Ja heerlijk is dat! Lekker mijn eigen tempo bepalen. Geen wervelwind kraamzorg met nonstop info de hele dag. Ja iknprobeer er erg voor te waken dat ik mijn rust nog neem. Valt idd niet mee . Heb net de was even opgeruimd, kind verschoont en lekker gedouched. Denk dat ik nu even een half uurtje ga bankhangen. En ik heb zin om naar buiten te gaan! Maar dat durf ik nog even niet alleen.
Bah, behoorlijk wat pijn aan mijn kaak. Ze hebben ook zoooo erg moeten wroeten om de kies eruit te krijgen. Durf niet goed te eten en drinken doe ik met een rietje. Gisteravond nog extra bij de dienstdoende tandarts geweest omdat de bloeding niet wou stoppen. Inmiddels is dat wel gebeurd. Kilo's is hier altijd drama na zwangerschappen. Ik raak eerst alleen het gewicht van baby e.d. kwijt, dan ga ik nog meer vasthouden en pas weken later trekt dat langzaam weg. Volgens mij is het nu heel langzaam aan het wegtrekken. Was maar 10 kg aangekomen en nu inmiddels 5kg eraf. Schiet niet op dus. Wou nog meer reageren maar M. Is wakker dus ga haar badderen en voeden.
Zojuist een voeding giga gerekt door D in bad te doen en naar de winkel geweest om jbm te halen. Ik heb 120cc water met 4 scheppen Forte en 1 1/3 schep jbm toegevoegd. Deze fles ging rustig leeg ben benieuwd wat het gaat doen. Andere jbm gebruikers: Koken jullie het water echt af of gewoon opgewarmd? De maizena doet zijn werk super!! Het is al veel minder rood Qua onder de deken kruipen; dit gaat nu goed nu ik het bedje horizontaal opmaak Samdoko; je laatste vraag..helaas ook hier herkenbaar. Heeft denk ik tijd nodig. Erminea; super zo'n nacht Demie; 100cc extra water kan ik helaas niet doen, z'n ontlasting is al aan de dunne kant, hopelijk helpt de jbm daar ook tegen. Idd lekker tegenstrijdig van 2 cb's. Super dat jullie kleintje ook zo goed groeit Overdag gebruik ik de zijligger ivm voorkeurshouding en savonds en snachts de inbakerdoek. Overdag valt hij daardoor moeilijker in slaap maar het moet helaas. Vannacht was geen topnacht na wat we gewend zijn, hopelijk gaat dat vannacht weer beter Trisha; is er niet iemand die met je mee wil/kan gaan? Denk goed aan jezelf. Qua gewicht: ik moet nog 5kg en dan ben ik weer op m'n eigen gewicht, kan al wel weer al m'n kleren aan en heb ook al lekker geshopt weer Sparky: beterschap!! Hopelijk ben ik niemand vergeten, had vanmorgen n stress ochtend, ben blij dat de rust nu weer wat weder keert. Vanmiddag weer kraambezoek, eigenlijk geen zin in mja..
Kraambezoek is denk ik hier wel afgelopen. Ik verwacht iig niemand meer behalve m'n beste vriendin maar die zit met vervoer.. Vrijdag gaat als we gaan vl mee. Maar die kan niet rijden. Verder kan er niemand mee, dus we bekijken vrijdag hoe ik me voel wat we gaan doen.
Ingrid, ik kookte het water echt af. Ook bij de ar voeding ivm de jbpm. deed dan 50% gekookt water. Poeder erbij, goed roeren en dan aanvullen met koud water. Dan heb je het gelijk goed op temperatuur. Trisha, goed naar je lichaam luisteren. Hopelijk voel je je goed genoeg om te gaan. Kraambezoek, hier nog een paar mensen. Zaterdag komen oom, tante en oma van mijn vriend. Volgende week komen de juffen van de kids en er komt nog een vriendin langs (zie ik wel dagelijks op school).
Demie fijn dat de maïzena helpt! Koolbladeren zijn volgens mn kraam niet nodig. Ze heeft maandverband nat gemaakt en ingevroren en dat gaat in een washandje opmn borsten. Ik moet zeggen heb bijna geen last meer. De kleine heeft helaas last van dr darmen. Ze krijgt maar geen ontlasting. Na de meconium maar 1x gepoept dus nu met olie bezig in de hoop dat ze gaat poepen.
Weet je wat helemaal heerlijk is op je borsten? Appelstroop in een plastic zakje en dan in de vriezer doen. De appelstroop blijft zacht en kneedbaar dus het wordt een soort verkoelende gel. Ik ga nu proberen te slapen. Dochter was nog lang wakker en onrustig. Wilde pas gaan slapen toen ik ze in de draagdoek deed. Nu ligt ze in bedje dus ven ik er ook snel in gedoken . Erg benieuwd om de hoeveel uur ze gaat komen! Hopelijk hebben we allemaal een goede nachtrust! ! Welterusten!
Sparky bedankt voor de tip!! Zo doe ik het nu ook Thanks Slaap lekker mama-in-love en iedereen trouwens D. heeft net z'n avondfles gehad, ben benieuwd hoe t vannacht gaat. Heb m net trouwens weer wakker moeten maken.
