Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buikjes!!!

Ik heb vanavond een proeflesje zwangerschapsyoga gedaan, daar kregen we ook een dergelijke bekkenbodem oefening maar dan zitten op een kussentje. Nu lig ik heerlijk ontspannen in bed, welterusten!

2. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Super Dufel! Doet aankomdansje voor dufel!!

Oh lien klink fijn, trusten!

3. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik ga morgen popcorn kopen!! Heb er nu zo'n zin in hahaha.

Wat een mooie buik youngmommy!! En vette tattoo :)

Wat goed dat je bent aangekomen Dufel!! :D Ik dans met je mee Laratje! ;)

LienJ, fijn dat die oefeningen werken! :) Slaap lekker!

Ik ga ook het bed in, ik vroeg m'n man net of hij even wou voelen aan m'n rug en die hele spier in m'n rug is keihard, dus het verkrampt gewoon helemaal. Hopelijk kan ik wel lekker slapen. :)
    Als ik denk aan dat 'pijn aan mijn bellen' val ik vast met een glimlach in slaap hahaha :p

Trusten meiden!

4. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Effe niet gekeken twee blz erbij hahah

@popcorn jullie met je popcorn tsss en ik moet het met kwark en crackers doen haha.

@youngmommy2be thnx! Wij zijn van de neutrale kleuren en niet te druk hou ik niet van. Mooie buik!
    Ik had toevallig gister met mijn moeder over mijn moeder zei met 30 weken kun je beste al zeiltje op bed leggen dus dit doe ik ook maar!

@toekie1985 mooie buik!
    Idd een joekel 5 kg moet er niet aan denken haha. Wel leuk want als het goed is komen ze uit eindelijk bij elkaar in de klas :)

@samsoko hahah idd zoonlief in mijn buik Hihi! Ml begint nu al over tweede hahah eerste nog niet eens uit.

@elske91 hoop het ook maar komt wel goed! Was voor me zw echt gemotiveerd om af te vallen was binnen 7 weken 10 kilo kwijt. En moet ook niet te snel gaan natuurlijk. Maar wil voor me volgende zw eerste is 25 kg eraf hebben.

@dufel scheelt dat ik verzorgende ig ben weet gelukkig best veel over diabetes. Maar die lijsten zijn echt top bedankt! Schrijf nu ook op voor haar hoe ik het de laatste twee dagen heb gedaan kijken of het goed gaat zo.

*25 weken dansje*

Voel ons mopje echt elke twee uur nu ook snachts Hihi ben best moe.

5. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ow youngmommy, blij om een foto te zien van jouw buik, vond de vorige 2 foto's van toekie en lizz echt enorm en aangezien ik 'voor' loop op iedereen begon ik me zorgen te maken. Maar valt dus mee, maandag voor de zekerheid ff bij de verloskundige vragen al heb ik echt een prachtige buik hoor maar puur de grootte maakt me ant twijfelen. Die navel is gelukkig nog plat, zelfs nog beetje ingedeukt hihi

manlief lag vanacht bijna bovenop mij (zo voelde het ieder geval) dus had amper ruimte om fatsoenlijk te draaien. Ik kan het nu merken, voel me niet zo best. En dat terwijl ik vandaag een 12uursdienst hebt, lijk wel gek! Vanaf morgen wel 4 dagen weekend dus weet waarvoor ik het doe.

Dufel, fijn dat je nu niet meer afvalt, lijkt me in deze fase ook echt niet meer gezond.. hopen dat je nog ff echt kan genieten van deze zwangerschap.

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Thanks meiden voor de dansjes!! Hopelijk blijft het nu de goeie kant op gaan :)

@chantal je bent goed bezig meis! Echt petje af hoe je het oppakt!

Wat voor zeiltje gaan jullie op bed neerleggen?

@lien klinkt heerlijk relaxed

@jabinca poehhh 12 uurs dienst. Sterkte! Daarna lekker lang weekend!!

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo, eindelijk ff tijd om te reageren in plaats van alleen maar bij te lezen :p

@ youngmommy wat balen zeg dat je contract niet wordt verlengd, en lekker fijn dat ze dat aan het eind van het gesprek pas zeggen.. Ik ga altijd van het positieve uit dus ik zeg dat het goed komt :) Mooie buikfoto ook, en gave tattoo!

