Heb alsnog net gebeld op aandringen van m'n vriend. Heb om 12 uur een afspraak. Dan gaan ze even checken. En mochten ze het dan niet vertrouwen dan word ik doorgestuurd naar ziekenhuis voor ctg.
Goed dat je gebeld hebt hoor youngmommy! Hopelijk is alles gewoon ok. Samsoko ik hoop dat jullie badkamer snel klaar is dan kun je daar ook weer van genieten! Lekker alles klaar in huis, heerlijk! En die emoties snap ik wel hoor, je zult er toch een hele tijd niet zijn en in die tijd gaan zij wel verder. En veel plezier bij het shoppen!! Toekie fijn toch dat je juist meer energie hebt! Nee hier echt niet meer energie, die verdwijnt steeds een beetje meer, haha. Gelukkig wel lekker uitgeslapen tot half 11, dat was echt al lang geleden. Ik ben ook wel blij dat ik gebeld heb hoor, liever een keer teveel voor niks dan te weinig als er wel iets is. Ik kijk 'I didn't know I was pregnant' en ohhh ik moet daar altijd zo om lachen. Die reconstructies ook... Lijkt me echt hilarisch als je denkt dat je zit te kakken en er valt ineens een baby in het toilet. Nou ja, misschien niet als het echt zou gebeuren maar het idee is echt grappig.
Ohja, ik heb gister zelfs mijn teennagels nog gelakt!! Het duurde megalang want ik moest me in allerlei bochten wringen om er bij te kunnen maar het is gelukt! Kunnen jullie het nog? Had niet verwacht dat het nog zou lukken haha.
ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 14 mei: Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise Boris10 - 3e kindje it's a girl 24 mei: Hatsie - 3de kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise AFSPRAKEN: April 20 apr: elske91 liggingsecho 21 apr: youngmommy2be Co vk 21 apr: dufel co vk 24 apr: leo85 co en liggings-/groeiecho 24 apr: anakoloet ligging/ groei echo en Co vk 28 apr: elske91 Co vk 29 apr: toekie1985 co vk 29 apr: chantallcindy Co gyn en laaste echo Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 14 mei: Yougmommy2be - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise Boris10 - 3e kindje it's a girl 24 mei: Hatsie - 3de kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise AFSPRAKEN: April 20 apr: elske91 liggingsecho 21 apr: youngmommy2be Co vk 21 apr: dufel co vk 22 apr: lizzthrasher22 co vk 24 apr: leo85 co en liggings-/groeiecho 24 apr: anakoloet ligging/ groei echo en Co vk 28 apr: elske91 Co vk 29 apr: lizzthrasher co vk + liggingsecho 29 apr: toekie1985 co vk 29 apr: chantallcindy Co gyn en laaste echo Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
Zo controle was weer goed en meneer is ingedaald vandaar de pijn in mijn bekken. Mocht ook nog even spieken via de echo 29ste de laatste echo voor we ons mopje in het echt gaan zien @hypo de hypo komen dus puur door het weer omdat het warmer is verlies je ook meer vocht enzo. Dus ik mocht gisteren omdat hij zo laag is een Magnum Hihi leek wel een blij kind hahah maar was heerlijk met het warme weer gewoon wat meer eten en beter in de gaten houden. @harde buiken pff hele nacht harde buiken gehad en wat is omdraaien in bed een drama zeg bah @ nagels lakken haha lizz ik probeer het nog niet eens zelf nu doe ik dat trouwens nooit zelf manlief lakt ze altijd en ze zijn ook altijd blauw haha geen idee waarom maar vind me teennagels zonder nagellak echt raar @youngmommy goed dat je gebeld hebt @sproeten ik heb ineens heel veel sproeten in mijn gezicht zou dat door de zon en zwangerschap komen haha viel me ineens op? Net nog even vlaggetjes wezen halen bij de prenatal en hahah kon me inhouden verder niks gekocht haha krijg straks nog zoveel Nu even de was doen en poetsen daarna bij mij moeder bakje doen die is gisteren geholpen aan haar schroeven in haar mond dus best pijnlijk even kijken hoe het gaat. Geniet van de zon dames!
