Zo wat kletsen jullie veel! Welkom aan de nieuwkomers! Hier gaat alles tot nu toe super. Heb nog geen kraamtranen gehad. Probeer ze wat te verdrukken want heb er geen zin in. Schaam me er voor dus ik wacht ermee tot de kraamhulp en vl ff weg zijn. Nachten hier gaan meestal super. Hij komt inprincipe 1x per nacht. Soms beetje last van krampjes of een boertje. Vind t wel spannend, kraamhulp is morgen voor t laatst. Vl is dan nog wel thuis. Maar ben bang dat t toch te veel word. Hier slaapt Liam nogsteeds in z'n bedje. Maar nu heerlijk op m'n buik want verwacht zo weer visite. Maar oooooo heerlijk zo dicht bij me! Wou dat die nooit groeide en die altijd zo'n mama's kindje zou blijven.
Ja de bultjes zitten ook op de bovenrand borst en schouders maar ze nemen nu in roodheid af. Wel weer wat nieuwe achter haar oortje en haargrens nek. Ze heeft ze ookal vanaf week 2 maar nog nooit zo veel. Kraamhulp en cb hebben er niks over gezegd. Dus dacht zelf ook gewoon hormonen maar vond het nu wel erg worden. lieslie wat zei jou huisarts? Ingrid fijn dat het horizontaal in bedje lijkt te werken. Hoe zit jij nu met je flessen verdeeld over de dag? Hier was het ff heel netjes elke 4 uur ongeveer 120 cc. Maar merk dat ze weer onrustig word soms eerder of krijg ik haar helemaal niet wakker om 23.00 Jij geeft op verzoek toch? Stuur je daar nog wel iets aan of hoe pak je dat aan?. Ben bang dat als ik haar laat slapen dat ze straks om 1 en 5 uur gaat zitten ofzo. Het liefst werk ik zelf toe naar overdag elke 3.5 uur en dan snachts 1 fles. ik maak haar snachts nooit wakker en begin elke morgen om 7 uur/ half 8
Mijn huisarts zei dat hij een geïrriteerde huid heeft. Waar het door komt is lastig te achterhalen. We moeten zijn huid vet houden met vaseline (geen sudocrem zei hij!!) en mijn schoonzus kwam nog met een tip om zijn borstkas/huid iets vaker te luchten zeg maar.... Hij ligt graag bij ons op de borst (wat we zelf ook zaaaalig vinden ) en dat kan best gaan broeien dan...
Ben benieuwd of het maïzena bad bij jullie ook aanslaat demie. Werkt bij ons vrijwel altijd. Net een flesje gegeven en nu weer even slapen tot 7u. Eindelijk heb ik even wat uurtjes kunnen maken want ml heeft de voeding van 0.00 gegeven en ik lag om 22.00 te slapen tot nu net. Dus toch even 6u gepakt en nu weer nieuwe poging. Kleine slaapt inmiddels weer.
Wauw blue wat heerlijk! Daar kan ik alleen maar van dromen Ben wel tevreden vannacht. Zit nu voor de 2e keer te voeden dus dat is al 1x minder dan normaal! Vandaag komt mijn moeder een dagje dus ik mag overdag even lekker een poosje bijslapen tussen de bv door terwijl zij oppast op de kids. Zin in!
Wat lekker dat je zoveel uur kan slapen Blue21381. Ik heb tot nu toe een half uurtje geslapen ofzo...ben zo moe Meneer heeft tot nu toe alleen maar liggen pruttelen en kreunen...kan er gewoon niet van slapen!! We hebben hem al verhuisd naar zijn eigen kamer. En manlief kan overal doorheen slapen.... Net weer gevoed en hij is nu in slaap gevallen op m'n borst, ik ga hem toch weer overleggen in zijn eigen bed. Ik ben benieuwd..........
Hier is het juist andersom. Ik wordt wakker omdat vl steeds rechtop vliegt omdat hij denkt dat de baby stikt wanneer ze pruttelt. . Ik hoor het ook wel maar schiet er niet van overeind. Sterkte zeg! Een half uur is niet veel
Ik geef 6 flessen per dag, overdag zit er 3 / 3,5 uur en 'S-nachts 5 / 7 uur. Die 7 uur is wel de max (dan gaat mijn wekker) Hier ook alweer aan het stoeien met de hoeveelheid. 'S-avonds en 'à-nachts gaat er 125cc met 4 scheppen in (5cc extra water) Ik voed op verzoek maar stuur wel bij, overdag moet ik soms tijd rekken (hij komt soms na 2,5 uur al), dan gaan we eerst ff knuffelen enz. Ik maak D. snachts wakker als er 7 uur tussen 2 flessen zit.
