Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier 2week terug een ouderwetse schommelstoel gekocht via mp voor 50euro. Zit er stiekem al regelmatig op terwijl hy in de babykamer staat. Een echte aanrader dus. Ikea heeft ook een schommelstoel maar die is vrij laag, kwam ik met me dikke buik amper uit en strax dus met een kleintje op de arm ook niet gemakkelijk. Mp is dus echt een aanrader.

2. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Haha, ik ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen! Ik Denk zelf dat hij een weekje eerder komt... ( dat hoop ik) haha.. Maar ergens Denk ik ook dat hij ook lekker overtijd gaat haha

Ik heb nog een schommel stoel, heb hem met jace niet echt veel gebruikt, stond eeerst bij jace op de kamer.. Later beneden.. We hebben hem eerdergebruikt om in te zitten en dekentje er bij.

3. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

14 mei:
    Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise
    Boris10 - 3e kindje it's a girl

24 mei:
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje it's a boy

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

AFSPRAKEN:

April
    07 apr: leo85 co vk
    07 apr: laratje echo
    07 apr: samsoko placenta echo en co vk
    07 apr: dame84 groeiecho
    07 apr: chantallcindy co diabetesvpk
    07 apr: dufel co vk
    08 apr: anakoloet co vk
    09 apr: laratje co vk
    10 apr: youngmommy2be co en liggingsecho
    13 apr: lienj liggingsecho
    13 apr: toekie1985 co vk en echo
    14 apr: elske91 co vk
    14 apr: lizzthrasher22 co vk
    16apr: chantallcindy Co gyn.
    20 apr: elske91 liggingsecho
    21 apr: dufel co vk
    24 apr: leo85 co en liggings-/groeiecho

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

4. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Effe een snelle reactie helaas niet zoveel puf:(

@bedje opmaken. Ik maak het ook zodra hij er is even opnieuw op. Heb deze week z'n leuk lakentje gekocht zal straks even op facebook laten zien :)

@ruzie het ging zo goed sinds de vakantie maarja helaas krijg soms het gevoel dat we alleen samen zijn nog vanwege de kleine maar Miss zit dat ook gewoon in mijn kop nu :( nu is het wel weer goed hoor maar baal wel vorig jaar geen leuke verjaardag gehad en tja nu was hij ook verpest.

@controle meneer was weer goedgekeurd hij weegt 2034 dus dat is super aangezien ik met de suiker zit. Wel waren zijn benen wat langer dan gemiddeld maar dat kan wel ml is hier ook vrij lang. Nogmaals gevraagd hoe het zit met inleiden en rond de 38ste week word ik ingeleid dus kan iets eerder zijn ook iets later maar is sowieso voor week 39 de precieze datum kunnen ze pas week van te voren zeggen ivm de planning. Wel vreemd om te weten dat hij er dus binnen 7 weken is :)

@slapen hier slaap ik weer slecht veel last van mijn heupen waardoor ik elk uur moet draaien en draaien doet weer pijn aan mijn banden grr.

@bevallen ben ook benieuwd wie er het eerst gaat bevallen en ook eigenlijk of er zijn die daarna alweer snel zwanger zijn haha

Owja nog een verlaat 32 weken dansje :)

5. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    chantal, ik heb hem gezien, mooi hoor!!
    was sneu weer je verjaardag verpest,, hopelijk zit het dan maar gewoon in je hoofd, en is het niet werkelijk zo, dat jullie alleen nog samen zijn vanwegen de baby......
    nou lekker toch! toch een weekje eerder gehaald, kun jij langer van je kleine baby genieten , een weekje langer als annders hahaa
    nou, mij niet gezien hoor. hihii wij houden het bij 2 kindjes, voor mij druk zat!!

6. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Stoel wij hebben een stoel die we in de woonkamer nauwelijks gebruikten naar boven verplaatst. Is een luie stoel, geen schommelstoel of iets dergelijks

Chantal jaa echt super om te horen dat alles goed is met je kleintje. Hoop dat jullie relatie ook helemaal goed komt. Misschien moet je het hier eens met je man over hebben?
    En wat een super mooi lakentje!!

