Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ik reageer niet overal op hoor, is me even te veel. maar zal mn best doen.

@lara: wow, knap van je! ja klopt, is wel zwaarder als er al 1 rond loopt. maar ik ben wel blij dat hij bijna 3 is, kan al heel veel zelf en hoef hem niet meer zo veel op te tillen, dat scheelt echt wel. maar het nadeel daarvan is dat hij geen middagslaapje meer doet. maar kleine of niet, deze zwangerschap is sowieso zwaarder, is echt wel anders dan de 1e. daar ging ik fluitend door.

@leo: oh fijn he dat aftellen? kleintje mag van mij ook wel komen, ik word ook nieuwsgierig. heb er helemaal zin in dat de kleine er is.

@youngmommy: vervelend dat je zo'n pijn hebt!
    ik wil graag thuis bevallen, wou ik bij de 1e ook, maar dat werd toch ziekenhuis. dus ik probeer het gewoon nog een keer ;)
    ik snap dat je baalt hoor, ik dat gevoel heel goed! maar het is beter voor jullie.

@samsoko: dankjewel meid :)

@lienj: onze zoon gaat naar een gastouder, heel flexibel, niet duur en bevalt super.

@lizz: dat is neit waar hoor meid, je krijgt bij gastouder heel veel terug van de belastingdienst. hoeveel je krijgt is afhankelijk van je inkomen. maar wij werken beide, en krijgen een heel groot gedeelte van het geld terug dus betalen uiteindelijk niet zo veel. daar kan ik echt wel voor aan het werk!

ben gister bij mn baas geweest en samen met haar besloten dat mijn verlof vanaf nu in gaat. ik was toch al in de ziektewet en nu hoef ik niet meer naar mn werk toe. dus ben 2,5 week eerder gestopt dan de bedoeling was. maar ik heb er vrede mee, ben er wel klaar mee. heerlijk genieten en uitrusten nu:)

2. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Dames, even snel berichtje om jullie te attenderen op de mamamazzeldagen. Vanaf vandaag bij Prenatal!

Reageer later uitgebreider. Zo visite, helaas met migraine en bekkenklachten... :S

3. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Chantal, fijn dat je nog hebt kunnen slapen!!

Hatsie, vervelend zeg!

Toekie, 3 is een fijne leeftijd ja!
    Hier een bonuszoontje van 4. :)
    Hoe ervaar je dat deze zs zwaarder is? Qua klachten of wat?

Fijn dat je vanaf nu lekker thuis bent! Denk aan jezelf en genieten meid!

Kdv/go: zijn we nog niet overuit. Ik wil wel weer gaan werken na mijn verlof en ww. Vind het belangrijk dat onze kleine met anderen om leert gaan. Ookal zou ik thuismama worden zou onze meid alsnog minimaal 1 dagdeel naar de opvang gaan. Puur voor het sociale contact.
    Doen jullie dat ook Lizz?

Bevallen: thuis graag!! Wil ik echt heel erg graag! Ik krijg echt de kriebels van ziekenhuizen en ben er bang voor haha dus doe mij maar thuis. Kan ik lekker m'n eigen ding doen, douchen, badderen, serietje opzetten oid mocht het nodig zijn!

Vanmorgen om 09.30 afspraak bij de vk... Word ik toch om 09.24 wakker! :$
    Snel in m'n kleren gesprongen, lenzen in m'n ogen gesmeten, en in de auto :cool:
    Was er om 09.35 (is 5 min rijden). Had mazzel want ze liepen 15 min uit whahaha!
    Beeb is weer goedgekeurd. Hele krachtige hartslag, koppie naar beneden en zelfs al een beetje ingedaald en vast in m'n bekken! :D

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Jabinca, fijn dat je alles gewoon klaar hebt. Ik merk dat ik steeds weer dingetjes aan mijn lijst toevoeg, word er helemaal gek van. :p
    Ik snap hoe je je voelt, mijn man draait dan wel wisselende diensten (5 ploegen), maar hij is 4 dagen in de week 's avonds/'s nachts weg. Echt saai... ;)

Toekie oh dat wist ik niet! Ik weet sowieso weinig van belastingen af hoor haha. Maar wel goed dat ik dat weet, dat maakt de keus toch makkelijker.
    Lekker dat je nu al verlof hebt, kun je lekker rustig aan doen! :)

Laratje, om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk niet echt een toekomstplan. Ik zie allemaal wel hoe het gaat. :)
    Wat fijn dat je meisje al aan het indalen is! En dat alles verder goed was! :)

