Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ Hatsie he wat naar dat je je depri voelt.. Hopelijk valt het mee en is het weer gelijk over als de baby er is! Goed dat je het zelf herkent in ieder geval!

@ Kolf: Ik heb ook een Medela Swing.. Wel de maxi, dus kan beide kanten in 1x doen.. Ik hoop dat ie t nog goed doet. Heb hem gebruikt voor mijn 1e en mijn schoonzusje heeft hem daarna geleend.

Ik kan er gelukkig wel tegen tegen de minder leuke verhalen.. Kijk ook rustig Kleine baby's, grote zorg tijdens de zwangerschap enzo.. Maar kan me ook voorstellen dat dat niet bij iedereen zo is.. We gaan gewoon allemaal voor normaal verloop en gezonde baby's straks! :D

2. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    He bah meiden. Baal ervan dat ik het getypt heb... Sorry! Had echt beter moeten weten. Ben er zelf gewoon erg veel mee bezig en daardoor niet goed nagedacht. Van mij vanaf nu nooit meer dit hoor.

3. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    LienJ, ja in de stad hier zal dat ongetwijfeld ook nog veel langer zijn, maar dit gaat niet om een stad haha :D En dan nog vind ik het lang hoor, maar dat is overal omdat er een groot tekort aan huurwoningen is, en de overheid die maar gewoon een beetje weggeeft aan asielzoekers. ;)

Hatsie, trek het je niet aan, zo erg is het niet! :) Af en toe is het ook wel goed om even met beide benen op de grond gezet te worden hoor. Ik vind die horrorverhalen van bevallingen erger haha. Ik scroll ook altijd zo snel mogelijk over de vlindertjes topics :)

Leo, oh dat kan ik ook echt niet zien, of one born every minute. Bah dat geschreeuw altijd in die programma's! Ik vind 16 & pregnant wel leuk (ja I know, best wel guilty pleasure :) ), maar dan zap ik tijdens de bevallingen wel even weg haha :p

@kolf, hier geen kolf, als ik bv zou geven wel denk ik.

Oh ik heb de laatste dagen echt zulke pijnlijke tepels echt niet grappig! :( Moet m'n armen er gewoon tegenaan drukken om de pijn wat tegen te houden... Meer hier last van (gehad)?

4. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lizz: oh leuk om zo'n tas te krijgen! zit vast leuk spul bij :)
    ik vind het ook nog geen tijd om de vluchttas klaar te zetten. in principe hoef je die pas klaar hebben staan vanaf 37 weken, dus nog tijd genoeg. ik wil eerst alle kleertjes uitwassen als het mooi weer is en lekker buiten ophangen. dus ik wacht ff tot het een beetje warmer is en mooi weer dus :) heb nu toch alle tijd.

@jabinca: moet je gewoon es ff zoeken op internet voor babyfoon. alecto is een goed merk, bevalt ons heel goed en die heb je van goedkoop tot duur. ligt er maar net aan wat je wilt dat er op zit.

dames mooi dat jullie allemaal weer zijn goedgekeurd!

@hatsie: ik heb een handkolf van avent. ik kon me daar prima mee redden, die heb ik toen heel geoedkoop kunnen kopen (nieuw).
    maar een electrische schijn heel handig en veel sneller te zijn, maar ook veeel duurder.
    maar ze raden aan om te wachten tot na de bavalling met het kopen van een kolf. je weet immers niet hoe het gaat met de borstvoeding en je kraamhulp kan je daar ook in adviseren. je kunt trouwens ook kolven huren maar dat kan de kraamhulp jou ook vertellen.

he joh meid, kan gebeuren toch? je dacht er niet over na en deed het niet met een bedoeling. trek je dit nou niet te veel aan he?
    wij gaan gewoon lekker allemaal super mooie en gezonde babies op de wereld zetten :D

5. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

14 mei:
    Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise
    Boris10 - 3e kindje it's a girl

24 mei:
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje it's a boy

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

AFSPRAKEN:
    Maart
    26 mrt: dame84 Co vk
    26 mrt: youngmommy2 be Co vk
    30 mrt: toekie1985 Co vk
    30 mrt: lienj Co vk

April
    02 apr: elske91 Co vk
    02 apr: chantallcindy Co gyn + groeiecho
    07 apr: leo85 Co vk
    07 apr: laratje echo
    07 apr: dame84 groeiecho
    07 apr: chantallcindy Co diabetesvpk
    08 apr: anakoloet Co vk
    09 apr: laratje Co vk
    24 apr: leo85 Co en ligging/ groeiecho