Heftig zeg dat er al een dame is bevallen.. Was hier zo bij dochter, was toen een kennis rond dezelfde tijd uitgerekend en die is ook met 27 weken ofzo bevallen, echt schrikken.. Dat kindje was gelukkig verder wel gezond en doet het nu heel goed :) Maar moet er niet aan denken dat het nu al komt!

@ Anakoloet heftig zeg van je collega, sterkte de komende tijd!

@ lizz gecondoleerd met je tante.. Jij dus ook al zo'n eigenwijze baby die nog niet goed wil liggen? Hier ook.. En dat getrappel zo hard is inderdaad niet fijn in je blaas.. Hopelijk gaat het nog beter met je rugpijn en hoef je er niet de hele tijd mee te blijven lopen, misschien is fysio wat? Gave foto van je 25 weken buik!

@ Toekie sterkte met je schoonvader, hopelijk gaat het nog een tijd goed.. Lijkt me vreselijk om in die onzekerheid te zitten.. Mooie buikfoto! Hier ook al zo'n megatoeter :D

@ Samsoko vervelend die harde buiken van het hoesten! Beterschap! Hopelijk gaat het nu beter met de medicijnen!

@ chantal ja ik zag het op FB van je buurvrouw haha, mensen die gelijk dachten dat jij het was.. Gelukkig niet :D Beebjes moeten nog lekker blijven zitten hoor! 5 kg pff.. Dat was vast een flinke bevalling :D Mijn moeder heeft ook allemaal grote kinderen gebaard, mijn broer was ook 5 kg.. Is allemaal goed gegaan hoor :p

@ lennyt welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!

@ popcorn.. Doe mij maar chocola :D Of chippies :p

@ vk: ik vind het juist snel gaan.. Eerst om de 4 weken, dan denk ik: oh nu alweer 4 weken voorbij? En dan: oh nu nog maar om de 3 weken controle en zo verder.. Gaat juist snel hihi

@ Elske dat klinkt inderdaad als pijn vanuit je bekken, helaas herkenbaar.. Heb erg gelachen om het hele 'pijn door het bellen' :D

@ vervoer: ik ga met de auto naar het werk, heb al weken niet meer gefietst.. Eigenlijk omdat ik toen weeeken terug die bloeding heb gehad na het fietsen, en ik vind het ook niet meer prettig met buik.. Past ook niet zo goed meer met het kinderzitje.. Dus of lopen of met de auto ergens naartoe :)

@ dufel wat goed dat je iets bent aangekomen! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan!

@ Jabinca alle buiken verschillen hoor, hoef je je echt geen zorgen om te maken :D Dat zal de VK vast ook tegen je zeggen ;)

@ zeiltje op bed: hier gewoon het plastic zeiltje uit het kraampakket, doe hem wel onder mijn hoeslaken.. Vanaf 37 weken. Vorige keer ook echt nodig gehad, want mijn vliezen braken in bed.. Nou alsof je 4 emmers water leeggooide.. Anders hadden we echt het matras weg kunnen gooien :$ Dus luister niet naar mensen die zeggen: oh die kans is zo klein, zo'n zeiltje is niet nodig :p

Geloof dat ik nu alles heb gehad van de afgelopen dagen haha.. Kijken of ik het record heb van langste bericht :D Hier gaat het redelijk, mijn bekken speels steeds meer op. Vanaf volgende week werk ik 1 dag minder, dan heb ik steeds een dag rust ertussen, werk dan nog ma-wo-vr.. Kijken hoe lang dat nog goed gaat..

Verder gister behang uitgezocht voor de babykamer :D Superblij mee, kan niet wachten! En met mijn dochter voor controle geweest in het ziekenhuis en de kinderarts was supertevreden over haar.. Ze heeft Coeliakie, gluten-intolerantie.. En we zijn nu ong. 3 maanden bezig met het glutenvrije dieet. Haar bloedwaardes zijn ook (bijna) allemaal weer goed, dus we zijn helemaal gelukkig :D

Zo weer lekker naar de fysio.. Verder vrije dag dus lekker rustig aan.. Fijne dag allemaal!

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat fijn leo van je dochter!
    Hopelijk gaat het werken nog een tijdje goed nu je 1 dag minder gaat werken :)

9. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Thnx meiden!