Ik zal vandaag weer eens even in het huishouden bezig.. Beetje met sopje door woonkamer en bijkeuken. Niet teveel ;)

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lizz: dat heb ik ook, de meeste spullen voor in de tas gebruik je nu nog gewoon. vind ik ook lastig. daarom heb ik nu ook nog geen tas gemaakt. kan nog makkelijk. ik moet straks eerst eens even klossen regelen.
    over de badjas, dat moet niet hoor. als je hem nooit draagt doe je dat dan waarschijnlijk ook niet. natuurlijk lig je daar niet de hele tijd bloot. je kunt gewoon een shirt van jezelf aan je kunt gewoon onder een deken liggen.
    flesjes uitkoken dan is de binnenkant steriel en daar zit je niet met je handen aan. dan inderdaad laten drogen en daarna bewaren in de koelkast. dan zitten er het minste bacteriën in.
    voor speentje: je hebt ook speciale plastic doosjes om spenen in te bewaren. kun je bij kruitvat of prenatl ofzo kopen, is niet zo duur.

@hatsie: ik ga 's nachts gewoon liggend voeden. daar heb ik geen aparte stoel voor. overdag gewoon op de bank met voedingskusssen.

@jabinca: ja ik vind de meiden hier ook vroeg er mee hoor. ik doe dat soort dingen ook pas bij 37 weken. nog tijd genoeg.
    nou ik help je hopen hoor, dat jij de 1e bent :) van mij mag je hihi

@chantal: mooi dat je kleintje kwa groei zo goed zit!
    is je ruzie nu wel bijgelegd dan? sterkte ermee.
    ik verwacht niet snel weer zwanger te zijn hoor. heel waarschijnlijk is dit bij ons de laatste, manlief wil er geen 3. die wilde in 1e instantie al geen 2e, gelukkig draaide hij later bij, maar dat gaat vast niet nog een keer gebeuren ;)

en nu mijn 33 weken dansje :D

8. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    wauw nog maar 49 dagen! dat klinkt veel minder dan nog 7 weken :D

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo, alweer 35 weken vandaag! Gaat nu echt snel! Gister het laatste muurtje behangen in de babykamer, en gisteravond samen met man papierzooi (administratie) opgeruimd.. Vandaag gaan we beginnen met boven schoonmaken, zodat we alles op z'n plek kunnen zetten in de babykamer.. En dan de rest van het lijstje afwerken haha.. We twijfelen nog of we dochter toch niet over doen naar de babykamer, ze is helemaal gek op het behang daar haha, wil elke dag even kijken naar de beer, eekhoorn, vogel, vogelhuis, enz.. Misschien wel leuker voor haar, vragen straks gewoon wat ze wil, misschien keertje uitproberen dat ze in dat bedje slaapt :)

@ Chantal, hopelijk loopt het snel weer soepeler met je relatie.. Mijn ervaring is wel dat het als de baby er eenmaal is en een beetje ritme weer heeft een stuk makkelijker gaat allemaal.. Mannen maken zich ook vaak veel zorgen over de toekomst en dat helpt allemaal niet in combinatie met jouw hormonen :D Wel erg vervelend dat het net op je verjaardag was :(

Ik voed ook 's nachts liggend, dat is me de vorige keer erg goed bevallen :) Alleen oppassen dat je dan niet in slaap valt.. Ik ben wel eens in paniek wakker geschrokken (ook x gedroomd dat dochter van bed was gevallen), bleek dat man haar allang in het wiegje had gelegd :)

Hier ook niet snel weer zwanger denk ik.. Wij hebben nog 1 cryo, en die mag max. 5 jaar bewaard worden, dus ik denk dat als we de brief krijgen dat die periode om is (dan is deze baby ook alweer bijna 2), dat we dan de beslissing maken voor wel of niet een 3e.. Zijn we nu nog niet echt over uit :)

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Toekie, thanks voor de tips! :) Ik heb alles goed laten drogen en toen inderdaad in de koelkast gezet. Ik ga er maar vanuit dat het zo goed is. :p Kan me niet voorstellen dat er nu nog bacteriën bijkomen.

Hier ook geen stoel, ik ga gewoon voeden in de woonkamer (we wonen toch zo klein en gelijkvloers). Ik ga nog wel een kussen maken om goed te kunnen zitten want met de kussentjes die ik heb is dat een beetje lastig. Toen ik m'n nichtje hier laatst de fles gaf had ik binnen 3 minuten een zere arm :p

De koelkast is inmiddels bijna leeg dus zal vandaag de koelkast eens uitmesten :D We gaan morgenvroeg weg voor ons waarschijnlijk laatste weekendje in het noorden! :) Heel veel zin in maar ook moeilijk want het besef komt steeds meer dat we ook daarin beperkt worden als de kleine er is. Zonder baby ga je toch makkelijker een paar dagen die kant op denk ik. Hopelijk blijft familie wel deze kant op komen, ik wil ze zo graag betrekken bij hun nichtje/kleindochter. :)

Ik denk dat wij sowieso wel een tweede willen, maar een derde weet ik niet. M'n man wil wel heel graag een zoontje, maar ja dat kun je natuurlijk nooit weten. Dat weet hij ook wel hoor, maar hij zou zelf zo graag een zoon opvoeden zoals zijn vader dat bij hem nooit kon. En dat snap ik helemaal, ik hoop ook dat er nog een jongetje bij komt!