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

6. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @lizz he bah pijnlijke tepels hier eigenlijk geen last van alleen de eerste vier maanden gehad. Mooi gewicht :) hoop dat de suikertest goed is :) mooi dat ze haren konden zien ben daar ook wel benieuwd naar :)

@elske 91 goed bezig geweest nu lekker genieten van je dagje :)

@samsoko hopelijk word het heel mooi de badkamer :) zou daar nu echt niet aan moeten denken hahah

Hier heeft me beste vriendinnetje meneer eindelijk voelen trappen Hihi zo mooi :)

31 weken dansje nog weekje of 7 :)

7. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

14 mei:
    Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise
    Boris10 - 3e kindje it's a girl

24 mei:
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje it's a boy

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

AFSPRAKEN:
    Maart
    26 mrt: dame84 Co vk
    26 mrt: youngmommy2 be Co vk
    30 mrt: toekie1985 Co vk
    30 mrt: lienj Co vk
    31 mrt: lizzthrasher22 suikertest

April
    01 apr: lizzthrasher 22 co vk
    02 apr: elske91 Co vk
    02 apr: chantallcindy Co gyn + groeiecho
    07 apr: leo85 Co vk
    07 apr: laratje echo
    07 apr: dame84 groeiecho
    07 apr: chantallcindy Co diabetesvpk
    08 apr: anakoloet Co vk
    09 apr: laratje Co vk
    24 apr: leo85 Co en ligging/ groeiecho

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

8. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Lizz Vervelend van je tepels! Hier gelukkig geen last meer van :)
    Wel van lekkende tieten:p

Hatsie Dat geeft toch helemaal niets ;) Niet schuldig om voelen meid, ik kan er wel tegen sta er vrij nuchter in.. (nuchtere fries??:p)

kolf Ik schaf pas na de bevalling een borstkolf aan, misschien lukt het geven van borstvoeding wel niet en dan is het weggegooid geld.
    Kraamzorg gaf ook aan dat zij altijd 1 bij zich hebben, voor het geval dat, en dat ze ook te huur zijn bij de groene kruis winkels.

*Doe vandaag mijn 32 weken dansje*

9. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @tepels hier ook zere tepels! Al vanaf het begin eigenlijk.

@hatsie zo erg is het niet hoor. Net wat Toekie zegt je bedoelde het niet verkeerd.

@dansjes gefeliciteerd met de weken mijlpaal dames :)

Hier gezellig druk dagje gehad. Mn ouders kwamen langs en nog even met mn moeder naar de stad geweest. Eindelijk de mega boxers in huis haha

Oja op mobiel lukt het niet in kleur dus even zo:
    30 maart groei echo
    7 april controle vk
    21 april controle vk

10. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ha dames, ik mag bijna me verlof dansje doen.
    Helaas begint deze dag zwaar waardeloos. Slechte nacht gehad, manlief lag er half 1 in en was erg onrustig. Begint halverwege de nacht ook nog te hoesten enzo dus veel slaap had ik niet gehad.
    Manlief had vanacht het boodschappenkrat uit de auto gepakt aangezien die voor mij te zwaar was en aangezien ik nog wat tijd had wou ik dat ff opruimen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen want de zak met fusili knapte en lag dus bezaaid over me keukenvloer... ik kon wel janken.
    Nu hopen dat de tijd vandaag snel gaat en vanmiddag maar lekker me bad en bed opzoeken.

Goed dat was me frustratie haha..
    Zere tepels nooit gehad, wel enorme gevoelige borsten begin van me zwangerschap, hoop stiekem niet dat dat nog weer terug komt. Ze zeggen dat je nu al kan lekken maar heb het nog niet kunnen ontdekken alleen smorgensvroeg aan me pyamashirt wat 'lek-plekken' te zien. Maar dat eigelijk ook al ff niet meer, hoe zit dat bij jullie?

11. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog geen lekkende of pijnlijke borsten/tepels gelukkig. In het begin de zwangerschap waren mijn borsten wel pijnlijk...

