Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Qua oppas hebben wij er over nagedacht dat hopelijk mijn ouders 2x in de week kunnen bijspringen. 1x mijn moeder en 1x mijn vader :) en dan wij zelf natuurlijk 2 dagen, gaan beiden ietsjes minder werken. Ik gebruik eerst wel ouderschapsverlof en ik denk ml ook.
    Dan houden wij nog één dag over en misschien kan mijn schoonmoeder dan wel oppassen, maar dit weten wij niet altijd zeker. Haar werk is onregelmatig. Dus misschien gaat hij/zij dan wel 1x in de week naar een oppas. Liefste niet eigenlijk :)

@Pitahaya, wel leuk dat je nog een extra echo krijgt :) En dat je nog zoveel spulletjes via jouw schoonzus kunt krijgen.

Wij gaan proberen alles zo goedkoop mogelijk bij elkaar te sprokkelen, sowieso is de babykamer niet heel groot. Dus wij moeten wel met wat handige oplossingen gaan werken.
    Maar eerst moet de zolder nog opgeknapt worden.. zodat daarna de rommelkamer omgetoverd kan worden tot babykamer ;)

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Wat lijkt het mij ook heerlijk om alles lekker klaar te hebben. Wij moeten verhuizen en zijn nu druk op zoek naar een huisje. De woning waar we nu in wonen is helaas echt te klein. Maar we wilden sowieso al een ander huisje. We hopen dat het niet te lang gaat duren want hoogzwanger klussen is ook niet echt een leuke optie!

3. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Pitahaya, twee echos zijn nooit verkeerd :D

Hier in de zelfde situatie, momenteel hebben we een huis gekocht wat helemaal gerenoveerd moet worden wat waarschijnlijk wel tot april/mei gaat duren dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Eventueel in nood kan er altijd hier een bedje op de slaapkamer maar hoop echt van te voren verhuisd te zijn :)

4. Pitahaya

Oh jeetje, dat is best een klus dan ja!
    Wij zijn wel op zoek naar een huisje waar niet TEVEEL aan gedaan moet worden, omdat we gewoon alles klaar willen hebben voor de bevalling.
    Spannend hoor, allemaal veranderingen...

5. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Wij hebben al best veel spullen van mijn mk 1,5 jaar geleden. Meubels enzo en toen ook veel gekregen. Nu wacht ik eerst af of alles goed zit voor ik dingen ga kopen.

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @mommy2015 ja dat is idd mijn termijnecho. Die doen ze hier het liefst rond 10/11 weken.

Wij gaan grote dingen pas kopen denk ik rond de 20 weken. Wel zijn we alvast het kamertje aan t opruimen. Dat moest sowieso gebeuren maar nu hebben we extra motivatie ervoor :)
    Van t weekend hebben we samen ons 1e kleine dingetje voor de baby gekocht.

7. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Ok dufel, vond het zelf wat vroeg! Maar dan kunnen we allebei uitkijken naar dezelfde dag :)

Wat een leuke rompertje, hier nog niks gehaald wacht nog even maar als ik zon schattig dingetje tegen kom zou ik hem zeker niet laten liggen!

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja samen aftellen naar 23 okt!! Jij bent 1 dagje verder als ik zie ik. Spannend hoor.

Wij gaan verder ook nog niets kopen hoor maar we vonden het wel speciaal om het 1e dingetje samen te kopen :)

Nog paar uurtjes dan gaan we naar mn ouders... spannend!!

9. Pitahaya

Veel plezier! Ik ben benieuwd hoe ze reageren!

10. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Heel veel plezier :D ben benieuwd hoe ze reageren!!

Ja volgens mijn eigen berekening ben ik nu 8 + 1 maar laatst op de echo was ik 2 dagen korter dus ik kan ook dagje achter jou lopen :p

11. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Leuk spannend veel plezier!
    Denk dat wij het hier na de volgende echo ook maar vertellen.

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @mommy2015 ik was volgens mn eigen berekening 3 dagen verder maar ben dus terug gezet bij de echo (kan heel goed want ik heb geen idee van mn cyclus of eisprong) dus we lopen aardig gelijk op. Wie weet bevallen we ook wel gelijk :p

@chantalcindy dankjewel!

13. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Leuk meiden! Ik heb hier nog eigenlijk helemaal niet nagedacht over hoe en wat straks. Ik denk dat ik 4 dagen ga werken en ML 3 of 4. Hij heeft oproepwerk, wat nogal jammer is. Hopelijk tegen die tijd een contract, maar daar is weinig over te zeggen. Ik wacht eerst de goede echo af om allemaal dingen te gaan regelen, ik sta er nu nog niet te veel bij stil. Behalve dat ik zo langzaamaan wel al begonnen ben met de rommelkamer opruimen, zodat er ruimte komt om het in te richten als baby/kinderkamer. En eigenlijk wil ik ook de badkamer verbouwen voordat de kleine er is. Daar gaan we ons eerst maar wat op richten. Spannend allemaal jongens. Ik vind 't nu ook steeds spannender worden. Hoe verder ik ben, hoe verdrietiger ik zou zijn als het mis mocht gaan. Eerst dacht ik: ach, als het mis gaat, dan weet ik in ieder geval dat ik zwanger kan worden en dat is het belangrijkst. Maar nu ik bijna 8 weken ben, word ik er steeds nerveuzer over. Raar eigenlijk.

14. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Hoi Dames,

Wat zijn jullie hard gegaan :) Sorry alvast als ik op iemand ben vergeten te reageren.

@Blijelk, Succes vanavond!

@Scarlett1985, Waarschijnlijk lees je hier niet meer, maar mocht je toch nog even kijken wil ik je heel veel sterkte wensen!

@Mommy2015, Wat fijn een mooie echo! Gefeliciteerd!:)

@Jolie85, Welkom! Gefeliciteerd!:)

@Dufel, Bij mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt met werken, omdat mijn man het fijn vond dat ik bij onze dochter zou zijn met opvoeding. Dit kan gelukkig ook en ben nu ook fulltime mama. Onze dochter gaat wel 3 ochtendjes naar de psz, ook om te leren spelen met andere kindjes ect. We hebben afgelopen mei een huis gekocht en nu wordt de zolderkamer de kamer voor onze dochter (moet nog wel een hoop aan gebeuren) en haar kamer de babykamer.
    Je kan alles zo duur maken als je zelf wil natuurlijk. Op mp staan vaak leuke spulletjes. Reclamefolders staan ook leuke aanbiedingen en merk kleding is mooi en soms iets betere kwaliteit, maar ze groeien zo hard. H&M Zeeman Wibra bijv. zijn ook helemaal niet duur voor kinderkleertjes.
    Als dadelijk deze baby op school zit ga ik wel weer werken, het is leuk je kinderen opvoeden maar even naar je werk is toch ook wel lekker :)

Update hier,
    Afgelopen vrijdag hebben we het mijn vader en zijn vriendin verteld en gisteren mijn mam en pap, ze vonden het erg leuk. A.s. zaterdag gaan we het mijn schoonouders vertellen, heb er echt zin in, zo leuk :)

Mijn dochter had vrijdag avond last van wat uitslag op haar romp dit werd zondag erger en kreeg ze het ook in haar gezicht. Vanmorgen maar de h.a. gebeld en zijn even langs geweest, het is nog niks om zorgen over te maken en gaat waarschijnlijk ook weer zelf weg. Moest het wel even in de gaten houden mocht het erger worden of anders dan kan het ook schadelijk zijn voor de zwangerschap.

Veder voel ik me nog steeds erg misselijk :(

15. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal! Ik laat jullie vanavond iets weten.. Zenuwen vallen mee, ga ervanuit dat het niet goed zit..
    Bedankt voor al het medeleven!

Liefs!

16. Pitahaya

Heel veel succes zo! Denk aan je!

17. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ik denk aan jou BlijeIk! <3

18. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Financieel kun je het idd zo gek maken als je zelf wil..
    Wij krijgen de kinderkamer van mijn zus, en veel van mijn vriendinnen zijn al moeder, die komen nu al aan met zwangerschapsbroeken, kleertjes voor de kleine etc...

Qua werk ga ik 1 dag minder werken, dus 4 dagen.. Werk ook elke zaterdag, dan is mijn wederhelft altijd vrij..
    Komt neer op 3 dagen opvang in de week..
    Schoonouders willen sowieso 1 dag oppassen.. Wat ik al heel fijn vindt..
    Eerst maar kijken hoe het met 4 dagen werken gaat... Kan altijd nog een dag gaan minderen...

Maar eerst de 12 week maar eens voorbij!

19. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Ik zal het nu op het goede moment vragen Dufel! haha ben benieuwd hoe het is gegaan!

20. Pitahaya

Blijeik???? Hoe gaat het? Ben zo benieuwd!

Deel Deze Pagina