Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @bal: een goede fitnessbal hebben ze bij hema (tientje) en bij xenos geloof ik ook wel. Je gebruikt m geen jaren dus zo super hoeft ie niet te zijn toch?

Sterkte met je dieet Chantal! Wat een regeltjes ineens he, zal best even wennen zijn. Afvallen zal wel ja, je baby eet eerst, dan jij pas!

dufel, wat goed dat je wat aangekomen bent, yes!!

@youngmommy, sterkte met werk vinden! Ik las al wel een paar goede tips in de topic die je had geopend, hopelijk heb je er iets aan. Goed dat je afleiding zoekt.

Wow, Jabinca, wat heftig! Sterkte met het verwerken hiervan. Wat ontzettend oneerlijk inderdaad. Bah, kun je helemaal niks mee. Ik zal voor zijn moeder bidden.

@foto: ik heb al eeuwen geen foto meer gemaakt...schaam. Was het nog zo van plan in het begin, maar komt er steeds niet van of vindt het teveel gedoe. Hoe doen jullie dat toch iedere keer? ;) Morgen maar weer eens.

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Vanavond bijeenkomst bevallen in het ghz. Ben benieuwd!

Anakoloet: af en toe bij het tandenpoetsen denk ik 'oh ja' en dan pluk ik ff snel m'n telefoon erbij om een fotootje te schieten.

3. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @jabinca: wat naar om dat te horen. Is wel confronterend op zo'n leeftijd he. Sterkte

@Lienj: oh heerlijk er even tussenuit! Wij gaaan 2 maart een paar dagen weg, heb ik echt zin in!

@anakoloet: ja ik heb dat ook wel hoor. bij mijn 1e had ik dat ook heel erg en nu denk ik had ik maar meer foto's gemaakt toen. daarom probeer ik nu standaard elke 2 weken een foto te maken. dat is me tot nu toe 1x mislukt. maar wel heel vaak dat ik denk, ach kan morgen ook nog wel

4. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    he krijg nou wat, ik zit ook onder de 100 dagen. nog 99! jeeej....

5. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Zo weer helemaal bijgelezen.. Ga niet overal op reageren, ben ik te moe voor.. Heb hele mooie buikjes voorbij zien komen:)Lig s middags standaard even een uurtje op de bank. Meer meiden die hier last van hebben?

Morgen nog werken tot 14.00 en dan heerlijk 4 dagen weekend, ben ik ook wel aan toe. Morgen om half 4 voorlichting over de bevalling en borstvoeding geven. Ben wel benieuwd :)

Helaas nog steeds last van m'n rechterheup-bil achtig iets haha. Tis niet constant aanwezig maar zo nu en dan bij onverwachte bewegingen.
    As dinsdag maar even bij de verloskundige aangeven.

Oja! Voor ik het vergeet:

Ik doe mijn 26 weken dansje vandaag :)

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @lien veel plezier!! Heerlijk even eruit :)

@anakoloet thanks voor de tip. Miss van t weekend even de stad in kan ik mooi kijken

@jabinca wat heftig zeg... veel sterkte

@toekie jeeeeej onder de 100 dagen!!

@chantal pittig dieet.. lijkt mij niet de bedoeling om maar 1400 calorieen te eten toch.. dan zal je idd wel afvallen maar volgens mij heeft een zwangere vrouw er minsten 2000-2300 nodig maar goed ik ben geen deskundige natuurlijk

@foto maken ik maak met elke week erbij even een foto. Maar goed ik doe natuurlijk verder vrij weinig op een dag

@elske yeah bijna weekend. Die pijn die jij omschrijft heb ik ook last van. Ben benieuwd wat je vk zegt

@infoavonden ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wij hebben ze ook nog

@hier vanmiddag/vanavond is mn broertje hier en hij heeft vanmiddag een paar keer de baby gevoeld. Hij vond het supertof ♡

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    elske ik wou dat ik dat kon elke dag een uurtje slapen 'smiddags! maar dat gaat helaas niet met een peuter die 's middags niet meer slaapt. ik ben soms ook zooo moe gaaap... en als ik dan vroeg naar bed ga kan ik niet slapen. zo niet eerlijk!
    maar ik ben gelukkig niet elke dag zo moe.

dufel wat leuk dat je broertje de kleine man heeft gevoeld :)

8. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Zo, pfiew... 'even' bijgelezen. ;) Heb er maar een kladblokje naast gelegd, anders onthoud ik het echt niet!

