Laratje: gelukkig maar dat alles was goed. Goed voor jezelf zorgen en rustig aan doen hoor meis! Jabinca: gefeliciteerd met jullie jubileum wat een lieve man heb je! Chantalcindy: balen zeg van die hypo's.. Hopelijk vind je snel een beetje je weg met het dieet, lijkt me heel lastig! Ik ga ook echt even langs de hema en zeeman volgende week voor wat grotere onderbroeken. Het gaat nu allemaal wel wat strakker zitten haha Youngmommy: wat fijn dat jullie weekend leuk was. Zere ribben kan je volgens mij niet veel aan doen. Ik heb er nog geen last van gelukkig. Bevallen: binnenkort ga ik naar een bijeenkomst in het ziekenhuis over de ruggenprik. Daarna krijg je een afspraak en als je het evt wil krijg je eerst wat testen om te kijken of je lichaam geschrikt is. Het liefst doe ik het zonder want op zich kan ik wel goed tegen pijn maar het idee dat het mogelijk is stelt me wel heel erg gerust *oeps* de rest ben ik vergeten! Sorry als ik iemand vergeten ben!! Hier ondertussen druk met huis schoonmaken en spullen pakken want morgen ochtend vlieg ik voor een week naar Nederland. Super veel zin om te gaan alleen zie ik wel op tegen de lange dag wachten en reizen maar goed morgen avond ben ik gezellig bij mijn familie. Heb in Nederland weinig internet en een volle planning dus ik denk dat ik hier weinig ben maar daarna kom ik natuurlijk weer terug
@lara rustig aan he @mommy veel plezier! @grote onderbroeken die moet ik ook nog hebben haha Had er 2 bij de wibra gehaald en die zitten wel lekker. Dus maar even een paar nog bijhalen
Wow mommy, jij durft... Ik hoef niet meer te vliegen nu hoor... Veel plezier! Jabinca, gefeliciteerd met jullie jubileum! Toekie, nog een verlate happy B-day Onderbroeken: Zaterdag in de roermond outlet geweest en 2 boxers van Bjorn Borg meegenomen, heerlijk voor thuis
Nog gefeliciteerd Jabinca met jullie trouwdag! Chantal hopen dat het snel beter gaat met je hypo's, wel een gedoe zeg.. Laratje fijn dat het goed was, wel op jezelf letten he! Mommy veel plezier in NL Youngmommy fijn dat je hebt genoten van je weekendje weg Dufel goed bezig met het inpakken hihi, scheelt allemaal voor straks weer toch? Toekie goed op jezelf passen he, is niet fijn als je zo ver over je grenzen heengaat.. Maar het is lastig, ik ken het probleem Hier ook last van mijn rug na dagje werken.. Morgen gelukkig weer vrij en nog 5 dagen te gaan.. Aftellen! Tussen de lakens gebeurt hier ook niks.. Maar dat heeft bij ons ook wat andere oorzaken dan alleen de zwangerschap.. Komt daarna vast wel weer goed als onze relatie weer in wat beter vaarwater zit
Hellooo! Hier ben ik ook weer. Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed. Zaterdagavond laat teruggevlogen uit Gran Canaria, heerlijke tijd gehad. Vanochtend 30-wekenecho gehad, alles goed. Kindje is volledig gedraaid, handig: hoofdje ligt nu omhoog (*edit: de echoscopiste zag zelfs als haartjes op het hoofd hihi). En nu met bekkenpijn op de bank haha. Mommy, fijne tijd. Hier totaal geen moeilijkheden op het vliegveld door de zwangerschap. De kinderen waren voor de medereizigers wel een probleem haha, maar daar heb jij weer geen last van. Laratje, gelukkig dat alles goed is. Doe maar rustig aan! Jabinca, van harte! Onderbroeken: gewoon mn oude setjes nog aan... Past prima, het lubbert alleen uit haha.
