Ik heb mij verdiept in de ervaringen van anderen, voor het kiezen van de juiste matras voor de baby, met de juiste prijs kwaliteit verhouding. Dus heb ik besloten om te kiezen voor de VYSSA SKÖNT, maar nou vraag ik mij af, of ik hier ook aanvullen een dekmatras van VYSSA bij moet nemen, en zo ja, wat zijn hier dan de voordelen van?
Ik heb de VYSSA SOMNAT. Daarbij heb ik twee dekmatrasjes gekocht. Dit werd me door een vriendin aangeraden omdat een dekmatras makkelijk in de wasmachine kan. Aangezien er bijvoorbeeld regelmatig wat uit de luier kan stromen etc. Zo hou je het echte matras schoon.
Is het dekmatras ook veilig voor de baby om er doorheen te kunnen ademen? Voor het geval hij zich op zijn buik draait?
Ik heb ook de skont, heb er een aerosleep matje op gelegd( via mp kosten die een drol) en dat heb ik voor de hygiëne/ wasmachine
Een baby kan nooit door een dekmatras of een matras heen ademen. Blijft gevaarlijk dus als ze op de buik liggen.. Maar.. Vaak als een baby zelf op de buik kan draaien kan hij/zij zelf ook weer terugdraaien. Maar let er wel op dat je een baby nooit zelf op de buik laat slapen. Wat het wel extra gevaarlijk kan maken en daarom ook 'verboden' is zijn matrasbeschermers met een laag plastic erin. Zolang het 100% katoen is mag je het -volgens mij- altijd gebruiken (dames correct me if i'm wrong!) Trouwens, waar ik zelf bij een dekmatras op zou letten is dat het heel goed strak aansluit op het matras en er dus geen plooien kunnen komen.