@Elske: Doe je rustig aan, meid? Als je zo moe bent, gewoon aan overgeven! Ikzelf rust ook 's middags. Mijn kindjes liggen dan ook in bed en ik heb het echt nodig om de rest van de dag aardig te blijven. ;) En zeker als je bekkenachtige klachten hebt, is liggen het enige dat helpt (als je niet gaat bellen hahaha).

@Lizz: Fijn dat het zo meeviel bij de dokter. Hopelijk helpen de oefeningen gauw. Heb je een elektrisch deken? Die warmte kan misschien best lekker zijn als je pijn hebt.

@Samsoko: Is je hoest al over? Buik tot rust gekomen?

@Buikenfoto's: prachtig zeg! De omvang van de buik zegt trouwens helemaal niets over de grootte van je kindje etc. he! Niet ongerust over maken hoor, Jabinca! Hier ook een behoorlijke toeter, maar ja, het is de derde in nog geen tweeënhalf jaar tijd, dus dat schijnt het sneller te groeien.

@Anakoloet: apart, he, die zoetbehoefte. Ik heb het ook. Voel me er trouwens wel schuldig over. Straks krijgt de baby er iets van! Moest vanochtend ook een suikertest (baar tot nu toe steeds negenponders). Ben wel benieuwd.

@Youngmommy2be: wat vervelend van je baan! Is je paniek wat afgezakt? Het gaat je vast lukken om iets anders te zoeken. Je omgeving alvast laten weten dat je op zoek bent en ook via Linkedin en andere social media, kan helpen!

@Bed bevallingsklaar maken: zelf maak ik ons bed met 37 weken klaar. Een molton eronder en wat handdoeken naast je. Meestal lig je niet in één keer in een enorme plas (pas als je gaat staan). Zo'n zeiltje lijkt me in mei veel te kleverig...

@Lien: heerlijk een paar dagen weg! Wat geef je? En welk onderwijstype? Ik geef les aan een hogeschool. Ook lekker vakantie binnenkort dus. ;)

@Leo, fijn van je dochter!

@Chantal: goed bezig zeg met je dieet! Zal nog best wel eens pittig worden. En dat je je af en toe alleen voelt, is heel rot... Het hoort wel een beetje, misschien, bij alle veranderingen in je lijf. Het gebeurt bij jou en de rest kijkt ernaar ... Zelfs je partner kan niet echt begrijpen wat er in jou gebeurt. Oh ja, WIJ snappen je natuurlijk wel een beetje. ;)

Hier een paar drukke dagen gehad met werk. De kindertjes zijn gelukkig beter. Nog wel hangerig, dus veel met mama knuffelen. En mijn jongste, R.oan, loopt sinds gisteren! Zo leuk!

9. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Toekie en Hatsie ik geef me er zeker san over. Morgen nog werken en dan heerlijk 4 dagen vrij!
    Komt door m'n werk dat k zi moe ben, vroeg op en toch wel intensief werk (zorg) kan het gelukkig nog doen!
    Maar ben blij als k met 7 weken met verlof ga.

Meiden ik duik m'n nest in. Wekker staat weer ingesteld op 5.45

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Toekie, thanks! Heb vandaag gelukkig nauwelijks pijn in mijn rug gehad waar ik heel blij mee ben.
    Ik had alleen weer veel last van lucht in m'n buik wat wel pijn doet, hebben jullie dat ook wel eens? De laatste tijd heb ik dat echt veel pfff...

