Ik vraag me ook af of dat wel goed is zo hoor Chantal.. Klinkt echt heel streng, en als je nu al zoveel afvalt, dan stopt dat toch niet echt volgende week lijkt me? Dan ga je toch veel teveel afvallen? Sowieso is dat niet de bedoeling van het dieet, alleen je suiker onder controle krijgen.. Wat ik toen begreep van mijn kennisje is voornamelijk een koolhydraatarm dieet, maar daar moet dan toch wel iets vervangends voor in de plaats, maar wat jij nu mag eten lijkt wel een crashdieet Nou ben ik absoluut geen expert hoor.. Ik zou toch snel weer bellen als het niet anders wordt qua afvallen.. Of even overleggen met je VK..
@Chantal, nou een grote uitslaper ben ik niet hoor hahaha! Door de week gaat de wekker vaak om 5:15u (en dan nog 10min snoozen), dus eigenlijk voelt om 7/8u wakker worden al als uitslapen . Groeipapier: dit is papier dat biologisch afbreekbaar is en waar bloemzaadjes in zitten. Wij zullen zeker het kaartje bewaren en ik denk de opa's en oma's ook wel, maar ik vermoed dat veel mensen een kaartje niet zullen bewaren. En zo heeft men er na het 'weggooien' nog plezier van. Afspraak VK: ik en de baby zijn weer door de keuring heen gekomen! Nieuwe afspraak: vrijdag 13 maart
@lizz boven de 39 moet je bellen dacht ik! @ dieet hahah is geen crashdieet. Omdat je koolhydraten zo laag mogelijk moeten zijn wat dus suikers zijn krijg je ook minder kcal binnen. Heb ook net even de huisarts gebeld die zegt dat het geen kwaad kan als de baby maar op groei is dus even kijken hoe de groei is maandag anders ga ik toch wel vragen of ik iets meer mag. Afvallen is zeker niet de bedoeling maar dat gebeurt bijna altijd omdat dus bijv in chocolade ofzo zitten veel koolhydraten ene ook veel kcal. Probeer deze week wat meer kaas te eten op brood ipv kipfilet zitten weer wat meer kcal in krijg je toch weer wat meer binnen. Maar moet zeggen maakte me net ook wel wat zorgen hoor toch blij dat ik even gebeld heb nu maar even kijken wat ons prinsje weegt maandag.
@chantal idd gewoon goed in de gaten houden. Ben benieuwd maandag @molton ik heb van die molton onderleggers gekocht omdat ik had gelezen dat je niet een molton over het gehele bedje mag doen. Dit omdat als de baby op zn buik gaat liggen een molton niet lucht door laat ofzo. Ik ga het nog eens aan mn moeder vragen. En anders ff kraamzorg intake afwachten.
@dufel ja idd doe ik ook Sinds gisterenavond voel ik ons mopje wat minder even in de gaten houden vanmiddag gaan we eindelijk de box ophalen kunnen we gelijk weer met ons neefje knuffelen Morgen naar opa toe en daarna op kraamvisite zin in.