LienJ, nee dat is ook zo hoor. In de ogen van werkgevers ben je eigenlijk wel gefaald zonder opleidingen. Ik heb alleen certificaten van Medisch secretaresse maar daar wil ik nooit iets in gaan doen. Ik wil eigenlijk ook geen opleiding meer volgen (aan een school of thuisstudie) omdat ik niet achter het hele systeem van opleidingen en onderwijs sta. Maar goed wie weet wat een bedrijf me ooit nog kan bieden inderdaad. :)

Vandaag even weer nieuwe plantjes in de balkonbakken gedaan, het lijkt gelijk weer zo lenteachtig! :D

Hebben jullie ook last van benauwdheid? Ik afgelopen dagen behoorlijk, alles wordt er moeilijker van... :p

Ohja ik had nog een grappige droom vannacht! Ik droomde dat ik haar handjes en voetjes gewoon door mijn buikwand heen kon voelen. :p Ik pakte haar handje vast en ineens had ik heel haar armpje eruit getrokken terwijl ik midden in de supermarkt stond haha. :p

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @lara fijn weer goedgekeurd. En top dat ze al aan het indalen is.
    Gelukkig was je nog optijd haha

@toekie lekker nu al verlof. Denk goed om jezelf

@lizz haha die droom ;)
    Ik droomde vannacht dat ik 6 baby's had gekregen en dat ik er 5 moest weggeven....

qua benauwdheid ook soms last van. Hij zit vrij hoog in mn buik merk ik

Wat hebben jullie nog op jullie lijstje staan qua dingen kopen/doen/regelen? Misschien hebben we wat aan elkaars lijstjes.

Kopen:
    Grote boxers ;)

Regelen:
    Volgens mij alles wel geregeld voor zover het kan

Doen:
    Deel van de ramen nog lappen
    Koelkast uitsoppen
    Kattenkamer opruimen
    Auto opruimen/wassen
    Nieuwe gordijnen ophangen
    Als kraamzorg is geweest: eventueel bed op klossen
    En verder huishouden goed bijhouden

6. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dufel je wilt niet weten wat mijn to do list is hahaha veel te lang.... Vast niet haalbaar enzo.... Maar eerst even de to do list van mijn werk afwerken zodat ik met een gerust hart met verlof kan over 2,5week (nog maar 10 dagen!)

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hahha je wilde de mijne ook echt niet zien hoor ;)
    Thuis zitten heeft zo zn voordelen :p

8. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    toekie; nou je hebt dan dus beter voor mekaar dan ik,,, pff,, met al die klachten die ik heb en jace die nog steeds niet helemaal alleen loopt, moet ik dus best nog veel voor hem doen,, kan bijna geen moment ff zitten,, of hij wil op schoot, off hij wil nieuwe drinken , of koekje of wat dan ook,, nieuwe luier,, hahhaa tuurlijk is dat normaal dat je dat voor hem doet, maar toch om die laatste lootjes maakt het voor mij erg zwaar, steeds opstaan of met hem spelen,ben niet zo flexible meer hahaha:pdat is dan wel weer een nadeel dat ze zo kort op mekaar komen, maar ja, ik denk maar zo , zodra de baby er is en mijn lichaam weer op krachten komt ik weer meer met jace kan spelen en kan stoeien, de baby doet dat nog niet ja, dus die slaapt nog veel of leg ik in de box, zal wel veel tijd moeten verdelen vooor die 2 omdat jace nog te jong is om alles te begrijpen.

9. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Mijn lijstje:

Kopen:
    - moltonhoeslakentje
    - extra waskussenhoes voor reiswieg
    - strakke sport bh
    (- mutsje? Ik heb er 2, zou ik er meer nodig zijn? Ik vind ze zo groot lijken.)

Regelen:
    - in principe niks, misschien nog even weer het geboortekaartje bekijken of het hem echt wordt.

In huis doen:
    - koelkast schoonmaken
    - ramen in de slaapkamer lappen
    - kruik testen

Er schiet me zo even niks meer te binnen. :)

10. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @htsie: ai, vervelend. beterschap er mee.

@lara: ja kwa klachten en ook doordat ik nu minder kan rusten doordat er al een peuter rond loopt. maar ik had vooral al veel eerder rugklachten, meer last van ischias en nu krijg ik dus ook pijn in mn bekken. hierdoor dus nu ook eerder moeten stoppen met werken en bij de 1e tot aan 33 weken volledig op de werkvloer gestaan. nu moest ik verplicht vanaf 20 weken al therapeutisch gaan werken. ik ben nu ook veel vermoeider dan bij de 1e.

haha dat was kano zeg, je verslapen en nog op tijd komen ook nog! mooi dat je weer bent goedgekeurd en ook al vast in je bekken, klinkt goed!