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @elske lekker bezig! Hier ook weer huis schoongemaakt. Altijd weer fijn als het helemaal schoon is

@leo druk bezig geweest dus! Je gaat ook hard alweer 35 weken!

@weer zwanger nou hier is dat voorlopig niet de bedoeling. Misschien over een paar jaar eens. Eerst genieten van ons mannetje en ik weer conditie opbouwen.

12. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Thnx dames ja is nu wel goed hoor denk af en toe ook wel aan mij ligt dat ik te moeilijk doe over alles of te moeilijk denk.

@ nog x zwanger Hihi ik zou ook graag een dochter willen maar idd heb je niet voor het zeggen. Manlief heeft het er nu al over om begin volgend jaar alweer te beginnen (dus zo slecht is onze relatie ook niet denk ik hahah) alleen weet ik niet of ik dat al weer zo snel zou willen maar manlief is ook bang dat we weer zolang moeten wachten dus snap het ook weer wel:) een tweede willen we sowieso. Derde weten we niet. Eerste deze maar.

@bevallen idd heerlijk om te weten wanneer hij ongeveer komt :) over 7 weken is hij er sowieso toch best raar om te weten.

Gaan jullie nog wat leuks doen met de paasdagen?

Hier maandag gourmetten gelukkig zit er in vlees niks dus kan ik gewoon meedoen al moet ik met de rest wel opletten :)

13. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Jabinca: wat balen dat jij je zo verveelt nu je thuis zit. Ik zit nu al een tijd thuis en in het begin ben ik ook best depri geweest omdat ik steeds minder dingen ondernam en steeds meer thuis bleef. Gelukkig is mijn vriend savonds thuis en overdag heb ik nu wel een beetje een ritme gevonden. Probeer vooral niet in zon sleur te komen dat je geen energie meer hebt! Misschien een tijdelijke hobby zoeken?

Lizz: leuk nog een weekend naar het noorden. Ook gek dat het de laatste keer zonder kleine zal zijn. Ik herken dat wel hoor dat je straks minder snel even op en neer gaat. Nu vlieg ik bijna elke twee maanden naar nederland maar straks met de kleine vind ik dat nog best wel een hele reis. Fijn dat ze ook jullie kant op komen.

Chantal: fijn dat ht weer goed is tussen jullie. Jou vriend is wel heel fanatiek hoor met volgend jaar al een tweede hahaha

Dufel: Knap hoor als jij voor een tweede gaat. Weet niet of ik het zelfde zal doen als de 9 maanden echt geen pretje zijn. Hopelijk ben je dat snel weer vergeten en heb je bij de volgende geen klachten :D

Hier heb ik een voedingskussen en kan snachts daarmee zo even op de bank of vanuit bed voeden. Mocht ik een stoel missen dan is dat daarna zo gehaald.

Hier willen we ook wel een tweede maar weet niet of die snel gaat komen. We willen eerst vooral genieten van onze kleine man en weer een beetje rust zien te vinden. We zijn nu zo druk geweest afgelopen maanden met de bruiloft en alle papieren en nu nog steeds druk met onze nieuwe huis (vriend doet alles samen met zijn vader) wat hopelijk in aug/sept klaar is dat we niet kunnen wachten om met zijn 3en te gan genieten en weer de weekenden samen leuke dingen kunnen doen.

14. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Nog even snel een vraagje, ik heb de laatste tijd een raar gevoel in mijn bovenbuik onder mijn rechter borst zeg maar. Beugelbhs draag ik al niet meer want dat drukt enorm er tegen aan. Ik kan het geen pijn noemen maar eerder vervelend. Herkent iemand dit? Vraag me namelijk af at het kan zijn. Ga vanmiddag even voor de zekerhied mijn bloeddruk checken.

15. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Even snelle reactie ga zo bijlezen. Moet even verf halen haha.

