Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Mooie buiken anakoloet en youngmommy! Ik heb niet zo zicht op lage buiken, dus ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee...

Volgens mij kan in de zon zitten niet per definitie kwaad. Ik heb net ook heerlijk in de zon gezeten en m'n gezicht reageert zoals normaal, dus ik denk dat ik geen last van zwangerschapsmasker zal hebben. Verder wiebelt de kleine hier ook zoals normaal, ook als ik in de zon zit. Waarom zou het eigenlijk verder slecht zijn? Ik heb t namelijk ook wel meegekregen, maar ik weet eigenlijk niet waarom behalve vanwege het zwangerschapsmasker.

Vanavond eerste repetitie voor een klein theaterstuk waar ik nog even aan mee ga doen haha. Zin in! We spelen 26 april een aantal keer een stuk uit Jack the Ripper van zo'n 10 minuutjes. Leuk laatste theaterding zo als hoogzwangere, ik kon het niet laten :) 2x repeteren en 6 of 7 keer 10 minuutjes uitvoeren leek me nog wel goed te doen. Daarna heb ik toch verlof :)

Lizz hopelijk was alles goed! Ik duim voor je!

Leo oh echt! Van die splash! Haha arme jij. Gelukkig had je het matje liggen toen!

Toekie fijn dat alles weer goed was! Hier nog geen voorweeen, maar ik loop dan ook het minst ver van allemaal.

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Mooie buikjes Anakoloet en youngmommy! :)

Anakoloet, nou nog eventjes door die lompe mensen heen banjeren en dan mag je met verlof! En wat leuk dat je misschien toch een babyshower krijgt! Ben benieuwd! :)
    Ik koop geen extra matjes ofzo hoor ik heb er nu ook nog niks op, dat doe ik met 37 weken wel :p

Dame wat ga je weer snel! Je bent er bijna meid!! :) Over een paar weekjes heb je gewoon je tweede mannetje in je armen!

Lienj, wat fijn dat het zo goed gaat, en mooi dat ze ook al aan het indalen is! :) Het komt nu echt dichtbij hè!

youngmommy, ik zou niet weten waarom je niet lekker in de zon zou kunnen zitten hoor :D Ik heb de afgelopen dagen ook lekker in de zon gezeten. Het zou kunnen dan het vruchtwater opwarmt, maar dat geldt denk ik alleen als het erg warm is, of je buik wordt heel heet.

Leo, wow jij bent ook al bijna 37 weekjes dus, elke keer verbaas ik me er weer over hoever we al zijn haha.

Nou hier dus controle gehad. Ze is al mooi ingedaald (dus toch wel!) en groeit goed. :) Maar ik moet wel extra controle volgende week omdat ze mijn klachten toch niet helemaal vertrouwen en ik een hogere bloeddruk had voor mijn doen. Dus best spannend allemaal, hoop maar dat het geen zwangerschapsvergiftiging wordt. Mijn urine was vooralsnog gewoon goed maar dat kan snel veranderen dus ik moest het goed in de gaten houden als de klachten erger werden.

En vandaag 7 jaar samen met m'n man dus vanavond even lekker gebakje eten :D :D

3. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    nou ik had ook gehoord dat als je vliezen breken niet zo gaat als in films ,, maar toen mijne braken met jace, ik moest smorgens vroeg plassen,, (dacht ik) hahaha en toen was het echt wel spletch,,, alles was nat, de vloer mijn broek ik stond in een plas,, en omdat hij nog niet ingedaald was ,moest ik zo snel mogelijk weer liggen!! (spons spons in bed) getsie, hahaha

voor weeen?? omg, ik weet niet hoe je dat moet herkennen? wat voel je dan??
    heb wel wat steken,, en harde buikenn, maar zo'n last heb ik daar niet van, doe mijn ding wel door,,

4. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nee voorweeën heb ik ook geen last van. Wat niet is kan nog komen natuurlijk maar ik ga er niet echt vanuit ofzo. :p

