Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @lizz ja is ook zo maar ik hou mezelf steeds voor dat het tijdelijk is. Daarom heb ik het er ook niet steeds over, dat helpt de situatie niet verder namelijk.
    Ik probeer zo positief mogelijk ermee om te gaan. Tuurlijk heb ik wel eens een offday, en dat mag ook heus wel maarja wie heeft dat niet.
    Ik ben van mening dat positiviteit je altijd verder helpt

En trouwens ben ik best beetje jaloers dat je de keuze hebt lizz om thuisblijfmoeder te zijn.
    Ik weet niet of ik ervoor zou kiezen maar wij redden het niet van 1 salaris. Dus ik moet sowieso werken.

Vooral als onze baby's nog zo klein zijn ga ik er denk wel moeite mee hebben om hem weg te brengen

2. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik bedoelde het ook helemaal niet verkeerd naar de dames die al langer thuis zitten.
    Ik baal er alleen van dat mijn zwangerschapsuitkering hierdoor 2 weken minder lang door loopt.
    Ik hoefde inderdaad nog maar een paar dagen maar hierdoor ben ik verplicht 6 weken van te voren verlof te nemen in plaats van de 4 (+ 2 weken vakantie).
    Nu worden mijn vakantie uren alsnog uitbetaald en daar hou ik minder aan over dan wanneer ik gewoon die vakantie had kunnen nemen.

Sorry als ik iemand beledigd heb ! Zo bedoelde ik het echt niet.
    Ik had het alleen allemaal heel anders in gedachte en als het dan niet zo gaat ben ik daar even van slag van.

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Youngmommy wat vervelend! Snap je helemaal! Heb morgen mijn laatste werkdag, en ben er blij om.. Kan echt merken dat het zwaarder begint te worden en het vroege opstaan en niet tijd om te rusten s middags me op beginnen te breken (wil anderen niet voor het hoofd stoten)

Dufel begrijp jou ook helemaal. Is niet niks om met verplichte rust thuis te moeten zitten en de dag zien door te komen. Heb je verder geen hobby's? Ik haak bijvoorbeeld.

Zoals ik al zei morgen m'n laatste werkdag! En een heerlijk rustige dienst: eerst tot half 11 op de werkvloer en daarna de ondersteunende dienst op de dagverzorging, toiletronde/medicatie delen/helpen met eten/bezighouden van overblijvende bewoners na het eten.
    :)

Heb het idee/gevoel dat m'n buik in 4 dagen behoorlijk groeispurtje gemaakt heeft.
    image.jpg

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Het is ook erg fijn maar het is ook inleveren hoor. Wij kunnen het ons ook niet veroorloven gekke dingen te doen. Nu scheelt het zo erg dat we een hele fijne spaarrekening hebben sinds we het geld van de erfenis hebben gekregen maar hier komen we natuurlijk niet aan als het niet nodig is.
    En mocht mijn man zijn baan kwijt raken dan vind hij niet zo snel iets weer waar hij zoveel verdient (zo'n 1900 p/m), dus wordt het voor ons ook moeilijker. Vorig jaar zomer was hij 4 maand werkloos (ik dus ook) en toen hebben we echt zuinig moeten leven. Uitzendkracht zijn levert gewoon nooit zekerheid dus in principe kan hij elke dag thuiskomen dat hij zijn baan kwijt is. Gelukkig is er in onze omgeving wel vrij veel werk in zijn branche (transport).

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Snap dat het lastig is als je het anders in je hoofd had youngmommy. Dat is even omschakelen.
    Maar uiteindelijk wel het beste voor jou en de baby.
    En gelukkig niet het einde van de wereld

@elske ja je buik heeft wel ff groeispurtje gehad! Mooi hoor.
    Heerlijk dat morgen je laatste dag is. Werkse nog even en dan heerlijk met verlof!