@mommy erg herkenbaar dat vervelende gevoel. Ik draag ook geen beugel bh's meer. Het is gewoon die kleine die tegen je ribben aan drukt. De ene keer voelen mijn ribben onder m'n borst bont en blauw. En soms alsof het gewoon niet lekker zit. Helaas hoort t erbij.

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @mommy2015 haha ja idd erg fanatiek maja nu ook ruim 3 jaar moeten wachten hij is bang dat dat straks weer is dusja snap het ook wel en wil zelf ook niet te veel jaren ertussen hebben. Maar aangezien me zwangerschap nu niet Z,n pretje was haha zit ik er zelf nog niet op te wachten.

Druk geen last van en idd beugelbh,s draag ik ook niet meer

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @mommy ja ik ga er toch vanuit dat als ik de kleine straks in mn armen heb "het allemaal waard is geweest" hahha dat zegt iedereen nu steeds tegen me ;) maar ik ga er zelf ook vanuit. En als ik weer 9 maanden zo doormoet voor nog een baby dan doe ik dat.

Ik herken dat gevoel onder je bh niet eigenlijk.

@lizz lekker nog ff weg :)

18. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    zo de verf is binnen, de kledingkast voor de kleine is eindelijk bijna af.

@weer zwanger worden, hier voorlopig nog niet... ik heb altijd 2 kindjes gewild maar dat was voordat ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend, hij heeft dan ineens wel 4 kinderen en daar zijn we dus nog niet over uit. Er zou dan een grote auto moeten komen om 4 kinderen te kunnen vervoeren en qua woonruimte hebben we dat nu nog niet.
    we wachten tot deze tuttebel een jaar of 3, 4 is en kijken dan wel weer verder of het ons dan gegund wordt of niet.

@bevallen, ik kan eigenlijk nu al niet meer wachten, ben er wel een beetje klaar mee :p ik wil haar gewoon hier hebben nu hihi, maar als ik bedenk dat het nog maar maximaal 8 weken kan duren lijkt dat ook wel weer erg kort.

@stoel, wij hebben een poang (ikea) wipstoel in de kamer van de kleine staan, helaas was hij niet met witte leuningen dus dat heb ik zelf gedaan en vervolgens pas in elkaar gezet :)
    wij wonen ook gelijkvloers maar ik wilde gewoon heel graag een stoel in die kamer hebben :)

@slapen, vreselijke nacht weer gehad, om de 2 uur wakker omdat ik mij wilde omdraaien, deed zeer en vervolgens moest ik weer naar het toilet... duimen op een betere nacht vannacht.

@lizz, slim om je eigen flesjes mee te nemen ! ik wil wel bv gaan geven maar als het niet gaat dan moet ze ook gewoon flesvoeding krijgen, ik gooi meteen een fles in de tas ! (gewoon voor de zekerheid)

gister pakketje van de prenatal binnen gekregen, was van het weekend opzoek naar kledinghangers daar maar de gene die ik wilde hadden ze natuurlijk niet meer. Nu toch binnen door te bestellen, samen met een wieglakentje en een nagelsetje.
    nu hebben we wel echt alles in huis.

zodra de kast af is ga ik alles in de was doen en heerlijk alles indelen, vooral de kleding die ik gehad heb heb ik nog niet eens opgeruimd omdat de kast steeds nat is van de verf haha.

ohja, vriend heeft besloten om ineens laminaat te gaan leggen hier in ons appartement... lekkere timing, weer alles overhoop... maargoed liever nu dan tussen de 37 en 40 weken....

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha youngmommy, volgens mij heeft je vriend ook last van nesteldrang :D
    Hier moest er vandaag ook ineens per se een rolgordijn enzo gekocht worden voor de babykamer.. Dus maar even bij de Praxis geweest ;)

@ Bevallen: ik kijk er ook naar uit hoor, eindelijk ons kleintje in onze armen houden en leren kennen, hoop alleen dat het wat sneller gaat dan de vorige keer :D

Hier het gevoel dat de kleine wat ingedaald is.. Mijn buik lijkt wat lager te zitten en ik ben minder benauwd.. Ik kan nog wel gewoon beugelbh's dragen :)

20. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Bh's hier geen last van.
    Eind van de middag wel ontzettend last van maagzuur..

Youngmommy haha je vriend kon echt wel last hebben van nesteldrang :p ach denk maar zo, dan is het huis straks helemaal netjes als de kleine er is.

Bevallen kan ook niet wachten tot ons kleintje er is. Zal het gevoel in m'n buik wel missen denk ik..
    Maar hij moet sowieso nog blijven zitten tot manlief er weer isx

Deel Deze Pagina