@lara hopelijk beter geslapen? @leo heeeerlijk dat je bijna verlof hebt!! Kan me goed voorstellen dat je eraan toe bent! @youngmommy herkenbaar van het slapen. Dat heb ik ook. Ben nu ook alweer klaarwakker... Qua bevalling: hier ook ziekenhuis. Heb ook wel medische indicatie maar al had ik die niet had ik alsnog voor het ziekenhuis gekozen @boris hier probeer ik het huishouden ook in delen te doen. Maar alsnog vind ik het zwaarder worden... en dan heb jij er nog 2 kids bij... pfff respect hoor
@dufel sticker komt van yoursurprise.nl @bevalling hier sowieso in het ziekenhuis medische indicatie. Maar anders had ik ook voor het ziekenhuis gekozen. Hier gisteren leuk feestje gehad bij oom en tante lagen pas om 0:45 in bed Hihi nooit gedacht ik het nog zo lang kon volhouden. @zwaarder worden ik vind het ook zwaarder worden maar komt ook door het slecht slapen. Maar wil ook geen zeur zijn Hihi. Hier vandaag rustig dagje
Het slapen gaat hier ook niet meer zoals vroeger, maar gelukkig kan ik nog wel gewoon de uren slapen die ik nodig heb, ook al is dat overdag. Ik word wel echt super vaak wakker. Omdat m'n man zich altijd omdraait en dan op mij landt of zijn elleboog in mijn oog prikt, of omdat ik mij en mijn buik moet omdraaien of omdat ik gewoon heel licht slaap en van elk dingetje in mijn droom al wakker word. dame84: daarom ga ik ook maar uit van de ergste pijn die ik mij kan voorstellen ofzo haha Nou ja, erger dan mijn brandwonden zal het waarschijnlijk niet zijn, maar dit is dan ook een heel ander doel Ik ben eigenlijk heel blij dat we het allemaal 'al' zo ver gered hebben meiden! In het begin vreesde ik nog wel voor heftige verhalen (dat van Herrido daargelaten haha), maar wij en onze kindjes doen het zo goed! Daar mogen we best trots op zijn toch? Vandaag heeft m'n man middagdienst, wat betekent dat ik lekker kan koken wat ik lekker vind omdat hij tussen de middag zelf warm eet. Dusss, vanavond en morgenavond staan er heerlijke wraps met maïs op het menu ♥
Wat een mooi ledikantje Laratje! Echt onwijs gaaf! Sorry dat ik hier zo weinig ben meiden. Drukke laatste weken en moe. Ik las over laatste loodjes kwaaltjes, heb ik verder belangrijke dingen gemist? Ik blader t wel door hoor!
Hatsie ook al zo'n mooie buik. Ik denk dat ie gemiddeld is. Mijne is beduidend kleiner nu met 30wk, maar die valt wel echt in de categorie klein/bescheiden. Ik vind de jouwe prachtig 😊
@chantal thanks ik zal wel even kijken op die site @lizz ja vind ook dat we best trots mogen zijn! Op naar allemaal voorspoedige bevallingen en gezonde kindjes! Lekker die wraps! @samsoko nee volgens mij niet iets speciaals. We doen het allemaal goed en onze baby's ook ben wel benieuwd naar je buik weer Ik heb net even een french pedicure en manicure behandeling geboekt voor volgende week. Deze week lekker naar de kapper en mn wenkbrauwen laten doen. Heerlijk mezelf even verwennen, heb ik wel verdiend
@kwaaltjes: hier nog steeds met ups en downs! Vrijdag nog het halve huis schoongemaakt, zonder problemen gedweild, gesopt en gestofzuigd. Maar lang hetzelfde zitten of liggen wordt pijnlijk. Zelf traplopen gaat nog prima, ben alleen een beetje buiten adem na 4 trappen op t werk Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat. Moet nog 5 weekjes werken. Sterkte meiden die er al meer last van hebben! En fijn Lien, dat het nog zo goed gaat! @versieringen: wij hebben twee kleine bordenplankjes opgehangen, waarop we steeds wisselende dingetjes kunnen neerzetten. Voor de kaartjes heb ik kleine blauwe knijpertjes gekocht (bij Wibra voor 70 cent ofzo), zodat we ze allemaal aan lange touwtjes kunnen ophangen. Weet nog niet precies waar, woonkamer of deur ofzo. En, heel leuk, mijn moeder gaat een boxkleed maken van mijn oude baby- en peuterkleertjes! Stonden op zolder te verstoffen, toen ze met t idee kwam. Ze knipt overal een vierkantje uit en maakt er dan een groot kleed van, supertof! Ben zo benieuwd hoe t wordt. @geboortekaartje: we moeten er nog steeds een uitzoeken...lekker laat @bevallen: hier ook ziekenhuis. Is lekker dichtbij en ik voel me daar goed, t is een fijn ziekenhuis. Thuis lijkt me niks, we hebben een badkamer van 2 vierkante meter en ik mag niet boven bevallen omdat we een te smalle trap hebben voor een brancard en er geen water is boven. Dus lekker comfortabel in het zh! @kapper staat hier ook nog op de planning Nu kan t nog lekker relaxt. We moeten volgens mij nog wel wat dingetjes regelen, bedacht me ineens van alles dit weekend. Voedingsbh, ziekenhuisspullen enzo. Maar komt vanzelf. We waren dit weekend bij vrienden, die hebben een kleintje van 7 maanden. Nu kan ik echt niet meer wachten om ons jochie te ontmoeten! Zoveel zin in! Was wel erg gezellig trouwens, om 3 uur naar bed, dus lekker ouderwets doorgezakt (zonder alcohol, haha, had niet gedacht dat ik het zo lang kon volhouden zonder een wijntje ) Dus nu op tijd slapen, morgen weer vroeg aan t werk! Slaap lekker allemaal!