Chantal, ik had gister echt een dag dat ik me heel alleen voelde. :( Zat ook voor ik naar de dokter ging ook met zorgen aan m'n kop om die pijn en dat hielp ook niet echt mee. Maar het ligt ook aan m'n hormonen, af en toe heb ik echt een hele goede dag, ben ik heel vrolijk en dag later voel ik me down en eenzaam..

Jabinca, wow dat is wel even heftig inderdaad, sommige dingen zijn echt oneerlijk hè. Helaas zullen we nooit weten waarom het altijd 'de goede mensen' overkomt... Sterkte!

LienJ, leuk dat jullie weg gaan samen!! Heel leuk vooruitzicht, veel plezier! :)

Anakoloet, oh ik wist niet dat die dingen zo goedkoop waren!! Ga ik eens even voor eentje kijken, vind het sowieso heerlijk zitten met mijn buik hahaha.
    Wat betreft foto's maken, ik doe het soms als ik even een leuk shirtje aan heb en mijn buik me gewoon opvalt. Of als ik denk, oh weer een week verder. Maar ja ik heb tijd zat dus daar zal het ook wel aan liggen haha :p

Elske: ik lig ook vaak even op de bank, er zitten soms echt dagen bij dat ik heel moe ben. Vanavond ook even uurtje geslapen.
    Die pijn in je bil, is dat niet gewoon bekkenpijn? Dan kunnen die tips van Anakoloet je misschien helpen, met zo'n bal! Ik heb het ook hoor, vaak aan één kant.

Over die info avonden, verdriedubbeltjes, ik wil ook graag naar zo'n open dag bij het ziekenhuis waar ik wil bevallen, maar er is sinds november nog niks weer geweest. Ik hoop echt dat ze dat nog weer doen! Naar avond over bv hoef ik in ieder geval niet te gaan :p

Dufel, wat leeuk! Ik hoop dat ik het komend weekend m'n moeder ofzo ook kan laten voelen, lijkt me heel speciaal. :)

Nou zaterdag ontvluchten we hier dus de carnavalsgekte, even lekker een paar dagen naar m'n ouders en schoonfamilie. Heb ik wel even zin in, even lekker weg. :)

Haha, zijn er tijdens het typen weer berichtjes bijgekomen :D

Hatsie, nee die heb ik helaas niet, maar ik heb wel van dat warmtezalf, die ga ik nog eens proberen als ik er weer veel last van heb. Op het moment gaat het gelukkig. Bedankt voor je tip! :)

11. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    elske slaap lekker meid. groot gelijk, gewoon lekker liggen als het kan.

hatsie wat leuk dat Roan loopt! Super is dat he? en nu overal lekker bij kunnen hihi ;)

lizz nou toevallig heb ik dat sinds een paar dagen ook ja. echt gerommel en pijn in mn darmen en na veel lucht of na toiletgang is het dan weer over. zal wel door de hormonen komen denk ik of doordat de darmen minder ruimte krijgen.
    die warmtezalf is wel fijn denk ik, maar een warme kruik mee in bed kan ook heel fijn zijn als je die tegen je rug aan legt.

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ja klopt, vooral als ik na liggen overeind ga zitten ofzo, doet soms best pijn. Maar ja indd, nadat ik naar de wc ben geweest is het vaak over. Of ik pest m'n man even met een keiharde scheet hahahah :p
    Ik heb geen kruik maar die zalf is ook heel erg warm dus denk wel dat die zal helpen :)

13. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Samsoko en Hatsie: ik geef les op het VO, op een Technasium om precies te zijn, waar ik het vak O&O (Onderzoeken&Ontwerpen) geef. Dit is nog een relatief nieuw vak voor havo en vwo, waarbij leerlingen gedurende 8weken aan een project werken in opdracht van een echt bedrijf. Tijdens elk project kruipen de leerlingen in de huid van een professional met een technisch beroep.

En antwoord op volgende vraag: we gaan naar Athene, ben ik nog nooit geweest! Iemand anders wel?

