Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Trisha, hopelijk gaat het snel beter zonder tepelhoedje.

Inbakeren, hier ook een dametje die dat heerlijk vindt :)

AnitaP, het gaat heeeel goed! Na 1 dag al verschil. Geen rode vlekken meer tijdens en na de fles, vele malen minder krampen, stuk minder ontlasting en ook niet meer zo vet en plakkerig. En ze is in 1 dag 30 gram aangekomen. Echt super fijn dat het zo snel aanslaat.

Hier niet echt te genieten. Vandaag eindelijk naar de tandarts geweest voor een ontsteking die eind van de zwangerschap opspeelde. Ben zoooo bamg voor de tandarts en wist dat de kies niet meer te redden was. Dus helaas is die eruit. Nu mega veel pijn en nog steeds bloedverlies. Zie erg op tegen de nacht. Hopelijk is het morgen al wel iets minder.

2. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ahh bah Sparky!! Beterschap
    Fijn dat de voeding aanslaat :)

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ah sparky wat vervelend zeg! :(
    Veel beterschap! Ik lig op bed al zal ze zo wel komen voor voeding. Maar ga ze er niet wakker voor maken.
    Dus elke minuut die ik heb geslapen is er maar weer 1 :)
    Welterusten allemaal en ik meld me wel weer tijdens de nacht voedingen :D
    Wel gezellig dat geklets s nachts hoor! :)

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik geef nu de avondfles, heb D. net wakker gemaakt. Ml is vanavond naar vrienden en ik ben doodmoe.. Zo meteen na de fles lekker m'n bedje in :) benieuwd hoelaat hij zich vannacht weer meldt.

Slaap lekker allemaal :) tot vannacht hihi :)

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb net gevoed. Aangezien ze om kwart voor 7 voor het laatst gehad heeft zat mijn borst bom vol. Hele pyjama nat :( Maargoed beter zo dan dat het niet wil lopen.
    Hopelijk gaat ze vannacht niet ieder uur inhalen :)
    Trusten weer!

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Hier verloopt de nacht anders dan anders, hij meldde zich nu al, ik denk door z'n vieze luier in combi met z'n rode billetjes..

Mja meteen maar een flesje er in en hopen dat het hierbij blijft vannacht.

7. Ja heerlijk! Nou mag ik sowieso al niet klagen want hij slaapt al rustig met alleen z'n deken. Maar inbakeren vind die lekker.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh wat jammer! Maar als hij dan nu wel door slaapt is het alsnog wel te doen.

Hier helemaal happy. Ze kwam om 0.00 en nu om 4 uur pas weer! Relaxed zeg! Heerlijk!
    En mijn moeder was er vandaag dus heb overdag ook al 2 uur op bed gelegen. Knapt een mens wel van op :)

9. Oops deze pagina over t hoofd gezien.

Sparky fijn dat de voeding aanslaat. En sterkte met de pijn.

Hier te laat met voeden... Moest om 3.15 dus om 3 uur alarm gezet denk nu ga ik echt m wakker maken zal wel tijd zijn is t dus al weer 4 uur. Bijna uur te laat. Dat is wel lastig nog dat hij me niet wakker maakt. Dus zometeen maar 3 uur ertussen laten ipv 4 uur.

Als t morgen warmer is proberen naar buiten te gaan. Wil mezelf ff wegen. Want hoop weer rustig te kunnen afvallen naar 65/60kg zonder diëten. En ff stukje met de hondjes lopen.

Donderdag fysio en vrijdag twijfel ik om naar m'n zus te gaan. M'n neefje loopt de avond 4 daagse en m'n zwager werkt en m'n zus loopt mee dus hij heeft er niemand staan. Maar is 1,5 uur rijden en ben bang dat t te veel voor me wordt. Moet nl ook boodschappen doen. En na een half uurtje op zijn ben ik weer dood moe.

10. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Nu de ochtendfles, hij laat er maar 4 uur tussen zitten. Ik merk dat hij weer steeds meer honger krijgt. De forte heeft een paar dagen geholpen en nu houdt hij weer honger. Ga straks jpm halen. Dat op aanraden van het cb.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ingrid, hopelijk helpt de jbpm.