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Spaarrekening achter de hand is idd erg fijn.
    Ik hoop dat je man gewoon voldoende werk mag houden :)

7. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Lizz Hier ook altijd geld achter de hand en maandelijks vast gedeelte van ons loon dat naar de spaarrekening gaat.
    We kunnen misschien wel leven van alleen mijn man zijn inkomen, maar als ik zou stoppen met werken zou ik in een sociaal isolement terecht komen ben ik bang.. En daarbij is het wel ontzettend fijn om soms even wat extra's te kunnen doen.
    Maar vind het hartstikke knap dat jij deze keus gemaakt hebt en wie weet loop je nog ergens tegen aan binnen nu en de toekomst :)

8. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oeff 17mrt voor t laatst hier geweest, sorry dames. Ik meld me weer ff, gaat hier allemaal helemaal top hoor. Maar hoef amper meer te werken en normaal kon ik daar dus ff lekker bijlezen en reageren.
    Begin nu langzamerhand weer wat minder energie te krijgen door de dag heen dus moet echt weer ff pas op de plaats. Morgenmiddag weer verloskundige, verwacht geen bijzonderheden behalve dat het kind echt lekkr ant groeien is.

Ik doe mijn 34!!! weken dansje whiehooo

9. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Jabinca WoW wat schiet dat al lekker op!! Lekker aftellen meid!
    Ik ben hier ook niet altijd te vinden, meer op de Facebookpagina: is makkelijker haha
    Ik begin ook minder energie te krijgen . De ischias doet er ook niet goed aan.
    K zal me nu neergeven morgen laatste werkdagen 😊

10. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Ik ben al sinds ik 10 weken zwanger was van jace. Ook bewust gekozen om thuis mama te zijn. Dus met deze baby is het ook fijndat ik gewoon thuis ben. Heb trouwens ook altijd wel wat te doen in huis. Verveel me bijna niet ..
    Jabinca ook 34 weken! succes morgen!

11. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Jabinca, was jij niet degene die zei dat het hier saai zou worden als er een FB pagina kwam? :p Haha, nee ik bedoel er niks mee hoor, soms heb je gewoon even geen tijd/zin/puf om te reageren. :) Gelukkig gaat alles verder wel goed, en jeetje alweer 34 weken! :$

Dame84, ja lijkt me ook heel fijn met een kleintje om gewoon thuis te zijn, daar heb je je handen wel vol aan.
    Ik denk ook eigenlijk dat als ik een baan zou vinden in het werk wat ik gedaan heb (thuiszorg), dan verdien ik nauwelijks meer dan wat opvang of een gastouder zou kosten. We zullen zien hoe we het allemaal redden.

Ik hoop zo dat we een huurwoning mogen gaan bezichtigen waar ik op gereageerd hebben! Maar ja is nog afwachten.

12. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha lizz, ik ben schuldig idd. Verbaasd me wel dat jullie hier nog zoveel kletsen hoor maar my hoor je niet klagen. Ik ben weer bijgelezen, moet wel lachen om al die kwaaltjes en ongemakken, tis allemaal zo herkenbaar. Op dit moment heb ik gewoon echt heel veel last van maagzuur, kind is ingedaald en drukt constant met de kont bij me maag. Ben niet zo van de middeltjes maar stophoest helpt ook!! Ligt op me nachtkastje haha.

Verder beetje teveel om persoonlijk op te reageren maar ff over die orik van placenta.. hoef je niet zomaar te accepteren hoor. Notabene in het ziekenhuis hebben ze de ruimte er de tijd voor te nemen. No way dat ze mij zomaar van alles gaan toedienen enzo. Advies van verloskundige was trouwens dat manlief echt op de hoogte moet zijn van wat jij wel en niet wil. Ik zou niet zomaar een knip willen hebben, in sommige ziekenhuizen zijn ze daar veel te snel mee. Jij hebt half niet door wat er gebeurd maar manlief antuurlijk wel dus die kan dan zijn mond opentrekken.
    Ma goed ik ga voor een thuis bevalling.

Verder gaat t hier dus lekkr zijn gangetje, nog 2ochtenddienstjes en dan hebben we verlof. Het verbaasd mij echt dat ik het heb volgehouden, had verwacht er met 25weken al uit te liggen aangezien ik met 18weken al met zere heupen etc rondliep. Gelukkig dus niet, youngmommy snap jou wel helemaal hoor. Is goed balen als je het iets anders voor je zag en helemaal nu het betekent dat je daarna werkloos bent. Knuffel!

Chantal, lastweinig berichten over je suiker, weer beetje onder controle?