Wat betreft slapen in de middag; soms wou ik echt dat dat kon soms ben ik erg moe en daardoor prikkelbaarder in de middag. Maar ja, als ik dat doe zullen de leerlingen me enigszins vreemd aankijken hahaha.

14. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @lienj ow lekker op vakantie met ze tweeën ben er nooit geweest! Wij gaan de eerste week van maart midweekje weg omdat we dan ook 2 jaar getrouwd zijn laatste x met ze tweeën .

@anakoloet thnx! Komt wel goed valt me tot nu toe zelfs erg mee. Komt ook omdat je 6 x per dag eet dus geen tijd hebt om honger te krijgen. Enigste wat wennen is is de tijden. Hahah zet nu elke keer de wekker als moet eten.

@toekie lekker onder de 100 hier nog 4 ofzo Hihi :)

@dufel valt wel mee hoor eet nu 6x per dag kleine beetjes.
    En de 1400 kcal is niet anders komt omdat je weinig koolhydraten binnen krijgt kan niet anders maar positieve is dat de baby het meeste krijgt dus das het belangrijkste kan ook geen kwaad. Ik vond het eerst ook weinig maar gaat helaas niet anders.
    Leuk dat je broertje de baby voelde probeer dat met mijn beste vriendin al paar x maar hij wil nog niet.

@hatsie thnx! Denk ook wel dat het af en toe wat moeilijk is bijv met verjaardagen of vakantie maar goed Hihi zijn nog maar 15 weken dus dat lukt wel:)

@lizz ow ja denk ook dat het komt omdat ik hele dagen alleen zit en komt ml thuis laat en tja haha die is meestal heel moe.
    Lekker zeg carnaval ontvluchten! Hier komt de optocht door de straat bah z'n hekel aan!

Zo hier zo weer richting het ziekenhuis naar de diabetes vpk. Hahah onderhand abbo op het ziekenhuis

15. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook heerlijk Chantal, waar gaan jullie heen? En alvast gefeliciteerd met jullie 2-jarig huwelijk! Succes met je dieet, maar zo te lezen sta je er vrij posotief in, dus dat maakt het makkelijker denk ik.

16. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lienj: oh klinkt goed Athene! ik ben daar ook nog nooit geweest, maar dat zit vast wel goed :)
    wij gaan 2 maart met zn 3tjes een midweek naar Limburg, dus ik kan zo even bij Lizz op visite hahaha
    en alvast gefeliciteerd met je 2 jarig huwelijk :)

vandaag mijn 26 weken dansje :D

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @lienj wij gaan naar de kempervennen niet ver ofzo hahah. Gaan we elk jaar heen waarschijnlijk in nov ook weer met ze drietjes.

Nou ben weer terug moest ook weer bloed laten prikken pff.
    Moet tot maandag ochtend mijn bloedsuiker bij houden 4x per dag kijken hoe ie is. En moet dit dan maandag door geven hoor dan maandag of ik insuline moet. Positieve is wel dat ik waarschijnlijk na mijn zw het niet meer heb. Ben tot nu toe 4,5 kilo aangekomen dus dat valt ook mee. Komende maand zes x naar het ziekenhuis hahah onderhand wel korting vragen op parkeergeld. Kreeg trouwens een leuke doos mee en een knuffel voor de baby :)

18. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Dames!

Jeeeeeeeetje wat is er veel gepost!
    Niet de puf om alles terug te lezen...
    Maar daarom denk ik niet minder aan jullie hoor!
    Moet eerlijk toegeven, nu de fb pagina er is ik sneller geneigd ben om daar ff te lezen en reageren.. Makkelijker op mobiel..
    Sorry sorry!!
    Ik ga weer actief meedoen hier, ben natuurlijk ook nieuwsgierig en geïnteresseerd in de rest van de meiden!

