Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Herrido ik moet nog 6 weken werken :)
    Voor sit weekend konden m'n late diensten niet opgelost worden dus die draai ik nog gewoon.
    De late diensten in maart zullen worden opgelost. :)

As maandag naar de fysiotherapeut voor bekkenklachten. Hopen dat het wat gaat helpen.

12 maart controle verloskundige

2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja ik vind dat ook een raar idee... ben ook benieuwd naar hoe de bevalling is. Maar daar zie ik nou niet erg naar uit eigenlijk. Zie er wel beetje tegenop..

Ja heerlijk om die spullen allemaal in huis te hebben. Heb het bedje nu ook beetje opgemaakt. Ziet er gezellig uit. Zaterdag alleen nog ff mooi dekentje kopen dan is het "af"

Hoe doen jullie dat met die moltons? Ik vind dat maar rare dingen. Krijg dat niet netjes onder het hoeslakentje op de 1 of andere manier...

Het is toch matras, molton, hoeslaken, lakentje en dekentje?

3. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @foto's: slim Hatsie, met die fotobladen! Goed idee zeg. Ik ga er eens naar op zoek.

@Chantal: fijn dat het weer rustig is tussen jullie! Soms moet het ook gewoon even knallen voor je elkaar weer kunt waarderen, toch? Goed dat jullie ervoor blijven gaan!

@YoungMommy: mooi bedje hoor!

@Lizz: nee, (nog) niet gehad. Wel eerder, voor de zwangerschap. Toen een kuurtje voor gehad en was zo over. Denk dat zo'n wel kuur mag, omdat ie niet door je bloedbaan gaat dus geen contact maakt met de baby.

@shoppen: lekker bezig Dufel! Dat is een hele lijst, leuk hoor. Gek idee he, over een paar maandjes is alles anders...

@molton: ja, prutsdingen zijn dat. Ik had moltonluiers gekocht, maar die passen dus helemaal niet. Moet je echt een moltonlaken. Ik wacht nu op de kraamzorg, anders koop ik weer van alles wat ik niet nodig heb ;) Maar inderdaad, volgens mij klopt de volgorde!

@Herrido; lang niet gezien hier! Hoe is het met je? En vooral: met Quinn? Spannende tijden voor jullie!

Vandaag trouwens véél te veel gedaan...hele werkkamer opgeruimd op school. Was zo'n bende en zooo vies! Heb 2 pakken glassexdoekjes opgemaakt. Ruimt mooi op, maar nu ben ik echt gebroken. Had ik kunnen voorzien natuurlijk, maar het lukt me nog niet goed om op tijd te stoppen. Dus nu last van m'n rug, bekken, banden, knieën :(. Op de bank met een kruik. Lukt het jullie om rustig aan te doen als het nodig is?

4. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elske
    Voor je het weet zijn die 6 weken om. Fijn dat de weekend diensten in maart opgelost zijn.

hoe het met mij gaat
    Ja, gevoelige vraag op dit moment..
    Morgen is de grote dag dat ze Quinn gaan opereren. De kans op hart falen vinden ze te groot om te wachten en ze vinden hem sterk genoeg. Ze hebben vandaag de laatste onderzoeken gedaan. Het is definitief en ze gaan hem morgen opereren.

Het is vanaf het begin goed met hem gegaan. Heeft geen verslechteringen gehad. Is gegroeid.

Met bonusdochter gaat het ook wel redelijk, levenslust begint langzaam terug te komen, ze krijgt weer een beetje behoefte aan normaal eten. Ze at eerst niet op gewone tijdstippen en dan kreeg ze honger en begon snoep en koekjes weg te eten, dan kon ze weer 2 dagen slecht eten en de volgende dag at ze zich weer helemaal klem. Kortom dat ging heel erg op en neer.
    Ze heeft wel last van een nachtmerrie, en man komt elke nacht bij haar langs, gaat in de hoek staan ze zegt wakker te worden de man blijft haar aankijken en loopt dan weg en gaat door de deur. Ze heeft een paar nachten bij ons geslapen maar dan komt hij ook.