Trisha, ik zou vooral niet teveel doen als je dat nog niet trekt. Je moet ook nog teeug rijden neem ik aan?

Hier de kleine meid gisteravond slapend de fles gegeven en vannacht kwam ze pas weer na 6! Uur. Overdag komt ze wel sneller voor de fles.
    En ik heb ondanks de pijn aardig kunnen slapen gelukkig.

12. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Leuk om jullie verhalen weer bij te lezen meiden.

Hopelijk gaat het jbpm de honger van D wat stillen Ingrid. Hoe gaat het nu met het onder de dekens kruipen?

Mama in love auw knallende borsten. Hier ook last van en idd bij het minste of geringste een drijfnat shirt, lekker hahaha.

Hier gister een regeldag gehad. Ben benieuwd wat vandaag gaat brengen.

Zijn er hier meer meiden die het gevoel hebben dat hun relatie gigantisch onder druk staat? Ik weet hier niet goed wat ik met ML z'n chagrijnige buien aan moet en of het komt doordat hij nog moet wennen aan de nieuwe situatie en minder slaap. Of dat mijn hormonsters alles gewoon 20x vergroten. Geen idee, maar vind t wel supermoeilijk. Ik mis m'n lieve zorgzame geduldige man van tijdens de zwangerschap.

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Samsoko wat vervelend :(
    Hier is ml juist tijdens de zwangerschap minder in zijn doen. Het is inmiddels natuurlijk onze derde dus hij weet wat er tijdens een zwangerschap allemaal mos kan gaan. Bij de eerste wilde de placenta niet komen en had ik een fluxes. Bij de 2e had ik een voorliggende placenta en werd ik met loeiende sirenes met bloeding naar ZH gebracht en bij de derde was Ml dus bang voor wat er nu weer mis zou gaan. En als de baby er eenmaal is zijn zijn zorgen voorbij. Hij weet van de slapeloze nachten en ook dat die snel genoeg weer voorbij gaan dus hij is nu weer de oude, zonder zorgen. Bovendien geef ik bv en doe ik 95% van de zorg.
    Maar een tip: Blijf in gesprek! Praat open over je zorgen en geef ook gewoon aan dat je twijfelt of het mss ook deels je eigen hormonen zijn. Dan voelt hij zich in ieder geval niet aangevallen. Sterkte!

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Samsoko, wat vervelend zeg! Hier dit keer totaal niet herkenbaar. Ookal is dit man zijn 1e eigen kindje. Hij is juist heel behulpzaam en zorgzaam. Tijdens de zwangerschap was dat wat minder bij hem.

15. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zooo nachtbrakers! Ik had geluk vandaag...ze kwam om 1 uur en daarna pas om half 7! Heb lekker geslapen. Vl is voor het eerst naar het werk ben benieuwd of het een beetje lukt vandaag. Op zich valt het hwrstellen van de keizersnee me alles mee. Ik heb meer last van mijn rug na een week op dat ziekenhuisbed.

Sparky hoe is het met je kies?

Ik zag dat mijn puckababy vandaag bezorgd word. Ben zo benieuwd hoe ze daar op reageert.

16. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Bleu, de pukkeltjes zijn inderdaad bijna weg!! Dus het lijkt hier ook goed te werken. Net nu ik straks naar de huisarts ga. Maar heb ook gebeld voor anti conceptie en nog wat andere vraagjes.

Ingrid denk dat iedereen hier wel een beetje jaloers is op je slaap tijden! 7 uur heerlijk!
    heb gister ook geprobeerd elke 3.5 uur te voeden en het lijkt wel goed te gaan. kwam vanmorgen uit op half 7 ipv 7 uur. Ze lijkt hier ook meer honger te krijgen hoor. Drinkt ineens de flessen leeg. Maak ook 120+4 en 100 cc extra water ivm moeizame ontlasting.
    Het bureau zei tegen mij dat ze aan het inhalen is en ik gewoon mag geven waar ze behoefte aan heeft.
    Tegenstrijdig hè, d zit kwa groei niet ver van ons meisje af als ik het goed begrijp. (Vorige week 3610, 730 gram gegroeid in 3 weken!!)
    Gaat slapen nu beter?