Chantal, balen van je hypo's! Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Mommy, veel plezier in NL!! En wie zei t ook alweer (zit op mn telefoon dus kan niet terugkijken), maar mijn kerel maakt ook steeds grapjes over vriien. Wordt t een beetje zat. Of hij gaat gewoon voelen in de hoop dat t werkt. Nou, bij vrouwen werkt t volgens mij anders. Dus hij moet maar ff geduld hebben tot ik er weer puf voor heb. Soms voel ik me wel schuldig maar als ie er flauw over gaat doen, laat maar Infoavond over bevalling en kraamtijd gehad vanavond. Was nog best informatief, ook al wist ik ook al veel. Wel nieuwe zinvolle dingen gehoord. Aan de andere kant, heb er nu zoveel over gehoord/gelezen dat ik het ook wel snel wil doormaken. Zo van, ok, ik weet genoeg, laat nu ook maar komen, dan zijn we ervan af. Herkenbaar? Sowieso een beetje klaar met alles vandaag. Lijf doet moeilijk, veel brainstorms op t werk, mn moeder die belt met gedoe bij hen thuis, alle zwangerinfo. Ff teveel tegelijk. Dus nu maar proberen te slapen. meevallertje: gisternacht helemaal niet wakker geweest! In 1x doorgeslapen van 23 tot 6.30u! Lekker hoor. Leo, balen van de spanningen in je relatie. Hopelijk komen jullie er samen nog een beetje uit voor de bevalling. Ondergoed: ik heb een zwangerslip van de hema, met zo'n lap over je buik. Heeeeel oncharmant, maar wel heel handig voor onder jurkjes en strakke shirtjes. Zitten ook lekker vind ik. Vluchttas: das mooi op tijd dufel! Wil m zelf ook wel iets eerder klaar hebben dan met 37 weken. Je weet maar nooit. Ff een vraagje nog: een harde buik, dat weet je wel zeker als je die gehad hebt toch? Ik heb ze namelijk nog helemaal niet, terwijl ik iedereen erover hoor. Maar dat weet je dan wel toch? Hatsie, fijn dat je het goed hebt gehad! En welkom terug Nou, slaap lekker allemaal!
Ik heb nog nooit zwangerschapsondergoed gehad. Ook niet bij eerdere zwangerschappen. ondergoed zit gewoon onder mijn buik zeg maar. Hier wordt de vluchttas met een week of 35 klaargezet denk ik. Morgen komen de 3 proefkaartjes ws binnen! Kunnen we kiezen welke het gaat worden en met de binnenkant aan de slag. Leuk Morgen 16 graden! Love it! Plantjes kopen voor in de tuin : D
Mooie buik Hatsie!!! Leuke kleren! Onze kindjes hebben zich afgelost haha, mijne lag vandaag face down Anakoloet ook niet helemaal fit, knuffel! Harde buik: als ik voor mezelf mag spreken, ja dat voel je wel. Dan is echt je hele baarmoeder hard. Bukken gaat dan ook moeilijker! Pijn doet het niet maar is wel een ongemakkelijk gevoel. Ondergoed: gewoon strings, zelfde als altijd. En dan voor thuis die bjorn borg boxertjes
Anakoloet, ik denk dat je dat inderdaad wel voelt als je er eentje hebt, ik krijg dan een heel strak gevoel in m'n buik en ik voel het ook echt harder worden. Maar ik heb dat alleen tijdens/na de sex, verder niet gelukkig. Laatst ging het wel ineens heel lang door, elke 2 minuten harde buik voor ongeveer een half uurtje. En dat je het maar gehad wilt hebben, hier nog een! Ik word er voor mijn gevoel best veel mee geconfronteerd en daar heb ik helemaal geen zin in. Af en toe verteld m'n schoonzus nog eens over haar bevalling en dat wil ik gewoon niet horen. Ze zegt ook steeds dat weeën geen pijn doen enzo maar dat heeft een beetje een averechts effect, want daar geloof ik niks van hè haha @vluchttas: ik heb vandaag wat van die mini's gekocht voor in de vluchttas. Deo'tje, shampoo'tje, ik vind het ook gewoon schattig, dat miniatuurspul haha. Boris, wat voor soort kaartjes hebben jullie in gedachten dan? Ben wel benieuwd! Jabinca wat fijn dat je zo'n mooi weekend hebt gehad! Nog heel eventjes en dan lekker verlof! Hatsie, dik, dun? Nee, gewoon een mooie zwangere buik! Mommy2015, hele goeie reis en veel plezier in Nederland!! @onderbroeken,waar hebben jullie van die grote onderbroeken voor nodig eigenlijk? youngmommy, die zere ribben kun je echt niks aan doen, het komt van binnenuit en waarschijnlijk omdat je meisje er tegenaan komt, dus ja dat is helaas doorstaan denk ik. Wel fijn dat jullie weekendje weg lekker was! Nou wij gaan overmorgen dus weg, heerlijk! Ik heb vandaag even lekkere dingetjes gehaald en een flesje massage olie/glijdmiddel haha. Dat verwacht hij vast niet maar daar mag ik hem altijd mee verrassen. Soms maak ik me best wel zorgen hoe ons seksleven zal zijn als de baby geboren is... Het was altijd zo goed maar ben bang dat we er niet echt de privacy en tijd voor kunnen vinden. Hoop maar dat het wel weer goedkomt maar ik zie wel op tegen die seksloze weken na de bevalling.
