@laratje, vervelend zieke kinderen ! je hebt zelf ook je rust nodig natuurlijk. @lizz, ik heb gewoon de luiertas gevuld met de spullen voor de kleine, is wel zo makkelijk, alleen heb er geloof ik veel te veel overige spullen in zitten haha ! sterkte boris ! @gewicht, totaal pas 5,5e kilo aangekomen, maar heb er vrede mee, die kleine groeit en beweegt dus het zal wel goed zijn @vluchttas, alles staat voor de kleine al klaar hier, alleen de tas voor mezelf nog niet haha, binnenkort maar even klaar maken, en even van die douche en shampoo mini's halen om mee te nemen @schopjes, ze is hier flink actief in de avond, maar ik kan nooit precies voelen of het nou voeten of handen zijn. ook voel ik niet hoe ze dan ligt, ook niet van de buitenkant. had dat wel verwacht dus dat valt een beetje tegen. misschien komt dat omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. ze doet me wel echt pijn soms en dan probeer ik haar af te leiden door mijn handen juist onder aan mijn buik te leggen zodat ze daar naartoe gaat @intake kraamzorg, hebben wij vandaag gehad, veel besproken en uitgelegd over de "flexibele uren" houd in dat ze de eerste dagen 8 uur aanwezig zijn en dat afbouwen als het goed gaat, en langer 8 uur blijft als het minder goed gaat, voorkeuren doorgegeven etc. verder even bed laten zien, die kan dus mooi niet op klossen, dus dat wordt even kratjes regelen bij de supermarkt
Zoo dames.. Ik laat ook weer eens wat van me horen.. *schaam* Momenteel is het erg druk met werk etc. dat als ik thuis kom van mn werk de puf er uit heb.. Gelukkig nog maar 2 weken werken! Voel me soms best wel beetje schuldig, dat ik niet meer zo actief ben op het forum, gewoon omdat het me een beetje teveel wordt om alles bij te houden. Krijg zo nu en dan wel een beetje van alles mee. M'n man is afgelopen maandag weer naar zee vertrokken voor 6 weken. Erg moeilijk weer. Maar als ie weer thuiskomt zal alles super snel gaan! Begin maart heeft ie de uitslag van z'n onderzoeken gehad, gelukkig is alles goed. ik hoop dat ik alles een beetje kan bijhouden komende weken etc. zal niet overal op kunnen reageren.
Ik gok altijd waar haar voetjes zitten omdat ze met haar voetjes meer kracht zet als met haar handjes denk ik. En gister voelde het echt als 2 hakjes die ze in m'n buik drukte. Ik voel ook niet echt goed hoe ze ligt hoor, zelfs haar hoofdje kan ik nooit lokaliseren, ondanks dat de vk wel heeft gezegd hoe je dat kunt voelen Ik denk eigenlijk dat ons bed ook niet op klossen kan, want dan past het ledikantje er niet meer waarschijnlijk. Zal ik morgen ook eens vragen hoe dat zit
Even snel een berichtje voor ik eten ga maken. De baby groeit goed en is nu 1,6 kilo. Ze zei dat hij bij de geboorte dan rond de 3,5 kilo zal zijn. Ben heel benieuwd hoeveel jullie babys nu wegen. Alleen de volgende controle heb ik pas 20 april??!! Dat is pas weer met 36 weken.. Vind het heel lang maar dat schijnt hier normaal te zijn als je geen complicaties hebt, moet wel elke week mijn bloeddruk controleren. Krijg met 36 weken wel een tampon ingebracht en dan controleren ze of ik een bacterie heb wat gevaarlijk kan zijn als de baby geboren word. Moet er echt even aan wennen dat ik nu tot 36 weken geen controle heb..
mommy2015 wat lang zeg.. zou me er niet prettig bij voelen. Ik mag morgen weer voor controle, ben benieuwd wat er uit mijn suikertest is gekomen en hb. Heb niks gehoord, dus ga er ook niet vanuit dat er iets mis is. intake kraamzorg ben benieuwd wanneer ze contact op gaan nemen met mij. Wil een ziekenhuisbevalling, dus weet niet of mn bed dan ook op klossen moet? Vind het sowieso allemaal een beetje 'onzin' dat ze dingen willen gaan controleren etc.. haha
Meneer wou zijn gezicht ook niet laten zien helaas. Die hielt hij heel stijf de andere kant op. Zo jammer want het was de laatste echo dus ben wel heel benieuwd naar zijn gezichtje
Ja het zit me ook niet lekker, zodra ik met niet goed voel ofzo ga ik ook zeker bellen voor een nieuwe afspraak. Nee denk als je suiker te hoog was hadden ze je wel gebeld hoor. Spannend weer een controle morgen.
Elske ja je bed moet dan alsnog op klossen, ook als ze je moeten controleren in de kraamweek enzo. Mommy2015, wow wat lang inderdaad!! Wat apart dat je een tampon inkrijgt, volgens mij doen ze dat hier toch niet... Wel fijn dat de echo goed was en dat ie goed groeit! Ik wil ook wel graag nog een echo maar die krijg ik vast niet meer.
mommy2015 zou ik ook zeker doen! ook voor je eigen gemoedsrust lizz zal manlief leuk vinden.. Die is daar 100% op tegen.. noujaa zie het wel als ze komen.
