Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Dank je wel :D
    Ja die zwangerschapsverklaring klopt inderdaad dat moet volgens mij vanaf 28 weken al! Daar ga ik maar eens achteraan!

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Chantal, wat jammer van je suiker hè :( Nouja zoals ik in het fbgroepje zei, ik hoop dat het je mee valt! Hopelijk doet jullie tripje samen je ook goed :)

Mommy2015, suuperleuk dat jullie op valentijnsdag getrouwd zijn, jullie zagen er hartstikke mooi uit!! :) Heel veel geluk samen!

Hier vandaag echt heel erg moe.
    Ik ben helemaal gelukkig dat ze van positie is veranderd, geen schopjes meer naar onderen. Ze ligt nu dwars dus dat is veel fijner. Voel ik haar schopjes ook veel beter en ze is al behoorlijk sterk! :)

3. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Ff voor blijeik!! Ooh geweldig zeg! Idd misschien pril... Maar in mijn ogen is het erg goed te zien dat hij positief is!! Gefeliciteerd!!

4. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gefeliciteerd mommy!!

Heb vandaag ff weinig puf. Teveel schoongemaakt en gedaan vandaag

5. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd mommy2015! Volgens mij hebben jullie ook mooi weer gehad 😊

Chantal: balen dat je toch moet prikken.... Zou voor mij echt een ramp zijn! Ik ben zo panisch als het om prikken gaat! Toen in 2013 mijn been in het gips zat moest mijn man of een van mijn vriendinnen, die verpleegster is, de prikken tegen trombose bij mij zetten, want dat durfde ik echt niet zelf....

Hier een leuk weekend gehad met dagje sauna met ml en met vriendinnen de laatste workshopdag 'corset maken' gehad. Niet dat ik nu mijn eigen creatie aan kan, of misschien wel nooit aan kan aangezien het op maat maken met een zwangerschapsbuik vrij lastig is. Maar goed, het is leuk om al die technieken te hebben geleerd.

6. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Heel leuke schoentjes Lizz!

Dufel, dikke knuffel voor jou! Je mag m bewaren voor je eenzame momentjes ;)

Hier ook bevalling in het ziekenhuis. Het is heel dichtbij en we hebben een superfijn ziekenhuis. Prettige sfeer, aardige artsen, goed voor elkaar. Als ik thuis zou willen bevallen, zou t in de woonkamer moeten vanwege onze smalle trap en met onze kat en gehorige huisjes lijkt me dat niet zo'n strak plan.

Gefeliciteerd BlijeIk!!

Oe, vakantie, ik wil ook graag nog even weg! Maar er zijn al zoveel weekenden volgepland..ben bang dat het er niet meer van komt. We zijn in elk geval van plan om komende zomer ergens een weekje in een huisje te gaan, als we dat aandurven met ons kleintje ;) Vast wel als we een aantal weekjes hebben kunnen wennen.

@intake: ik ga m'n kraamverzorgster de oren van de kop vragen! Wil inderdaad van alles weten over klossen, bed opmaken, voorbereidingen, inkopen etc. Ze blijft maar mooi tot ik mijn lijstje heb afgewerkt ;)
    Dufel, ons bed kan volgens mij ook niet op klossen, dus we zijn nu bierkratjes aan het sparen. Althans, ML dan ;)

Nog gefeliciteerd met jullie feestje Leo! En leuk dat je lekker samen hebt gegourmet.

@Chantal, sterkte meid! Niet leuk als t niet goed gaat met je partner. Hopelijk komen jullie er snel samen uit! Wel een heftig verhaal hoor, dus het is niet gek dat jullie er allebei soms even geen raad mee weten.

@kraamzorg: Jabinca, daar kwam ik ook achter ja, ik moest bij de aanmelding bij het kraamzorgbureau al aangeven welke verzekeraar ik had dus ik dacht dat dat geregeld was. Nee dus, moet je je ook nog apart aanmelden bij de zorgverzekeraar. Even opletten dus idd!

Elske, fijn dat je man thuis is! Geniet volop van jullie tijd samen zou ik zeggen.

Nog gefeliciteerd Mommy! Je bent er snel weer bij op het forum ;)

@ligging: onze kleine man is ook behoorlijk aan het draaien. Vandaag voelde het zo gek, als ik op m'n buik duwde om een beetje met hem te spelen, leek het of ik hem tegen m'n stuitje duwde, weird! Maar nu voelt het weer anders, dus volgens mij is ie behoorlijk aan het duikelen. Ik voelde eerst ook duidelijk de handjes links en de voetjes rechts, maar nu is alles veel meer in het midden. Lekker speels ;)

Morgen hebben we trouwens partneravond bij de ZwangerFit, eerst uurtje sporten en daarna zijn de mannen ook welkom. Ben benieuwd! Ze gaat alle fasen van de bevalling doorlopen en vertellen hoe ML me kan bijstaan.