Hè bah ik wil graag slapen maar ben zo kortademig de hele tijd. Dan probeer ik ademhalingsoefeningen te doen en dan raak ik helemaal in paniek omdat ik dan niet meer genoeg lucht krijg. Elke keer proberen diep adem te halen is zo vermoeiend. Nou ja zo toch maar weer een poging doen om te slapen! Morgen wordt het in ieder geval lekker weer dus dat zal een slechte nacht vast compenseren! :D

Ohja en nog even en dan zitten we al aan de limiet van 5000 berichten!! :$

5. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @youmgmommy2be ah gelukkig is het nog maar 4 weken dus ik hou het nog wel even vol:)

@zon half uurtje kan geen kwaad volgens mij. Ons mopje laat het merken als hij het niet leuk vind. Want de zon schijnt gewoon door je buik heen.

@slapen slapen gaat hier echt beter ondanks dat het draaien moeilijk gaat en pijn doet val ik wel elke keer weer meteen terug in slaap:)

Morgen weer maar de gynaecoloog hoop dat ik al wat meer hoor over inleiden :) Hihi kan nu echt niet meer wachten zo benieuwd hoe hij eruit ziet :)

6. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @Voorweeën: hier nog geen last van, dus geen idee hoe dat voelt. Ook geen harde buiken. Ben benieuwd wanneer het zich aandient!

@zon: alleen van het zw.masker heb ik wel eens gehoord, niet van iets anders dat kwaad kan eigenlijk. Hebben jullie ervaring met zelfbruinlotions? Als ik begin mei nog geen kleurtje heb, wil ik die misschien gebruiken voor de bruiloft van m'n schoonzus en zwager.

@Lizz: vervelend van je kortademigheid! Paniek helpt dan niet mee...probeer echt rustig laag door je buik te ademen zou ik zeggen. Echt even je handen laag op je buik leggen en daar diep naartoe ademen. Helpt bij mij altijd wel.

@vliezen breken: omg, kan dat echt met zo'n plas! Hahaha, had ik helemaal niet bij stilgestaan. Vk zegt steeds dat het maar bij 10% van de vrouwen op die manier begint en dat het met beetjes tegelijk gaat. Toch maar even mentaal op voorbereiden dan ;)

@youngmommy: buikjes lijken idd wel op elkaar, leuk!

@klossen: wij hebben hier ook kratjes verzameld. Steigerhouten bed zonder poten, dus dit is wel zo makkelijk.

@Chantal: balen van je hypo meid. Nog even volhouden, houd moed! Ik hoop echt dat je snel een datum hebt, kun je daar naartoe leven.

@kinderwagen: ik heb een paar wieghoeslakentjes die daar ook wel in passen. Verder eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Heb nu zo'n voorraad aan lakens, dekens en ander beddegoed dat we er vast wel een mooie combinatie van kunnen maken, haha! Ik snap soms echt niet meer wat ik vast heb als ik iets uit de la trek. Molton, laken, luier, deken, etc...;)

Nu moet ik echt aan de slag, thuiswerkdagje. Lekker onder de parasol buiten zometeen. Kan mijn hoofd er vaak echt niet meer bij houden. Maar ik probeer zoveel mogelijk af te krijgen, dan kan ik lekker van mijn verlof genieten zonder schuldgevoel.
    Vanmiddag en vanavond uitje met ML's werk, het is een verrassing, dus ben benieuwd wat we gaan doen!

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @elske: mooi dat jij ook weer bent goeggekeurd! je bloeddruk is precies hetzelfde als die van mij :)

@youngmommy: ik smeer gewoon mn gezicht goed in met zonnebrand en dan ga ik gewoon lekker in het zonnetje zitten hoor. wel met een shirt aan, dus niet met mn buik bloot. volgens mij kan dat prima,je moet gewoon oppassen dat je het niet te heet krijgt en dat je geen pigmentvlekken in je gezicht krijgt.
    ik vind je buik inderdaad best wel laag, maar weet niet hoe het was bij jou. maar denk wel dat het gedaald is. mooi buikje ook hoor.

