@anakoloet oeh goeie van die maaltijden vooruit koken! Die neem ik mee @werken ik zie er ook tegenop om de kleine thuis te laten/weg te brengen omdat ik moet werken. Zelfs al is hij in goede handen bij de oma's.. maar net wat anakoloet zegt is dat het wel fijn is als je zo'n dure rekening kan betalen. @lizz jammer van dat huis! Hoewel nu nog verhuizen mij ook geen pretje lijkt @chantal fijn van t ziekenhuis zeg
oeff wat een lijstjes allemaal dames, hier en daar wat herkenbare dingetjes, vooral het stukje huishouden. Maar daar ga ik me niet druk om maken. Ik heb vanaf vrijdagmiddag verlof dus kan ik me dan eens orienteren op wat ik allemaal nog ga doen. Ik bekijk het echt per dag en manlief kan koken dus die doet dat maar mooi in de kraamweek en de kraamverzorgende is daar ook voor he.. Ik ga trouwens wel een voorraad cupcakejes bakken voor de kraamvisite, heb een schijthekel aan die vieze droge beschuit (en muisjes eigelijk ook) dus dan gewoon cupcakes met beetje slagroom en een paar muisjes ter decoratie. Of ik zoek iets anders op ter decoratie. Al weet ik natuurlijk niet welke kleur ik moet hebben Heb al 2 keer me eigen kiezen kapot gemaakt met die muisjes dus gun ik me visite niet. Enne de eerste paar dus al met verlof(jaloers) ik zie ook uit naar vrijdag. Valt me vandaag al zo zwaar om om 6uur op me werk te zitten, nog 3 uurtjes en dan ben ik vrij. En dan dus vrijdagochtend precies zo'n dienstje en dan voor dik 5 maand me uniform en kisten en werktas de kast in.. heeeeerlijk!! Ojaaa gistermiddag naar de verloskundige geweest, alles was weer super. Bloeddruk zelfs erg laag. Is uiteraard prima voor t kind maar ik merkte het later op de middag wel.. was zo dizzy. Verder echt een geslaagde dag gehad gister, wat familiebezoekjes gedaan en een prachtige schommelstoel gekocht via MP. Helemaal leuk voor op de babykamer.
Ojaa.. ik ben nog steeds op zoek naar een babyfoon maar wil er niet meer aan besteden dan 30 euries.. iemand tips?
Jammer Lizz, dat je lang moet wachten op een huis! Even geduld inderdaad. Misschien ook wel zo lekker om eerst even jullie kindje af te wachten en dan de volgende stap te nemen. Haha, hier ook lekker knallen met t mooie weer! Hier met Epica, War of Ages en As I Lay Dying. Heerlijk! @Chantal: hopelijk brengen de hormonen straks wat rust. Die helpen mee he, aan het eind. Hope so! @beschuit: ben ik ook niet zo'n fan van. Toen mijn broertje was geboren deed mijn moeder het gewoon met biscuitjes. Vond ik een stuk lekkerder. @babyfoon: wij hebben er een gekregen, dus heb geen tips helaas. Vandaag 31-wekendansje!! Yeah! En net helemaal goedgekeurd door de vk. Uitslagen van bloed waren super, hb van 8.0 en glucose 4.2, dus allebei helemaal top. Inmiddels +2 kg sinds sept. Ik weet niet hoe m'n lijf het doet, maar ben er wel erg dankbaar voor en blij mee! Volgende keer: 8 april controle vk
Zo, weer veel geschreven dames! @ to-do lijstjes: Hier zijn ze nog te lang om neer te zetten hihi.. Maar na deze week verlof dus dan wat meer tijd om dingen te doen @ werken na de bevalling: Ik werk nu nog 4 dagen, omdat man 3 dagen werkt (heeft niet zoveel vaste uren), maar vanaf volgend schooljaar krijgt hij meer uren en gaat hij 4,5 of 5 dagen werken, dan ga ik terug naar 3. Oma past 1 dag op en dan wordt het 2 dagen KDV erbij. 1e keer wegbrengen vond ik bij mijn dochter wel moeilijk hoor, het wen-uurtje zeg maar.. Maar het went snel en ze heeft het daar prima naar haar zin.. Als we nu het hek binnenkomen gaat ze al zwaaien en hallo zeggen, en dan zijn we nog niet eens binnen hihi.. Ik ben ook niet zo'n carrièremens hoor, maar moet er ook niet aan denken fulltime thuis te zitten.. Ik vond het wel fijn om weer aan het werk te gaan na zo'n lange tijd thuis, komen de muren toch wel een beetje op me af.. (Ook omdat iedereen in mijn sociale kring wel werkt, dus je bent erg beperkt in wat je kan doen).. @ Bevalling: Ik zie er niet tegenop, ik zie wel hoe het allemaal loopt, ik ben allang blij als het allemaal wat sneller gaat dan de vorige keer Maar weet dat je toch niet kan voorspellen hoe het gaat, dus ga er weer net zo blanco in als de vorige keer @ Babyfoon: Wij hebben een hele simpele, maar die wel goed werkt, zonder muziekjes, en allerlei overbodige functies haha.. Nu zo'n zelfde erbij gekocht voor de baby straks, hij kost nu 49 euro bij de Wehkamp Alecto DBX-85 eco babyfoon? Bestel nu bij wehkamp.nl Hier ook weer goedgekeurd net bij de VK, en groeiecho gehad, kleintje ligt precies op schema Gemiddelde berekening kwam op 33.5.. En ik ben vandaag precies 33,5 haha.. Dus dat gaat allemaal goed Volgende afspraken: 7-4 controle 24-4 controle + liggings-/groeiecho