Even snelle reactie, want ik moet zo naar mijn werk (nog maar 3weekjes!): Lizz ik ben het helemaal met je eens; we kunnen trots op onszelf zijn. Ik ben erg blij dat er niets vervelends met de babies gebeurd is sinds ik bij het forum ben aangesloten! Dus laten we dit zo houden en gezonde babies op de wereld zetten 😊. Anakoloet: wij hebben ook nog steeds geen kaartje hoor.... Was het streven om deze maand iets te hebben.... Net als kinderopvang regelen, maar we vinden het nogal lastig in te schatten hoeveel we nodig gaan hebben icm ons werk...Daarnaast hebben we 2 serieuze kinderopvangopties: de ene kinderopvang vinden we het leukste, maar is niet flexibel genoeg en pas om half 8 open en de ander is wel heel flexibel en al om half 7 open maar die vinden we minder leuk.... Moeilijk..... Hebben jullie al kinderopvang geregeld?
@anakoloet wat leuk van dat boxkleed. Heel persoonlijk! Ben benieuwd hoe hij gaat worden @geboortekaartjes we hebben de proef binnen. Helemaal leuk. Die staat nu dus klaar voor straks @lienj kinderopvang hoeven we niet te regelen. Onze moeders komen beide 1 dag oppassen en mn vriend heeft een papadag. Als ik weer terug ga naar 4 dagen werken hebben we wel 1 dag opvang nodig.
Helemaal mee eens dames, we doen het hartstikke goed als zwangere vrouwen hihi, en het eind is al snel in zicht! @ Bevallen: Hier ook ziekenhuis, heb plaatsindicatie, dus beval op de verloskamers maar wel onder begeleiding van de VK. Vorige x is het ziekenhuis me ook prima bevallen @ Kinderopvang: Baby gaat naar dezelfde als mijn dochter, zijn heel flexibel (van 6-22u open, kan per uur inplannen, etc..) en we zijn er verder ook erg tevreden over.. Raar idee hoor, als kleintje straks naar de opvang moet dan zit dochter al in de 2e groep (2-4 jaar).. Ze wordt veel te snel groot! Gister heerlijk op het strand gespeeld met haar emmertje en schepje, was echt lief, en bij het water gekeken Ook nog mee uit eten geweest, heeft zich prima gedragen, waren alleen pas half 10 thuis en tijdens de 1,5u autorit wou ze niet slapen haha.. Helaas niet langer uitgeslapen daardoor vanochtend, was netjes 7.15 wakker.. Fijne dag dames! Ik ben aan het aftellen! Als vandaag voorbij is dan hoef ik alleen woensdag en vrijdag nog te werken
@kinderopvang hier nog niks geregeld aangezien ik nog geen werk heb maar als ik dat wel heb straks zal mijn moeder een dag oppassen en de rest gastouder. Zal waarschijnlijk maar 3 dagen zijn totaal aangezien ik toch geen hele week kan werken met mijn darmen. Hier heerlijk uitgeslapen en de zonk schijnt heerlijk ! Lekker van genieten @lizz helemaal mee eens gaat zo goed al blijft die onzekerheid hier er wel sterk door de voorgeschiedenis. Het is en blijft een wonder zwanger zijn en blijven. Maar onze 3 sterretjes worden hier niet vergeten ml gaat 3 sterren van steigerhout maken voor op zoonlief zijn kamer
Wat een leuke ideeen over de kamers versieren hee! Kan niet wachten als mijn jongens zujn kamers klaar zijn.. Kan ik het jullie eindelijk laten zien! Vrijdag word het wiegje van onze baby gebracht die had mijn zus dr schoonmoeder onder handen genomen. Ben benieuwd hoe hij geworden is. Vandaag 34 weken ! 42 dagen nog te gaan!! Getsie wat komt het toch dichtbij he! Haha ben wel blij als het allemaal achter de rug is. En lekker genieten hier met zn 4 e dan!!