@lizz: gefeliciteerd met de 7 jaar bij elkaar! de tijd gaat snel he? ik ben al weer 12 jaar bij mn mannetje! pfff... waar blijft de tijd.
    hopelijk krijg je geen zwangerschapsvergiftiging! hou het maar goed in de gaten.

@dame: voorweeën voelen wel echt als weeën, maar de pijn blijft gelijk, wordt niet erger, en ze komen heel erg onregelmatig en op een gegeven moment blijven ze weg. ze zorgen niet voor ontsluiting maar maken de baarmoedermond wel wat weker.

@chantal: succes vandaag! ben benieuwd wat je gyn zegt!

volgende controle vk 29 april

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik lees en leef wel mee hoor dames maar ff niet zoveel puf om uitgebreid te reageren.

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ vliezen breken: het is idd maar bij 10% en meestal niet zo'n plas, maar zoals bij mij, je zal maar net die ene zijn.. Anders had ik echt het matras weg kunnen gooien als ik er geen matje onder had gehad ;)

@ buik: hier ook duidelijk lager, iets meer ademruimte ook..

@ voorweeën: geen idee hoe dat voelt, bij 1e zw-schap ook totaal niet gehad, en nu ook nog niet kunnen ontdekken..

@ zon: hier vorige keer ook gewoon in de zon geweest, wel goed ingesmeerd. En goed in de gaten houden of je geen vlekken krijgt idd.. Ik heb wel eens gelezen dat blote buik in felle zon niet zo fijn is voor je baby, omdat ze best goed licht/donker kunnen onderscheiden.. Btje zoals wanneer iemand met een zaklamp in je gezicht schijnt als je slaapt zeg maar..

Nog even en we moeten een nieuw deel aanmaken hihi, kletsen lekker door dames! Hier dochter net naar KDV gebracht, kunnen man en ik zo weer ff aan de gang in huis hihi.. Dan is het na vandaag toch echt wel zo'n btje klaar allemaal hoop ik..

Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer!

10. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Hier ook wel gelezen maar te druk en geen puf om uitgebreid te reageren.

Vandaag kruiken gekocht en zo wordt het lijstje steeds een beetje korter :)

11. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Hier ook alles gelezen, maar niet de puf om te reageren.
    Vandaag wezen winkelen en nu echt super moe.

Hopenlijk morgen wat wakkerder haha

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    We zijn allemaal uitgeput meiden! Hier ook moe, zometeen lekker slapen (hoop ik haha).

Hoop echt zo erg dat m'n hoofdpijn en lichtflitsen wegtrekken.. dadelijk moet ik het spoednummer nog gaan bellen. :$

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Laatste lootjes he meiden. T wordt allemaal wat zwaarder. Hopelijk slaapt iedereen lekker vannacht.

@lizz als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor meis!

14. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nou khad toch maar even gebeld omdat m'n hoofdpijn en het sterretjes zien toch wat erger was geworden. Ze vertrouwde het niet en is even langs geweest. Bloeddruk was gelukkig goed, dus moet nu gewoon rustig aan doen en als de klachten verergeren weer bellen. :) Toch even gerustgesteld gelukkig, maar vond t wel lullig dat ik haar uit bed had gebeld haha. :p

Nu paracetamol en op bed!

15. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Lizz bah! Wat akelig! Gelukkig was je bloeddruk goed :)
    Nu hopen dat vandaag een betere dag voor je mag zijn! *knuff*

Hier weer eens wakker, dus maak er maar een 4-uurtje :p iemand zin in een borrel? :p

16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Lizz logisch dat je gebeld hebt hoor! Stress is ook niet goed voor de kleine dus alleen maar goed dat je nu gerustgesteld bent. Elske haha, ik had aan kunnen schuiven bij de borrel :D en dat terwijl t gister toch niet vroeg was, nog een tijd zitten nakijken. Ach, misschien went m'n lijf vast aan het ritme van de voeding straks hahaha. Over een uur ongeveer gaat m'n wekker, maar ik ben alweer behoorlijk wakker. Blijf nog maar wel even liggen, anders kom ik de dag niet echt door ben ik bang.

