Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat heb gistr een supertoffe babyshower gehad. Waren smorgens begonnen met de schutting met manief en me pa en heel toevallig moest er smiddags wat gehaald worden. En toen mochten we niet eerder dan 14:00 terug zijn want daar zat dus al mijn familie en vriendinnen, zo lief! Precies de goede mensen enallemaal leuke spelletjes en kadootjes. Gelukkig wist ik het zodat ik me energie dus verdeelde want ik was helemaal op. Vooral omdat ik daarvoor dusook al 2dagen zo actief was geweest. Nu net wakkr envoel me weer aardig bij. Morgen gaan we bed op klossen zetten en alles definitief klaar zetten voor evt bevalling. ben er nu stiekem erg veel mee bezig ma kan natuurlijk ook niet anders, spannend allemaal hoor

2. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    @dufel, leuk fotoshoot ! wij hadden hem dinsdag gepland staan gewoon bij ons thuis omdat wij een vriend hebben die fotograaf is, ondanks mijn bekkenpijn toch gedaan en mij tussendoor steeds laten zitten.
    ik wou dat echt niet aan me voorbij laten gaan, is wel redelijk gegaan maar het heeft wel langer dan gepland geduurd daardoor en sommige houdingen kon ik echt niet.

@Laratje, ja ik heb trouwens wel bekkentherapie, en nu maar duimen dat het voor t bevallen weer beter is.

@Lizz, wat een heerlijke droom ! wel jammer als je dan weer wakker wordt en beseft dat ze er nog niet is haha.
    ik droom er eigenlijk nooit over wat ik wel gek vind als ik jullie verhalen hoor.

@Jabinca, wat super leuk die babyshower, en fijn t bed op klossen, dan komt het voor je gevoel echt dichtbij ineens.

Hier gaat het wel redelijk, ik kan in ieder geval de deur uit en naar de auto lopen (met mijn draagdoek als buik ondersteuner omgeknoopt), echt veel verder lukt gewoon echt niet. Auto rijden lukt ook niet aangezien ik gewoon niet de kracht in mijn linker been heb om de koppeling in te trappen.
    dus ik wordt door iedereen heen en weer getaxi't zodat ik niet hele dagen alleen in huis opgesloten zit, vet lief :)
    vrijdag hele dag lekker bij mijn moeder in de tuin gezeten en gewoon al verbrand !
    had wel petje op hoor om mijn gezicht te beschermen.

ook vrijdag laatste echo gehad, ze ligt helemaal goed en start klaar. Ze is echt te groot geworden om op de echo te zien.
    Dus we waren weer helemaal goed gekeurd.
    wel raar idee dat de volgende keer dat we haar zien we haar gewoon kunnen vast houden en knuffelen ! Kan niet wachten meer hoor !

vanmiddag even langs bij familie in Oud-loosdrecht dus met een beetje geluk kunnen we nog even lekker met de sloep varen !

jullie nog lekker kunnen genieten van het lekkere weer?

vk controle 21 april
    (op mijn verjaardag hihi)

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @jabinca klinkt super gezellig :)

@youngmommy tof ook een fotoshoot! Hoop op leuke foto's.
    Fijn dat mensen zich met je bezig houden. Dan ben je idd niet zo alleen. Ik weet hoe het is om wekenlang hele dagen alleen te zijn.
    Laatste weken nog!

Ik ben vandaag compleet verrast met een babyshower! Vriend nam me dus mee uit "lunchen" en toen we het restaurant binnen kwamen zat iedereen daar :)
    Alles was versierd met slingers enzo. En we kregen een high tea. Ook compleet met speciale hapjes met blauwe muisjes enzo.
    Iedereen had cadeautjes mee.
    Ik werd er helemaal emotioneel van. Had het helemaal niet verwacht. Super leuk!

4. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @Dufel: lekker dagje gehad? Leuk idee, lunchen en lekker samen tijd doorbrengen, en dan verrast worden! Hihi, heerlijk toch? Logisch dat het je overviel en je er emotioneel van werd. Heb je er van kunnen genieten? En veel moois/fijns gekregen?

@Chantal: jammer dat je niet op de camping kon blijven! Maar thuis op de bank is met pijn wel fijner dan op een campingstoel. Hoe is het nu?

@Jabinca: tof van je babyshower! Leuk hoor, lekker verwend dus? Nu hopelijk een rustig dagje gehad, pas je goed op jezelf?

@Youngmommy: wat fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt die je heen en weer brengen! Wel balen van de pijn natuurlijk. Hopelijk helpt het mooie weer een beetje mee ;) En wat goed dat je gewoon leuke dingen blijft doen, heb je ook wel nodig hoor. Mooi dat ze er goed voorligt ook!

Hier een lekker dagje gehad, thuis aangerommeld. Kerkdienst een keertje laten schieten, zodat ik niet de deur uit hoefde. Even helemaal niks en opladen voor de laatste 2 weekjes werken. Nog 6 dagen voor de klas en 2 freelancen, dan zit het erop! Nu toch wel een lekker vooruitzicht, want mijn hoofd richt zich steeds meer op de komst van ons kleintje en steeds minder op andere dingen. Hebben jullie dat ook?

5. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Ha meiden, nog even een tip/ideetje: ik vond laatst deze stichting: Baby Hope. Die verzamelt ongebruikte artikelen uit kraampakketten, om in derdewereldlanden te gebruiken. De hygiëne laat daar vaak te wensen over en er is een gebrek aan dit soort materialen. Na je bevalling kun je de spullen inleveren bij iemand in jouw buurt. Leek me wel de moeite waard om te delen!

Home - Stichting Baby Hope

6. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja anakoloet, die heb ik ook voorbij zien komen. Mocht er niet direct in mijn omgeving iemand dit nodig zijn zou ik ook zeker dit benaderen, goede actie.

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ben weer bijgelezem!

Blije ik wat super dst alles goed gaat! T is je enorm gegund meis, hopelijk kun je er lekker van gaan genieten. Als je over een paar weekjes je kleintje gaat voelen trappen, is t echt zo gaaf!

Leuk babyshowers meiden! Fijn dat jullie zo verwend zijn, echt gaaf.

Ben benieuwd naar de fotoshoot foto's!

Anakoloet wat vervelend dat er geen zekerheid is bij je vader maar wel heel fijn dat ie weer naar huis mag. Mooi goed doel, ik ga er ook even naar kijken!

Hier ook nig 6 dagen voor de klas. Fijn hoor want ik herken het wel,dst m'n hoofd op hele andere dingen gericht is. Hier helaas ook bog een ouderavondje meepakken (huisbezoek bij mentorleerlingen, ouders wilden nig heel graag even im de tafel en op,school ging niet lukken...) De laatste weken vallen tegen, lange dagen en veel extra werkzaamheden,,shit haha. Nog even en dsn mag alles los,,heerlijk.

Vandaag hebben m'n ouders de wieg gebracht, die staat nu. Morgen ga ik t kamertje inrichten, manlief us klar met alles un elkaar zetten en heeft de kamer meteen enorm gied aangeveegd dus ik hoef nagenoeg niet meer schoon te maken. Soms is ie zo lief 😄😍 hihi

Sorry voor allemtypfouten, iPad liggend op bed gaat niet zo goed haha

Hierna zal ik n foto van de wieg neerzetten 😊 slaap lekker! Xxx

8. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    33 weken dansje en de wieg!

Billy is nummer 21 die de wieg gebruikt en nummer 1 van generatie 4. Ik was nummer 1 van generatie 3 en mijn moeder nummer 1 van generatie 2. Alleen mijn opa was niet nummer 1 van generatie 1, xijn oudere broer ging hem voor. De wieg is al 81 jaar in de familie.

9. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @babyshowers leuk meiden. Ik krijg er sowieso geen geen grote vriendengroep ofzo dus helaas.

@youngmommy balen zeg je nog z'n last heb hier gaat het gelukkig iets beter.

@anakoloet ja was wel balen gisteren weer dagje geweest maar moest weer eerder terug pff z'n last van mij druk van onder en mijn banden kan niet eens normaal een auto instappen:(
    Goeie tip ik heb namelijk twee pakketten dus zal genoeg over houden :)

@samsoko mooie wieg :)

Hier komt zo mijn beste vriendin die mag ik even pijn doen hahah (krijgt elke twee weken injectie van mij) kunnen we even gezellig weer bijkletsen ook. Verder wat wasjes draaien en wat poetsten en vanavond met mijn schoonvader uit eten :)

10. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Babyshowers wat leuk meiden! Helemaal verwend
    Chantal loop je al bij de fysio hiervoor? Klinkt een beetje als bekkenpinn, moeilijk inkomen van auto enzo.
    Samsoko wat een mooie wieg! En wat speciaal :)

Ik zal vandaag verder in de tuin bezig. Achtertuin heb ik gister al op orde gemaakt, nu de voortuin weer even opknappen.

11. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Dufel wat een leuke verrassing!! Gaaf zeg.

Jabinca, klinkt als een leuke babyshower :)
    Leuk!

Samsoko, mooie wieg. Wat een bijzonder verhaal zit er achter. Leuk dat jullie die ook gaan gebruiken!

Chantal, klinkt inderdaad als bekkenpijn of instabiliteit.
    Wat voor injectie moet je haar geven?

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anakoloet ja super verwend! Echt hartstikke leuk :)
    Ik ben ook veel met de baby en de geboorte bezig maar zit natuurlijk ook thuis dus geen afleiding van werk. Nog ff volhouden dan lekker je verlof in!

@samsoko mooie wieg! Super bijzonder

@elske lekker bezig ben je! Als je man straks thuiskomt is alles helemaal op orde

@chantal vervelend van die pijn... klinkt idd als bekkenpijn

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb wel alles gelezen maar niet alles onthouden hihi. Druk weekend gehad, dus niet veel tijd om te ZP-en.

Leuk al die babyshowers! Ik heb er wel 1 gehad bij mijn vorige zw-schap, maar verwacht het nu niet.

Zaterdag gehoord dat mijn schoonzusje ook zwanger is, 10 weken pas, maar goed.. Van de 1e, superleuk! Nog een neefje/nichtje erbij! (Van andere schoonzus is er 1 nichtje van een jaar oud). Mijn schoonouders krijgen het nog druk haha, met de kerst ineens 2 extra baby's :D

Straks komen mijn ouders hier de hele dag helpen met schoonmaken, heel lief van ze! Dus drukke dag vandaag weer :p En manlief 2 avonden weg vd week voor zijn werk, dus ben blij als deze week voorbij is!

14. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Nee nog geen fysio moet donderdag naar de gyn wilde het even na vragen Hihi en ik ben best eigenwijs;)

@injectie mijn beste vriendin heeft de ziekte van crohn krijgt daar om de week een injectie voor in de buik. Ze mag het zelfs doen maar durft ze niet is ook best flinke naald en haar vriend en ouders durven ook niet dus ze heeft liever iemand die ervoor geleerd heeft;) is tegen de pijn hoe het precies heet weet ik niet.

15. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat leuk Leo, gefeliciteerd!

Auw Chantal, dat klinkt niet fijn :( zeker even vragen bij de gyn!

Eerste babywasje draait hier, net de gordijntjes opgehangen in het kamertje. Lekker poedelen zo, fijn hoor zo'n vrij dagje. Nu moet het zonnetje nog een beetje doorbreken zodat ik de was dalijk lekker buiten kan hangen. Lijkt me zo schattig, die kleine kleertjes aan de lijn!

16. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat leuk die babyshowers! :D Jullie zijn goed verwend dus. Superlief, zulke verrassingen!

