@ lizz wij hadden eerst ook een 1.40 bed. Nu gekozen voor 1.60. Ben benieuwd Qua pijnstilling: ik ben bij een bijeenkomst geweest in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Beleid is daar dat je 24/7 pijnstilling kunt krijgen. Hoewel ik hoop het zonder te doen vond ik dit toch wel erg geruststellend. Wie weet heeft jouw ziekenhuis ook zo'n info avond. Het heeft mij in elk geval een stukje vertrouwen gegeven
Rustig hier vandaag @toekie happy birthday!! Hoop dat je een gezellige dag hebt! Wij zijn net naar het tuincentrum geweest. Wat leuke plantjes en kruiden gehaald voor binnen en buiten op t balkon. Ook nog even langs de winkel geweest heb allemaal van die doosjes fruit gekocht zoals aardbei, mango, framboos, ananas en bessen en zit nu aan een heerlijke smoothie Ook lekkere yoghurt en cruesli gekocht. Kan daar zo van genieten!
Dufel, Ik hoop ook echt dat ze bij het OMC waar ik wil bevallen nog een open dag of info avond houden, maar tot nu toe nog niks. Ik volg hun fb pagina daar zetten ze zulke dingen op maar heb ook al even gemaild. Oh en stuur mij ook even zo'n lekkere smoothie!! Ik heb gister ook een bak aardbeien gekocht, ik moest mezelf inhouden anders was hij gisteravond al op geweest haha. Ik ben van plan voor onze hotelovernachting ook allemaal lekkere dingetjes te kopen die we dan 's avonds lekker op kunnen knabbelen in bed. Nog 2 dagen! Kan niet wachten Qua plantjes, ik wacht nog even af tot ik wat zekerder weet dat er geen vorst meer komt (alhoewel, dat kan in mei ook nog wel maar goed) en dan haal ik ook even weer plantjes voor in de balkonbakjes voor ons raam. Ik vind t echt jammer dat we geen tuin of balkon hebben, ben best wel een buitenmens. We zitten in de zomer af en toe op de brandtrap, daar passen net 2 stoelen op maar officieel mag het niet. Oh en Dufel, hoe sliep jullie nieuwe bed eigenlijk, merkte je echt dat je meer ruimt had?
Lekker zo'n smoothie! Daar ben ik ook gek op Van de week ook wat gekocht voor de tuin. Aankomende week weer effe langs het tuincentrum want heb nog aardig beplanting nodig. Ze geven mooi weer op dus kan ik me niet meer inhouden
Ik heb nog genoeg smoothie over hoor dames! @lizz heeeeerlijk nog even met zn 2tjes weg. Jullie gaan dinsdag? Bed sliep heerlijk! Op wolkjes haha. Vooral het in en uit bed stappen is een stuk makkelijker omdat hij een stuk hoger is. Qua ruimte; ja echt wel ruimer. Denk dat het snel went. Ik was vriend wel even kwijt vannacht @boris heerlijk he. Ik kan me dan ook niet inhouden hoor
Even een geintje tussendoor dames, foute zwangerschapsfoto's: 25 Zwangerschapsfoto's die absoluut nooit gemaakt hadden mogen worden | WTF | Upcoming *hopend dat ze niemand beledigt die een soortgelijke shoot heeft gedaan *
Sorry dames, dat ik jullie verwaarloos! Zit een beetje in m'n eigen wereld... Ben weer niet fit, misselijk, veel warmteaanvallen, benauwd gevoel en extreem vermoeid. Gisteravond en vannacht veel/lang geslapen. Vandaag 2 x fonkelende sterretjes in m'n zicht. Heb de vk een mail gestuurd. Ben benieuwd wat ze zeggen morgen.
Wat vervelend Lara! Veel sterkte en goed dat je de vk hebt gemaild! Wij hebben een bed van 1.80 hihi Wel makkelijk hoor met 2 kleine kinderen die met ziek zijn of 's morgens vroeg wel eens bij je in bed liggen haha!