Ze gaat vannacht bij een vriendinnetje slapen, ze blijft daar morgen de hele dag. We willen haar niet belasten met zorgen die ze niet zou moeten hebben. We hebben een smoesje verteld en dat de dokter even naar Quinn gaat kijken. Maar ze is een slimme meid en heeft denk ik wel een idee dat er morgen iets gaat gebeuren. Ze zou eerst morgen ochtend door de vader van het vriendinnetje worden opgehaald maar ze vroeg zelf of ze daar mocht slapen. Wij vinden het goed, klinkt heeft cru maar is een zorg minder voor ons op een zeer stressvolle dag. Ze is geen ochtend mens en zeer chagrijnig en moeilijk als je haar vroeg uit bed moet halen.
    We zetten haar straks voor het eten bij het vriendinnetje af, wij rijden door naar schoonouders om daar te gaan eten. Kunnen we ook mooi ven volwassen zaken bespreken. We eten dus bij schoonouders, heb mijn handtas al gepakt staat naast de deur, reserve sleutel van de auto in de tas gedaan, zal zo nog even kleding voor ons klaar leggen dat we morgen vroeg zo stresloos naar het ziekenhuis kunnen.

Quinn zal in de ochtend geopereerd worden, moeten dus vroeg willen we hem voor de operatie nog kunnen zien. De operatie duur word op 4 uren geschat, maar dat is nat vingerwerk, kan zo 5 of 6 uren worden of 3 uren. Daarom willen we bonusdochter niet mee hebben, wij weten het ook niet. En om nou uren me haar daar op de gang te gaan zitten wachten.
    We hebben besloten om de buitenwereld niet via Social media in te lichten, familie en dichtbijstaande vrienden weten het wel. Wel duidelijk vanaf vanavond zijn wij onbereikbaar. Als we nieuws hebben en we zijn er aan toe dan nemen we wel contact op.

Kortom spannende tijden..

Met mijn herstel gaat het prima, viel mij allemaal mee denk dat ik veel geluk heb gehad. Het na bloeden was ook echt minimaal.

Met hubby gaat het redelijk, heeft wel eens nachtmerrie's over het kindje dat hij met zijn ex verloren is. Hij is er wel echt heel bang voor om weer een kindje te verliezen.

Sorry voor het warrige lange verhaal, maar het begint nu wel echt heel spannend te worden.

5. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hubby en ik hebben beide van de dokter een slaappilletje gekregen zodat we vannacht hopelijk een beetje goede nachtrust krijgen.

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anakoloet nee dat lukt mij ook niet. Elke keer neem ik me voor om niet teveel te doen en elke keer doe ik dus wel veel te veel. Met als gevolg zere rug/bekken en soms harde buiken. Ook moet ik dan vaker spugen... en toch blijf ik eigenwijs ;)

@herrido jeetje wat ontzettend spannend zeg. Ik zal morgen een kaarsje branden voor jullie. Duim dat de operatie goed mag gaan.

7. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dufel
    Dankje, lief van je.

8. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Herrido wat ongelofelijk spannend morgen! Ik zal aan jullie denken en duimen dat t goed gaat! Ik ben zo gegrepen door je verhaal dat ik nu een beetje vergeten ben wat ik nog meer wilde reageren....even nadenken....

@geboortekaartje: wij zijn nog aan het orienteren, we denken er nu aan om een kaartje op groeipapier te laten drukken. Dan kan men mooie bloemen laten groeien met het kaartje. Mensen die het kaartje willen bewaren kunnen dat doen natuurlijk, maar ipv dat het kaartje bij mensen in het oud papier terecht komt kan men nog genieten van mooie bloemen in de tuin. Past wel bij een voorjaars kindje.

@babyspullen: door alle drukte hebben we de afgelopen weken niet veel kunnen kopen/voorbereiden. Dus ik word er een beetje zenuwachtig van om te lezen dat een aantal van jullie al zo ver zijn met de voorbereidingen! Wel heel fijn voor jullie hoor! Maar goed, zaterdag ga ik ook shoppen met m'n moeder voor stofjes en wol voor in het ledikantje :)

@infectie: nee gelukkig niet en dat houd ik graag zo!

@bad: jaloers, wil ik ook! Ik ga over paar maanden ook zo jaloers zijn op de kleine als ze in het badje ligt, hahaha. Ik denk dat we maar regelmatig bij opa en oma langs moeten gaan om daar samen met de kleine te badderen. :)

@wiegje: cute :)

@jabinca: fijn dat het sollicitatiegesprek goed ging, nu duimen op een positief telefoontje.

Ik ga nu slapen, want morgenochtend vroeg naar de VK, voor controle en zwangerschapsverklaring zodat ik zondag kan gaan vliegen. Op mijn eerste vakantiedag dus niet uitslapen, helaas...

9. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @youngmommy trappen snachts pff vervelend wel word er ook steeds wakker van maar goed haha hij bereidt me vast voor op als hij er is!

@elske91 over 2 weken pas suikertest is dat niet laat dan hier moet dat met 24 weken al?

@lizz haha geen rare vraag hoor hier geen last ervan gelukkig.

@dufel zo flink geshopt lekker hoor!

@anakoloet thnx meid! Komt ook wel weer goed :)

@herrido jeetje meid heftig! Ik duim voor jullie morgen en denk aan jullie! Knuffel!

@lienj hahah uitslapen kun je dat nog dan hahah ik weet niet eens wat dat is meer hahah moet er nu ook wel voor 8 uit ivm mij dieet pfff

Hier gisteren flink geshopt :) zou eindelijk geen kleertjes meer kopen maar kon het weer niet laten. Merk alleen wel dat het steeds vermoeiender wordt.

@boodschappen gaan we vanaf nu ook samen doen:) trek dat niet meer met mijn rug.

Manlief koopt allemaal kleertjes voor de kleine met sterren. Ik zei gisteren maar te veel met sterren is ook niet leuk maar dat kiest hij dus vanwege onze 3 sterretjes die er helaas niet mochten zijn:( zo lief nu wil ml een maan maken met 3 sterretje voor op ons mopje zijn kamer :) super lief.

@weekend nog leuke plannen dames?

10. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

14 mei:
    Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

18 mei:
    Aaf88 - 2de kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise
    Boris10 - 3e kindje it's a girl

24 mei:
    Babylovin - 1ste kindje it's a boy
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje it's a boy

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

AFSPRAKEN:
    Februari:
    20 feb: lienj Co vk
    20 feb: laratje Co vk
    23 feb: dame84 Co ijzer ,vingerprik.
    23 feb: chantallcindy groeiecho en Co gyn.
    23 feb: leo85 extra echo ivm ligging placenta
    24 feb: dufel Co vk
    25 feb: lizzthrasher22 Co vk
    26 feb: jennechie Co vk
    27 feb: chantallcindy internist.

Maart
    02 mrt: anakoloet Co vk
    12 mrt: leo85 Co vk
    12 mrt: elske91 Co vk
    12 mrt: youngmommy2be Co vk
    14 mrt: dufel groeiecho
    16 mrt: chantallcindy Co diabetes vpk.
    17 mrt: dufel Co vk
    25 mrt: leo85 groeiecho

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ Herrido wat heftig meid, heel veel succes vandaag, ik ga voor jullie duimen!

@ rustig aan doen: Echt doen hoor meiden, de laatste weken zijn al zwaar genoeg en hoe vaker je nu over je grens heen gaat, hoe meer last je dan hebt.. Ik spreek uit ervaring :D Het is moeilijk, maar ik merk nu deze zwangerschap ook hoeveel het scheelt als je rustiger aan doet.. Zoveel minder pijn en uiteindelijk krijg je dan meer voor elkaar omdat je langer dingetjes kan doen. Dus niet teveel hooi op de vork!

@ bevalling: Vorige keer ook erg blanco ingestapt onder het mom van je weet toch niet hoe het loopt.. Het was geen peulenschil maar het is te doen. En nu ga ik er weer net zo in. Gewoon over je heen laten komen, je hebt zelf toch weinig invloed op hoe het gaat. Dat is de beste manier, dan ben je ook niet snel teleurgesteld.. Maar ook ik zie er aan de ene kant wel wat tegenop hoor, het is toch een hele kluif.. Maar aan de andere kant kan je dan eindelijk kennismaken met je kindje en daar hou ik me dan aan vast!

Pff zo naar het werk.. Ben nogal brak, dochter is niet heel vaak wakker geweest vannacht, maar ze kwam rond half 5 en daarna heb ik zelf niet meer echt geslapen, btje af en aan gedut alleen.. Erg fijn dus dat ik nu net de ochtend moet werken :x Morgen eindelijk uitslapen! Dan is man 's ochtends aan de beurt hihi..

12. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oeff.. memoblaadje vol met aantekeningen om niks te vergeten haha.
    Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden, lief!!
    Wel apart hoe je dag van depri heel snel in hyper en happy kan veranderen.
    Kreeg een foto van manlief dat onze bestelde wasbare luiers uit china binnen zijn, allemaal gezellige kleurtjes. Kan niet wachten om ze uit te proberen enzo.
    Daarna kreeg manlief een mailtje dat hij dus al oproepkracht aan het werk kan.. helemaal blij en trots. Uit werk maar even gebak gehaald. Hopen dat hij snel an de slag kan en het daar naar zijn zin gaat hebben.
    Daarbij was me collega zo vriendelijk de 12uursdienst van vandaag deels over te nemen, dus ik moet nu tot 12uur en dan heb ik heeeeerlijk weekend. En 1 ding weet ik zeker, ik ga die nooit meer draaien :)
    Smiddags heerlijk bijgeslapen, doet een mens goed.
    Savonds dus weer genoeg energie om me eerste zwangerschapscursus bij te wonen, super leuke groep. Jonge meiden en zelfs een paar met al een kleintje dus ervaringen.
    Helaas daar ook wat minder bevallingsverhalen tussen maar goed dat hoort er ook bij en iedere bevalling is weer anders dus op die manier stap ik er ook in.

Net via facebook nog een mooie box kunnen opscharrelen. We hadden er al 1 gratis gekregen maar die vond ik eigelijk niet mooi en wou hem schilderen maar nu zat er ook geen verstelbare bodem in dus helemaal niet handig. Dus die gaat naar de kringloop en hebben strax een mooie witte met lade en verstelbare bodem.

Ik lees wat over jarigen, wij zijn beide in augustus jarig. Heel handig maar wou ik me kind niet aandoen haha Ben 4 mei uitgerekend maar van mij mag die eind april komt. Schoonvader is begin mei jarig, en je hebt die feestdagen en moederdag enzo.

Lizz je treft t wel, eerst blaasontsteking en dan nu een infectie? heeft het niet met elkaar te maken? Sterkte.

Dufel, mooi lijstje, leuk al dat spul. Waar heb jij de moltons en lakens etc gekocht? Me zusje raadde de moltons van de hema af, waren niet prettig zei ze.Maar waar dan wel geen idee haha.

Lienj, groeipapier? wat is dat? Zitten er dan zaadjes in? Vind t zonde van het kaartje haha en volgens mij bewaar je normaal gesproken die kaartjes wel toch??

Chantal, moet je perse om 8:00 eruit voor je dieet? stom.
    Je zou zeggen dat je dan die gewoon kunt schrappen als je er pas om 10uur uitgaat...
    Enne dat idee van die sterren is wel errug mooi bedacht zeg. En vooral mooi dat je man daar zo over denkt. Zo krijgt t voor hem toch een plekje...waren toch leventjes...

Pff vet lang bericht.. sorry hihi hebben jullie weer wat te doen.

13. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ jabinca gaat niet zo ziet dieet eruit

08.00 ontbijt
    09:45 crackers
    Tussen 12 en 12:30 lunch
    14:45 tussendoortje
    Tussen 5 en 6 avondeten
    En rond 19:30 appel

Moet ongeveer 1,5 tot 2 uur tussen eten zitten en je mag 2 uur voor je gaat slapen op zijn laatst eten.

Straks overleg met de diabetesvpk over mijn dieet nu 8 dagen bezig en 2,3 kilo afgevallen:( ze had gezegd ik zou afvallen maar is toch wel veel

14. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Sterkte herrido vandaag! Heftig verhaal hoor, ik ga voor jullie duimen!

Lizz
    Hier ook geen ervaring mee maar miss kan je beter eerst langs de dokter voor je zelf wat gaat halen, je weet niet wat het is en of het kwaad kan tijdens de zwangerschap.

Dufel
    Ik kreeg als advies om nog een hydrofiele luier om het bedje te doen bij het hoofdje. Zodat je niet bij ieder spuugje het hele bed hoeft te verschonen.

Lienj
    Wat een leuk idee zeg met dat bloemetje.

Jabinca
    Wat fijn van je vriend zeg! Dat verdiend zeker een taartje :D

15. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja maar dat is toch niet goed, je bent zwanger, af en toe heb je wat langere tijd rust/slaap nodig. Maarja wie ben ik? Geen dieetiste.
    En zoveel afvallen lijkt mij idd al helemaal niet gezond. Als je het niet vertrouwd misschien eens de huisarts vragen zodat je zeker bent dant je nu niet iets ongezonds aan het doen bent.

