Dames, Heb even jullie mening nodig.. Bij mij komt er dus een deze dagen een miskraam.. Het kan nu komen, straks, vanavond, morgen maar ook donderdag pas. Nu is het zo dat ik woensdag moet werken.. + donderdag & vrijdag. Zouden jullie je ziek melden als het nog niet "gekomen" is? Mijn werk weet er namelijk nog niks van, heb dit zolang geheim willen houden.. Wat zouden jullie doen? Liefs..
Pitahaya: ik heb geen idee hoelang je het moet slikken dacht tot 8 weken na de bevruchting dus dat is dan bij 10 weken zwangerschap als je die twee weken extra meerekent? Ik heb de 23e een intake en ga het dan even de vk vragen of je het door kan slikken. Van de borstvoeding had ik nog niet gehoord. Blijeik: lastig meid. Kan je daar niet echt in adviseren omdat ik niet weet hoe het voelt om een miskraam te hebben. Of je hevige krampen krijgt enzo maar ik zou voor de zekerheid een maandverband voor doen en zolang je geen last hebt gewoon gaan werken, als het dan te heftig word kan je altijd alsnog naar huis toe. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt! Sterkte
Blijeik. Wat voor werk doe je? Ik zou mij zeker ziek melden. Je moet het ook psychisch verwerken he! Je weet niet wat dat nog met je gaat doen. Je kan het gewoon uitleggen dan krijg je volgens mij een week ziekteverlof. (maar weet dat niet zeker).Niet iedereen hoeft het dan te weten, maar misschien wel fijn als je baas het wel weet. Je wil toch niet dat het op je werk in eens komt? Toen ik een miskraam had gekregen (althans, dat dacht ik) was ik ook helemaal kapot en heb ik mij een week ziek gemeld. Ook met het idee van: Straks komt het op mijn werk. Ik ben fysio en werk met patienten, kan ook niet zomaar in eens onder een behandeling weg. Dus ligt ook een beetje aan je werk. Als je op kantoor werkt en je kan ten alle tijde naar de wc is het misschien anders. Maar persoonlijk zou ik een weekje vrij nemen. Je kan er ook een hoop pijn bij krijgen en veel bloedverlies he. Ja, mijn folium zuur pillen zijn ook voor de borstvoedingsperiode. Dat staat er op. Ik heb deze. VITALS Elke dag mama | koopjesdrogisterij.nl Dus ook speciaal voor rondom de borstvoeding dus denk dat ik voorlopig gewoon lekker blijf doorslikken. Zit wel al op 10 weken dus zou kunnen stoppen maar het voelt goed om het wel te nemen.
Ik werk in de zorg.. Dus kan ook niet zomaar weglopen als ik iemand aan het verzorgen ben of een bepaalde handeling aan het uitvoeren ben.. Beetje dubbelop! Ik wacht denk ik morgen ff af hoe ik me voel, anders bel ik m'n teamleider. Denk dat ze het wel bergrijpt, zal het haar dan uitleggen, maar verder hoeft ook niemand het te weten.. Het probleem is dat ik niet zomaar kan zeggen "het gaat niet meer, ik ga naar huis".. Want dan krijgen ze het werk niet gedaan.. Dan kan ik beter vooraf me ziek melden, kunnen ze enigzins nog iets regelen! Ik wacht morgen nog ff af.. Maar voor nu, flinke pijn in onderrug, buikkrampen valt mee (komt in golven).. En verder voel ik me gewoon zo niet lekker! Ik zou het verschrikkelijk vinden als me het op het werk gebeurd. Daarbij zou ik dan nog een half uur naar huis moeten rijden.. Thanks voor je medeleven!
Vanochtend hebben we de intake en een echo gehad. We zagen een heel mooi gummibeertje met een kloppend hartje . Hij lag wel heel goed verborgen, dus ze kon niet zo goed meten. Over twee weken gaan ze het nog een keer proberen. Jeeh ben zo blij dat ik een hartje heb gezien!
Ja, morgen ben je nog vrij? Dan kun je die inderdaad nog even afwachten. Misschien komt het daarvoor nog. Ik hoop het eigenlijk wel voor je. Dan kan het ook maar het beste zo snel mogelijk komen he? Veel sterkte meis... @Aaf: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. kunnen ze bij 9 weken zich nog steeds zo fijn verstoppen? Haha. Wel fijn dat je over 2 weken nog een keer mag. Dat is natuurlijk helemaal niet erg!