Zo ik ben weer bij met alle berichtjes. Ik ken nog niet alle namen maar ik hoop dat dat binnenkort wat makkelijker zal worden. Ik vind het fijn dat jullie zo openhartig zijn (dank jullie wel!)...het is toch fijn om te lezen dat je niet de enige bent met bepaalde zaken!! En kan iedereen een beetje slapen?? Bij mij duurde het even voordat hij echt in slaap viel maar hij heeft uiteindelijk netjes 4uur tussen een voeding gedaan en vrij rustig geslapen...of ik heb zijn gepruttel niet gehoord want ik heb ook gewoon geslapen!!! Whoehoe Ik ben vandaag voor het eerst naar het consultatie bureau geweest en hij doet het hartstikke goed!! Ze hebben me geadviseerd om te gaan inbakeren aangezien ik 's nachts bijna niet slaap omdat hij zo gigantisch veel geluid maakt en zo onrustig in zijn slaap is. Ik heb begrepen dat er verschillende mogelijkheden of inbakerdoeken zijn?? Wat is jullie ervaring??
Ik heb vanuit mn werk alleen ervaring met de pacco doek. Maar verder weet ik er niet veel van. Hier net mn meisje de fles gegeven. Ml heeft weer om 0.00 de laatste voeding gedaan en nu kwam ze om 4u precies. Straks weer slapen tot 7u. Zo houd ik het wel vol. Gisteren wel ff stress dag gehad. Ml is van zijn portomonnee gerold. Zat geen geld in maar alle belangrijke passen zijn weg. Zn portemonnee werd terug gevonden in een hele andere wijk.
Oh bah blue vervelend! Zat alles er nog in? Hier was Liam wakker t moment dat ik voor m'n middag dutje ging. Ben daarna ff naar de winkels geweest maar was me te veel. Dus vrijdag blijf ik thuis. Vandaag mag ik van vl slapen tot 11 uur/12 uur. Hij heeft vanmiddag gesprek over sz en wilt graag dat ik mee ga. Heb gister 3 voedingen gedaan zonder tepelhoedje en ging goed. Dus ben er blij mee! Nu ook weer zonder maar aanhappen deed die even lastig mee. Ik mocht van mijn kraamzorg niks kouds op m'n borsten. Zelfs geen koude lucht. Was heel slecht zei ze terwijl ik echt snakte naar verkoeling.
Trisha is dat misschien zo ivm borstvoeding dat dat niet mag? Ik geef fles voeding. Nee zn portemonnee was bijna leeg. Hij is gebeld aan de hand van zn anwb pas die er nog in zat. Rijbewijs hebben ze ook dus ik vind het maar niks want geld zat er amper in. Pin pasjes weg maar wel meteen laten blokkeren. Nu hopen dat ze geen identiteit fraude ermee plegen.
Ja wel aangifte gedaan? Vervelend hoor brengt zoveel gedoe mee. Bah! Geen idee ze had t erover dat je borstonstekingen kon krijgen door kou?
Inbakeren heb ik geen ervaring mee. Ons meisje ligt in een zijliggings kussen en kan daarin ook niet echt veel kanten op maar het is geen inbakeren. Slapen: ik slaap zodra ik mijn kussen voel. Dochter maakt helaas geen lange rukken maar zit nu meestal in de nacht tussen de 3 en 3.5 uur per keer en dat was kort geleden nog 2.5 tot 3 uur dus ben al erg blij 😁 overdag zit er meestal wel 4 uur of zelfs 5 tussen. Trisha wat lekker dat je uit mag slapen! Fijn dat het zonder tepel hoedje goed ging. Blue jij hebt relaxte nachten! Heerlijk! Wat enorm balen dat de portemonnee gestolen is. Bij terugvinden waren alle passen eruit of zaten die er nog in?
Ik vind de Swaddle Me een uitkomst omdat je die in 3 varianten hebt. Ook een Summer voor de warmere dagen. Wat erg Blue
Hier de pacco doek. Enige waar ik ervaring mee heb. Vannacht een spooknacht. Ze krijgt steeds meer honger met deze voeding. Het is ook zooo licht verteerbaar.
Ik heb net een puckababy gekocht. Speciale stof die niet te warm word. Hij zit nu in de was maar daarna ga ik hem uitproberen. Nu begrenzen we nog met een grote doek...dat werkt ook wel fijn moet ik zeggen. Enigenwaar ik me een klein beetje zorgen over maak is dat inbakeren hongersingalen kan onderdrukken en dat is met borstvoeding niet handig. Voordeel van de doek die ik nu heb is ook dat ze zichzelf in nood los kan wurmen.
Wat vervelend van je portemonnee Daar kan je knap chagrijnig van worden!! Ik weet op dit moment niet zo goed waar ik nu goed aan doe wat betreft inbakeren. Gisteravond om 11 uur kreeg hij zijn laatste voeding..is uiteindelijk om 01.00 in slaap gevallen na een uur lang pruttelen tot 03.00. Weer gevoed en toen was hij wakker tot 05.00 en bleef hij weer pruttelen en huilen...toen uiteindelijk bij mij op de borst gelegd en heeft toen geslapen tot 08.00