Trouwens wel een meevallertje op het werk: ik heb op maandag 2 mrt co vk 's ochtends, en dan kon ik 's middags nog 2 lessen geven. Vond het alleen niet echt de moeite waard om daarvoor helemaal op en neer te reizen. En m'n teamleider is het er mee eens, dus zomaar een dagje extra vakantie! Lekker vooruitzicht.

Wat heeft jullie vk trouwens gezegd over de bewegingen van je kindje? De mijne zei dat een trappelkaart ouderwets was en dat ik gewoon op gevoel moest bijhouden of ons kindje nog genoeg beweegt. Gelukkig voel ik het nu elke dag echt vaak, dus ik ben nog niet echt ongerust geweest. Maar ik houd wel van lijstjes, dus vind het jammer dat ik nu niet kan zeggen: ok, 10x gevoeld is in orde voor vandaag ;) Hoe ervaren jullie dat?

7. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    En nog even een foto'tje ;) Is alweer zo lang geleden...ik vergeet t steeds, maar een vriendin appte me dat ze een nieuwe foto wilde, hihi!

Bijgevoegde bestanden:

8. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Mommy: gefeliciteerd met je huwelijk! Gaaf op 14-02... Vliegen moet idd met zwangerschapsverklaring en die is vaak een week 'houdbaar'. Ik ga zelf vliegen met 30 weken en dat is op zich geen probleem. Je moet wel rekening houden met extra inchecktijd, want vaak word je er wel even uitgeplukt...

@Laratje: eerder bevallen... liever niet. Manlief is met 37 weken nog een hele week in Amerika voor zijn werk. Ik zit er echt mee in mijn maag. Hoop enorm dat de baby zich keurig aan de planning houdt... Manlief wilde er direct een weekendje aan vastplakken in Canada, bij zijn opa en oma... Dat heb ik echt tegengehouden hoor.

@Vermoeide dames: lekker even vroeg naar bed en bijtanken. Hopelijk gaat het gauw beter!

@Chantal: hopelijk gaat het gauw beter met je relatie. Het is ook best een belasting voor je relatie, een zwangerschap.

@Elske: geniet van je man thuis!

@Anakaloet: mooie buik. Lekker een dagje extra vrij! Ik voel de baby prima en maak me niet zo gauw druk daarover. Maar de vk waar ik de eerste zwangerschap bij liep (2,5 jaar terug dus) adviseerde wel een trappelkaart. Dus gewoon doen waar jij je fijn bij voelt!

@Lien: klinkt als een leuk, ontspannen weekend!

9. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Dame: twee maanden wennen lijkt me wel genoeg hoor voor je ventje. Hier gaan we vanaf week 30 van kamer wisselen. Ik vind het vooral belangrijk om de kinderen niet het gevoel te geven dat ze een stapje opzij moeten doen voor de baby. En als er een maand of twee tussen zit, denk ik niet dat ze die link nog trekken.

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anakoloet mooie buik!!!
    Thanks voor je knuffel! Ik ga hem bewaren voor een eenzaam stom baalmoment ;)
    Heerlijk een dagje extra vrij :)
    Wat betreft bewegen zegt mijn vk precies hetzelfde. Inmiddels heb ik voor mezelf een soort minimaal lijstje gemaakt (I ♡ lijstjes) ik wil hem sochtends/smiddags/savonds elke keer minstens 5 keer voelen. Dan voelt het voor mij goed. Dus 15-20 schopjes per dag.
    Maar dat is ook wel zijn ritme en wat ik hem minimaal, ook op rustigere dagen voel.
    Op drukke dagen kan ik hem zo 100-150 keer voelen.

@hatsie je hebt gelijk hoor. Niet nog een weekend naar Canada. Pfff moet er niet aan denken als mn vriend nog zou weggaan. Ik ben nu al een soort van eenkennig en wil hem het liefst bij me hebben haha

@lien klinkt heerlijk! Hopen dat je je corset ooit nog eens aan kan ;)

@lizz hoe was je weekend

@hier

*27 weken dansje*

Lig alweer ruim een uur wakker. Om 6 uur moet ik er ook weer uit. Bloedprikken heeeeel vroeg in t ziekenhuis.
    Lag wel al rond half 10 in bed dus gelukkig wel wat uurtjes geslapen.

11. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ Mommy2015 dankje wel gefeliciteerd!

@toekie1985 nee idd is ook helemaal niet hoog maar voor zwangerschap dus wel. Spuit smorgens li been savonds re been.

@lizz dankje wel. Komt ook wel weer goed. Wat balen je zo moe bent ik heb dat vooral als meneer heel veen heeft liggen schoppen.

@lienj hahah meeste mensen zijn bang voor naalden ik vind het wel leuk tenminste vond dat in mijn werk altijd het leukste! Ml vind het ook maar niks hahah ik zou dat zelf niet durven zei die hahah.

@anakoloet mooie foto! Thnx komt ook wel weer goed tussen ml en mij. Denk dat we na alles er sterker uitkomen tenminste dat hoop ik :) . Hier voel ik ons mopje bijna elke 2 uur volgens de gyn is dat super goed voel hem ook snachts al wordt ik er niet altijd meer wakker door!

@ hatsie thnx!

Ml heeft hier gisteren de tuin opgeruimd zo blij mee eindelijk al de troep weg! :)
    Gisteren lag de kat op mijn buik trapte meneer hahah Tommy wist niet hoe snel die weg moest even later kwam Tommy weer terug liggen en toen bleef ie maar gewoon liggen terwijl ons mopje trapte hahah heel de kat bewoog mee!
    Ik kan niet wachten tot het maandag is eindelijk weer een echo:)

12. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hey dames, me lange heerlijke weekend is weer voorbij en we zijn alweer 2 uurtjes ant werk. Gelukkig vandaag maar tot 12uur. Gistr me 29 wkn dansje en morgen nog maar 75 dagen te gaan.

Dames die niet zo vaak komen maar wel meelezen: Begrijpelijk. Soms zijn er belangrijkere dingen in het leven :)

Mommy, gefeliciteerd. Mooie dag gehad? beetje vol kunnen houden? Respect dat jij met 32 weken nog in vliegtuig stapt. Ik waag me er niet aan, maar idd ff zorgen dat je de juiste papieren bij je hebt en er op tijd bent zodat je niet voor vertraging zorgt hihi.

Chantal, jij niet in de tuin gaan vroeten met blote handen he.. Wel heeeerlijk als de boel weer opgeruimd is. Wij hebben nog de planning een schutting te plaatsen en een stuk te bestraten.. Manlief is nu toch thuis maar het weer moet wel gaan meewerken natuurlijk.

Op drukke dagen voel je hem 100 tot 150 keer DUFEL? Dan word je knettergek lijkt mij hihi.
    Wat betreft die trappelkaart ofzo, ik zou er niet aan moeten denken zoiets bij te moeten houden. Als de kleine heel druk is geweest dan is het bij mij vaak de volgende dag wat rustiger, ik zou me gelijk zorgen gaan maken als ik erge verschillen lees.
    De kleine word wel echt steeds actiever. Tot nu toe nog niet heel vervelende trappen gehad richting de ribben of blaas, FIJN.
    Vond dat manlief trouwens wel wat meer met me buik mocht doen dus hij smeert me nu elke avond even in met 'mama'creme, merk dat ie daardoor ook wat meer betrokken is.
    Vanmiddag naar de verloskundige, vorige keer niet zoń lekker gevoel gehad achteraf door een nieuwe verloskundige dus denk dat we dat even gaan bespreken. Is een jonge meid zonder al teveel ervaring maar toch, ze zit er toch voor om mij te helpen en indien nodig gerust te stellen. Ik ga ieder geval niet meer op de maandag daarheen. (ze doen het met zijn 3en)
    Oja sinds zondag sta ik zonder pijn op. Vind ik zo apart, me heupen en bekken waren altijd zo stijf en pijnlijk smorgens en nu is het pas in de loop van de dag dat ik wat steken of wat pijn krijg. Heerlijk genieten haha

oja Anakoloet, mooie buik meid!

13. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    En zo ging weer je afspraak bij de verloskundige niet door.. Weer door een bevalling.. Wordt vanmiddag terug gebeld voor een nieuwe afspraak, hopen dat ik wel een beetje snel aan de beurt kan dan.. *gefrustreerd*

14. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Bedankt allemaal dames :D we hebben echt een mooie dag gehad! En kon het prima volhouden.
    Lienj het was in nederland volgens mij mooi weer maar hier in italie het hele weekend regen gehad haha dus niet heel mooi weer gehad maar dat brengt geluk zeggen ze ;)

Elske91: wat balen meis, nu moet je weer wachten! Hopelijk kan je snel terecht

Jabinca: wat fijn de 29 weken alweer! Haha ja dat vliegen ben ik wel heel benieuwd naar hoor. Ik vlieg wel regelmatig en het is gelukkig maar anderhalf uur maar zie er wel tegen op. Toch wil ik nog een weekje genieten van mijn familie en vrienden voordat de kleine komt :)

Hatsie: ben dus niet de enige die nog gaat vliegen! Bedankt voor de tip :)

Dufel: 100-150 keer??? Wow ik heb net zoals Jabinca dat ik hem de ene dag veel voel maar de andere dag lijkt hij wel in coma. Als ik een lijstje zal bijhouden dan word ik heel onzeker. Miss komt het ook doordat de placenta voor ligt dat ik hem niet altijd voel.
    De trappen zijn ook nog niet heel krachtig meer van die plopjes nog!

Anekloet: mooie buik hoor!!

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @jabinca haha ja soms wordt ik er wel beetje gek van. Maar hij is dus erg actief. Ben ook niet anders gewend natuurlijk.
    Goed dat je gaat aangeven bij de vk. Je moet er wel met een fijn gevoel heen kunnen gaan vind ik.
    Goed idee van de mama creme. Is toch wel iets intiems vind ik als je samen de kleine voelt schoppen :) ze zeggen ook dat het goed is voor een baby als papa ook aan de buik voelt enz

@elske wat irritant!! Dit is de 2e keer toch... ik zou dan toch wel willen dat ze vandaag even tijd voor me zouden vrij maken

@mommy snap dat je nog even naar NL wil hoor. Zou ik ook willen denk ik als ik in het buitenland zou wonen. En met 32 weken vliegen moet geen probleem zijn lijkt mij.
    Mijn placenta ligt idd achter dus denk dat dat wel verschil maakt. Maar dan nog is elke baby weer anders.

Vandaag ben ik begonnen met wassen van de babykleertjes♡

16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bijgelezen!! In een paar dagen trouwens, dus vergeef me dat ik niet op iedereen reageer.

Lizz gave schoentjes! Superschattig en een gave kleur!

Chantall wat vervelend dat 't even niet zo lekker loopt in je relatie. Kan het me ook wel voorstellen hoor, 3 miskramen is niet niks en nu die hormonen ook nog meespelen... Hopelijk doet het weekendje weg je inderdaad goed! En af en toe even hier je gal spuwen of uithuilen mag zeker hoor! We zijn er voor je.

Elske wat balen zeg dat de afspraak weer niet door ging. Hier zitten er 3 Vk's, waardoor afspraken in principe altijd gewoon door kunnen gaan.

Anakoloet en Jabinca mooie buiken zeg!

Intake kraamzorg: vrijdag werd ik gebeld voor een afspraak, 31 maart komen ze langs. Zit ik lekker midden in de badkamerverbouwing hahaha.

Mommy gefeliciteerd met jullie huwelijk! Superleuk!

Blije ik wat een geweldig nieuws! Ik heb stiekem al een paar keer op je profiel gekeken of we al voor je mochten juichen en nu is het zover, yes! Het is je gegund meid! En nu ga ik hard doorduimen dat dit kleine wondertje mag blijven zitten!

Activiteit baby: Hier voel ik ook elke dag de baby meerdere keren. Manlief bestempelde 'm laatst als een wilde hahaha. m'n hele buik klotste heen en weer. Toch valt het mij eigenlijk nog best mee. Schoppen doen geen zeer, zijn alleen af en toe flink wild dat wel. Meestal of 's morgens vroeg als ik vrij ben of 's avonds laat. Overdag voel ik 'm minder, ook als ik rustig op de bank zit. Ik tel het verder eigenlijk niet. Zou misschien wel moeten, maar m'n VK heeft daar verder ook nog niks over gezegd.

Wat fijn dat je minder pijn hebt Jabinca!

Heerlijk he Chantal, zo'n opgeruimde tuin. Hier zondag de babykamer helemaal leeg gehaald zodat ML kan gaan schilderen. De kleurtjes vandaag uitgezocht, ML start deze week met verven. En over 4 weken is de badkamer ook al geleverd, over 5 weken gaan ze starten met verbouwen! Ook een fijn vooruitzicht, heerlijk :) Straks heb ik gewoon een bad :) Jeeeej!