@lizz: ja benauwdheid heb ik ook wel wat last van. met name als ik ga liggen op halfzitten, wat achteroer zeg maar. en als ik 1 trap op loop ben ik helemaal buiten adem en bij bukken zoals schoenen aantrekken, pfff... dan krijg ik ook geen lucht. kleine zit ook vrij hoog bij mij.
    haha leuke droom.

@dame: ja dat vind ik wel echt een groot voordeel voor nu dat mijn zoon bijna 3 is. ik snap goed dat het nu loodzwaar voor jou wordt. en Jace begrijpt alles inderdaad nog niet zo goed, ik kan mijn zoon al heel veel uitleggen. dat scheelt ook.
    maar ff doorbijten meid, straks is het alleen maar leuk dat ze dicht op elkaar zitten.

@dufel: mijn lijstje is niet meer zo lang:

- klossen halen en bed omhoog
    - geboorte kaartje regelen (is wel al uitgezocht, maar moet nog besteld)
    - babykleertjes wassen
    - ziekenhuistas klaarmaken
    - box in elkaar zetten

voor de rest ben ik er volgens mij wel klaar voor :D

11. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ja lizz dat is een goeie: koelkast schoonmaken wil ik ook nog doen.
    ohja en beschuit met muisjes kopen haha

2 mutsjes is wel genoeg hoor, ik heb er ook 2. zo lang hebben ze die niet op

12. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    To do list:
    Huis
    -koelkast+vriezer uitruimen en schoonmaken
    -kelder(voorraadkast) opruimen
    -schoonmaak werkzaamheden huis bijhouden

Baby
    -ledikantje opmaken
    -extra thermometer aanschaffen
    -etiketten afdrukken
    -postzegels halen
    -vluchttas inpakken

Hier vandaag eindelijk de laatste werkdag gehad! Wat een heerlijk gevoel om niet meer voor 6en m'n bed uit te moeten :)

13. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oké, ik hoop maar dat ze passen. Als ik eraan denk dat zo'n groot koppie door dat kleine gat moet breekt het zweet me af en toe even uit hahaha :p

Dat is een goeie, ik moet de vluchttas en de babytas nog klaarmaken. Maar op de een of andere manier heb ik geen zin om eraan te beginnen. Ik word onrustig als ik moet gaan bedenken wat ik mee moet nemen. En ik vind het er nog geen tijd voor, als ik 'm nu al klaar zet lijkt het nog zo lang te duren voor we die kunnen meenemen naar het ziekenhuis!

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Leuk om jullie lijstjes te lezen :) I♡lijstjes haha
    Jullie zijn ook allemaal al bijna klaar met alles regelen.

Vluchttas heb ik deze week klaar gezet. Vind het juist prettig idee dat dat klaar staat.

@mutsjes ik heb er een stuk of 12. Echt heel veel gekregen haha. Heb er ook 3 ingepakt in de vluchttas. Bij elk pakje een bijpassende

15. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oeehhh ik kreeg net een telefoontje van mijn moeder dat m'n broer donderdag een aantal tassen vol kleding en spulletjes meeneemt die ze kreeg van mijn nicht! Superlief natuurlijk :D Ik ben zo benieuwd! Daar zitten denk ik ook nog een hoop handige spulletjes in!

Wow Dufel, dat zijn indd een heleboel mutsjes! Ik heb nog niet zo veel gekregen maar wie weet zit er nog wat bij de spulletjes van m'n nicht :D

16. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @kinderopvang, Lien, lastig hoor, die keuze! Kun je er niet voor zorgen dat je na half acht naar je werk kunt? Zou wel fijn zijn als je de fijnste opvang kunt kiezen. Wij hebben het al voor elkaar, ging ineens heel snel een tijdje geleden. Mijn schoonzus en ik gaan een dagje wisselen, dus hun kleintje bij ons en de onze bij hun. In het begin vindt ze het ook goed als ze alleen op ons kleintje past, zodat wij later kunnen wennen aan de hunne erbij. Fijn dat ze zo meedenkt. En voor de tweede dag hebben we een plekje gereserveerd bij de gastouderbuurvrouw drie deuren verder, ideaal!

