Zo Dufel dat je dat volhoudt! Of nou jaje had natuurlijk hulp dat scheelt! Ik vind het bukken en opstaan echt kwellend voor m'n rug. Kom nog even m'n buikband showen Vind m zo schattig, en hij zit lekker! Bedankt voor de tip Samsoko!!
chantal echt super vervelend van je suikers!! Hopen dat het vaanaf nu de goede kant wat opgaat. lizz jaa lekker zitten die buikbanden he! ben er helemaal blij mee geeft iets stevigheid en verlenging van mn shirts
hoi meiden, er is veel veel getypt hihii zal zo ff alles terug lezen! wou ff mijn vk afspraak en echo vertellen hoe het was gegaan,! alles was gelukkig weer goed, en mijn bloeddruk ook, baby's hartje was weer luid en duidelijk, tegelijk de echo natuurlijk! helemaal weer blij dat ik hem weer mocht zien! hij lag er voorbeeldig bij en lag mooi rustig wanneer er een foto gemaakt werd, en de metingen! haha , maar uit de metingen blijkt hij wel 2 weken achter te lopen, niks ergs gelukkig, zit net boven het blauwe lijntje, net als jace, korte pootjes! word geen groot kindje, en hij lag ook mooi naar beneden! 26-3 controle vk 7-4 weer groei echo
ff reageren op dames!! Leo: wat fijn dat het beter gaat! Schopjes: pff,, ik heb eigelijk sinds 28 weken doen de schopjes meer pijn dan dat ik kan genieten,, soms valt het mee, maar ik ben dan misschien ook druk bezig geweest met jace, en als ik dan tot rust kom dan beweegt het als een gek! hihi,, maar kan dan geen houding vinden wat het lekkerst zit dan,, want liggen op onze bank is ook niet echt fijn,, voor een klein poosje wel,, maar dan heb je alweer andere lasten,,,,, Bed: het werd ons wel geadviseerd om het bed hoger te doen, ook omdat het uit bed gaan ook veel makkelijker gaat in het einde van de zwangerschap,, en ik vind het zelf ook geen probleem en mijn man ook niet, ik heb een klein krukje naast bed, dus no problemo.. met jace ook gedaan beviel ons prima, Mommy: ooh meen je ,, wat appart,,, bij ons is het juist, hoeverder je bent hoe minder tijd er tussen zit met de controles van de vk, Toekie: haha teminste groeid hij goed! hahaa Lizz: ooh wat een mooie buikband, heel schattig!
@lizz, wauw leuke buikband ! Ik wilde ook altijd een buikband als ik zwanger zou zijn. Maar ben achteraf blij dat ik er geen heb aangeschaft. Zodra ik thuis binnen ben gaat de band (die aan mijn broek zit) af en het liefst nog mijn shirt omhoog. Kan die druk vaak niet hebben. Ook hier is bukken drama. En vooral aankleden begint nu wel meer tijd te kosten. @dame84 wat fijn dat je weer kon gluren ! Hopelijk gaat de kleine niet onder de lijn zitten. Ik zal voor je duimen Vandaag ook controle gehad. Alles was goed. Baarmoeder gemeten en is nu 29 centimeter. Dus 1 cm meer dan 3 weken geleden. Kleintje ligt er al helemaal klaar voor met d'r hoofdje naar beneden en is al wat ingedaald. Ze kan alleen nog maar om haar al draaien en niet meer in stuit fijn idee Omdat ik nu met 31 weken de 30 weken contole had mag ik over 2 weken weer terug Dan gaan we het bevalplan bespreken. Heb een formulier om in te vullen met wensen. Maar ik weet echt niks, want ik weet niet echt wat me te wachten staat en wat ik dan fijn zou vinden. controle vk 26 maart