@Jabinca balen als zo'n zak openknapt.... Ik heb de laatste tijd echt dat ik van alles (kapot) laat vallen... Heb ik ook soms op de eerste dag van mijn menstruatie. Echt heel vervelend. Zo zijn er nu binnen een week al 2 dubbelwandige theeglazen gesneuveld :(.

rugpijn: ik heb nu regelmatig wat pijn midden in mijnrig, niet super ernstig over het algemeen, maar wel irritant. Nu heb ik wel een ondersteunende buikband voor tijdens het werk, omdat ik daarbij veel sta en loop, dus overdag had ik geen last gelukkig. Dat scheelde. Maar gisteravond ging ik gezellig met ml en vriendinnen uit eten en dat bankke van het restaurant deed me blijkbaar geen goed, want in de trein terug naar huis deed mijn rig toch wel heel erg pijn! Kon gewoon niet normaal meer zitten. Was blij toen ik in mijn bedje lag hahaha.

12. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Lekkende tepels hier heb ik helaas al sinds de 16 weken last van.. Niet elke dag gelukkig!

Jabinca. Wat vervelend dat je digen laat vallen, komt me wel heel erg bekend voor.. Hier nog 1!
    Heel veel plezier en geniet van je laatste werkdag! Hierna lekker de laatste dingetjes doen meid ;)

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat vervelend van je rug Lienj! Hopelijk gaat het vandaag beter.

Hier alweer druk in de weer geweest. Bed verschoond, wasjes draaien/drogen/opvouwen, badkamer en wc gepoetst. Alles met sopje afgenomen ennnn tas ingepakt.
    Straks nog ff goed stofzuigen en dan gaan we heerlijk weekendje weg met zn 2tjes♡♡
    Heb er zoooo zin in!!

Jullie ook alvast fijn weekend meiden!

14. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou ja laten vallen.. de onderkant knapte gewoon open dus had ineens een lege zak in me handen, voelde zo stom maar kon ik dus niks aan doen. Beetje zonde alleen want met een hond ga ik niet meer de boel bij elkaar rapen en alsnog in de voorraadbus doen. manlief zei onlangs dat ik in mijn zwangerschap al meer heb zitten smeren dan hij sinds wij getrouwd zijn. Geloof dat dat wel beetje klopt, beetje klungelig geworden haha.

15. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Pff wat een rot nacht haha mopje bleef maar bezig was niet rustig te krijgen gelukkig nog wel drie uurtjes kunnen slapen. Nu maar lekker rustig aan. Straks samen boodschapjes doen morgen alvast mijn verjaardag vieren :)

Fijn weekend dames!

16. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Chantal hier ook een rot nacht! 2x wakker geweest van pijn/zeurend gevoel in m'n polsen.. Leuk dat carpaal tunnel syndroom..

Vanochtend alweer druk geweest, boodschappen gedaan, voorraadkast leeggehaald en netjes opgeruimd en nu wasjes draaien.
    Ondertussen heerlijk in de rust op de bank aan het haken :)

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vervelend die klunzigheid! Ik heb er ook meer last van dan normaal hoor.. En knoeien met eten haha, dat doe ik normaal echt nooit, maar nu.. Pff.. Komt ook omdat die grote buik in de weg zit hihi..

Dufel veel plezier met je weekendje weg!

Elske vervelend van je polsen.. Ik ken het gevoel.. Vorige zw-schap ook gehad. Begin het nu ook te merken 's ochtends, maar dan voornamelijk aan mijn vingers, die zijn dan erg stijf en wat dikker..

Hier niet echt lekkende tepels.. Soms zit er een druppel op, maar daar blijft het bij..

Ik ben ook aan het aftellen! Vannacht slecht geslapen, maar 5 uurtjes.. Kon niet in slaap komen, dus was half 3.. En toen ging de wekker (dochter :p) weer om half 8.. Maaaarrr nog 2 uurtjes dan heb ik verlof hihi.. En dan vanavond gezellig biosje pakken met een vriendin, dus ga het gelijk ff vieren :D

18. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    wow wat is er weer veel geschreven !
    ik wilde gister al berichtje sturen maar m'n lichaam zat gister zo verschrikkelijk tegen dat ik echt gewoon stront chagrijnig was. sorry.

@lizz mooie foto ! en leuk dat ze al haartjes heeft ! hier konden ze dat op de pretecho met 29 weken ook al zien :) en meten (was toen 0,87 cm) ik zit echt te duimen dat het erop blijft zitten, bij een collega hadden ze ook gezien dat ze haartjes had en toen ze geboren werd was het er allemaal al weer af ! :O

@ziekenhuistas, tot nu toe zitten er sokken en een shirt in, de tas voor de kleine is wel al helemaal klaar maar die voor mezelf nog lang niet. ik heb geen idee wat ik er allemaal in moet doen. Er zijn wel lijstjes voor maar ik vind sommige dingen echt een beetje overdreven. Wat hebben jullie erin?