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en dat jullie aan ons gedacht hebben. De operatie is goed gegaan. Ze hebben het gat kunnen sluiten en ze wouden de aorta verwijden. Maar ze vonden er nogal veel litteken weefsel om de vernauwing, ze hebbende vernauwing gewoon weg gehaald maar ze willen met de tijd er wel een oplossing voor gaan maken. Wij zijn dus vroeg naar het ziekenhuis gegaan, ochtend verliep gelukkig zo stresloos mogelijk. In het ziekenhuis zijn we er bij geweest toen ze hem onder narcose brachten. We mochten zijn borst niet aan raken want ze hadden hem al met ontsmettingsspul gewassen, gezicht mochten we niet aanraken, beademingsbuis was vervangen door een andere soort die ook over de neus valt. We hebben zijn handje dus mogen vasthouden toen ze hem in slaapbrachten. Echt heel moeilijk om dat te zien, ook wetend wat ze daarna gaan doen. We waren er wel echt blij mee dat we er bij mochten wezen. Em dan we zijn handje nog even hebben kunnen vasthouden en zijn handje nog even een kusje hebben kunnen geven. Hij keek ons aan op het moment dat ze hem in slaapbrachten. Hij keek ons met zijn mooie blauwe ogen écht intens aan, beter als dat hij ons daarvoor had aangekeken, net of hij het wist dat ze hem gingen helpen. Kreeg er wel echt een gevoel bij van; de operatie gaat lukken. Bijzonder moment. Had van mijn moede een goud klavertje 4 gekregen, die zij van haar moeder had gekregen toen ze net een hartaanval had gehad. Is natuurlijk puur bijgeloof. Maar met haar gig het beter vanaf dat ze de klavertje 4 had. Ik wou hem graag aan Quinn geven. Heb het gevraagd, mocht. Ze hebben hem samen met een harte die ik van hubby heb gekregen toen ik voor het eerst bij hem kwam in een speciaal zakje gedaan die mee zijn gegaan naar de operatie. Wij vinden het heel netjes en respectvoll naar de ouders dat ze zoiets gewoon respecteren en doen omdat het ons een goed gevoel geeft. Zakje ligt nu op zijn couveuse. De operatie heeft 4 uren 19 minuten geduurd. Wij hebben al die tijd op de gang op hem gewacht. Was 1 ding wat we aan niemand hadden verteld, heb ik hier ook niet gezegd, engste van de operatie; ze moeten voor de reparatie het hart stoppen, de hartfunctie word dan door een machine over genomen. Wij werden op de hoogte gesteld op het moment dat ze het hart stopte en het moment dat ze het hart weer aan de gang hadden. Was het moeilijkste moment voor ons, wachten tot ze het hart weer aan de gang hadden. Het litteken is iets groter geworden dan de planning, ze konden er niet goed bij. Hij loopt van begin hals onderkant borstbeen . Normaal is het alleen borstbeen. We mogen hem alleen door een raam zien, infectie gevaar is te groot. Na 48 uur zullen we bij hem mogen. Ze gaan hem paar dagen kunstmatig in slaap houden vanwege de pijn. Als het zo goed als nu blijft gaan dan willen ze hem maandag gaan wakker maken. De nacht is tot nu toe goed verlopen( is hier nu kwart over 3.) zijn veder geen complicatie's geweest. Wij zijn tot 10 uur in het ziekenhuis gebleven. Hebben de ouders ook pas eindmiddag nadat we hem gezien hadden ingelicht dat alles goed was. (sorry even klagen, dikke zucht situatie weer; Hubby had zijn beste vriend als eerste gebeld. Hij wou gewoon even met een nuchter persoon praten en geen hysteriesche, huilende moeder. Hij wou gewoon even rustig zijn verhaal over de dag aan iemand kwijt die er niet doorheen zou tetteren. Die vriend wist het dus als allereerste. Uur later hebben we pas ouders gebeld, eerst mijn ouders, heb meteen om mijn vader gevraagd mijn vader is wat nuchter