Goed dat je gebeld had Lizz en fijn dat het niets ergs was. @toekie heerlijk zeg meer energie! @youngmommy goed dat je heen gaat. Ik herken het wel. Mijn baby is ook sinds een week wat rustiger. Maak me er geen zorgen om. Maar net wat de anderen zeggen beter een keertje teveel als te weinig Vandaag een wat betere dag dan gister gelukkig. Ga zo even naar buiten. Kijken of dat nog lukt. Verder huis weer gepoetst straks alleen nog stofzuigen @nagels lakken ik heb het laatst door de pedicure laten doen. Hopelijk blijft dat nog netjes. Zelf lakken gaat lastig worden denk ik haha
Nou dat was me een dagje wel zeg. Ben naar de vk geweest en zij had gevoeld en geluisterd. En vervolgens mocht ik door naar het ziekenhuis voor een ctg scan. Nou daar gingen de tranen al over m'n wangen. Was er niet vanuit gegaan namelijk. Vriend kwam ook meteen naar ziekenhuis toe gelukkig. Eenmaal daar aan de ctg. Flinke harde buiken. Ongeveer 5 in 45 minuten. Geen idee of dat veel is. Gesprek met verloskundige in het ziekenhuis. Hartfilmpje zag er goed uit en die harde buiken is voorbereiding op wat er komen gaat. Heb ze best vaak laatste tijd. Ook zij heeft nog gevoeld en echo gemaakt om vruchtwater te bekijken maar ook dat was allemaal goed. Weer urine laten testen. Geen blaasontsteking. Al met al niks aan de hand gelukkig. Wel fijn dat ze meteen alles na kijken. Het kan dus zijn dat ik de kleine meid minder voel omdat ik vaak harde buiken heb. Ook vertelde ze dat als ze zich vanaf nu aandient ze niks meer gaan doen om tegen te houden. En dat ik me dus daardoor niet extra druk moet gaan maken. @nagels lakken, ja dat lukt me niet meer dus doe t ook maar niet meer. Zowiezo als je onverwacht keizersnede krijgt moet t er af omdat ze de kleur van je nagels in de gaten houden voor bloed/zuurstof gehalte. (Heb ik gelezen) @sproeten, hier juist niet. Terwijl ik ze normaal wel heb van een beetje zon. Gek wat die hormonen kunnen doen !
Youngmommy, goed dat je hebt gebeld! Fijn dat alles in orde was. Ik weet wel dat als kindjes ingedaald liggen ze minder kunnen bewegen. Mijn meisje schopt nooit eigenlijk, schuift en duwt alleen maar. Altijd al zo geweest. Chantal, fijn dat ie al ingedaald ligt! Klaar voor de start Ff snel omkleden en naar zwangerschapsyoga 😎
Ha dames ff kort ego berichtje. Was vandaag ff spannend by de verloskundige. Echo gehad, zat vruchtwater en alles prima in orde ma daarna dus ff hartje willen luisteren en was gewoon niet te vinden. Dus echo er weer bij en toen na redelijk lang zoeken wel gevonden. Maar vond t allemaal wel rustig en vergeleken met gisteren is het kind ook veel rustiger dus was ff eng. Ik moet t in de gaten houden anders ook een ctg. Dus wachten de avond/nacht ff af omdat hy/zy dan vaak wel lekkr actief word, zo eerst ma ff ontspannen in bad. Bah wat kun je je dan rot voelen zeg, ben er mentaal ook wel klaar voor nu. Lizz sterkte en in de gaten houden he.. enne voor de rest, tis wel normaal dat t wat rustiger word naarmate het dus minder ruimte heeft maar luister naar je gevoel.
@youngmommy: ik ben het helemaal eens met leo. Goed dat je gebeld hebt hoor. gelukkig was alles goed. bij mij hetzelfde als bij lara, deze kleine is vrij rustig en schopt ook nooit hard. is altijd meer schuiven en duwen. @lizz: jaja ik heb laatst mn teennagels nog geknipt! haha vraag niet hoe en hoe lang het duurde, maar dat is mij ook gelukt krijg wel weinig adem dan trouwens maar ik heb het overleeft haha @chantal: oh wat zal die magnum je lekker gesmaakt hebben! wat fijn dat je bij warmte wat meer mag hebben. over sproeten kan ik je niet vertellen want die heb ik altijd! haha. zodra de 1e zonnnestralen na de winter weer in mn gezicht komen zit mn hele kop er weer onder, dat heb ik dus elk jaar. maar als je dat normaal niet hebt dan zal het vast en zeker door de hormonen komen. @jabinca: oei, ik kan me goed voorstellen dat je daar van schrikt! hopelijk wordt het straks weer druk in je buik! geen gekke dingen doen hoor!