Morgen ben ik inderdaad nog vrij, gelukkig wel! Hoop inderdaad dat het maar snel komt.. Ga nu alle energie bij elkaar rapen om de onderverdieping te poetsen.. Blegh, geen zin in, maar zal toch moeten gebeuren! Allemaal een fijne dag!
@blijeik. Ik zou je ziek melden mocht er nog niks zijn. Je kan best veel pijn krijgen en het is ook vrij heftig @ foliumzuur is vooral belangrijk tijdens de eerste 10 weken ik slik nu alleen foliumzuur na de 10 stap ik over op mamatotaal daar zit ook nog foliumzuur in die neem ik tot ha de zwangerschap.
Oh ik slikte sowieso al een multivitamine met foliumzuur. Dat schijnt sowieso beter te zijn omdat door de andere vitamines de foliumzuur beter word opgenomen. Ik ga hier gewoon lekker mee door. Fout zal het niet zijn!
Ik heb een multivitamine met extra foliumzuur. Blije ik. Sterkte! Ik zou het met de leidinggevende bespreken. Je moet wel naar huis kunnen als het moet.
@blijeik.. ik zou me ziekmelden als ik jou was. Het kan vrij snel op komen, en heel heftig zijn.. Sterkte..
@Aaf88, Wat fijn dat je al meteen een echo hebt gehad en dat jullie een mooi kloppend hartje hebben gezien @loes1990, Dan zul je vandaag ook wel doorverwezen worden voor een echo Spannend @Blijelk, Als ik jou was zou ik je werk even bellen het verhaal uitleggen en neem aan dat je hier wel een week misschien langer vrij voor krijgt. Het zal inderdaad niet niks zijn. Sterkte.. Foliumzuur, Ik heb met mijn eerste zwangerschap begrepen dat het je een mindere kans geeft op een kindje met een open gehemelte, hazenlip of openrugetje. Heb dit toen ook heel de zwangerschap geslikt en nu ook weer van plan. Maar op het etiket staat nu ook dat het na bevalling tijdens borstvoeding goed is..
Ik zou het met je leidinggevende overleggen inderdaad blije ik. T is ook wel fijn denk ik dat zij op de hoogte is van wat er speelt. Ook als het straks voorbij is. Foliumzuur - ik slik ook multivitamine, vooral omdat ik niet van vis hou n dan dus te weinig omega3 binnen krijg. Wel speciale zwangerschapsvitamines, omdat daar geen vitamine a in zit.
Ja inderdaad. Dat is wel belangrijk, om wel speciale voor zwangeren te slikken en niet een 'gewone' multivitamine. Er zit ook ijzer in en vitamine d en dat kan ik tijdens de winter altijd wel gebruiken dus ik blijf het zeker gewoon slikken. Ga misschien wel een ander merk proberen als deze op is want van deze pillen ga ik bijna over mijn nek. Ze zijn zo groot en vies. haha. Maarja, we hebben het maar voor de kleine over he!
Zo effe dutje gedaan heerlijk echt geen fut vandaag wilde eigenlijk de woonkamer opruimen en schoonmaken hoop dat ik daar morgen wel aan toe kom. Over 5 weekjes heerlijk op vakantie eindelijk 1ste vak dit jaar
@blijelk ik zou me ook ziekmelden. Alleen al om het feit dat ik gewoon thuis zou willen zijn als het gebeurd. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk @aaf gefeliciteerd met je goeie echo!! Wat een fijn gevoel is dat he @foliumzuur ik blijf dat ook gewoon slikken. Die speciale voor zwanger/borstvoeding. Mijn vk gaf ook die speciaal aan dat ik die beter kon gaan slikken.
Heel veel sterkte BlijeIk! Zijn er al dames die weten welke naam je je baby gaat geven als het een meisje is, of een jongen? Misschien wel leuk om met elkaar te delen?
Wij hebben wel ideeën maar dat vertellen we hier niet. Haha. Sorry maar dat willen we echt helemaal voor ons zelf houden. Maar vind het wel leuk als anderen het wel willen vertellen natuurlijk!