Er zit in mijn pakket van cz een zeiltje bij die leg ik erop had van kennis nog eentje gekregen die ze over had.

Zo bij de dieetist geweest ze vond dat ik het zelf al prima had opgepakt! Al was mijn suiker bij de uitslag de vorige x echt goed hoog dat ze toch denkt dat dieet alleen niet genoeg zal zijn maar ga me best doen dat ik niet hoeft te gaan spuiten Hihi. Krijg morgen bij de vpk een bloedsuiker apparaat moet ik 3 perdag me suiker meten.

Snoep,koek,chips,gebak mag niet
    Pizza , pasta mag niet

Friet mag maar tot bepaalde hoeveelheid en zonder snack.
    Moet om de twee uur eten!
    Heb per maaltijd aantal koolhydraten waar ik me aan moet houden.
    Nu afwachten en me best doen :)

Owja zal nu waarschijnlijk wel afvallen aangezien ik gemiddeld per dag nu maar 1400 kcal binnen krijg

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Och meid dat klinkt echt niet leuk! :( Ik hoop voor je dat het dieet genoeg is, maar wil je toch even sterkte wensen voor die momenten dat je t misschien moeilijk gaat krijgen.. Dikke knuffel!

Leo wat fijn dat het bij je dochter goed gaat met t glutendieet! :)

Ik heb vandaag nog nauwelijks rugpijn gehad dus ben heel blij en de kuur is vandaag afgerond, heel fijn! :)

Jabinca maak je geen zorgen over je buik hoor ik denk dat die van toekie en mij misschien ook wel bovemgemiddeld zijn.. Maar Samsoko heeft ook een mooi bescheiden buikje dus zo kan het ook! :D

11. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Chantal ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar ik denk niet dat je gaat afvallen met een aangepast eetschema, deze is gebasseerd op wat jij en je kleintje nodig bent. Maar je zou t nu ook niet moeten willen naar mijn idee. Gewoon gezond eten en genieten van je kleintje. Na die tijd maar hard aan de bak.. Wie weet als je borstvoeding gaat geven dat je de kilo's zo kwijt bent..

12. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ lizz thnx! Fijn geen last van je rug

@ Jabinca snap wat je bedoelt maar dit is ook maar wat ik mag hebben terwijl normaal vrouw 2000kcal mag. Dieetist zei ook kan geen kwaad voor de baby die eet van jou. En Hihi wil ook nu niet afvallen hoor maar gebeurt hoogstwaarschijnlijk wel.

13. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je al zo goed begonnen bent Chantal! Wel een pittig dieet, poeh. Ik duim ook dat je biet hoeft te spuiten!

Hier idd ook nog niet een hele grote buik Jabinca, ik probeer zo ff de foto van 24 wk toe te voegen. Ik ben ook lang (180) dus dat scheelt: veel ruimte. Volgens de vk groeit m'n buik volgens het boekje dus dat is fijn. Ik zou t idd gewoon aan je vk vragen, stelt je gerust!

Yesss Dufel aangekomen! Heel goed 😊 dat heb je, met al die popcorn hier 😂

Wat fijn dat de waardes van je dochter weer goed zijn Leo! Toch heftig hoor zo'n aangepast dieet. Gelukkig kun je tegenwoordig veel glutenvrij kopen in de supermarkt. Hier in ieder geval. Vriendin van mij heeft ook coeliaki, t is bizar om te ontdekken hoeveel tarwe eigenlijk overal in zit (toegevoegd)

14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Vergeet ik de foto haha. Nu alsnog. Oh rechtop! T is een wonder 😂

15. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @samsoko: ja dat is mooi om te horen he? dankje meid.

@anakoloet: oh lief van je :) dankjewel

@lizz: oei heel vervelend die rugpijn. Kus op de pijn ;)
    jij ook bedankt! jouw buik mag er ook zijn hoor! ook super mooi rond en naar voren! groeit goed :)

wat leuk om te horen dat jullie mijn buik zo mooi vinden :D ik voel me dan wel dik, maar ben er toch reuze trots op ;)