in dit soort dingen die kan in hele moeilijke situatie's nog steeds helder denken en wijze dingen zeggen, mijn vader denkt na voor hij wat zegt. Mijn moeder die hult en klapt alles er uit. Hubby zijn ouders bellen, zijn moeder wou hem perse spreken, huilen en helemaal emotioneel. Ze vroeg ook hoe laat waren ze klaar? Zo vroeg al! Waarom belde jij niet?! Hij kreeg g0dverd0mme gewoon op de flikker van haar dat hij niet eerder belde. Weg gedrukt telefoon uit, Bye mom. Later s'avond wou ze dat we kwamen eten, wat wij niet wouden. Zij vondt dat ze recht op het hele verhaal hebben dus moeten we maar even langs komen. NOU NEE! Hubby heeft toen in een opwelling gezegd en dit is nou precies de reden waarom ik jou niet als eerste eb gebeld maar vriend. Heeft hij opgehangen. Kortom schoonmoeder kwaad! Zij vindt dat ZIJ et recht heeft om et als eerste te weten en niet een vriend. Even voor de duidelijkheid is niet zomaar een vriend, maar al meer als 20 jaar een vriend. Ze beschouwen zijzelf als broers, hubby zegt ook tegen zijn ouders dad en mom, zijn grootouders voor zijn kinderen. Die vriend heeft een huissleutel. Als hubby problemen in Nederland zo krijgen, dan vliegt die vriend al is met met zijn laatste geld naar Nederland om hem te helpen. Is dus niet een willekeurige vriend, maar echt zijn maatje. Toen wij thuis kwamen lag er ook heel lief een cadeautje voor Quinn op tafel mooi pakje met een kaartje. En de moeder van de vriend had een schaal met eten neer gezet dat als we er behoefte aan hadden dan konden we het zo in de magnetron drukken. Hubby belde die vriend om te bedanken en hij wou nogmaals gewoon even met hem praten. Ook wat zijn moeder had gezeg, 10 minuten later stond hij bij ons voor de deur en is nog niet weggegaan. Slaapt op de bank en als er wat is dan kunnen we hem wakker maken. Iets wat we zeer op prijsstellen, er is eten voor als we er behoefte aan hebben, willen we praten dan komt hij. Maar hij dringt absoluut niets op. O en wat is het fijn om even je verhaal volledig kwijt te kunnen aan iemand die gewoon zo goed kan luisteren, en die zo goed kan nadenken voor hij wat zegt. Heb mijn bed nog niet gezien, heb gewacht tot het in Nederland een soort van normale tijd was om te bellen zodat ik mijn zus niet midden in de nacht uit bed zou bellen. Heb meer als een uur gewoon met haar zitten praten over Quinn, over schoonmoeder, bonusdochter over de k't auto die we hebben, gewoon alles. Ze wou graag als verassing bij mij komen, ze heeft het er met de VK over gehad, ze kan nù nog vliegen. Over een paar maanden niet, daarna zal het weet ik vele hoelang Deen voor we elkaar weer kunnen zien. Hoop er met de kerst heen te kunnen maar hangt van Quinn af. ZWANGERE ZUS STAPT VANAVOND MET HAAR 2 MONSTERS OP HET VLIEGTUIG!! verassing maar ze kon de mond niet houden. Echt iets waar ik nou behoefte aan heb. Mijn beste vriend/praatmaatje bij mij. Ze gaat bij die vriend van hubby logeren.. Ouders zagen het al zitten dat ze pisvlek dumpt voor hem Bonusdochter, goh wat ben ik trots op die bikkel. Hubby belde haar gister, niets gezegd over de operatie. Maar ze vroeg er zelf om hoe het met Quinn ging en ze wist gewoon. Ze stelde zelf ook voor of ze nog een nachtje bij vriendinnetje mocht blijven. Die ouders vonden het ook goed. Kwam ons ook eerlijk gezegd ook wel mooi uit. Echt een bikkel hoe verstandig en wijs zij is. De man uit de nachtmerrie is afgelopen nacht trouwens niet bij haar langs geweest, hopelijk komt hij vannacht ook niet. Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve berichtjes.
