Als jullie ze maar mooi vinden toch Lizz Welkom nieuwe dames! Hopelijk allemaal een zorgeloze zwangerschap Hier verloopt alles goed, na de misselijkheid en extreme vermoeidheid de 1e weken voel ik me nu weer op en top Wel snel buiten adem, maar dat herken ik nog wel van de 1e.. Vd week de 1e beweginkjes gevoeld, dus weer helemaal in de wolken
Tuurlijk mogen jullie het zelf weten maar als je een topic opent en vraagt om de meningen over de schrijfwijze ja dan kun je verwachten dat mensen daarop gaan reageren.... Neemt niet weg dat jullie het idd zelf beslissen. Wij zijn nog helemaal niet zo met namen bezig. We hebben wel een paar namen die we mooi vinden maar dat was ook al zo voordat ik zwanger was
Welkom nieuwe dames Lizzthrasher22: leuke namen hoor Het is voor mensen heel makkelijk om een oordeel te hebben via een anonieme site dus mensen zijn daar al snel te eerlijk. Maar jij vind waarschijnlijk de namen van hun ook niet mooi en dat scheelt anders heten onze kinderen allemaal hetzelfde Janechie: heel veel succes vandaag! Laat je ons weten wat het word? Ben heel benieuwd Namen hebben we het hier al eens over gehad, voor een meisje zitten we op dezelfde lijn en hebben we ook een favoriete naam maar voor een jongen is het echt een drama. Mijn vriend komt echt met de lelijkste namen aan zetten en lacht om de namen die ik noem dus we hebben nu besloten dat we eerst maar even de 20 weken echo afwachten en dan verder gaan praten haha
@dufel: het is bij een 1e met 14 weken wel erg vroeg, maar het is niet onmogelijk. het kan wel. bij de 1e is het wel lastig om het zeker te weten, want het lijkt ook op het gevoel in je darmen. meestal weet je achteraf pas van oh het was toch het kindje wat ik toen voelde. gewoon goed blijven opletten. ik kan het niet anders omschrijven dan zachtje plopjes en he gevoel of er een vlindertje in je buik fladdert. ik heb het trouwens nog niet weer gevoeld, maar zo vroeg zal het ook niet elke dag te voelen zijn denk ik wat een leuk lampje dufel. @lizz: zo jij doet zaken! dat zijn nog eens prijzen, super! laat de mensen maar kletsen over de namen hoor. je moet doen wat jullie mooi vinden en wat een ander daar van vind dat maakt geen barst uit! ik vind Robbin ook mooi, dat ging ook door mijn hoofd heen. @samsoko: ik ben er voor om ze er uit te halen, krijgen we veel meer overzicht. dame84 en leo, wat gaaf he, om het te voelen? zo mooi. dame ik vind de 1e 2 namen mooi die andere 2 vind ik niet zo. leuk laratje: een meisje. gefeliciteerd @pipa: ik heb ook een alecto en die is prima, maar dat is wel een luxere uitvoering dan die van de kruitvat. die ik heb bevalt prima, maar dat is wel een andere type dus ik weet natuurlijk niet of die goedkopere ook goed zal bevallen. welkom voor de nieuwe dames en nog gefeliciteerd met de zwangerschap ik vind de namen ook een lastig iets. mijn smaak is niet helemaal hetzelfde als die van mn mannetje. lastig hoor
Haha... Meen je! Dan heb ik me daar vreselijk in vergist.. Wat stom.. Sorry! Maar idd, sinds de zwangerschap haal ik veeeeel dingen door elkaar.. Of vergeet het gewoon..😁.. Laratje, gefeliciteerd! Een meisje! Wat ontzettend leuk... Wij gaan vanavond voor de geslachtsbepaling! Ik vindt t vooral leuk om mini even weer te zien! Ik laat het jullie weten.... Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd natuurlijk! Qua namen, meisje zijn we al wel uit.. Mijn moeder is 6 jaar geleden helaas overleden, en ik heb haar gevraagd of ze een naam wilde verzinnen voor een jongen/meisje.. Vernoemen vond ik geen optie, maar dit leek me een heel mooi alternatief. Ze was ervan overtuigd dat ik een meisje zou krijgen, en mijn beide zussen jongens.. Beide zussen hebben idd jongens, mijn oudste zus 3 en mijn jongste zusje een zoon van bijna 2.. Vandaar dat ze alleen een meisjesnaam heeft genoemd voor ons.. En in die naam kunnen wij ons beide prima vinden, kon het zelf ook bedacht hebben.. Dus vanwege het hele naam-verhaal zou ik het heel bijzonder vinden als het een meisje wordt!❤️.. Jongensnamen, ik vindt het zoooooo moeilijk! Dat wordt echt nog een strijd!