youngmommy goed dat je gebeld hebt en gelukkig dat er niks mis is! Beter een x teveel dan een x te weinig chantal wat fijn dat je controle goed was! en je nu weet waar je bekkenpijn vandaan komt, had ze ook nog iets gezegd over eventuele fysiotherapie?? (lijkt me niet verkeerd namelijk) Lizz lukt me nog redelijk, ook met omwegen voet op tafel en in bizarre houding haha.. Hoe voel je je nu?? Jabinca Gelukkig dat alles goed was! en zou me ook angstig voelen in zo'n situatie.. Hoop dat je kindje snel in je armen ligt, schiet voor jouw nu op! @kindje voelen Hier kindje ook wat rustiger, maar komt omdat het ook al wat ingedaald is en ruimtetekort krijgt.. Maak me er niet zo druk over en voel hem wel (duwen voornamelijk of kontje naar buiten proberen te drukken) *35 weken dansje*
@zwaar: herkenbaar meiden! Hier ook doodop na niet eens zo'n intensieve dag. Mijn hoofd werkt ook gewoon niet meer mee. Nu lekker vroeg in bed. @Samsoko: lastig he, je leerlingen overlaten aan iemand anders! Heb er ook moeite mee hoor. Je mist net die laatste weken, zonde. Heb je een beetje vertrouwen in degene aan wie je ze overdraagt? @youngmommy: goed dat je hebt gebeld! En fijn dat het zo grondig aanpakken en alles controleren. Fijn idee he, dat alle kindjes nu gewoon zouden mogen komen als het spontaan op gang komt. Zou fijn zijn als meeste de nog even blijven zitten, maar vind het toch wel een veilig idee. @nagels lakken: haha, dat gaat echt niet meer hier, dus respect Lizz! @bewegen: hier ook wat minder sinds gisteren. Ben er nog niet helemaal gerust op, maar voel hem wel regelmatig. Even wennen aan een nieuw patroon denk ik. Tis inderdaad meer geschuif. Heb ook meer pijn in m'n buik, wat kramp en steek, dus misschien is hij nu echt aan het indalen. Morgen naar de camping bij m'n schoonouders, lekker een weekendje weg en ML's verjaardag voor de tweede keer vieren! Nu eerst slapen, want kan echt niet meer nadenken. O, en 34 weken +1 dag dansje
Jabinca, schrikken zeg! Gelukkig alles in orde! Teennagels: ik lak ze nooit, ik pulk hahaha. Maar kan er nog goed bij! Zwangerschapsyoga was relaxed Uiteraard had ik een hele drukke beeb hahaha. Nu is ze ook flink aan het schuiven en duwen kan ik zo van genieten!
Hier vandaag ook een erg drukke baby haha. Geeft een fijn gevoel Nou dames ik zal m'n ogen sluiten, misschien tot het 4uurtje
@youngmommy jeetje das idd schrikken gelukkig was alles goed. Miss komt de kleine nu wel snel dan. @toekie1985 ja sproeten valt echt ineens op hahah ja de Magnum was echt heerlijk ben ook wel blij dat ik met de warmte iets meer mag eten kom nu ook weer lichtjes wat bij. @laratje haha idd fijn dat hij ingedaald is al mag hij van mij nog even blijven zitten Hihi @elske fysio mag maar moet dan weer naar de huisarts voor verwijzing maar moet daar maandag toch langs dus dan vraag ik dat gelijk. @bewegen hier beweegt meneer echt super goed maar echt trappen lukt niet meer. Volgends de gyn is hij ook vrij lang haha dus dat scheelt ook nog minder plek. @anakoloet veel plezier ! @zwaar hier ook zwaar nu vooral gewoon geen puf hebben. Al had ik gisteren wel een goeie dag moest nog wat laatste dingen halen gordijnrails hahah zodat de gordijnen opgehangen kunnen worden en slingers gehaald nu alles in huis meneer kan komen Nog even mijn 34 weken dansje