Herrido wat fijn om te lezen dat het goed is gegaan! Ondanks dat hij nog zo klein en kwetsbaar is, is het zo'n sterk mannetje! Blijf aan jullie denken en hopen dat hij hier goed vanaf komt uiteindelijk! Chantal, ja er staat overal wat anders, vanaf 38 graden bellen, dan weer vanaf 38,5. Nouja, ik had het wat warm maar dat was echt geen hoge koorts en ze beweegt nog steeds lekker dus alles is vast goed Vannacht eindelijk weer wat beter geslapen! Wel heel veel last van m'n keel. Vind t zo sneu voor m'n man, hij moet gewoon werken maar hij voelt zich nog slechter dan ik. Moet ik hem maar goed verzorgen. Ik vind de tijd eindelijk wat sneller gaan! En vind ook eindelijk dat het allemaal wat dichterbij komt, over een paar weekjes kan ze al gaan indalen (als ze niet zo eigenwijs dwars blijft liggen haha). En dan begint de tijd van de voorweeën enzo. Ik kijk er gewoon naar uit haha
@ Herrido wat fijn dat het allemaal goed verlopen is. En heel goed hoe jullie dat gedaan hebben hoor, zelf beslissen wie je belt en wanneer. Jullie zijn de ouders, jullie maken het allemaal het dichtste bij mee, dus doe waar jullie je goed bij voelen! Fijn dat er zoveel lieve mensen om jullie heen staan zoals die vriend van je man en je zus. Blijf duimen voor een spoedig herstel van Quinn! Hier is eindelijk de verkoudheid wat minder.. EN ik heb lekker vakantie volgende week Wel druk met van alles en nog wat, maar lekker ff niet werken hihi.. Oh ja en we hebben gister de knoop doorgehakt wat betreft de namen Voornamen in ieder geval voor zowel jongen als meisje (we hadden nog een top 10, wilden naar 5 toe maar gelijk maar de knoop doorgehakt hihi).. Nog wel even nadenken over 2e namen, maar dat komt vast goed En ook gelijk al een leuk geboortekaartje gezien, komt eindelijk wat schot in de zaak
@chantal idd gewoon ff in de gaten houden. Maar ik denk dat hij gewoon ff lekker aan t slapen is @herrido fijn dat de operatie goed gegaan is. Wat een sterk mannetje hebben jullie zeg! Ik heb de hele dag aan jullie gedacht en zal dat de komende tijd ook nog doen. Hopelijk helpen onze positieve gedachtes Fijn dat je man zo'n goede vriend heeft. Dat is goud waard. Tuurlijk beslissen jullie zelf wie je wanneer belt. Ook super dat je zus jullie kant op komt! @lizz ja weken aftellen he. Ik kan ook niet wachten. Fijn dat je wat beter hebt geslapen! Ik had vannacht een nachtmerrie over de baby. In mijn droom had ik zwangerschapsvergiftiging en moest de baby direct geboren worden dmv spoedkeizersnede.. we noemden hem Thomas (dat is helemaal geen naam die we in ons hoofd hebben) Hij moest ook aan de beademing en mijn vader wist wel hoe dat moest met al die slangetjes. En toen trok hij er dus 3 los. Heel angstig allemaal. Was blij dat ik wakker werd en de kleine nog gewoon in mn buik lag te schoppen. Vriend en ik hebben net huis weer lekker schoongemaakt. We gaan zo samen naar grote babyzaak om nog wat leuke dingetjes te kopen voor in de babykamer. Zin in!!! Fijn weekend dames!!
@herrido pff heftig zeg! Fijn dat de operatie goed is gegaan. Wat zal dat wachten een hel geweest zijn zeg. @lizz denk ook dat dat beetje ligt aan je eigen temp mijne is bijv altijd boven de 38 hahah dus heeft dan weinig nut voor mij om al te bellen. Hoop je je snel beter voelt! Vind het nu ook wel wat sneller gaan gelukkig straks de box ophalen kunnen de beestjes hier eraan wennen
Hahah volgens mij alledrie tegelijk @leo fijn jullie uit de namen zijn! @dufel denk dat je gelijk had heb effe gedoucht en meneer is weer volop aanwezig veel plezier met shoppen
Chantal, ja dat helpt wel hè als je alles p een gegeven moment klaar hebt. Ik moet volgens mij echt ng maar 1 of 2 dingetjes hebben. En het kraampakket. Ben wel benieuwd wanneer ik daar bericht van krijg en van de kraamzorg enzo. Leo, oh wat fijn dat je dan in je vakantie weer lekker beter bent! Of nou ja, bijna dan haha. En wat goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt! Dat geeft ook een soort geruststelling, geen twijfels meer. Dufel, bah wat een rot droom! Je wordt blij wakker maar je emoties in je droom zijn zo echt dan hè. Ben er wel eens huilend van wakker geworden. Veel plezier met shoppen!! Ik vind het trouwens zo'n leuk gezicht als m'n buik een tijdje op en neer gaat van haar gewiebel Ik kan me nog goed herinneren dat ik in week 6 of 7 echt dacht dat waar ik nu in zit nog zoooo lang zou duren. En ik kon me echt niet voorstellen dat ik een baby in mijn buik had. Nu is het allemaal zo echt en zo leuk en soms ook al zo normaal. Soms merk ik de schopjes niet eens omdat ik het al zo gewend ben.