Bah hier weer wakker Hypo,s komen waarschijnlijk ook omdat ik niet helemaal lekker ben beetje griep pff zo vervelend en totaal geen honger maar moet nu dus echt eten. @lizz ow lekker gezellig weg Hihi. Ik ben totaal niet bang voor ons seksleven na de bevalling. Weken geen sex na de bevalling word hem sowieso niet haha houden wij toch niet vol(al zou dat wel moeten) @harde buiken voel je wel hier komen er steeds meer. En idd na sex sowieso laatste weken. Soms houd het ook wel wat langer aan. Hier straks op controle bij de gynaecoloog ben benieuwd Hihi. Tussendoor maar war proberen uit te zieken
@hatsie fijn dat je vakantie geslaagd was! En mooie buik hoor. Vind hem niet dik/dun gewoon mooi! @onderbroeken ik draag nu ook gewoon nog stringetjes maar straks na de bevalling lijkt me dat niet prettig. Ook moet je van die grote kraamverbanden in. Dat past niet in een string @harde buiken hier ook wel gehad. Meestal na de sex of als ik ff teveel gedaan heb. Verder zoals Lara zegt @leo vervelend... even een dipje? Hoop dat het snel beter gaat tussen jullie @anakoloet ja ik heb ook wel zoiets van kom maar op met die bevalling @lizz komt vast goed meis. Ik denk er ook weleens aan hoe onze relatie/sexleven straks zal worden als de baby er is. Ik denk dat als je goed met elkaar blijft praten en tijd voor elkaar vrij maakt het helemaal goed moet komen. En ja die eerste weken moeten we gewoon ff door. Ik denk dat een man ook niet superveel zin in sex heeft hoor die eerste weken. Het is nogal een verandering... *doet 31 weken dansje* Wat gaat het toch snel!!! Om half 9 weer controle bij de vk en verder gezellig dagje voor de boeg. Mn broer komt me ophalen, samen lunchen en dan de rest van de dag naar mn ouders. Mn vader is jarig. Fijne dag allemaal!!
Dufel: ik doe met je mee! Leo: vervelend een dipje, maar elke goede relatie heeft dat wel eens.... Jullie komen er vast wel uit samen! Harde buik: ik weet niet zeker of ik dat gehad heb... Wel een paar keer dat mijn buik heel hard aanvoelde als je er op duwt, maar het deed geen pijn en was ook niet super vervelend ofzo. Bevalling/pijnstilling: de reden dat ik in het ziekenhuis wil bevallen is dat er de mogelijkheid bestaat om pijnstilling te krijgen en medische hulp indien nodig. Ik denk nog steeds dat ik het in principe zonder wil proberen, dat komt misschien wel doordat ik ook wel bang ben voor een ruggenprik, brrrr. Maar goed als de pijn al snel ondraaglijk blijkt te zijn (ik heb tenslotte geen idee hoe de pijn voelt en of ik het aan kan) dan wil ik wel pijnstilling. Afgelopen weekend hebben wij onze ouders als testpanel gebruikt voor de naam die we in gedachte hebben en de naam is goedgekeurd, dus we zijn er wel uit nu . Verder houden we de naam als verrassing voor iedereen. Onder ons vriendengroepje houden we een wedstrijdje 'raad de naam'. Zij stoppen dan een briefje met hun naam in een envellop die wij dan na de geboorte open maken, ik ben benieuwd hahaha. Verder hebben we de kledingkast in de babykamer opgebouwd en het stukje van de ledikant gelakt dat beschadigd was. Dus weer een stapje verder