Toekie, gefeliciteerd met je verjaardag! Welkom bij de 30-er club!😄.. Hopelijk heb je een leuke dag! Lara, wat vervelend! Sterkte! Ben benieuwd wat de VK zegt... Lizz , geniet lekker van jullie hotel overnachting! De laatste x met z'n 2! Hier zitten we dinsdag op de 32 week! Heb de hele zwangerschap niet geklaagd, maar moet nu eerlijk bekennen dat het wel erg zwaar wordt nu.. Last van de rug, narig door m'n al de hele zwangerschap durende slapeloze nachten, last van m'n benen van de 40 urige werkweken... Nog 3 weekjes werken gelukkig... Dan heb ik t ook wel echt gehad! Trouwens, m'n wederhelft heeft zich per ongeluk versproken vandaag.. Ben er achter gekomen dat er een babyshower voor me wordt georganiseerd! Vindt t zo lief! Moest er gewoon van huilen, haha... Jammer dat ik t al weet, maar nog niet wanneer enzo.. Ben heel benieuwd!
@anakoloet hahahahha oh wat erg!! @lara goed dat je even gemaild hebt. Anders gewoon bellen hoor. Daar zijn ze voor. Ook op zondag *knuffel* @jennechie wat lief zeg! Ben benieuwd wanneer je babyshower is. Geeft toch niets dat het zwaarder wordt. Denk goed om jezelf
Mooi dat je nieuwe bed bevalt Dufel! Lekker hoor, kun je goed gebruiken nu. Gefeliciteerd Toekie, nog een paar uurtjes Heerlijk he, dat mooie weer. Onze tuin is nog een winterpuinhoop, dus kan niet wachten om erin aan de slag te gaan. We gokken nu op vrijdag mooi weer, kunnen we dan een dagje bezig. Bevalling: gek genoeg zie ik er nog niet zo tegenop. Ik kan wel redelijk goed tegen pijn en heb zoiets van: hels wordt t toch, en ik moet er toch doorheen dus we zien wel. Nog niks gehoord van een infoavond van het zh, maar we hebben morgen wel voorlichting vanuit de kraamzorg over de bevalling. Ben benieuwd of het nog nieuwe inzichten oplevert t.a.v. de infoavond bij de Zwangerfit. Smoothies, goed idee! Ik heb de laatste tijd alleen maar zin in zoet en slecht...weer even een paar dagen echt gezond eten helpt dat meestal wel. Dus voor morgen al brood gesmeerd voor naar het werk en een gezonde wrap met kip, appel en sla klaargemaakt. Kan ik er weer tegenaan! Laratje, sterkte meis! Ben benieuwd wat de vk zegt. Doe maar mooi rustig aan hoor, als je weer tijd hebt om te kletsen merken we t vanzelf. Houd je taai! Jennechie, leuk, een babyshower! Ben benieuwd wanneer je wordt verrast Oja, nog een grappig voorvalletje: belde m'n vader vandaag, zegt ie: is de kleine ook in de buurt? Ik denk, wat bedoelt ie? Dus ik zeg: ja, altijd he, zit lekker veilig binnen. Zegt ie: huh, wie heb ik aan de lijn? Ik: je dochter. Zegt ie: o, haha, ik moest je tante hebben! Die heet hetzelfde als ik, hahaha! Ik helemaal dubbel, vond t al zo'n gekke vraag Ik heb m'n bedje al opgezocht. Proberen om er een goede nacht van te maken, zodat we er deze week weer tegenaan kunnen.
@dufel fijn dat de kleine goed groeit @lizz dankje ja baal soms echt ontzettend maar goed! Alles voor het goede doel! @tussen de lakens haha vind ook dat mannen maar beetje begrip ervoor moeten hebben en lees ook verhalen dat sommige vrouwen vanaf begin van de zwangerschap al niks meer doen. @toekie nog gefeliciteerd x @bevalling hier begint de spanning wel te komen hoor Hihi maar kan ook gewoon niet wachten begin alle pijntjes en dingetjes zat te worden Hihi nu al. @pijnstilling ik wil echt wel een ruggeprik in het begin dacht ik ook moet en wil het zelf proberen. Maar de pijn wordt steeds heftiger en op een gegeven moment mogen ze geen pijnstilling meer geven nou die gedachte nee. Hier zo weer naar het ziekenhuis voor mij. Suiker benieuwd. Gister weer een hypo gehad behoorlijk heftig weer pfff en even kijken hoe het met mijn gewicht ervoor staat. En dan morgen ook weer naar het ziekenhuis voor controle bij de gyn. Begin wel te merken dat ik nu op het moment het liefst gewoon lekker thuis ben en niet te veel meer doe.