wat een domper vandaag weer... Ik ben per direct gestopt met werken wegens mijn lichamelijke klachten. ik heb te lang met mijn zere bekken rond gelopen en kan nu bijna niet meer lopen, alles doet me zeer en dat is in mijn werk echt geen optie. Ik dacht al die tijd dat het wel ging en ik loop het wel weg maar dat krijg ik nu dus dubbel zo hard terug. Kan ook geen vervangend werk doen aangezien ik in de kinderopvang werk en je dus altijd aan de wandel bent. al sinds vrijdag heb ik pijn met lopen en in het weekend terwijl ik rustig aan deed is het niets beter geworden, juist alleen maar slechter. en heb vanmiddag op mijn werk de knoop door gehakt door voor mijn eigen gezondheid te kiezen en mij ziek te melden en daarbij dus ook te stoppen met werken (mijn contract loopt toch af in verlof) ik zit dus per direct thuis... ergens baal ik hier enorm van en stromen de tranen over mijn wangen, maar ik weet dat ik voor mijn eigen en de baby's gezondheid moet kiezen en heb daarom deze keuze gemaakt. gelukkig snapte mijn collega's mij wel en die vinden het allang knap dat ik nog hele dagen werkte, veel van mijn collega's werkte nog maar halve dagen vanaf 28 weken zwangerschap. ik weet alleen echt niet wat ik nu thuis moet gaan zitten doen... echt klussen in huis enzo gaat niet meer dus zou iets moeten verzinnen wat ik zittend kan doen om de tijd te doden.... iemand tips? sorry voor mijn ego berichtje zal morgen even uitgebreide reactie doen, heb er nu even niet de puf voor...
Wauw 34 weken alweer dame! @youngmommy ja is toch de beste keuze. Ik zit al vanaf week 12 volledig thuis, het is ook echt niet leuk. Maar net wat je zegt: beter voor jou en de baby.
Tja niemand vind het leuk om (ongewenst) thuis te zitten of zonder baan te komen. Daar ben je echt niet de enige in meid. Snap dat het vervelend is nu maar las ergens dat je laatste werkdag al over paar dagen was. Zo'n mega ramp is het dan nu toch niet?!! Jijzelf en de baby zijn het belangrijkste. In jouw geval betekend dat nog een paar weekjes wat rustiger aan doen thuis. In mijn geval betekend dat dat ik al 5 maanden geen kant op kan. Ik kan niet eens alleen douchen of naar buiten. Ik kots elke dag de longen uit mn lijf. Ben kilo's afgevallen. Ik moet medicatie gebruiken en heb ziekenhuisopnames gehad. En wat ik de hele dag doe? Niets. Ik zit de tijd uit tot mn vriend thuis is. Forum wat, whatsapp wat en kijk tv. Dit zijn geen leuke maanden en vind het zwaar maarja wat heb je eraan om er elke dag over te gaan janken of zeiken. Ik schiet er niets mee op, mn vriend schiet er niets mee op, de baby kan er niets aan doen. En: het is tijdelijk. Sorry ben een best geirriteerd. Ik zou namelijk zó met je willen ruilen
Ik zit zelfs al bijna een jaar thuis maar ik vind het totaal niet erg. Als ik in een situatie als die van Dufel zat waarbij je echt serieus wordt beperkt in je doen zou ik het een stuk erger vinden. Ik kan me ook goed voorstellen dat je daar ook helemaal zat van bent en je verveelt hoor Dufel! Ik wilde na het stoppen met mijn studie vorig jaar april een andere studie volgen maar ik was overal te laat voor en in september was ik ineens ongepland zwanger.. Toen besloten om ook geen werk te gaan zoeken, vooral omdat ik me in het begin heel slecht voelde. Hoe ik de dagen doorbreng: ons kleine appartementje schoonhouden, tv kijken, buiten wandelen, laptop, en bijhouden van dagboek. Verder eigenlijk niks, ik zit de tijd een beetje uit tot mijn man thuis is en dan doen we samen lekker kopje thee drinken of meteen bed in (ligt aan zijn dienst). Maar vervelen doe ik me niet veel. Ik vind het soms alleen jammer dat ik niet echt een sociaal leven heb waar ik tijd aan kan besteden (afgezien van het forum haha). Ik snap wel hoor youngmommy, dat het een hele omschakeling is, maar het hoeft echt geen ramp te zijn! Je ging toch al bijna met verlof, dus dan zat je toch ook thuis? Ik zou me er juist heel erg op verheugen om lekker niks te hoeven doen! Ik heb heel wat keertjes gewenst dat ik toch een baan had hoor, puur omdat ik me soms heel nutteloos voelde zo werkloos te zijn. Ik ga dus ook geen kinderopvang regelen want het plan is toch een tijd thuis te zijn na de geboorte, als 'thuisblijfmoeder' zeg maar. Uiteindelijk wil ik wel weer werk, maar aangezien ik een totaal gefaald persoon ben qua opleidingen zal dat niet makkelijk worden.