Gister ineens thuis een emotieaanval dat ik t toch wel lastig vind om m'n leerlingen over anderhalve week moet loslaten... Rare hormonen haha.

Straks werken tot 14u en daarna gezellig met m'n mams even babyshoppen in Rotterdam en Capelle, ze hebben daar sinds kort een babydump en er zat al een grote prenatal en baby en tiener megastore, dus m'n lijstje met laatste dingetjes gaat mee :) zin in!

Badkamerman ook gesproken, vanmiddag belt ie om een afspraak te maken om de gebrekjes die we ontdekt hebben nog op te lossen. Daarna kan eindelijk de muurplank van het kamertje ook opgehangen worden (of hoe heet zo'n ding) en dan is alles van het kamertje wel zo'n beetje klaar geloof ik. T gaat zo snel! Ik ga het gedraai in m'n buik echt enorm missen maar goh wat ben ik benieuwd naar baby! Kan stiekem ook niet wachten 😄

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    nou toch goed dat je gebeld hebt lizz! je kunt maar beter zeker weten dat je bloeddruk goed is.

wat zijn jullie allemaa moe! ik moet zeggen dat ik juist wat meer energie krijg, maar ik slaap ook ineens weer goed. snap er niks van, miscchen dat ik toch meer tot rust kom nu ik verlof heb. ja en goed slapen is natuurlijk ook heeeel fijn :)
    ik geniet er maar even van want de moeheid zal straks wel weer terug komen.
    knuffel voor jullie allemaal!

@samsoko: veel plezier met shoppen! ja het gaat echt snel! nog eventjes doorbijten en dan hebben we allemaal zo'n prachtig klein hummeltje in onze armen :D

18. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Lizz, goed dat je even gebeld hebt! Gelukkig niks ernstigs!

Toekie, fijn dat je meer energie hebt.
    Ik slaap ook erg goed maar merk wel dat het echt wel zwaarder wordt.
    Gisteren in de winkel een trap op, moest echt bijkomen daarna...

19. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    #4959 Laari26, 16 apr 2015
    Laatst bewerkt: 16 apr 2015
    Wat een vermoeidheid allemaal hihi ! Schijnt ook door het warme weer ineens te kunnen komen. Zwangere vrouwen kunnen warmte blijkbaar minder goed verdragen.

Even snel een vraag

Ik weet niet zo goed of ik de vk vanmiddag even zal bellen. M'n kleine meisje is sinds gister al niet zichzelf voel ik. Ze trapt me niet meer in elkaar. Ik voel d'r nog wel bewegen maar niet zoals altijd. Ze lijkt heel rustig en beweegt ook rustig. In plaats van dat ze echt schopt ofzo zijn het steeds zachte duwtjes. Alsof iemand met zijn vingers over je huid loopt. Zo voelt het.
    Ergens maak ik me wel zorgen. Maar aan de andere kant denk ik ja ze kan ook minder want ze krijgt minder ruimte.
    Ik wacht denk ik even af tot 14:00 dan is het telefonisch spreekuur bij de vk.
    Is dit herkenbaar bij 36 weken ?

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Balen voor de slechte slapers! Warmte helpt ook niet en het wordt natuurlijk steeds minder comfortabel in bed.. Ik slaap gelukkig nog redelijk.. Overdag bijslapen gaat niet altijd met een drukke peuter :)

@ youngmommy als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor, beter keer te veel dan te weinig.. Ik merk hier nog geen verschil qua activiteit ondanks de beperkte ruimte.. Maar je kent zelf je eigen kindje het beste, dus volg je gevoel..

Deel Deze Pagina