Mooi nieuws allemaal weer meiden! Ik heb mijn telefoon gelukkig na 2 weekjes ongeveer weer terug! Heerlijk! Gaat allemaal weer ff stukje mmakkelijker en sneller! Morgen controle vk. Ook weer ff laten checken, Hihi! Beschuit met muisjes doen wij gewoon.. Ik vind het wel lekker.. Maar blijkt dat het niet zo goed is voor de borstvoeding de muisjes dan.. Als je daar 2 van op een dag eet mag je niet meer, anijs blijkt niet veel te helpen met borstvoeding.. Babyfoon hebben wij wel.. Maar met jace ook niet gebruikt.. We hoorden hem luid en duidelijk in huis.
Even snel berichtje, sorry voor ego post!! Vandaag de groei-echo gehad. Ze is iets groter dan gemiddeld maar wel binnen de normen. Ze heeft zelfs al een bos haar! Jammer dat we de kleur niet kunnen zien haha! Verder was alles weer goed bloeddruk enzo, ik moet alleen volgende week toch een suikertest doen om zwangerschapsdiabetes uit te kunnen sluiten. Nou ja vind het niet zo erg, alleen vervelend dat mn man er op korte termijn vrij voor moet regelen. En: 31 weken dansje!!
Fijn om te lezen dat t bij iedereen goed gaat met de kleintjes! Hier ook nog een veel te lang to do lijstje, dus ik bekijk t maar stap voor stap om mezelf zo min mogelijk gestrest te maken haha. Nog 9,5 week voor de uitgerekende datum dus er is ook nog tijd en nog 14 werkdagen te gaan, aftellen! Vandaag is de aannemer begonnen aan de badkamer, de oude is inmiddels helemaal gestript en voorbewerkt, binnen 5 uurtjes was dat klaar morgen gaan ze verder, spannend wat ze dan gaan doen! Over 2,5 week komen de meubeltjes hopelijk binnen, dan alle babywas doen en dan durf ik een to do lijstje te gaan maken hahaha Voor babyfoons hou ik me ook nog aanbevolen! Had zo'n beetje hetzelfde budget igedachten als Jabinca. De alecto spreekt me idd ook wel aan, maar als er goedkopere zijn, graag 😊
Lizz fijn om te horen van je echo! En hopen dat er niks uit de Suikertest komt volgende week! Samsoko ben benieuwd naar het eindresultaat! Hier vanochtend al druk aan de schoonmaak geweest(beter niet kunnen doen). Slaapkamer en babykamer lekker gesopt en ledikantje opgemaakt. Resultaat: ik vanmiddag niet meer van de bank afgeweest haha Morgen een lekkere verwendag voor mezelf. Lekker naar de kapper, haar verven en weer terug naar m'n oude kapsel
Grumbeldegrutten... had een hele lange reactie klaar... weg istie... Even een resumé: @Lizz: mooie echofoto zeg. Fijn dat het kindje zo goed groeit. Wat grappig dat ze bij jouw kindje ook haartjes zagen. Had het nooit gehoord, maar hier dus ook al met 30 weken zichtbaar! @Anakoloet: begrijp ik het goed dat jij ook een bbz hebt gehad? Ik ook (voor de jongens en daarna twee buikoperaties). Ik snap heel goed dat je dan extra onzeker bent, zeker omdat je geen positief beeindigde zwangerschap kent dan nog. Geldt natuurlijk ook voor één of meer miskramen... Het blijft spannend. Mijn zus verloor haar eerste met 39,6 weken. Blijf het zo horror vinden om daar aan te denken. Die werd ook helemaal gek van de stress in de volgende zwangerschappen. @Lijstjes: wow, wat een mooie korte lijstjes... Die van mij beslaat 2 A4 haha. Maar schoonmaken met twee muiters werkt ook niet echt... Hier net weer een vk-bezoek gehad. Heb aangegeven dat de depressiviteit terug lijkt te komen. Bij de laatste zwangerschap continu gehad en toen de baby eruit was, was het klaar en over. Nu is het er weer sinds een week of drie. Lijkt hormonaal gelukkig, want ken het helemaal niet. Baal er enorm van, maar denk maar zo: het is nog maar max tien weken. Als de kids er maar niet te veel onder lijden... Komt ook gewoon door bekkenklachten i.c.m. de kids thuis. En die gekke bewegingen van de baby zitten me nog hoog. @Youngmommy: ik snap helemaal dat het vervelend is om opeens te moeten stoppen. De vergelijking met wat anderen hebben, doet ook niets af aan jouw gevoel. Probeer je lekker bezig te houden met de baby: kraamtraktaties en -versieringen maken (pompoms, geboorteslinger, naamslinger, deurkrans, uitdeelzakjes, kraammuffins, etc.), dat doodt de tijd wat. @Dufel (als ik het goed heb): super dat je zo positief blijft, ondanks alle ellende van de zwangerschap! @Kolf: mijn Medela Swing kolf is helaas op! Wat voor kolf hebben jullie of nog niet aan/over gedacht?