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Slaap tussendoor wel op de bank Hihi. Net gebeld insuline weer verhoogd
    Afvallen kon geen kwaad. Zolang ik de voedingstoffen maar binnen krijg maar moet natuurlijk niet veel meer afvallen.

17. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dufel, volgens mij klopt die volgorde wel hoor. Hoe kan het dan dat je je molton niet goed onder t lakentje krijgt? Is die te klein misschien?

Anakoloet ik snap wat je bedoelt hoor! Ik stop ook steeds te laat met lichamelijk werk. Ik laat wel sneller iets van het huishouden staan, maar soms heb ik even een schoonmaak tic en dan ben ik te lang bezig.

Herrido, ja kan me voorstellen dat je man er heel ongerust over is! Heeft hij de operatie inmiddels al gehad? En hoe is het gegaan?

Lienj, hoe ging je afspraak bij de vk? :)

Jabinca wat een goed nieuws allemaal! Heerlijk toch, mocht ook wel een keer! :)
    Ja het gaat lekker haha, heb er ook nog griep bovenop dus ben echt aan de bank gekluisterd.

Chantal die kleertjes die je hebt gekocht zijn echt te poepig. En wat lief van je man dat hij er op zo'n manier mee omgaat, dat zou ik echt koesteren! :)
    Wat jammer dat je zo snel afvalt, lijkt me ook niet echt gezond toch. Ik moet zeggen aan je lijstje te zien lijkt het me een behoorlijk streng dieet. Weet niet of ik mij daar aan zou kunnen houden.

Ik ben best trots dat ik nog steeds maar 2 kilo ben aangekomen! Stond vanochtend even op de weegschaal en is al 2 weken hetzelfde gewicht (op een paar honderd gram na misschien). :)

Wat betreft die vaginale infectie, ik heb zelf nog canesten in huis omdat ik vaker een schimmelinfectie heb gehad en dat mag je gewoon gebruiken, alleen niet te diep inbrengen. Maar dit is wel wat anders denk ik, ik heb geen jeuk zoals ik dat normaal had met die schimmelinfectie. Ik ben wel iemand die echt niet snel naar de huisarts gaat en omdat het al wat beter is dan gisteren wacht ik gewoon tot het voorbij is. Heb het wel eens vaker gehad en denk zelfs dat het misschien door teveel sex komt. :) Mocht het niet overgaan dan bel ik wel een keertje hahaha :p

Nou ja, heb dus griep :( Ik ben ook gewoon met zoveel mensen in aanraking geweest die ziek waren. M'n man net zo dus beide echt vreselijke nacht gehad, elke 20 minuten wakker en overal pijn. En dan komt er nog bij dat mijn schaambot heel veel pijn doet. Mijn buik zit wat lager (joepieeee, krijg weer wat lucht!) dus er komt nu zoveel druk op m'n bekken. Maar moest vannacht 3 keer uit bed en het ging bijna niet, heb me er een keer maar uit laten rollen hahaha :p

18. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik vind dit echt wel een streng dieet voor een zwangere waar ik niet aan mee zou werken. Mss idd langs de huisarts of via het ZH vragen of dit wel zo oké is?

19. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @lizz thnx wilde eigenlijk geen kleertjes meer kopen maarja kon het weer niet laten he. Ja dieet is wel streng soms ook wel moeilijk net als vanavond ml lekker aan de friet ik aan me sla haha maarja voor goed doel. Afvallen kon geen kwaad maar mocht niet te worden. Gewoon goed in de gaten houden. Ik sta nu op +2,7 das echt niks. Want meerendeel van dat gewicht is van de baby enzo.
    Beterschap meid! Kan zijn je de baby minder voelt nu he die reageren daar ook op.

20. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wel echt super van je dat je ook nog maar zo weinig bent aangekomen sinds de zwangerschap! Hoop alleen dat je niet teveel gaat afvallen, je hebt je kracht wel nodig hoor!! :)
    Dankje :) Ze is nog steeds hartstikke actief dus ze lijkt er niet veel last van te hebben. Ik maakte me vannacht alleen steeds zo'n zorgen over koorts, dus midden in de nacht uit bed gegaan om op te zoeken wanneer ik de huisarts in dat geval moet bellen. Maar had geen hoge koorts gelukkig hooguit beetje verhoging. :)

Boris, ben het wel met je eens hoor vind het ook wel een streng dieet! Dus Chantal als je het niet vertrouwt of het gaat te snel wel aan de bel trekken hè! :)

Deel Deze Pagina