Leo gefeliciteerd! Leuk, nog een babytje in de familie erbij. Ik denk dat als m'n broer en zijn vriendin hun huis klaar hebben, daar het eerste babynieuws ook niet lang op zich laat wachten. :)
    Wat fijn dat je hulp krijgt bij de schoonmaak! :D Hier bieden buren ook steeds hulp aan maar ik ben eigenwijs en eigenlijk doe ik alles zelf nog. Wat niet lukt doet m'n man. :D

Gistermiddag hebben we heeerlijk een paar uur buiten gezeten. Het was echt warm in de zon, ben zelfs een beetje verbrand. Hier wordt het woensdag zo'n 23-25 graden las ik :$ En wat komt het goed uit want m'n man heeft deze week ochtenddienst, dus die is 's middags thuis :D
    Ik werd vanmorgen echt weer wakker met de opruimkriebels. Dus alweer veel te veel gedaan haha. Eind van de week moet ik de badkamer weer een grote beurt geven want m'n ouders komen zaterdag, yeeei :D.

Morgen weer controle bij de vk, ik ben zo benieuwd of ze nou ook echt al aan het indalen is! En hoeveel ze gegroeid is. Ik merk ook wel dat ik steeds meer bezig ben met haar komst. Niet met de bevalling zelf, maar vooral hoe het zal gaan als ze er is. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik me gewoon geen zorgen ga maken over de bevalling, dat komt vanzelf en dat zien we dan wel weer. en die gedachte geeft me rust :)

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @leo met overheen gelezen sorry wat leuk gefeliciteerd Hihi:) hier maar 1 neefje en daar blijft het ook bij vind ik zo jammer:(

@zon woensdag word het heel warm als het goed is al ga ik niet te lang in de zon zitten das blijkbaar niet goed en meneer vind het ook echt niet leuk want die laat dat merken.

Hier net bericht gehad van de diabetesvpk over hoe en wat met suiker en insuline na en tijdens de bevalling pff nog heel gedoe haha maar insuline moet ik stoppen zodra ik weeën heb zal zo blij zijn als ik ervaar ben maar suiker word sowieso in de gaten gehouden tot 13-7 als ie dan nog te hoog os moet ok weer z'n suikertest om te zien of het blijvend is:( hoop van niet.

18. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oh meid wat naar dat je nog zolang in de gaten gehouden wordt en dat het misschien niet eens over zal gaan! :( Hoop echt voor je dat je er na de zwangerschap gewoon vanaf bent! Knuf!
    Wanneer weet je trouwens een datum voor je inleiding? Of duurt dat nog even?

19. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Ik hoop eigenlijk donderdag maar de vorige keer zei de gyn dat dat meestal pas week of twee lf zelfs maar 1 week van te voren is dus denk eigenlijk pas eind april :( zou het het liefst nu al willen weten.

Hoop ook ik er na de bevalling vanaf ben waarschijnlijk wel maarja je weet nooit zeker. Baal wel dat ik er na de bevalling nog steeds zo op moet letten maarja wat moet dat moet helaas Hihi heb alles maar opgeschreven want kan het anders ook allemaal niet meer onthouden.
    Moet dus mijn suiker spullen enzo ook allemaal meenemen naar het ziekenhuis haha nog meer mee onderhand half huis wat meegaat

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @leo wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd!!
    Fijn dat je ouders komen helpen. Vind ik altijd zo lief.
    Mn moeder heeft laatst geholpen met de hele keuken en binnenkort komt ze nog een keer om nog ff bepaalde dingen extra goed te doen.

@lizz fijn dat je ouders komen dit weekend! Ben benieuwd hoe je meisje weer gegroeid is :)

@chantal blijft vervelend die suiker.. maarja het is nu eenmaal zo. Maar het beste van maken. Weet zeker dat je dat kunt!

@samsoko en hangt je was buiten?

Deel Deze Pagina