@bevalling, ik weet niet of ik er tegen op zie, ik weet ook niet echt wat ik moet verwachten ik vind het vooral erg spannend, maar dat is gezonde spanning :)

@kolf, denk niet dat ik een kolf ga aanschaffen. in eerste instantie nog niet aangezien ik na mijn verlof ook nog thuis zit omdat ik geen werk heb. tot die tijd kan ik gewoon zelf voeden. ik heb wel er eens naar zitten kijken en ik zou als ik er een zou aanschaffen die van difrax nemen, die lijkt mij het prettigst (stom eigenlijk dat je die dingen niet kan testen :p snap t ook wel voor de hygiëne)

woensdag heb ik weer eens aan de telefoon gehangen met de vk, ik was bij mijn moeder op bezoek en kreeg ineens verschrikkelijke stekende buikpijn, vooral aan de linker kant en dan ook bij mijn rug. na 40 minuten op de bank liggen daar was het nog niet weg en heb ik gebeld.
    als advies kreeg ik om een warme douche te nemen en als het nog niet over was zou ik langs mogen komen (alleen kon ik met die pijn niet echt rijden) dus zou ik dan de mobiel mogen bellen dat er iemand langs kwam.
    na 30 min douchen ging het wel wat beter en trok de pijn weg, heb de afspraak afgezegd (want had gister toch controle)

gister bij de controle was alles weer goed, mijn bloeddruk is ook eindelijk weer normaal (is altijd heel laag geweest)
    kleintje doet het goed en ligt goed.
    ze ligt al heel diep in het bekken en ze vermoeden dat ik woensdag indalings weeën heb gehad.
    nou ik bereid me vast voor op de echte weeën want dit was geen pretje.
    iemand ervaring met indalings weeen? ik vond het echt niet zo fijn haha

verder ben ik nu blij dat ik gestopt ben met werken, zeker met die pijnen van woensdag en de manier hoe ik nu loop enzo, m'n lichaam wil echt niet meer.
    ik vermaak me de hele dag een beetje met rustig was dingetjes in huis doen en tussendoor steeds weer verplicht zitten of liggen en aflevering serie kijken.
    Zondag gaan wij nog even naar de mamamazzeldagen bij de prenatal voor een paar kleine dingetjes :)
    volgende week maar even op papier zetten wat we nog allemaal nodig hebben en geregeld moeten hebben

ohja en een verlaat 33 weken dansje :) wat gaat de tijd toch hard dames ! we komen steeds dichter bij de 37 weken grens, vanaf dan mogen ze komen ! :D

10 april controle + liggingsecho

19. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
  20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ook met weekendje weg lig ik helaas weer wakker ;)
    Wel mooi even de tijd om bij te lezen.

@chantal veel plezier met vieren van je verjaardag en alvast gefeliciteerd (weet niet meer wanneer je jarig bent)

@elske vervelend van die pijn zeg... is er niets wat je eraan kunt doen om te verlichten?.

@leo heerlijk verlof nu?! Hoe was de film?

@youngmommy fijn dat het toch een goede beslissing bleek. Hopelijk vind je de rust die je lichaam nu nodig heeft.
    Ik denk dat ik ook last heb van indalingspijn. Voelt idd niet prettig. Wil dat volgende keer ook ff overleggen met de vk.

@ziekenhuistas. Ik heb een hele lijst:
    Bevalshirt
    Joggingpak
    Gewone kleding
    Ondergoed
    Kleding/ondergoed voor vriend die mag blijven slapen
    Douchespul (van die mini's)
    Dagcreme
    Make-up remover
    Haarborstel
    Gel voor vriend
    Mascara
    Spul voor mn haar
    Deo/parfum
    Telefoonlader
    Camera + lader
    Ziekenhuis pas
    Mapje vk
    Tandenborstels + tandpasta

Voor de baby:
    3 setjes kleding (50/50-56/56)
    Sokjes
    2 rompertjes
    vestje
    Omslagdoek
    3 mutsjes

Ik denk zoiets. Alles zit in 1 koffer en bepaalde zaken zoals mapje vk zitten in mn handtas. Daar heb ik ook standaard mn portomonnee/geld en paspoort inzitten.

Deel Deze Pagina