Herrido, jeetje, wat heftig zeg! Wat een hel moet dat wachten zijn geweest. En dan jullie kleintje daar zo zien liggen. Kan me voorstellen dat je vriend nachtemerries krijgt, doordat hij al eerder zo'n situatie heeft meegemaakt. Heftig wat jullie wat moeten doormaken. En dan zit je echt niet te wachten op zo'n schoonmoeder. Sommige mensen zijn dan zo zelfingenomen, onbegrijpelijk. Hopelijk is de boodschap een beetje overgekomen inmiddels. En wat een geluk dat jullie ook zulke fijne mensen om jullie heen hebben! Heel veel sterkte gewenst de komende dagen. Andere meiden: druk weekend, dus ik reageer na het weekend weer uitgebreid op de anderen
Jeetje echt van het ene op het andere moment heeft de nesteldrang toegeslagen hier! Ik ben nog wel wat ziekig (gelukkig wel een stuk beter dan gisteren), maar heb al zoveel gedaan ik denk zelfs een beetje teveel. Alle ramen gewassen, de was opgevouwen, gestofzuigd, slaapkamer opgeruimd. Moet straks nog even afwassen en was ophangen. Nu eerst even rustig aan doen haha. Ik zou nog even een fotootje plaatsen van dat boxmatrasje dat ik met m'n moeder had gemaakt. Dus bij deze Hij is zooo zacht en in de box voelt het heerlijk aan! Die knuffels had ik nog gekregen van m'n moeder, zo lief. Ze koopt elke keer wel iets haha. Ze weet wel dat ik niet zo'n grote fan ben van Woezel en Pip (ik heb niks met 'merk dingetjes' enzo) maar ze zag het pas toen ze 'm al gekocht had. Nou ja ik ben gek op katten dus vind het knuffeltje wel heel schattig.
Ook weer bijgelezén! Hopelijk lukt het me dezeweek om het wT beter bij te houden, weekje vakantie. Lekker hoewel er een enorme stapel studie schreeuwt om aandacht, bah. Bewegende buik: vind ik ook zo leuk! Berichtjeuitjebuik ook idd zo leuk 😊 Verder hier weer flink moe de laatste tijd, alweer een paar avonden op de bank in slaap gevallen. Infectie: ohh bleh daar heb ik een soort vatbaarheid voor. Zo vaak last van :s ondergoed wassen met neutral heeft daar gelukkig wel ietwat verbetering in gebracht. Hoop dat je gauw vN de klachten af bent Lizz! Leo wat fijn van de namen! Sorry voor m'n korte reactie, typen op m'n iPad is niet echt heel handig.
Dankje! Ik wist het ook toevallig omdat m'n schoonzus veel van Woezel en Pip heeft hoor anders had ik het ook niet geweten haha. Maar vind het ook niet erg ik vind het al zo leuk om iets te krijgen! Hopelijk krijg je met een weekje vakantie in het zicht een beetje meer energie en kun je ook genieten van je vrije tijd! Maar ja een berg studie is ook niet echt aantrekkelijk dan hè! Ben je klaar met je studie voor jullie kindje geboren wordt (als het volgens plan gaat)?