Bij de eerste zei ik tegen mijn partner: gek idee dat ik binnen nu en een maand de ergste pijn ooit zal beleven Ik was toen bijna uitgerekend. Kon het lachend zeggen. Het was inderdaad de geste pijn ooit maar nu heb ik er ook weer zin in! Het gaf me ook een fantastisch gevoel toen mijn zoon er was dat ik alles op eigen kracht gedaan had. Van mij mag nu de tijd wel 10 weken vooruit gezet worden.
bedankt meiden! was wel een leuke dag hoor, maar ik heb veel te veel te veel gedaan en dat moest ik gisteravond en nu bezuren. ik was echt uitgeput gisteravond, maar had ook enorme pijn in mn bekken/schaambeen en de ischias speelde ook weer op. heb er nu nog steeds last van. @anakoloet: hahaha die zijn echt fout! sommige zijn nog wel grappig, maar dat doe je toch niet?! pfff.... haha grappig van je vader. @dufel: oh wat fijn een nieuw bed. kun je nu ook beter slapen? @lara: wat vervelend dat je je zo naar voelt. goed dat je vk op de hoogte brengt. @lizz: geniet van je nachtje weg meid! wat verveledn dat je bang bent voor de pijn. maar jr kunt vast wel pijnstilling krijgen, er is genoeg tegenwoordig. maar geef dat wel aan he. @jennechie: oh dankje haha. wat leuk zeg een babyshower. die krijg ik vast niet, bij mn 1e ook niet gehad. @chantal: wat naar van die hypo's steeds. maar ik vind het wel raar. want je mag niet meer eten en hebt toch een spuitschema? hoe kun je dan een hypo krijgen? dan zou je denken dat je toch te weinig eet of te veel spuit. lijkt me echt geenn pretje! @boris: oh van mij ook! ik ben ongeduldig, kom laat we de 40 weken maar bereiken
zo er is veel gekletst, ik ben weer terug van een weekendje weg is goed bevallen, echt het gevoel van vakantie gehad. @pijnstilling, ik ben er niet tegen, maar als ik het zelf kan doen dan liever niet. Dat was altijd wat ik dacht maar nu het dichterbij komt begin ik het toch wel benauwd te krijgen als ik eraan denk dat het echt heel erg zeer kan doen allemaal... Ik ben er nog niet helemaal uit denk ik. @bevalling, ik heb er eigenlijk heel erg zin in, ik ben echt heel benieuwd hoe alles zal gaan/voelt enzo. maar ergens vind ik het ook wel erg spannend omdat ik gewoon echt niet weet wat ik moet verwachten. woensdag hebben wij bij de vk een info avond over bevallen waar we naar toe gaan. ik ben benieuwd @babyshower, die van mij komt er ook aan ! een vriendin heeft zich versproken haha ! over 28 maart gaat het gebeuren, ik ben echt benieuwd ! vind het wel jammer dat het niet echt een verassing is maar dat ik gewoon al weet wanneer. @laratje, wat vervelend dat je je weer ziekjes voelt, toch die weerstand die laag is denk ik. fonkelende sterretjes heb ik in het begin vaak gehad en dat had te maken met dat ik een lage bloeddruk had. hopelijk ben je er weer snel bovenop ! @tussen de lakens... tsja, als t 1 keer per week gebeurd is het veel, helaas blijft mijn vriend erg aandringen met "grapjes" erover, heb al gezegd dat het averechts werkt maar goed hij doet het er maar even mee.. ja of niet dus in dit geval. verder was het weekendje weg heerlijk zoals ik al zei, alleen mijn conditie is echt niet meer wat het geweest is en dat merk ik nu wel duidelijk. het hotel alles was prima, maar die bedden waren drama, ben echt te gehecht aan mijn eigen bedje wat doen jullie eigenlijk met zere ribben ? ik merk dat mijn ribben soms echt verschrikkelijk zeer en beurs aanvoelen, ik weet dat het erbij hoort maar heeft iemand tips? ik kan echt alleen nog maar recht op zitten met kussen in mijn rug of plat liggen.
fijn dat je weekendje weg fijn was zere ribben heb ik gelukkig niet, maar ik geloof niet dat je daar wat aan kunt doen.