Mooie foto's Elske! En superfijn dat je uitslagen goed waren. Is toch weer een opluchting he? Haha, youngmommy, superscheef! Zal wel door de ligging komen idd. Ik voel wel verschil, maar zie het niet. @toekie: wow, dat is behoorlijk ja! Hoe meten ze dat eigenlijk? (o, haha, chantal geeft t antwoord al!) Is bij mij nog niet gedaan. Ik moet volgende week voor hb en suikertest. Krijg geen drankje volgens mij, alleen bloedprikken. @Laratje: vervelend dat je zo moe en ziekjes bent. Hopelijk knap je snel weer wat op. @chantal: mooie box idd! Lekker hoor, verven buiten met dit weer, lekker genieten van het zonnetje. @intake: mooi dat alles goed was zo Lizz, toch een lekker idee, ook al laten we ons niet gezeggen hoe het moeten doen Mijn bedje was ook goed opgemaakt, score! Hahaha. @belasting: pff...moet ik nog doen, geen puf voor. Ik moet altijd veel terugbetalen, zo'n 3000, door m'n freelance werk. Staat wel op de aparte spaar daarvoor hoor. Ben benieuwd hoeveel ik er dit jaar van overhoud, want ik ga altijd enorm ruim zitten. Nu zo'n 4.500 gereserveerd voor de belasting, dus daar houden we straks lekker van over. Toch maar eens de boel invullen! Voor meiden die veel terugkrijgen: even oppassen als je een koophuis hebt en je hypotheekrenteaftrek terugkrijgt he? Die moet er nog vanaf. Wij kregen vorig jaar ook 1000 terug, terwijl ik dus altijd moet bijbetalen, maar in de definitieve aanslag was de hyp.r.aftrek pas verrekend, dus bleken we idd te moeten bijbetalen. Gedoe. @Chantal: sterkte met je spuiten! Gedoe hoor, om het steeds zo in de gaten te houden. @Dufel: lekker bezig! Wat goed zeg, goed gevoel nu zeker? Alles lekker schoon en opgeruimd. @Dame: wat fijn dat alles goed is! @bevalplan: daar gaat mijn vk het pas later over hebben geloof ik. We hebben wel aanstaande maandag infoavond over bevallen bij de kraamzorginstelling. Ik heb er alleen helemaal geen zin in. Sinds een week vind ik het ineens pittig worden, en zou ik soms even een dagje pauze willen. Alles gaat zeer doen, maagzuur, rug, buik. bah. Even een klaagmomentje. ML is lief en vind dat ik helemaal niet klaag, maar het voelt zo stom om elke keer dat hij vraagt hoe het gaat te zeggen: slecht, want alles doet zeer. Maar ja. Hopelijk is het een groeispurtje en voel ik me straks weer wat beter. Moet ook nog steeds leren rustig aan te doen! Maar, om positief af te sluiten: vanavond lekker bedavondje, ML is hapjes aan het maken, zo nog een filmpje erin en even genieten van andere dingen dan het hier en nu
Anakoloet, ja ik voelde me al bijna een echte mama met mijn goed opgemaakte bedje whaha Ik was wel blij dat ze verder ook niet echt eisend overkwam, meer zo van 'als het niet gaat, dan laten we het zo'. Ook met een commode, ik wil haar gewoon op tafel verschonen, ik heb geen plek voor een commode. Vond ze ook prima, gelukkig Wat een gedoe met die belasting door je freelancewerk! Wel goed dat je daar altijd rekening mee houdt! Ik zeg vaak ook maar dat alles helemaal goed gaat ook al heb ik aldoor wel ergens last van Het voelt indd heel klagerig als je steeds zegt, 'tja, last van m'n rug' of 'ja gaat wel, maar m'n buik doet pijn'.. Wat heerlijk dat jullie even lekker genieten van de avond, ik kan ook niet wachten tot m'n man thuis is. Nog even lekker kletsen en dan samen in bed kruipen. Vind t wel jammer dat het bij ons tussen de lakens niet meer zo goed lukt, alles voelt opgezwollen en elke keer voelt het alsof ik nodig moet plassen pfff.
ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 14 mei: Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise Boris10 - 3e kindje it's a girl 24 mei: Hatsie - 3de kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise AFSPRAKEN: Maart 13 mrt: lienj Co vk 14 mrt: dufel groeiecho 16 mrt: chantallcindy Co diabetes vpk. 17 mrt: chantallcindy Co gyn 17 mrt: dufel Co vk 17 mrt: lizzthrasher22 Co vk 19 mrt: toekie1985 suikertest 19 mrt: jennechie groeiecho Co vk 24 mrt: laratje Co vk en intake kraamzorg 25 mrt: leo85 groeiecho 25 mrt: anakoloet Co vk 26 mrt: dame84 Co vk 26 mrt: youngmommy2 be Co vk 30 mrt: toekie1985 Co vk April 02 apr: elske91 Co vk 07 apr: laratje echo 07 apr: dame84 groeiecho 09 apr: laratje Co vk Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
@dufel pff druk bezig geweest dan. @lizz mooie band @dame84 fijn dat alles weer goed was @youngmommy2be fijn dat alles weer goed was @anakoloet thnx das een gedoe met de belasting dan pff. @lizz balen zeg dat het tussen de lakens niet meer zo gaat. Nu moet ik zeggen dat ik er hier totaal geen zin in heb haha maar hou ml wel tevreden Hier lekker weer vroeg wakker meneer was vrij druk hij duwt tegen de bovenkant van mijn baarmoeder rest pff doet z'n pijn
@chantal, wauw wat een mooie box ! En mooi dat ie van die dikke spijlen heeft ! Ik vind hem super mooi geworden !
Damess jullie hebben weer lekker veel gekletst, gezellig. Mommy2015: 6 weken wachten? lijkt mij niet goed. Juist nu maakt het kind een groeispurt en moet er gekeken worden of dat goed blijft gaan, zelf aan de bel trekken als dat niet goed gaat. Hier vanaf deze week om de 2weken heen, fijn! Enne die tampon vind ik ook een raar iets, zal wel goed zijn maar vooral als het kind al mooi is ingedaald dan lijkt mij kans op infectie vrij groot. Elske, ik zou de kraamzorg even bellen hoor, je had allang een afspraak moeten hebben staan voor de intake. voor hetzelfde geld gaat er iets mis in de communicatie. Enne sterkte maar weer de komende tijd als manlief weg is. Hoop voor je dat alles beetje rustig blijft. ZOu hij weg kunnen mocht jou wat gebeuren? Of is hij echt afhankelijk van die 6 weken...? lizz, je krijgt als het goed is zoiezo nog een liggingsecho, de groeiecho doen ze bij ons alleen bij een indicatie dus die ga ik niet krijgen maar ze willen altijd wel even weten hoe het precies ligt, doen ze bij ons met 36 weken. En idd je verzekeringspasje is voldoende. (waren 'vroeger' papieren) Wat betreft de klossen, ga niet koppig doen als de kraamzorg er wel om vraagt want dan kunnen zij ook koppig doen en je wil echt geen akkefietje om zoiets lulligs. Arbo technisch wil jij ook niet constant te laag werken... Chantal: mooie box, gelukkig geen ronde dunne spijlen want dat is een ramp met schilderen. Wij hebben eenmooi witte box maar heeft hier en daar even een stipje nodig om hem netjes te maken, ga ik binnenkort maar even doen. Youngmommy, ik moest ff lachen om je buikfoto, wat heerlijk scheef. Is wel normaal hoor, heb het ook wel maar niet zo erg hihi. En dat aankleden is hier al met 20 weken een ramp geworden ivm me heupen, doet echt zo zeer. dus de broek open op de grond en dan erin stappen, dan zitten en omhoog trekken hihi manlief vind het allemaal maar grappig omdat ik soms koppig ben en het staand wil doen, al wankelend plof ik dan alsnog op bed. Volgens mij had jij het ook over de bevallingsplan, is wel echt ff de moeite waard om naar te kijken, google maar eens naar ideeen. Ik heb gisteravond me laatste cursusavond gehad, heb echt veel dingen gehoord waar ik anders echt niet aan gedacht zou hebben. Tis vooral JOUW feestje, jouw bevalling, jouw kraamweek. Heeft er iemand ervaring met een badbevalling? mocht alles goed gaan dan gaat dat bij ons gebeuren, lijkt mij heel bijzonder en eigelijk wel vet relaxed haha. Hoor graag ervaringen van anderen.. Ik ben hier ff extra aan het dansen, nu bezig met me laatste dienstje van deze week, om 12 uur hebben we weer weekend. Maar nog leuker: daarna heb ik nog maar 5x6uurtjes te werken in 2 weekjes tijd. HOe gaaf is dat, bijna genieten van mijn verlof. En gister mijn creatieve brein gestort op het geboortekaartje. Waren er eigelijk beetje laat mee, via internet veel gezien maar wou het in mijn handen hebben dus 2 boeken opgehaald bij de drukker. Nou wat een dure troep zeg. Een beetje fatsoenlijk kaartje betaal je al 1,50 en dan soms ook nog drukkosten.. Dus dat ging niet door, ik dus met de inspiratie zelf aan de slag gegaaan en ermee naar de drukker gegaan. IK wil het op karton-achtig papier laten drukken, hadden zij dat papier niet GRRR! Maar ze konden wel lege kaartjes van familycards bestellen en dan mijn ontwerp erop printen.. jaa daaaag waren dan nog duurder uit. (lees: 180 euro voor 80 kaartjes) Oftewel eens even naar een andere drukker gereden en tadaaa papier moeten ze wel even speciaal bestellen maar het kon wel voor.... 75 euro. hihi dik de moeite waard en dan ook nog origineel. En dat terwijl dit een klein bedrijfje is en die ander bij een keten hoort. vaag maar nu dik tevreden, ik wacht met smart op de proefdruk.