Dufel: tuurlijk mogen mensen reageren, daarom open ik een topic, haha maar ik schrok een beetje van die botte reacties. Het is logisch dat je het op een bepaalde manier mooier vind, maar als je het geen gezicht vind, dan reageer je toch gewoon niet? Mensen moeten het altijd zo benadrukken als ze iets niet mooi vind, dat bedoelde ik. Ik reageer zelf ook niet op namen die ik niet mooi vind, simpel zat Toekie: Ja, het was voor ons ook echt verbijsterend dat die spullen zo goedkoop waren hoor! Maar als je zoiets ziet kun je het natuurlijk niet laten staan Zijn hier trouwens dames die geen babyfoon kopen? Ik woon in een klein appartement dus ik kan m'n baby overal horen, vond het niet echt nodig.
@toekie ja het leek mij ook al erg vroeg. Ik blijf gewoon opletten. Misschien denk ik achteraf wel oh het was toch niet de baby die ik voelde @jennechie wat bijzonder zeg, dat je moeder een meisjes naam heeft gezegd!! Heel veel plezier bij de echo @lizz ja snap ik. Sommige reacties waren ook best bot. Ik denk dat wij er ook voor kiezen om geen babyfoon aan te schaffen. De baby ligt de eerste weken toch bij ons op de kamer. Mocht het nodig zijn dan zijn de winkels ook dichtbij. Ik ben er aan t nadenken hoe ik het straks wil gaan doen met werken. Nu werk ik 5 dagen in de week. Sowieso wil ik naar 4 dagen. Eigenlijk vind ik dat alsnog best veel met een baby. Liefst zou ik toch 3 dagen doen maar dan moeten we financieel behoorlijk inleveren. Hoe zouden jullie dit doen?
Ik werk ook 4 dagen, heb wel een paar uur ouderschapsverlof opgenomen zodat ik 1 ochtend extra vrij ben. Mijn man werkt in het onderwijs dus die begint vroeg en is eind v.d. middag thuis, ik werk 3 v.d. 4 dagen van begin v.d. middag tot kwart voor 7.. Voor ons komt het zo goed uit omdat we weinig opvang nodig hebben, en KDV betalen & plannen wij per uur i.p.v. per dagdeel.. Ik zou graag nog een dagje minder willen werken, maar we zitten te wachten tot mijn man volgend jaar meer vaste uren op contract krijgt en dan willen we eerst graag een huis kopen. Aangezien ons inkomen minder wordt als ik minder ga werken willen we daar nog even mee wachten..
Leuk weer een aantal nieuwe dames erbij. Altijd gezellig. Pff eerst ff klagen hoor, mijn rechterheup doet zooo zeer. Vandaag uitgeslapen, en niks bijzonders gedaan. Nu op het werk gewoon zitten dus snap niet wat ik verkeerd doe. Net me tante benaderd voor de familiewieg waar ik al kleintje in gelegen heb, is die dus aan me tante vergeven. Hoezo geef je een familiewieg waar veel verschillende gezinnen gebruik van hebben gemaakt ineens weg aan me tante.. pff mag hem uiteraard wel lenen maar ik vind dat op deze manier de nostalgie is verpest. Ben me oma al zo dikke zat maar dit maakt het al niet beter.. redelijk pissig dus. Me zusje heeft voor haar kleintje een wieg van marktplaats gekocht dus dan maken we daar onze eigen familiewieg van. Moet er ff mee dealen hoor... Verder heb ik een sterk vermoeden dat wij een jongen krijgen, waarom geen idee maar dat had ik vanaf het begin al. We willen het niet weten hoor dus we zullen zien. Het thema in de babykamer word oud hollands. We hebben op mp al een heel leuk pakket gescoord met allemaal verschillende lakentjes en accesoires. En dan als het kind er is gewoon uitschieten naar het blauw bij een jongen of het rood bij een meisje. Qua namen was ik voor me zwangerschap al leuke namen aan het opslaan in me telefoon en die lijst is alleen maar langer geworden. Als me man er 1tje echt niet leuk vind schrap ik die weer. Dus we komen vast wel op een leuke naam. Maar die houden we dan zoiezo voor onszelf.