@Chantal: herkenbaar hoor, die onzekerheid. Ik ben blij als ons kleintje veilig ter wereld is gekomen! Ook al wisten we al snel dat ons kindje dit keer in de baarmoeder was beland, toch vond ik het nog superlang spannend (en nog steeds) door de operatie vorig jaar. Dus helemaal als je die kleine vlindertjes hebt, kan ik me voorstellen dat je er moeilijk ontspannen over kunt zijn. Gun het je van harte dat je dat wel mag zijn!

@Youngmommy: wat balen van de pijn zeg! Echt niet tof. Goed dat je voor jezelf en je kindje kiest, maar kan me indenken dat je er ook enorm van baalt. Je wilt toch alles goed afronden. Ik zou vooral echt even tot rust komen, tot je weer jezelf bent, en dan bedenken hoe je je tijd graag wilt indelen. Eerst maar eens van de pijn af!

@verveling: sterkte en een dikke knuffel aan alle meiden die al zo lang thuis zitten! Nog even volhouden...
    Dufel, terecht hoor, dat je het af en toe spuugzat bent. Elke dag maar weer, dat is niet niks. Dikke knuffel ook voor jou!!

@werken: nog even over de opvang, vind t wel echt een gek idee hoor, dat ik straks mijn kleintje drie dagen in de week moet missen om te werken. Ik ben echt geen thuisblijfmoeder, maar ook geen carrieretijger. Drie dagen is voor mij dus denk ik de gulden middenweg, maar het lijkt me in het begin wel echt pittig. Zijn er meer meiden die daar tegenop zien?

@inkomen: ML werkt 4 dagen, ik 3 en 1 dag freelance. We leven nu van ons loon uit loondienst dus freelance is voor de spaarrekening. Gaat prima, kunnen ook leuke dingen doen, maar minder zou ik niet relaxt vinden denk ik. Net bijv een rekening van 400 euro van de zorgverzekering gekregen, naheffing van het eigen risico van 2014. Dan ben ik wel blij dat ik daar een buffertje voor heb en er niet wakker van lig!

@Lizz, en, mooi huis?

@bang: gelukkig nog niet Chantal! Leuk is het niet, maar ik laat het gewoon over me heen komen. We hebben twee voorlichtingen bijgewoond en heb wat tijdschriften gelezen, maar heb nu wel genoeg info gehoord. Het gaat toch niet volgens het boekje. Dus we zien wel! En stiekem denk ik ook wel eens als ik kijk naar vrouwen in mijn omgeving: als zij het kan, kan ik het ook! Hahaha.

@toekie: lekker dat je nu kunt gaan genieten van je verlof, is toch fijner dan nog telkens met werk bezig te moeten zijn.

@lijstje, hier nog een paar dingen op de planning:
    - bierkratjes regelen voor bed
    - alle kleertjes wassen
    - voedingsbh en ziekenhuisshirt kopen
    - geboortekaartjes bestellen
    - ziekenhuistas klaarzetten
    - beschuit met muisjes kopen
    - een paar maaltijden koken en invriezen voor tijdens de kraamweek/dagen erna
    - vriezer uitzoeken en uitruimen
    - oefenen met de maxicosi en kinderwagen ;)
    - gang opnieuw indelen zodat de kinderwagen erbij kan
    - laatste dingetjes kopen (zoogcompressen enzo)
    - huishouden bijhouden en dingen-die-je-eens-per-jaar-doet schoonmaken ;)

En we zijn ceremoniemeester bij de bruiloft van m'n zwager en schoonzusje...maandje voor zwangerschap gevraagd. Dus daar moeten we ook nog een en ander voor doen. Tegen die tijd ben ik 37+2 dus we moeten wel een backup regelen voor de zekerheid. Vind t niet zo'n relaxt idee, maar tot nu toe gaat alles nog goed dus ik hoop dat die dag ook gewoon lekker verloopt.

Afgelopen weekend hebben we een heerlijk ouderwets hangweekend bij vrienden beleefd. Supergezellig, maar zij hebben een kleintje van een half jaar dus 3 uur naar bed betekende ook om 7 uur weer wakker...ben echt kapot! Oops... Gister en vandaag zijn m'n langste werkdagen, dus ben helemaal stuk nu. Ik ga lekker slapen! Morgen om 8 uur controle vk...ik dacht: dan kan ik daarna mooi freelancen, maar nu baal ik een beetje van de vroege afspraak. Heb wel zin om weer even te luisteren! En ben benieuwd of ons mannetje op schema ligt en goed groeit. Ook uitslag van bloed- en suikeronderzoek maar ik verwacht niks bijzonders.
    Slaap lekker allemaal!

17. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Lijstje van ons:

Oppas voor jace regelen
    Vlucht tas moet ook nog ingepakt worden!!
    Wiegje komt vrijdag binnen

Verder hebben wij alles wel in huis..

Verder qua huishouden gaat gewoon Door .. Wil wel graag overal een beetje op vooruit lopen zodat als de kraamverzorgster komt dat ik dan ook echt kan relaxen. En zij de boel wat bij houd haha ja daarvoor zijn ze toch ook om mij te verlossen in het zware werk in huis . Haha ik maak daar heerlijk gebruik van!

18. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    O en beeeetje late reactie maar Lizz, Opeth ken ik natuurlijk ;) Luister ik niet veel. Veel metal core, symphonic metal en wat thrash. O en om vrolijk te worden power metal ;)
    Ken je de documentaire A Headbangers Journey? Aanrader!

19. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Jaa die docu ken ik inderdaad! :D
    Ik word altijd zo vrolijk als ik op een mooie lentedag met de raampjes naar beneden Sepultura door de speakers kan knallen hahaha :p

Dat huis wordt m waarschijnlijk niet :( Wij staan denk ik te kort ingeschreven (of het moet door anderen al afgewezen worden), maar ja door het systeem wat de woningstichting gebruikt kunnen wij niet zien hoeveelste wij in de rij staan. ;) Zat me er stiekem al op te verheugen dat we kunnen verhuizen maar goed, ik moet geduld hebben. :p

20. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    He bah gvd heel me tekst weg grrr :(

Nog kopen lijst
    - babyfoon ( met of zonder camera ? ) wij twijfelen daar enorm over
    - slingers
    - postzegels
    - Luiertas
    - bh voor mij

Nog doen
    - mijn haar knippen
    - grote schoonmaak daarna verder gewoon bijhouden
    - vluchttas voor mezelf klaar maken
    - klossen halen
    - oefenen met de maxi cosi in de auto
    - kleingeld apart leggen voor parkeren bij ziekenhuis!
    - auto vol tanken we moeten met mijn auto naar het ziekenhuis normaal tank ik eigenlijk alleen wat nodig is nu even komende week zorgen dat hij vol is en vol blijft Hihi.
    - sleutel van ons huis naar mijn oom brengen hij past op de hond tijdens de bevalling.
    Voorraad boodschappen inslaan.

Dat was het geloof ik wel

Hier was gisteren de kraamzorg was eigenlijk heel leuk en duidelijk gesprek nu krijg ik sowieso minder uren aangezien ik toch sowieso extra nacht in het ziekenhuis moet blijven vooral Voorde baby die wordt de eerste 24 uur gecontroleerd op zijn suiker hij krijgt dan ongeveer 6x een hielprikje :( zo zielig maar voor goed doel.

@anakoloet ja na drie miskramen krijg je dat gevoel er moeilijk uit ook al ben je al zover. Ml zegt elke keer ja nog paar weekjes maar ik denk nu ook steeds kan tijdens de bevalling ook fout gaan maak mezelf hierdoor ook beetje gek. Denk dat ik het pas echt geloof als ik meneer in mijn armen heb:) na 3 jaar wachten eindelijk word het wachten dan beloond.

@ lizz fijn je spullen krijgt hier ook al zoveel gekregen niet normaal en straks met kraambezoek krijg je ook nog veel.

Nog een weekje dan ben ik jarig bah haha heb altijd z'n hekel aan mijn eigen verjaardag sla hem het liefste over.

@ verveling hier ook wel vaak verveling al moet ik zeggen dat ik nu de laatste tijd haak en dat bevalt me wel :)

@ bang hahah dat denk ik soms ook idd anakoloet als zij het kan kan ik het ook. Nu moet ik zeggen ik ook vrij hoge pijngrens heb dus hopelijk helpt dat :) maar ga maar van het ergste uit.

@ inleiden hoop volgende week al wat meer te horen over het inleiden maar dat ligt er ook een beetje aan of meneer nog verder voor ligt oo groei.

Hier trouwens wel een gedoe het ziekenhuis (roosendaal )waar ik zit gaat de bevalling samen doen met ander ziekenhuis( bergen op zoom)
    Nu was het eerst dat ik naar bergen moest omdat roosendaal dicht gaat maar nu is bergen nog niet oprijd klaar met de nieuwe afdeling dus mag ik gewoon in mijn eigen vertrouwde ziekenhuis bevallen toch een hele geruststelling :)

Pff wat een tekst weer Hihi
    Nu weer even wat haken wachten tot ml eruit komt over uurtje dan kruip ik weer terug :)

Deel Deze Pagina