Hmmmmm verder weet ik 't even niet meer. Vanavond ouderavond, voorlichting over de preadviezen en bevorderingsnormen. Spannend, want ik heb dat nog nooit gedaan, maar het komt vast goed :)

17. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Moet toch even weer reageren anders hou ik het niet meer bij! Sorry sorry als ik iemand vergeten ben!!

Anakoloet, mooie buikfoto!! :) En lekker van je extra dagje vrij.

Hatsie, is je man niet helemaal lekker ofzo dat hij er een week in Canada bij aan wilde plakken :p Wat is nou belangrijker, je kind of je opa en oma. Ja sorry hoor, maar dat snap ik niet helemaal haha.

Dufel, wow wat hou jij dat goed bij zeg! Ik kan het echt niet bijhouden wanneer en hoeveel ze beweegt. Als ik haar 's ochtends en 's avonds voel vind ik het goed. Overdag voel ik haar ook wel maar dan ben ik er niet zo op gefocust. Ik had laatst wel een kick-counter gedaan, 5 schopjes in een minuut. En m'n moeder heeft haar nu ook gevoeld. :)
    Was jij die kleertjes ook op een speciaal programma? Ik heb de eerste 'batch' kleertjes op 'babyprotect' gewassen maar die duurde 2,5 uur dus ben dat niet weer van plan hahaha :p

Chantal, fijn dat je man zoveel doet! Hij helpt je goed of niet? :)

Jabinca, wat fijn dat je nu geen pijn meer hebt als je opstaat! Hopelijk blijft dat zo, maar het gekke is dat het soms ineens zo kan verschillen.
    Ik ga ook altjd op woensdag, die verloskundige vind ik het leukst. Ik kan natuurlijk niet voorspellen wie er zal komen bij m'n bevalling, maar ik hoop haar haha! :)

Elske, nou wat stom wat een rare omgang dat ze tijdens bevallingen niet eens een andere verloskundige voor je hebben. Dan zullen er wel heel erg veel afspraken verzet worden elke keer daar :p

Samsoko stiekem ben ik heel jaloers dat jij over een tijdje gewoon een bad hebt!! Zooo fijn is dat. Als je dan voorweeën hebt ofzo kun je daar lekker in, heerlijk.
    Volgens mij hoef je schopjes echt niet te tellen hoor, tenzij je denkt dat je je baby heel weinig voelt, maar dat is bij jou niet het geval.
    Succes vanavond! Komt vast helemaal goed :)

@hier, ben nog steeds bij mijn ouders, omdat vanavond de kapster hier komt en ik heb in Limburg geen kapster :p Even m'n uitgroei weer blond maken :)
    Nu we hier zijn doen we weer wat meer (even shoppen, dagje naar de zee etc), dus ben elke dag helemaal kapot en m'n bekken en rug lijden er ook onder dus ben ook wel weer blij als we morgen weer naar huis gaan. Heb samen met m'n moeder nog een mooi boxmatrasje gemaakt voor onder het boxkleed en ze kan er ook zo op liggen op de grond. Zal binnenkort even foto plaatsen :)

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @lizz nou zo nauwkeurig hou ik het niet bij hoor ;)
    Ik tel een paar schopjes sochtends/smiddags/savonds en dan stop ik met tellen omdat ik hem zo vaak voel

Ik heb nu ook het babyprogramma gebruikt op mn wasmachine. Duurt idd 2.5 uur...
    Straks als de baby er is ga ik zijn kleertjes gewoon met de onze meewassen en drogen hoor. Maar voor nu doe ik het wel

19. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Dufel, hoeveel graden is de babyprogramma dan? Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen met wassen!

Liz: geniet nog lekker even bij je ouders. Het zal vast heel stil worden als je morgen weer thuis bent. Leuk, dat je het met je moeder samen gemaakt hebt, ben heel benieuwd :)

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Babyprogramma? Dat heeft mijn maxhine niet geloof ik haha.

Lizz wat leuk ik ben benieuwd naar het kleed! Veel plezier bij de kapper, ik vind dat gefriemel aan m'n hoofd altijd heerlijk haha.
    Weeën opvangen in bad lijkt me heerlijk idd en straks lekker poedelen met de kleine in bad. Denk dat ik namelijk zo'n doos ben die onder de douche bang is dat de kleine uit d'r handen glibbert haha

Oh ja hatsie was ik vergeten in m'n vorige post! Inderdaad bizar dat je man nog even Canada er aan vast wolde plakken. Ik snap de gedachtegang maar met een hoogzwangere vrouw thuis wil je toch zo snel mogelijk weer thuis zijn... Mannen...

Deel Deze Pagina