He hatsie, naar dat je dat ook hebt moeten meemaken! En naar van je zus. Maar dat zijn nou net de dingen die ik eigenlijk niet wil horen...sorry maar dat soort verhalen maakt me juist gestrest! Snap ook wel weer dat je t kwijt wilt hoor, maar ben er te gevoelig voor. Gaat dagen door mn hoofd spoken. Samsoko, klinkt nog als een boel werk! Gelukkig wordt t grotendeels voor je gedaan Succes ermee! Lizz, fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Wat groeien onze kleintjes hard he. Zo bijzonder! En voor de zekerheid toch een suikertest?
Ik kan daar ook moeilijk tegen hoor, zulke verhalen. Tuurlijk weet je dat zulke dingen kunnen gebeuren, maar het kan je wel achtervolgen (helemaal als het dichterbij komt!). Ja, niemand wist wat ze met me aan moesten De vk zei de vorige keer dat die suikertest eigenlijk niet nodig was omdat mijn suikerwaarden steeds goed waren geweest, maar de gynaecoloog waar ik vandaag dus een gesprekje mee had wilde toch het zekere voor het onzekere nemen. Geef ik ze ook wel gelijk in, ik heb toch liever dat ze het wel ontdekken dan dat het onontdekt blijft ofzo. Nou ja, ze maakten zich geen zorgen en zeiden dat de kans op zwsuiker heel klein was maar ze wilden toch even checken. Samsoko, dat hebben ze snel gedaan hoor, jullie badkamer! Bij m'n broer duurt het al weken omdat ze steeds weer dingetjes tegenkomen die ook even gedaan moeten (andere leidingen, nieuwe kozijnen etc). Zal vast heerlijk zijn als alles klaar is! Dufel wat jij nog zei over nu nog moeten verhuizen, dat klopt hoor. Het is alles behalve ideaal, maar er zijn hier gewoon zo weinig huurwoningen binnen ons budget dus wilde wel meteen de kans aanpakken als die zich voor deed. Maar ja we staan nog maar 8 maanden ingeschreven en gemiddeld moet je zo'n 2-3 jaar wachten Hoop toch echt dat het sneller kan!
Oh brrr Lizz, ik hoop dat dat bij ons niet zo zal zijn! 10-11 werkdagen heeft ie me gezegd, dus daar ga ik vanuit. Anders maken m'n hormonen me gek hahaha
@Lizz 2 tot 3 jaar wachttijd maar? Dat valt mee, in veel steden is het rond de 7 jaar wachttijd ofzo. Maar ik hoop ook voor jullie dat jullie nog sneller iets vinden. @Hatsie vreselijk van je zus dat ze dat heeft moeten meemaken.. . @Samsoko succes met je badkamer! Heerlijk om over een paar dagen een mooie, nieuwe, schone badkamer te hebben . Er komt ook een bad in toch? Zo ja: jaloers!!! Hahaha
@Anakoloet en Lizz: oh sorry... weet idd hoe het werkt met in je hoofd hangen. Zat door alle downigheid een beetje te veel in mn eigen wereldje. Sorry! Gauw maar denken aan de bijna 100% die wel goed gaat.
Fijn samsoko een nieuwe badkamer. Ben benieuwd hoe het gaat worden! @hatsie wel aan de bel trekken he over je depri gevoel. *knuffel* @lizz ja snap ik hoor. Als de kans zich dan voordoet zou ik het ook doen @elske vandaag maar ff rustig aan en je lekker laten verwennen. Ik ben gister naar de kapper geweest. Weer lekker kleurtje erin @anakoloet dat heb ik ook wel. Trek me dat soort verhalen ook wel aan. Merkte gister al dat het door mn hoofd spookte. Ik hou nog steeds mn google verbod in stand. Anders maak ik mezelf helemaal gek @kolf ik heb wel beetje rondgekeken maar heb geen idee welke kolf ik zou moeten aanschaffen. Ik wacht eerst maar af of mn productie goed op gang gaat komen