oepss.. sorry voor mijn lekker lange verhaal hihi Vertelde trouwens in mijn vorige verhaal al dat het kind aan het indalen is, nou dat vind ik stront irritant. Het trapt tegen mijn ribben aan en drukt zijn kontje ter hoogte van mijn middenrif naar buiten. Gevoel dat ik blauwe plekken heb aan het einde van de dag.. gaat dit nog 8 weken duren?
@bed: bij ons ook Lizz, gebeurt weinig meer...had het vorige week echt even gehad met m'n lijf dus dan heb ik ook geen zin in gefriemel Hopelijk trekt het komend weekend weer wat bij, maar ik bereid ML al mentaal voor op een periode zonder, is ie niet blij mee, hihi! @aangifte: net gedaan, poe, wat een gedoe! We houden gelukkig lekker veel over, als ik alles goed heb gedaan. Maar we wachten altijd de definitieve berekening af, voor we ons onterecht rijk rekenen. Soms baal ik echt dat het zo ongewikkeld is allemaal. Ik bedoel, we zijn best slim met z'n tweeën en dan kom je soms toch voor verrassingen te staan, ondanks dat we altijd alles netjes bijhouden enzo. Geld, blegh @Jabinca: fijn, de laatste loodjes! Het aftellen is begonnen! Succes nog even met werken. @kaartje: klinkt leuk Jabinca! Ben benieuwd naar het resultaat. Foto'tje t.z.t.? Hier moeten we er nog één uitzoeken..zijn we dan al te laat? Ik dacht dat het allemaal wel tijdens mijn verlof kon. @indalen: hoe voelt dit precies? Hier nog weinig last, behalve van banden en bekken. Ook geen harde buiken voor zover ik weet. Maar merk wel dat ons mannetje nu sterker wordt, ik lig er vaker wakker van. We zullen zien hoe het verder verloopt! Vanavond lekker uit eten met ML's werk. Heb echt zin om even iets leuks te doen, is alweer even geleden. Hopelijk kan ik m'n dipje uitstellen, want tegenwoordig gaat na 8 uur m'n lampje uit zo'n beetje Tijdens dit soort avondjes mis ik wel het bijbehorende wijntje. Niet eens per se om de smaak, maar omdat het bij de sfeer past voor m'n gevoel. Trouwens, verder heb ik eigenlijk ook nog geen gekke voedselbehoeftes gehad. ML had superlief aangeboden dat ik per week hem naar de supermarkt of snackbar mocht sturen voor een craving, maar gister zei ie verbaasd dat ik dat nog helemaal niet gedaan had! Toch maar eens gebruik van maken
Voel me gelukkig weer beter! Kaartje, ben benieuwd jabinca. Wij hbben 3 proefkaarten liggen maar nog niks defintief gekozen. Tussen de lakens is hier ook al ff niks meer gebeurd. Voel me best schuldig eerlijk gezegd.