@youngmommy: hahaha ja dat kraamverband is enorm! maar de 1e dag na je bevalling zeker nodig! na een paar dagen kun je wel over op gewoon maandverband hoor.
    Je bed omhoog en beschermen moet volgens mij vanaf 37 weken, maar dat hoor je van het kraambureau tijdens het intakegesprek.
    jou buik is wel mooi naar voren hoor! het lijkt wel of je heel slank en mooi gespierd bent van jezelf en nu met een zwanger bolletje ervoor :) ja is leuk om je buik te showen he? die navel kun je niks aan doen, gaat na de bevalling weer terug naar zn oude uiterlijk, dus wees gerust.
    wat zwaar shitnieuws van je werk :( ik hoor het hier op het forum efht megaveel dat het contract van zwangere dames in hun verlof aflopen en niet worden verlengd. sterkte meid, maar je vind vast gauw nieuw werk. Succes alvast hiervoor!

@dufel: wauw meid, wat goed! Ook al is het maar 1 ons, je bent AANGEKOMEN!!! hoera :D

@lienj: klinkt goed meis, lekker geslapen?

@jabinca: haha meid maak je aub geen zorgen over jouw buik, want de mijn eis ook ENORM haha. hij is ook groter dan bij mijn 1e als ik de foto's zo terugkijk van toen. En die van Lizz is ook behoorlijk, maar bij anderen zie je nu nog heel weinig. dat zegt niks hoor. Als je kindje maar goed groeit, dat is belangrijker dan hoe dik jij bent hoor ;)

@leo: wat fijn dat het goed gaat met je dochter!

@chantal: oef, zo'n dieet op dit moment lijkt me echt afzien! sterkte hoor, maar goed van je dat je het volgens haar al heel goed hebt opgepakt. ik hoop voor je dat het je lukjt zonder te spuiten.

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Thnx dames pff

Hebben jullie dat ook je je af en toe zo alleen voelt :( effe down momentje:(

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    nee niet echt, maar ik heb natuurlijk ook al een peuter in huis dus ik ben niet zo vaak alleen. Maar ik begrijp dat wel hoor. Pobeer er maar van te genieten dat je nu nog zo veel rust hebt ;)

18. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik ben alweer gerustgesteld dames, zal idd dan wel goed zitten.
    Samsoko ik zou jou echt nog lang geen 24 weken geven, zo bijzonder dat er zoveel verschil in zit.

Wat betreft het alleen zijn dat overvalt mij op dit moment ook ff. Kregen net mailtje van de voorganger van onze gemeente dat een jongeman (half 30) uit onze gemeente overleden is. Zijn hele leven lang al kwalen en vooral zijn hart werkte niet mee dus voor hem misschien wel het beste maar hij laat zijn moeder waarbij hij nog woonde achter en dat is wel vrij heftig. Beide zijn verstandelijk niet 100 en zij heeft erg veel meegemaakt. Het ging de afgelopen 2 jaar juist de goede kant op en dan krijg je dit. Kon me tranen ook niet bedwingen en voel me erg alleen hier op me werk.. zo oneerlijke wereld soms.

19. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh Jabinca wat een naar bericht om te krijgen :(

Ik heb vannacht inderdaad heerlijk geslapen na de yoga! Gisteren yoga en morgen een dagje naar de sauna met ml. Ik ben nu dus goed bezig wat betreft ontspanning. En dat mag ook wel want vorige maand en deze maand is het verder vooral rennen, vliegen, opstaan en weer door gaan geweest! Ik ben blij als volgende week voorbij is, want dan gaan we lekker een paar dagen weg. Laatste reisje met z'n 2-en, zin in!

Wat betreft buikjes: volgens mij zit ik een beetje tussen de reeds geposte buikfoto's in! Ik heb nu even geen foto bij de hand om er bij te posten... Stelt me wel gerust, want ik twijfelde ook of het allemaal wel voldoende groeit enzo.

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Jakkes wat naar Jabinca, dat is zeker verdrietig :(

Heerlijk, Lien! ML houdt hier niet van de sauna, maar ik wel. Moet maar weer eens vriendinnen charteren om samen te gaan. Of m'n moeder, heerlijk! Over anderhalve week vakantie, dan maar lekker een dagje plannen, is alweer veel te lang geleden. Geniet ervan morgen!

Waar gaat jullie reisje heen? Oh ja, jij zit ook in het onderwijs natuurlijk, dus ook lekker vakantie over anderhalve week :) Wat geef jij ook alweer? Of geef je les op BO?

Deel Deze Pagina