@anakoloet haha grappig van je vader @chantal vervelend zeg. Ik weet er alleen niet voldoende van om er iets over te zeggen. Ben benieuwd hoe het ging @toekie fijn dat het gezellig was. Jammer dat je dat nu weer moet bezuren.. herkenbaar dat wel.. @youngmommy heerlijk even zo'n weekend!! @mommy jij gaat binnenkort toch naar NL? Alvast veel plezier! @lara hoe is het nu? Ik ben net weer aan de schoonmaak geweest. Gewoon dagelijkse dingen. Nu de babykamer klaar is wil ik die ook netjes houden. Dus die doe ik ook elke week even. Net ook mn vluchttas ingepakt. Beetje vroeg maar vind het een prettig idee. Kan ik weer iets afvinken van mn lijstje
@ toekie ik spuit nu ontbijt 40 lunch 8 avond 15 na het ontbij blijft hij hoog maar dan zakt hij ineens heel snel naar beneden net weer een hypo mag nu tussen ontbijt en lunch meer koolhydraten eten. Net even langs de hema en zeeman geweest Zeeman voor makkelijke kleren voor mij in het ziekenhuis en oma onderbroeken voor het vloeien erna hahah en zag weer een leuk zwembroekje voor ons mopje kon niet laten liggen haha. Bij de hema nog wat lakens gehaald.
Ha dames, hoe was jullie weekend? De mijne top! Gistr 3jr getrouwd met echt de liefste man ter wereld. We zijn niet zo van de kadootjes ofzo, liever ff lekker uit eten. Maar manlief had geregeld dat de plaatselijke bloemist zo gek was om op zondag een mooi bos rozen te bezorgen. Nou hallo hormonen gelijk een jankbui natuurlijk wat super lief van hem, zag ik niet aankomen. Zaterdag zei me pa ineens dat ze zondag langs zouden komen, ik wist van niks en had een schoonmaakdagje in gedachte ieder geval de babykamer. Nou dat moest dus ff omgegooid worden, manlief heeft de hele beneden verdieping uitgebreid schoongemaakt, ik alle was gedaan, incl alle witte was voor de kleine. Dus de eerste kleertjes, alle lakentjes en dekentjes etc. Pff wat een werk, het hele huis stond vol met was haha. Nu nog 1 grote was met wat gekleurd spul en strax de wasbare luiers (nog ff wachten op onze 2de bestelling dan doen we dat in 1x) Ik kan echt in mijn verlof echt gaan genieten geloof ik. Nog 4 dienstjesssss; zalug! Wat betreft de bevalling, ik ga er goed voorbereid in en maak me eigelijk geen zorgen. Wat betreft pijn, ik laat het lekker over me heen komen en maar zo denken, het gaat wel weer over. In princiepe dus geen pijnbestrijding... BTW niemand dus ervaring met een badbevalling??? Chantal, heftig hoor dat suiker gebeuren en die hypo's, lijkt me maar niks. Dufel, heeerlijk een nieuw bed, kan me nog goed herinneren dat wij een nieuwe boxspring hadden, geen moment spijt van gehad. Maagzuur: volgens mij de heftigste maagzuur aanval ooit gehad vanacht, om 4uur werd ik al wakkr, voelde me zo raar en misselijk. was ff bang dat ik dus in het restaurant wat verkeerds gehad had maar uiteindelijk was het echt maagzuur. dik 1,5 uur wakkr gelegen, ben ik niet gewend hoor... gelukkig kon ik wat uitslapen dat ik niet echt slaaptekort heb. youngmommy, die spierpijn heb ik nu ook. Echt me ribbengedeelte ofzo... voelt idd niet prettig. Oja enne tussen de lakens word er geknuffeld en lepeltje lepeltje gelegen maar al dik 7 maand niet meer hoor.. Manlief vond het niet zo'n prettig idee en ik kan eigelijk niet zoveel meer wat betreft me heupen en gaat nou niet altijd even makkelijk tussen de dekens voorheen. Dus laat ik het liever bij zitten en komt dat later wel weer. Qua communicatie zit het super goed tussen ons dus ik maak mij geen zorgen! Oja babyshower, hoop stiekem wel dat er iets georganiseerd word maar vermoed het niet, wel erg jammer maja niet het einde van de wereld ofzo.
De verloskundige is net weg. Urine was goed, geen eiwitten erin. Ze vermoed een maagdarmvirus oid, ze kon er geen vinger op leggen. Moet gaan tempen, ook in de warmteaanvallen. Bloeddruk was iig goed, gelukkig. Ennnn beeb ligt weer met hoofd naar beneden, kontje en voetjes rechtsbovenin ipv kont naar beneden en voeten voor d'r gezicht :') Advies was rusten en afwachten. Als het verslechterd meteen bellen. Ze vond eigenlijk dat ik vanmorgen al had moeten bellen ipv dat mailtje. Maar dat is mijn eigen bescheidenheid denk ik