Ik heb er een paar dingen uit gehaald...
    Youngmommy, wat ontzettend naar van je baan!
    Gelukkig ben je er zelf nu iets rustiger onder.. Komt vast allemaal goed!

Lizz, gecondoleerd nog meid!

Dufel, wat fijn dat je iets gegroeid bent! Gefeliciteerd!!

Chantal, wat een gedoe met het suiker verhaal...
    Goed van je dat je er zelf al mee bent begonnen om je eetpatroon aan te passen.

Gisteren bloed geprikt op bloedarmoede en Rhesus C..
    Hier vanochtend de suikertest moeten doen. Drankje erg smerig, maar wel te doen.
    Beginswaarde was 4.2, keurig volgens de verpleegkundige.
    Morgen of maandag de uitslag, ben benieuwd!
    Krijg met 32 week nog een echo ivm vocht achter de niertjes met de 20 weken echo.

Sinds 2 week doe ik mee aan ZwangerFit cursus, erg leuk om te doen.
    Cardiotraining en oefeningen voor bekkenbodem/rug etc..
    Ook 4 theorielessen over samen bevallen..

Vorige week intake gehad Vd kraamzorg..
    Stelde niet veel voor eigenlijk..

Zijn er ook dames die thuis willen bevallen trouwens??
    Zal vast al eens genoemd zijn... 😁..

Ik ga nog ff strijken en dan aan t werk tot 21!
    Fijne dag dames!!

19. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

14 mei:
    Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

18 mei:
    Aaf88 - 2de kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise
    Boris10 - 3e kindje it's a girl

24 mei:
    Babylovin - 1ste kindje it's a boy
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje it's a boy

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

AFSPRAKEN:
    Februari:
    13 feb: jennechie suikertest
    17 feb: dufel bloedprikken suiker en ijzer
    18 feb: toekie1985 Co vk
    18 feb: leo85 Co vk
    18 feb: youngmommy2be Co vk
    19 feb: elske91 Co vk
    20 feb: lienj Co vk
    20 feb: laratje Co vk
    23 feb: dame84 Co ijzer ,vingerprik.
    23 feb: chantallcindy groeiecho en Co gyn.
    23 feb: leo85 extra echo ivm ligging placenta
    24 feb: dufel Co vk
    25 feb: lizzthrasher22 Co vk
    26 feb: jennechie Co vk
    27 feb: chantallcindy internist.

Maart
    02 mrt: anakoloet Co vk
    14 mrt: dufel groeiecho
    16 mrt: chantallcindy Co diabetes vpk.
    17 mrt: dufel Co vk

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

20. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    #3940 Lizzthrasher22, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    Hahaha, nou Toekie dan zie ik je wel verschijnen :p Waar gaan jullie naartoe? (Limburg is nogal uitgerekt he haha)

Jennechie, ik vind het ook makkelijk hoor op FB, op m'n 'apptelefoon' kan ik niet zo makkelijk op het forum kijken en ik zit niet zo veel meer op de laptop.
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, maar hoop dat dat gewoon kan.

Chantal, oh goed bezig meid! Dan ben je ook nog niet veel aangekomen! Ik tot nu zo'n 2 kilo nog steeds. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat met je suiker meten enzo.
    Hoe doe je dat 's nachts eigenlijk, dan hoef je toch niet opstaan om iets te eten ofzo? :p Misschien klink ik heel dom hoor maar ik heb er geen verstand van :)

Ik ben vanmorgen even wezen shoppen in mijn eentje, heeeerlijk :D Lekker m'n jas open (het lijkt hier echt volop lente!! :D) en stiekem mijn buik een beetje showen haha. :p
    Ik heb de eerste zuigelingenvoeding gekocht, alvast omdat het overal snel uitverkocht is en je maar beperkt aantal verpakkingen mag kopen. Zo kan ik langzaam een voorraadje inslaan denk ik.
    En heb haar eerste schoentjes gekocht. Echt onwijs schattig, bij de zeeman. Past precies bij haar groene kleertjes :D

Deel Deze Pagina