@chantal: goed dat ze je in de gaten houden en schema aanpassen. maar vervelend voor jou dat je het niet goed op regel hebt. knuffel voor jou. oh jee ik dacht dat ik vroeg wakker was, ik heb vanaf 4.45 niet meer geslapen, maar jij kunt er helemaal wat van! succes straks @jabinca: nog gefeliciteerd met je trouwdag! wat lief van je man nee, ik heb geen ervaring met bevallen in bad. lijkt me zo ongemakkelijk. @lara: oei, dat klinkt niet fijn een virus. nou lekker uitzieken dan maar meid, en eerder bellen dus als je je niet goed voelt dat doe ik ook niet zo snel hoor, je wil ze niet tot last zijn en denkt, ach zal wel niks zijn. hihi. ik ken dat. maar wel aan jezelf en je kleintje denken he? @mommy: veel plezier bij je familie in ons kleine landje! @hatsie: welkom terug. mooie buik hoor. ik denk dat hij mooi gemiddeld is @anakoloet: harde buiken had ik veel rond de 20 weken omdat het werk me te zwaar werd. toen ging ik minder en therapeutisch werken en nu heb ik ze al heel lang niet meer gehad. dat is wel normaal hoor. de ene heeft daar veel meer last van dan de ander. bij mijn 1e heb ik daar ook totaal geen last van gehad. @onderbroeken: geen mijn eigen, zit inderdaad ook onder mn buik. ik heb nog wel wat grotere boxers liggen, die zijn wel handig voor na de bevalling met die grote verbanden. @lizz: dat is ook echt niet waar hoor lizz, weeën doen wel degelijk pijn! maar op de 1 of andere manier vinden vrouwen met kinderen het nodig om hun (horror)bevallingsverhalen met zwangere vrouwen te delen. en die willen het vaak helemaal niet weten. daar wordt je alleen amar bang/nerveus van. probeer er maar niet naar te luisteren, iedere bevalling is anders en je moet het gewoon over je heen laten komen, want je weet toch niet hoe het gaat lopen. maar elke vrouw kan het, dus jij ook! vertrouw op je lichaam en over seks: geloof me, de 2e weken na de bevalling heb je wel andere dingen aan je hoofd dan seks. dat komt echt wel weer goed, maar heeft wel even tijd nodig @dufel: klinkt als een gezellig dagje voor jou, geniet ervan!
Welkom terug alle vakantiegangers! Heerlijk nog ff weg! Dat zit er hier niet meer in haha.. @ harde buiken: Hier ook af en toe.. Nou dat weet je inderdaad wel.. Hier is t net of ik een basketbal heb ingeslikt, echt keihard.. En dat is dan na paar minuten weer over.. Vaak als ik iets teveel heb gedaan.. @ ondergoed: Ik heb een paar zwangerschapsslips en voor de rest normaal ondergoed van de Hema.. Voor zw-schap altijd strings maar die pas ik niet meer @ Chantal hopelijk is je griep snel over en je hypo's ook! @ Seksleven na de bevalling: Dat komt vanzelf wel weer goed hoor.. Hier vorige x geloof ik na een week of 6 weer. Vond het wel eng de 1e keer maar geen problemen gehad verder.. Wel wachten tot je gestopt bent met vloeien ivm infectiegevaar! En ja je hebt er minder tijd voor, maar goed, kind slaapt ook nog regelmatig Ik had gisteravond behoorlijk bekkenpijn na een dag werken, gelukkig vandaag vrij. Merk wel dat het nu echt zwaar wordt, maar kom de laatste dagen nog wel door denk ik.. Ook soms met optillen van mijn dochter ineens steken onderin mijn buik, mijn banden vinden het niet zo leuk meer 12kg tillen, maar ja, ze moet toch in en uit bed e.d.. Trap op kan ze gelukkig zelf lopen, maar naar beneden nog niet. @ Geboortekaartjes: Wij doen ws. deze, is uit dezelfde serie als geboortekaartje van dochter.. Nu dan grote zus kaartje i.p.v. baby kaartje : http://www.belarto.nl/uploads/cards/groot/712166.png
@toekie1985 Hihi ja was vroeg wakker geen idee waarom gelukkig nog even twee uurtjes geslapen erna dus voel me al wat beter @dufel fijne dag! @leo85 thnx balen van de bekkenpijn. Leuk kaartje! Zo hier weer terug van de controle mocht meneer ook nog even zien 2 min Hihi voordeel van bij de gyn lopen mag je eigenlijk altijd even kijken. Meneer ligt nu met hoofdje naar beneden benen naar boven 2 april weer een groeiecho
ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 14 mei: Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise Boris10 - 3e kindje it's a girl 24 mei: Hatsie - 3de kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise AFSPRAKEN: Maart 19 mrt: toekie1985 suikertest 19 mrt: jennechie groeiecho Co vk 24 mrt: laratje Co vk en intake kraamzorg 25 mrt: leo85 groeiecho 25 mrt: anakoloet Co vk 26 mrt: dame84 Co vk 26 mrt: youngmommy2 be Co vk 30 mrt: toekie1985 Co vk 30 mrt: lienj Co vk April 02 apr: elske91 Co vk 02 apr: chantallcindy Co gyn + groeiecho 07 apr: laratje echo 07 apr: dame84 groeiecho 09 apr: laratje Co vk Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
zo ben weer poosje afwezig geweest,, mijn telefoon is kapot,, is dus bij de maker,, en heb nu een leen toestel, dat ding werkt voor geen meter, dus moet op de laptop als ik echt wil reageren op fb en op het forum, pijnstiller tijdens de bevalling wel gehad, maar ik koos voor morfine, zodat ik wel aangesloten was aan drugs en als ik nodig vond het te nemen wanneer het me te zwaar werd. heb het pas gebruikt na 5 cm ontsluiting, en toen ging het wel rap, na een uur was hij er heb zowat dik 3 kwartier over de andere 5 cm gedaan, en 10 minuten geperst,en hij was er! ik denk dat ik het weer zo ga doen straks, wil graag aangesloten liggen aan morfine zodat ik kan nemen als ik het nodig vind, bij ons onder de dekens is echt afwachten op mijn man, ik dwing hem niet,, als hij wil dan hoor of merk ik het van zelf wel. ik heb aangegeven dat ik geen last er van heb of vervelend vind, maar hij vind het soms niet zo prettig, dus wij zitten gemiddeld op om de kleine 2 weken.. dus mag niet klagen, hahaa de kamers van mijn kinderen is nog steeds niet hellemmaal af,, sorrie dames voor het lange wachten ,, heb altijd zoveel plannen wat ik dan weer eerst wil doen, hahah schoonmaken en doen,, en wachten op de wieg die opnieuw gestoffeerd word, en jace zijn muurstickers,, hij slaapt al wel op de kamer, maar nog niet klaar voor de foto die ik jullie laat zien hahaa heb het ook wel zwaar gehad de afgelopen week, jace en mijn man ziek thuis gehad, spugen en doen samen,,, bleghh,, en de laatste dag dat jace alles binnen gehouden had en mijn man ook, begon ik savonds te spugen voor het slapen gaan,, bah,, dus mijn man zij dat ik uit voor zorg maar de vk in de ochtend moest bellen, omdat hij dacht dat een zwangere met buikgriep anders kan zijn dan bij hem,, dus ff heen geweest, en kwam niks geks uit gelukkig, en bloedruk goed, moest wel echt veel meer rust nemen had ze het over, en dat ik het niet zo zacht moest zien dat het niet zwaar is om een 2 e kindje te krijgen en dat dat dus heel zwaar is voor mij,, nou ik snap best dat ik rustig aan moet doen, maar als je lichaam nog niet helmaal toe wil geven aan zoveel rust, waarom zou je dat dan doen,, als je het allemaal nog kunt vol houden dan is dat toch ook goed? ik ga straks als ik nog 5 weken moet dan ga ik ook echt extreem rustiger aan doen, echt nog ff genieten van de laatste lootjes en mij zelf zo licht mogelijk maken, 33 weken dansje gister gehad!! fijne dag vandaag met het mmoooiee weer!!
@chantal: oh fijn dat je nog ff hebt geslapen. mn zoon ging naar de oppas en ik heb vanmorgen besloten niet naar mn werk te gaan, ff aan me zelf te denken. heb net even heerlijk 2 uur lang als een blok geslapen! heeft me echt goed gedaan. straks zoonlief weer halen. leuk dat je nog even mocht kijken en fijn dat het nu goed ligt. bij mij ligt het nu ook al een mooie poos op de kop ipv al dat gedraai. @dufel: mooi azo meid, altijd weer fijn he. @dame: gaat dat goed met jace op zn nieuwe kamer slapen? ah jakkes, alle 3 buikgriep? nog beterschap er mee. als je maar naar je lichaam luistert meid, dan doe je het goed lijkt mij. die geeft het wel aan als je rustiger aan moet doen.