Oja hier afgelopen week me uitgeleefd op het wassen van alle babyspul en lakentjes. Helemaal leuk, nog een paar kleertjes strijken en dan is dat klaar. Babykamer is op de rolgordijnen na helemaal klaaR. Box vandaag bijgestipt, was 2dehands en moest hier en daar wat bijgeverfd worden. Moet nog ff wat voedingsbh's en tops in huis halen en dan ben ik serieus helemaal klaar. Totaal geen stress hier dus.
    Oja zelf een geboortekaartje ontworpen en de proefdruk vandaag opgehaald, was echt perfect duz ook dat klaar!

Kijk erg uit na me verloftijd alleen baal ik dat het nieuwe werk van me man tot nu toe vooral avonden zijn. Vind dat wel echt vreselijk saai. Gelukkig wel samen de dag beginnen maar vervolgens is hy van 15 tot middernacht weg. Hoop dat dat nog beetje gaat afwisselen De komende tijd.

Ps srry van die typfouten enzo, ben moe haha

13. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oja viel me op dat boris10 haar account heeft verwijderd.. weet iemand waarom?

14. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Was mij ook opgevallen indd!!
    Terwijl ze gisteren of eergisteren nog gepost heeft. Werkelijk geen idee!

15. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @youngmommy: balen dat door de bekkenpijn nu alles anders loopt dan je gehoopt had! Maar het lijkt me wel beter voor jou en je baby om het nu al rustig aan te doen.

@Dufel: ondanks dat je er niet telkens over wilt beginnen wil ik toch even zeggen dat ik respect voor je heb hoe je het allemaal doet en hebt gedaan. Een zware zwangerschap, weken thuis moeten zitten en toch positief blijven, dan mag je trots op jezelf zijn! Dit geldt natuurlijk ook voor de andere meiden die het niet altijd makkelijk hebben met de zwangerschap en toch overwegend positief blijven en zelfs de moeite nemen om anderen via dit forum te steunen.

@Lizz super dat je full time mamma kan zijn dadelijk en als je later wel wil gaan werken: zie het niet als falen dat je geen opleiding hebt afgerond, je hebt andere kwaliteiten die je helpen om een leuke baan te vinden. Bij sommige bedriiven kan je ook intern opleidingen doen. Een papiertje zegt btw ook echt niet alles... Zo heb ik met 2 afgeronde opleidingen op de universiteit ruim een jaar lang werkloos thuis gezeten totdat ik er voor koos een volledig andere richting op te gaan.

16. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @youngmommy2be balen meid maar wel beste keuze.

@thuis hier al bijna 1,5 jaar thuis begin het ook zat te worden Hihi. Hoop dat ik na de bevalling snel leuke baan vind.
    Ik zal ook wel weer moeten gaan werken aangezien we het niet redden met een salaris.

@jabinca ow hou op over de suiker Hihi ben er helemaal klaar mee moet nu weer met andere insuline ook gaan spuiten dus word 4 x per dag suiker prikken en 4 x per dag insuline prik mezelf onderhand lek. Maar goed probeer positief te blijven en te denken het is voor een goed doel :)

Hier weer lekker midden in de nacht wakker pff z'n last van mijn heupen na een paar uur liggen dus nu effe wat eten en twee uur op zitten dan als ml uit bed komt ga ik weer terug liggen.

Ben benieuwd straks komt de kraamzorg :) begint nu echt op te schieten

Zijn jullie al nerveus of bang ?

17. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Roept Dufel en Lien voor 32 wekendans!!!!

Wakker vd keelpijn en verkoudheid dus dans er maar op los :D

Chantal, jij was ook nog laat wakker! Hoop dat je inmiddels weer slaapt.

Lixz, wat fijn dat je de keus hebt om thuismama te zijn!
    Wij redden het ook niet van 1 salaris, iig niet hoe we nu wonen en leven. Ik wil straks ook wer lekker wat uurtjes aan de slag! Lijkt me ook fijn voor je sociale contact etc!

18. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @laratje idd yeuh!!!! 32 weken!!!!

En chantal: vreselijk die prikken, brrrr. Nog even doorzetten!

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jaaaaaa 32 weken dansje!!!!!

20. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hihi fijn dames 32 weken dansje :)

Heb idd mog even kunnen slapen wat bij mij nu goed werkt is van half 10 tot 03:00u ongeveer slapen dan tot 5:15 op blijven en dan nog tot 08:30 proberen te slapen. Scheelt pijn aan mijn heupen slaap dan echt veel beter :)

Hier nu effe snel beetje opruimen Hihi en poetsen kraamzorg komt straks :)

Deel Deze Pagina