het ontwijken, want heb niet veel inspiratie haha.