Sparky fijn dat de nieuwe voeding zo goed doet!! Ik snap dat je het eng vind als ze zo lang doorslaapt zonder te melden. Zeker omdat ze nog zo kwetsbaar is.

Trisha niet te snel te veel gaan doen hoor! straks ben je helemaal slap en moe en moet je nog terug rijden met baby in de auto!

Mama in love fijn dat je eindelijk wat meer rust krijgt. Had je wel verdiend.

Samsoko hier ook wel wat last van hoor. Mijn vriend was in de zwangerschap ook zooo lief. Hij had natuurlijk ook de zorgen van het ziekenhuis enzo en probeerde elk vrij minuutje bij me te zijn. Maar nu kriebelt het hem ook weer dat hij na al die maanden weer zen eigen dingen wil doen. En ik denk juist ik heb je harder nodig dan ooit!!
    Hier is dat een tijdje geleden al goed uitgesproken. Maarhad inderdaad ook het gevoel dat het wat druk legde op ons.
    Ik vind het ook lastig om nog niet helemaal de oude te zijn. Kwa lijf en energie, maar ook gesprek stof. En dan knaagt het wel als hij dan weg is voor een vrijgezellenavond of bedrijfs uitje met collega's.

Kwa kilo's zit ik nog 8 boven men normale gewicht. Had gehoopt dat er meer vanzelf af zou gaan. ( komt natuurlijk omdat ik maar zo kort bv gaf)
    Ben deze week begonnen met streng zijn voor mezelf, ff alle extra's laten staan. Hopelijk gaat het dan beter.
    Ik was uiteindelijk 18 kilo zwaarder.

17. Sparky daarom juist weet ik niet of t verstandig is... Mijn ma zit nu in Duitsland anders had in gekeken of zij misschien zou gaan. Dan is er iig iemand voor dat kindje. Volgend kaar loopt sz waarschijnlijk zelf ook mee en als dat tegelijk valt kunnen we ook weer niet.

Vl is hier extra zorgzaam. Helpt ook wel met de verzorging. Tenminste tijdens dat de kraamzorg er was. Dus ben benieuwd hoe dat vandaag gaat. Heb m wakker gemaakt sn gevraagd of hij vanochtend Liam wilde verschonen en brengen. Dat wilde die. Hij slaapt 's nachts altijd door dus kan die er best vroeg uit. Verder heb ik t met m'n hormonen... Hij wilt nooit knuffelen kusjes geven etc. Dit was op t einde van de zwangerschap al. Dus voel me verwaarloosd maar is voor hem ook spannend. Vorige relatie ging al deels stuk in de zwangerschap en vlak na de geboorte. Dus denk dat die wat terughoudend is.

18. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah samsoko wat vervelend :(.
    ik herken het wel een beetje. Vl is zo pietje precies en vraagt niet snel om hulp dus hij gaat ook maar door en word daardoor wel eens wat ongeduldig.

Hij kan ook nooit eens iets gewoon even lekker laten liggen terwijl ik zoiets heb van af en toe even ontspannen is belangrijker dan een half volle wasmand...die staat daar morgen ook nog wel.

Daar word ik wel eens een beetje zenuwachtig van hoor en dat geeft hier ook wrijving. Zelfde alsnze eens een mondje terug geeft. Ik veeg dat gewoon aan mijn mouw hoor...hij gaat gehaast en krampachtig een doekje zoeken..hopelijk leert hij daar wat mee om gaan want als je zo krampachtig blijft doen dan red je het niet volgens mij.

19. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    lekker ermina, ff alles weer voor jezelf.
    Dat vond ik tenminste haha.
    Nu ben ik blij als het weer weekend is.

Fijn dat het herstel tot nu toe mee lijkt te vallen, maar wel oppassen hoor. Je loopt jezelf gauw voorbij met die korte nachtjes.

20. Hihi samsoko heb hier ook altijd Spuugdoekjes bij me hoor!

Demie ik ben van 73.5 naar 95 gegaan. Dus ook rond de 18 kilo. En valt me op. Echt van zodra ik bevallen was heb ik totaal geen zin in snacks en tussendoortjes etc. Liever een bakje soja yoghurt.

Deel Deze Pagina