@chantal fijn dat de kleine man weer wakker werd @lizz zo jij bent druk bezig geweest! Haha die nesteldrang is zooo herkenbaar. Vandaag hier ook flink gepoetst. Zelfs alle deuren en klinken afgenomen en de vriezer ontdooit. Alles moet nog ff gebeuren voordat de baby komt Supermooi dat boxmatras! Wat creatief zeg! @samsoko heerlijk een weekje vakantie. Lekker van genieten hoor! Wij waren vandaag naar grote babyzaak. Mooie spullen hadden ze daar maar jeetje wat een prijzen. Een dekentje voor bijv 129 euro... dat werd ons toch echt even te gek hoor. Daarna nog naar de babydump geweest. Daar hebben we een ledikantdeken, 2 commode mandjes en een aankleedkussenhoes gekocht van dezelfde serie. Donkerblauw met sterretjes heel schattig. Verder heb ik net online nog 2 andere dekentjes besteld. Zowel voor ledikant als de wieg en een voetenzak voor de kinderwagen. Ik vraag me af wanneer wij eens klaar zijn met geld uitgeven. Vind het allemaal maar mega duur. Alleen deze week al iets van 400 uitgegeven. Nu verder lekker bankhangen en genieten van het weekend
tjonge moet weer mega veel lezen. ik ga dr maar ff voor zitten. @jabinca: oh wat balen dat je die spuiten moet. wat suer dat je man waarschijnlijk de baan heeft, gefeliciteerd! ik vind het trouwens niet kunnen dat je nu nog 12uurs diensten moet draaien. kan dst niet anders? dat is nu niet goed meer voor je hoor, je moet veel meer rusten. denk aan jezelf meid! je kunt deze tijd niet weer overdoen. geen wonder dat je er dan doorheen zit. @youngmommy: over het zeiltje/plastic, moet je gewoon onder het hoeslaken doen, dan blijft het prima liggen. mooi wiegje hoor! wij hebben geen wieg, de eerste paar nachten gaat de kleine naast ons in de kinderwagen slapen en dan mag het naar zijn/haar eigen kamertje in het ledikant. @bad: wij hebben een groot bad waar we met z'n tweeën in kunnen maar ik ga nu niet in bad. doordat ik dan de hel tijd op mn ischiaszenuwen lig, kan ik er niet weer uit komen als ik klaar ben met badderen. dat doet echt pijn, dus dan maar niet in bad, hoe fijn dat ook kan zijn. @dufel: ja hoor klopt, dat is de goede volgorde. gewoon blijven oefenen, je moet er even wat handiger in worden @anakoloet: nee, super moeilijk om rustig aan te doen! al begin ik er beter in te worden, omdat het gewoon zwaarder wordt nu. @herrido: zo dat was heftig voor jullie zeg. maar wat goed dat het zo goed ging. nu nog even spannend als ze hem wakker maken. maar fijn dat hij het tot zo ver zo goed doet! wat een supergoede vriend heeft je man. daar mag je je handjes voor dichtknijpen! wel een beetje egoïstisch van je schoonmoeder, ik snap dat je man haar niet als eerste belde. jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. ik vind jullie heel sterk en naar mijn idee doen jullie het super in deze zware tijd. knuffel! @lizz: wat een schattige knuffeltjes op dat matrasje, lief hoor. nog even mijn 27 weken dansje ben woensdag ook weer goedgekeurd bij de vk. hartje klinkt mooi. donderdag intakegesprek gehad met de kraamzorg gehad, en we hebben een geboortekaartje uitgezocht. en het kamertje is ook helemaal klaar! ik ben blij! weer heel wat verder hier dus. kwa spullen heb ik ook alles in huis dus wat dat betreft kan de kleine spruit komen! maar blijf toch nog maar even zitten ik zal morgen of maandag even foto's maken.