Hihi wat een drukte midden in de nacht Gezellig! Ingrid 7 uur is wel super hoor! Hier max 3 uur of 3.5 Ik voed ook op verzoek maar geef ook lang niet altijd bij de eerste kik. Nou ze is inmiddels gestopt met drinken en ligt in coma dus ik tuk ook weer verder
Mama-in-love, fijn dat deze nacht zo goed ging! Ingrid, wow 7 uur dat is heerlijk! Hier schrok ik mij wild vannacht. We waren vroeg naar bed gegaan en om 20.30 had de kleine haar fles gehad. Om 3.00 uur werd ik wakker en sliep ze nog! Gelijk flesje gemaakt en haar wakker gemaakt. Ik heb geen idee hoe lang ze mag slapen eigenlijk. Ze is nog maar net 3kg. Ze word normaal na 5 uur echt wel wakker snachts en de late avondvoeding wilt ze normaal vrij snel voor haar doen. Ze heeft gisteren enorm lopen spoken van de krampjes dus ze zal wel doodop geweest zijn.
Zo gelukkig weer een nacht gehad waarin ook geslapen werd. Heb toch 6 uurtjes kunnen slapen. Moest alleen rond 1 uur en rond 5 uur voeden. Ze laat er snachts rond 4 uurtjes tussen en dat is wel te doen. Ik heb gister gelijk een puckababy besteld voor haar want ze maait zichzelf helemaal wakker en druk met haar handjes. Ohja hier lag ze ook ineens onder de deken geschoven eergister! Gelukkig is ze wel zo sterk dat ze dan de deken aan de kant mept. Hier ook pukkeltjes maar dat noemde de kraamzorg baby acne. Was niet erg zei ze. Ze had wel wat luieruitslag maar daar konden we maizena op poederen en dat werkt inderdaad super. En ik kreeg nog een tip over een zemelenbadje voor babys met een gevoelige huid. Dat ga ik ook nog uit proberen. Ben verder wel trots hoor, ze zit al ruim over haar geboortegewicht en nu 4350gr en 55 cm lang. Ze had wel iets lichter mogen zijn want het is nog best zwaar met een kijzersnede zo veel tillen maar ach...wel lekker dat ze niet zo teer is. @sparky oh wat kan je dat onzeker maken he...ik weet niet hoe dat zit met flesvoeding maar ik geloof wel dat babys zichzelf echt niet laten verhongeren.
Dat denk ik zelf ook niet. Maar ze zijn volgens mij nogal streng als het om lichte babytjes gaat. Heb ik zelf ook geen ervaring mee want mijn anderen waren een stuk zwaarder. Op zich is het echt niet erg want ze had gisteren een extra fles gehad. Door de enorme krampen sliep ze nagenoeg niet en had dus steeds heel snel weer honger. ze zat dus gewoon op 6 flessen. Ben ook wel extra bezorgd denk ik omdat ze niet goed groeit.
Wat druk vannacht hier! Hihi Hier zet ik de wekker op max 4 uur tussen de voeding. Mag maximaal 1x per dag 5 uur tussen zitten. Maar hij houd zelf overdag wel 4 uur aan of moet m wakker maken en 's nachts moet ik m altijd wekken. Net zo'n slaapkop als z'n papa. Vandaag is de kraamzorg voor t laatst, hebben d'r een cadeautje gedaan en 2 foto's. Ze heeft t er wel moeilijk mee want ze vond t hier zo gezellig. De leukste plek in d'r hele carrière zei ze Die baby acne, bedoel je vet pukkeltjes? Van de melk? Dat heeft Liam ook. Ben gister ook begonnen met proberen zonder tepelhoedjes te werken maar dan hapt die aan en laat gelijk los. Dus niet zo'n succes nog.
Sparky hoe gaat het nu je bent overgestapt op koemelkvrije voeding? Lieslie en Demie wat zei de huisarts over de uitslag? Ingrid wat eng dat die onder de dekens gaat. Erg bewegelijk kindje of niet? Hoe gaat het inbakeren? Erminea zeker een klacht indienen als het je niet lekker zit. Hier in het ziekenhuis is ook zeker niet alles naar wens verlopen. Enquete zeer uitgebreid ingevuld, druk ik op verzenden loopt me computer vast. Weet nu dus niet of die aangekomen is. Moet toch nog terug voor nacontrole, dus ga ik nog wel bespreken. Trisha uiteindelijk wel een klik met de kraamhulp? Wel leuk dat ze zegt dat ze het zo leuk bij jullie heeft gehad. Ik was blij dat de mijne weg was. Prima mens maar niet echt een klik. Verdiende wel makkelijk haar geld bij ons. Was niet de snelste.
Anita: ja hij is n bezig baasje met inbakeren en het bedje horizontaal opmaken gaat t goed gelukkig ik vind de Swaddle Me een superhandige doek inbakeren vindt hij heerlijk Ben benieuwd hoe het met de laatste 3 "bijna" mama's gaat
Au....fijn die stuwing nu. Heel blij met mn cup nu maar die pijn mag weg blijven. Nu even verkoeling ervoor geregeld en paracetamol ingenomen. En dan hopelijk vanavond weinig last met slapen. Ml is gestopt met roken. Echt trots op hem maar soms is hij niet te genieten dus zn timing had wel anders gemogen.
Oh blue dat had ik vorige week ook. Gelukkig maar 1,5-2 dagen last van gehad. Vond m'n cup wel mooi maar inderdaad die pijn... Poeh! Lekte ook overal doorheen. Liam vind inbakeren ook heerlijk!