Ik heb alles weer gelezen, maar ik weet even niet meer precies waar ik allemaal op wilde reageren, wat ik nog wel weet: @chantal mooie en gezellige box geworden! Laat die kleine maar komen ! @Laratje gelukkig voel je je weer beter, voor degenen die zich (nog) niet beter voelen: beterschap! @Jabinca klinkt als leuk kaartje, ik ben benieuwd! Wij zijn nog niet zo ver hiermee, ik hoop dat we er niet veel te laat mee zijn... En ach anders moet men maar even geduld hebben hahaha. Vanochtend weer bij de VK geweest en we zijn weer door de controle heen gekomen! Ik weet nu ook dat mijn rugpijn en de pijnlijke plek bovenaan mijn buik (op dezelfde hoogte van de rugpijn) komen door het uitrekken van de spieren, dus ook een bandenpijn. Weten we dat ook weer.... Ik dacht nu: msschien dat een buikband gaat helpen. Verder lag de kleine meid weer netjes met haar hoofdje naar beneden en haar rug naar rechts, dat lijkt wel haar voorkeurshouding te zijn . Nieuwe afspraak is trouwens ook al weer snel, namelijk op 30 maart , daarnaast morgen bloed prikken voor suiker en hb bahbah
@mommy2015: ja is ook niet zorgweekend hoor die 100 gram en het was eigenlijk ook net niet nodig, maar ze willen het toch graag even voor de zekerheid. ik ga er dus ook gewoon van uit dat het goed is. @lizz: jaaaa 30 weken al weer, de volgende mijlpaal! Gaat snel he? wat goed dat je bed niet omhoog hoeft! had ik niet verwacht. vervelend dat je je familie zo mist, maar heel begrijpelijk hoor! ik moet er niet aan denken zo ver weg van mn moeder te wonen. oh is leuk hoor die buikband, mooi en toch niet TE. tussen de lakens: wil bij ons ook ni et echt meer. vind het niet meer prettig, mn bik gigantisch in de weg en ik heb daar ook helemaal geen zin meer in. maar wat chantal zegt, ik houd manlief ook wel tevreden haha @dame: fijn dat je controle goed was. nou is lief toch zo;n klein babietje. heb je er straks wat langer baby aan mijn kleintje schijnt juist lange benen te hebben, net als bij mijn oudste. misschien dat het daarom ook wel wat zwaarder al is. @chantal: oh balen zeg van jouw suikers. lijkt me ook geen pretje, dus snap goed dat je er al zat van bent! wow dat is een topbedrag om terug te krijgen zeg! onze aangifte doet iemand voor ons, maar nog geen bericht van dat het rond is. oh mooi hoor die box. ziet er netjes uit. @dufel: zo wat actief van je zo schoon te maken. kom je hier ook even mijn keuken soppen hihi @youngmommy: fijn dat het nu niet meer in tuit kan draaien! bij mij nog wel, ligt zelfs soms nog overdwars, geen prettig gevoel. maar het schijnt dat het bij een 2e langer duurt voor ze stabiel gaan liggen en indalen dan bij een 1e. is volgens vk rond 33/34 weken dat het pas gaat indalen. @jabinca: oh wat heerlijk dat je bijna verlof hebt! ik ben ook aan het aftellen! nog 4 weekjes @lienj: mooi dat bij jou de controle ook weer goed was. minder van de bandenpijn, maar hoort er helaas ook bij en mijn 30 weken dansje!
Ff kort vandaag. Heb weinig puf (zal wel herkenbaar zijn) @lien fijn dat alles weer goed is @jabinca top van de kaartjes! Dat scheelt een hoop! Nog dingen die je met ons wil delen qua cursus waar je iets aan had? @anakoloet fijne avond! @chantal mooie box! @lakens Hier is het wel minder als normaal maar alsnog wel 1-2 keer per week denk ik. Maar baal er wel van dat het steeds minder wordt. Probeer vriend ook wel tevreden te houden, wil niet dat het tussen ons in komt te staan. Verder sorry als ik iemand ben vergeten.
intake ze nemen hier contact op in de 7e of 8e maand. Vraag 2 april wel even aan de verloskundige hoe dit zit, aangezien zij nauw contact hebben met de kraamzorg Hier vandaag een erg lange dag gehad op het werk en net weer thuis van de Vrouw!beurs.. Mn voeten doen gewoon pijn haha