Hoera ik heb t vieruurtje overgeslagen! Maar goed, nu moest ik om half 6 heel nodig, toen ML z'n wekker afliep haha. Gelukkig morgen weekend. Shoppen was leuk! Extra Boxkleed (afneembare) en wiegdekentjes gekocht en n schattig slaapzakje en verder wat kleine dingen die ik nog miste, shampootjes, babycreme, krabhandschoenen, zoogcompressen enzo. Waren er laatst megaveel leuke unisex kleertjes, nu niks leuks tegengekomen. Och, ik verwacht wel wat pakjes als baby straks geboren is. En zo niet: MP en lekker de stad in met de draagdoek of wagen, nu al zin in! Stad is om de hoek, op loopafstand. Heerlijk. Youngmommy goed dat je geweest bent en dat alles goed was! Jabinca: getver dat is ook schrikken zeg. Gelukkig dat ze t hartje uiteindelijk toch vonden. Hopelijk een geen nachtje gehad met n lekker bewegende baby. Teennagels: checken ze ook je teennagels bij een keizersnee? Ik zou denken vooral je handnagels. Maar ik heb er geen verstand van hoor. Hier van de week m'n nagels ook wel nig geknipt. Ging eigenlijk best prima. Wat grappig Chantall dat jouw man altijd je nagels lakt! Hahaha dat hoef ik de mijne echt niet te vragen. Lara - klinkt heerlijk, yoga! Hier volgende week weer zwemmen. Gister met m'n ouders en ML naar een kleinkunstvoorstelling, was erg leuk!, Goed zeg dat er al zoveel beebjes ingedaald zijn! Anakoloet: gelukkig wel vertrouwen in de nieuwe mentor van m'n mentorklasje, is een erg leuke collega. Degene die m'n lessen overneemt ontmoet ik volgende week vrijdag pas voor het eerst, dat vind ik echt shit. Op m'n laatste dag pas alles overdragen... Heel vervelend. Schoolleiding denkt nogal makkelijk over de brugklas ('och, dat doen ze daar toch wek even') collega/vakgroephoofd is erg boos geweest maar ja, mocht niet baten, eerder kon ze niet. Kan t arme kind ook niks aan doen maar t is frustrerend dat de schoolleiding zo gemakzuchtig is, dat voelt vervelend, alsof ik m'n leerlingen aan hun lot over laat. T is niet zo maar t voelt wel een beetje zo. Weet je wat me ook frustreert? Dat ik op m'n werk 'tegen mezelf in bescherming' word genomen. Volgend jaar wil ik 0,8 of 4 dagen werken, maar ik hoor continu alleen maar dat dat waarschijnlijk echt heel zwaar is met een kleintje blabla. Zo zit er bijv waarschijnlijk ook geen mentoraat in (ook omdat ik in okt pas terug kom) maar mèn stiekem vind ik dat echt shit. T mentoraat vind ik juist zo leuk. En ik ben hoofdkostwinner, dus leuk de persoonlijke bescherming, maar waar blijft de financiële... Anyhow: vast m'n hormonen, 😁 laat het loooooos, laat het gaaaaaan lalalala. Nig 4 werkdagen te gaaaaaannn.
@chantal: tjonge, was jij om 6.00 uur al weer uit je bed? ik was wakker om 6.45 uur maar blijf dan nog lekker even in bed knuffelen met mn zoontje. haha goedzo sam! laat het lossss! moeilijk he? lekker aan jezelf en je baby denken straks. met je leerlingen komt het wel goed. jaaaa... 35 weken dansje alweer! nog maar 2 weekjes en dan mag ik al thuis bevallen! hoe is het eigenlijk met jullie gewicht? ben ik nog steeds koploper? ik ben nu 18 kilo aangekomen, oef
Samsoko, ah dat is niet leuk zeg! Maar probeer daar nu ff niet aan te denken. Eerst lekker genieten! Chantal, hihi sterker nog, hij MOET nog even blijven zitten Ooooh zwemmen, wil ik ook! De yoga was heerlijk, lag bijna te dutten hahaha! Hihi toekie zo denk ik ook vanaf de 28e mag ze komen Hier nu 12 kilo ongeveer erbij. Vannacht om half 4 een keer wakker, helemaal in het zweet. Dat heb ik de laatste paar dagen wel meer... Plus ik heb een nagel afgebeten (ik bijt al 8 jaar niet meer op m'n nagels en de laatste paar dagen ineens wel...) daarna heerlijk doorgeslapen tot 09.00! Zou het nagelbijten een voorteken zijn?
@samsoko hahah ja manlief die doet dat eigenlijk al sinds we samen zijn me nagels lakken en nog goed ook natuurlijk haha anders liet ik het niet toe natuurlijk. @toekie1985 haha ja voelde me niet zo goed bloedsuiker weer door de warmte even gegeten en manlief uitgezwaaid en daarna nog tot half 10 in bed gelegen hoor haha. Pff 18 kilo hier kom ik nu weer op -1 denk dat ik nog wel paar kilo's bij kom dus weer inde plus. @laratje haha ja idd laat nog maar even zitten. @zwemmen ow zwemmen zou ik nu ook wel willen maar mag niet meer ook niet in bad al meerdere keren slijmpropjes verloren dus dan is dat niet goed.