@mommy mooi gewicht! Kan ik mooi beetje vergelijken met jou. Ik heb hem zaterdag en dan ben ik 30+4 Wow wel lang wachten tot 20 april! Zou ik ook niet erg prettig vinden. In NL moeten we juist steeds vaker op controle richting het einde van de zwangerschap @elske haha ja zo denk ik er ook over.. ik merk zelfs dat ik er lichtelijk opstandig van wordt omdat iemand mij komt "controleren" haha
dufel ik dus ook.. een manlief al helemaal. tis mijn huis en mijn kind dus bepaal ik wat er gebeurt en wat niet en willen ze me controleren dan komen ze maar op bed zitten.. Desnoods leggen we er een 1-persoonsmatras op als ze moeilijk doen
Oja die klossen ben ik ook nog niet overuit of ik dat ga doen. We krijgen nieuw bed en heb geen zin om die met veel gedoe een paar cm hoger te krijgen. Ben benieuwd wat kraamzorg erover gaat zeggen
Oh dufel ben heel benieuwd naar het gewicht zaterdag. Scheelt dan 1 dag met wat ik vandaag ben dus zal niet veel uitmaken.
Ja daarom.. wel leuk om te vergelijken Stiekem ben ik ook beetje ongerust erover. Omdat ik zelf zo afgevallen ben, ben ik ook beetje bang dat hij niet genoeg groeit. Ik weet slaat nergens op, de baby pakt wat hij nodig heeft maar toch is er soms dat stemmetje wat zegt: het is niet goed om zoveel af te vallen tijdens zwangerschap... Hoop dat hij mooi op gewicht is qua termijn nu
Wat je zegt Dufel, wordt er bijna opstandig van Ik vind dat ook zo irritant, dat je bed hoger moet. Bij sommigen moet ie wel 80 cm zijn, nou sorry hoor maar dan kom ik er niet eens meer op dus dat gaat echt niet door. Ons bed is nu wel vrij laag maar dat is juist zo fijn voor mij. Ik ben benieuwd of ze gaat zeggen dat ie hoger moet, dan moeten we er misschien ook maar kratjes onder plaatsen. Maar ja het moet allemaal van de arbo hè, dat als ze jou controleren dat ze dan niet te ver moeten bukken (wat een bs ook maar goed).
Hier ook geen klossen hoor. Hebben ze nooit moeilijk over gedaan. Ons bed is wel vrij hoog maar niet zo hoog als zou moeten
@Leo: vervelend van je slechte nachtje! Hopelijk kun je komende nacht wat meer rust pakken. @intake: was inderdaad gewoon een praatje. Ze vond dat we alles goed voor elkaar hadden, dus dat is mooi! Verder gewoon standaard geïndiceerd gekregen, 49 uur in 8 dagen. En dan in overleg met de kraamzorg hoe die tijd wordt ingedeeld, maar dat zien we dan wel weer. En ons bed ook op kratjes idd, klossen gaat niet lukken. Moest ook een ondersteekpo bestellen, pfff...vreemd idee! Het voelde trouwens niet als controle hoor, vond het alleen zelf wel fijn dat ik wat dingetjes kon vragen. Stelde verder niet veel voor. @klossen: Je bed moet wel op klossen, voor de kraamverzorgster. Die mag volgens de arbo alleen werken, als ze er staand bij kan, dus je matras moet op ongeveer 80 cm hoogte (ze doen heus niet moeilijk over een paar cm). Ik zou het dus echt wel doen, anders mag ze weigeren te werken. Ook wel logisch toch, ik krijg ook rugpijn als ik afwas bij een te lage wasbak bijvoorbeeld. @zh-tas: ik heb een lijstje van de kraamzorg gekregen met tips voor wat er mee moet. Maak ik morgen ff een foto van, zal m even hier posten. Ik denk dat het sowieso wel handig is om klaar te zetten, want je weet nooit of je thuisbevalling goed verloopt. Straks moet je alsnog naar het zh, dan wil je het toch wel bij elkaar hebben. Net als dat ik ook een beetje moet voorbereiden op een thuisbevalling, voor het geval het supersnel gaat. @herrido: huh!??? Wie verzint er zoiets? Wat naar zeg, als je op die manier aandacht moet hebben. En Mommy, same here. Heb wel meegeleefd, maar vond het ook een beetje vreemd allemaal. Schoonzusje is bevallen met 22 weken, dat ging ook zo anders. Hebben de kindjes van je zus het overleefd? Dat heb ik niet meer helemaal helder, sorry. @Boris, sterkte meid!! @Elske, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, het is maar net hoeveel puf je ervoor hebt en wat je verder allemaal te doen hebt. Klets maar lekker mee als je er zin in hebt, en anders gaan er weer een paar daagjes/weekjes overheen toch? Geen probleem. @mommy: wow, zo lang!! Wat gek, bij mij wordt t steeds vaker juist. Ook al loopt alles volgens plan. De vorige keer plande de assistente ook pas na 4,5 week in, toen zei de vk: 'verloskundetechnisch is dat prima, maar voor de zwangere is eerder toch fijner, dus we doen gewoon om de 3 weken'. Misschien kun je erom vragen?
Meteen maar even t lijstje voor de zh-tas. Staan wel handige dingen bij waar ik zelf niet in zou denken.
Ja op zich een handig lijstje, maar bedoelen ze met verzekeringspapieren nou gewoon je zorgverzekeringspasje? Want ik heb geloof ik niet echt bepaalde papieren ofzo hiervan Alles van Menzis gaat via mail. En een lijst met belangrijke tel.nummer staat bij de meesten wel in de telefoon lijkt me Wat ik wel handig vind dat er in staat is muntgeld voor het parkeren! Maar goed dat hebben we meestal wel in de portemonnee. Ik neem overigens wel echt meerdere setjes kleding mee voor de baby hoor! Sowieso 4 (2 in 50, 2 in 56) haha En een badjas, zal dat echt nodig zijn? Ik heb er wel een maar heb hem echt nooit aan