welkom nieuwe meiden en ook gefeliciteerd!! de meiden naam was gelijk duidelijk voor ons, omdat wij van amerikaanse namen houden , hadden wij een zeer sterk en goed gevoel bij Jane en die pas ook leuk bij Jace, klinkt al dikke vrienden dus het word of Jace en Jane of het word Jace en Logan we zijn er al uit ! ik vind het niet erg dat de namen hier al blood worden gesteld, niemand van ons kent mekaars prive leven toch? vind het juist wel fijn dat ik toch die namen kan zzeggen terwijl we het dus erg lang geheim gaan houden voor vrienden en familie!! en als ik 16 december de 20 weken echo heb gehad, en we weten wat het is, dan weten jullie al welke naam het word!! leuk toch!! ben vandaag ook bij de vk geweest alles weer gecheckt! en alles helemaal goed! hartje klonk goed! baarmoeder groeide goed zit bij mij al ietsjes over de navel.. volgende afspraak bij de vk is 16 december zelfde dag als de 20 weken echo! 10:00 sochtens eerst de 20 weken echo en smiddags 14:15 bij de vk!
Jenechie, bijzonder hoor! Ga voor een meid duimen voor jullie Veel plezier vanavond! Dufel, vroeg! maar ik denk der ook al heb gevoeld. 1 keer!
Pff, hele tekst getypt, is het ineens weg @Jabinca, wat leuk dat jullie een oud-holland thema doen!! Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien @Dame84, jaa, vind Jane ook echt leuk bij Jace! Ik heb zelf niet zoveel met amerikaanse namen, maar als het een meisje wordt, dan heb je een leuk stel namen @Jennechie weet je het geslacht al? Wat leuk dat er nog 2 meiden zijn die 29 nov geslachtsbepaling hebben! Zijn er meer die dan naar Lommel gaan? Ik heb daar om 3u een afspraak namelijk
jennechie wat bijzonder! dan moet het eigenlijk zo zijn he, dat het een meisje is. ik ben benieuwd! dame84: jeetje wat groeit dat snel dan dat hij nu al over de navel zit! mooi dat de controle goed was! en fijn voor jullie dat je er al uit bent met de namen! ik wou dat wij dat ook hadden hihi dames wel goed lezen he? jennechie heeft VANAVOND de geslachtsbepaling. jullie lijken wel zwanger!! haha
Ik heb ook erg last van mijn heupen.. Bij de vorige zwangerschap werd dit steeds erger en trok het naar mijn hele bekken.. Ik heb het nu vooral vanwege het slapen op mijn zij, dan duw je zo op dat bot.. En omdat je banden slapper zijn nu krijg je daar last van, dan duw je je bekken scheef.. Zijn dus bekkenklachten.. Als je er echt veel last van hebt dan zou ik aanraden om niet te lang ermee door te lopen maar naar een bekkenfysiotherapeut te gaan, dat heeft mij bij de vorige erg goed geholpen, ik ga nu nog niet omdat ik het nu nog aan kan met het hele scala oefeningen die ik toen heb geleerd.. Maar als dat niet meer voldoende is dan ga ik zeker weer terug naar de fysio, zo kom je straks je laatste weken ook een stuk beter door.. Ik ben uiteindelijk vorige keer ook eerder in de ziektewet gegaan met 30 weken volledig, daarvoor al een aantal weken halve dagen.. Maar ik heb staand werk dus was echt niet vol te houden, de pijn trok dan door tot in mijn bovenbenen en rug.. Achteraf gezien had ik eerder moeten stoppen.. Dat hou ik nu goed in mijn hoofd, als het niet meer gaat, gaat het niet meer. Sorry voor het lange verhaal Hopelijk heb je er iets aan!
Even korte update: ik ben opgenomen in het ziekenhuis. Het ging niet meer. Weet niet hoelang ik moet blijven
Virtuele knuffel Dufel! Sterkte! Ik ben heel beneieuwd jenechie, laat je ons asap iets weten Hier super veel last van spier net rechts van mijn SI gewricht Jabinca ook een virtuele knuffel!
oh dufel daar was je al bang voor he? ben je toch uitgedroogd? sterkte en denk goed aan je zelf. je betn in goede handen zullen we maar zeggen. kus