Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt goed trisha!
    Heerlijk om ff wat langer te slapen. Ik was ook blij met dat extra uurtje slaap :)

2. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Wat fijn voor jullie dat er meer tijd tussen gaat zitten.

Sinds wij naar de osteopaat zijn geweest (maandag) slaapt meneer weer erg onrustig. Zelfs met inbakeren. Er is ook aan z'n nekje gezeten...hij zal daar wel wat last van hebben...maar hij slaapt alleen rustig bij mij op de borst...
    Nu ligt hij ook nog lekker bij mij te slapen maar begin nu toch echt wel honger te krijgen...maar ik weet dat hij wakker gaat worden als ik hem weg leg...
    Hopen dat het snel beter gaat!!

Zijn er nog meiden die borstvoeding geven en daarbij kolven??
    Ik wilde gister kolven maar kreeg er tot twee keer toe niks uit.
    Iemand ervaring mee??

3. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Hoi meiden, ik zou graag mee willen schrijven. Ik ben 28 mei bevallen van een hele mooie dame!! We hebben nog een dochter en zij is 5,5 jaar. Het is wel weer even een omslag naar zo een klein ukje. Ons kleintje heeft afgelopen dagen weer ontzettend last van kraampjes gehad. Vind dat zo zielig en je kan ook niet zoveel er tegen doen. Ik zie bij een aantal van jullie dat jullie kindje al iets ouder is en al aardig doorslapen!! Heerlijk meiden!! Xxx

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Welkom Doornroosje :) de meeste van dit topic schrijven al vanaf begin van onze zwangerschappen mee, eerst hadden we daar een topic voor (deze bestaat ook nog steeds) :) ik was eerst 19/5 uitgerekend, toen werd het 13/5 en uiteindelijk is Dani op 28/4 gehaald. Ik was de 3e die ging bevallen van ons groepje, daarom is Dani vergeleken met sommigen al een paar weken ouder. Ik heb inderdaad geluk met de nachten, moet hem zelfs wakker maken :)

Leuk dat je nog een dochtertje hebt gekregen, ook wel een leuk leeftijdsverschil denk ik :) tussen mijn broertje en mij zat ook 5 jaar en we kunnen het altijd super goed met elkaar vinden :)

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen!
    Ik was 22 mei uitgerekend maar ze besloot 5 mei al te komen. Helaas hier zeer korte nachten van 4 tot 5 uur per nacht (ook nog onderbroken) dus ik hoop nog elke dag dat ze de knop om gaat zetten naar langere nachten :p

Wordt iedere keer weer jaloers als ik die verhalen over langslapers voorbij zie komen ;)

Vannacht zelfs tijdens voeden op de bank ik slaap gevallen. Vriend was nog beneden en heeft me na een uur maar wakker gemaakt: Joh ze is al LANG klaar met drinken, ga nu naar boven! :D
    Ben gewoon zo moe dat ik niet meer op mijn foon kan kijken, laat staan tikken 's nachts. Kan niet eens mijn hoofd rechtop houden zonden steun.... Het is tijdelijk, het is tijdelijk, het is tijdelijk blijf ik maar herhalen :p

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Welkom Doornroosje!

Hier is M alweer een paar dagen onrustig. Steeds wakker en maar zwaaien met armen en benen. En helaas is ze de afgelopen 2 dagen ook niks aangekomen. Net weer gewogen en nog steeds 3310 gram.
    Ik baal heeeel erg want de weegschaal wordt straks weer opgehaald. Nu dus erg in twijfel of ik nog een weegschaal ga huren ofzo. Wil ook noet te obsessief worden, maar ben zo bang dat deze voeding niet meer voldoende is. Alleen de volgende stap is neocate en echt niet zelf te betalen tot aan een provocatietest.
    En volgende woensdag pas een afspraak bij de kinderarts.

7. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Mama-in-love ik was ook 22 mei uitgerekend, maar ze kwam maar niet. Uiteindelijk mee gedaan met de INDEX studie waar ze onderzoeken of ze kindjes eerder dan 42 weken moeten halen. Ben dus uiteindelijk met 40+6 ongeleid. Was er ook wel klaar mee. Wel pittig zeg die nachten van jou. Las dat je ook nog meer kids hebt?
    @ingrid79 ik heb idd het andere topic gezien en af en toe ook meegelezen, dus veel namen zeggen me wel wat. Echter schrijf ik meestal niet zoveel maar ben meer een lezer. Maar merk nu dat de kleine meid geboren is, het eigenlijk wel heel leuk is om dingen met elkaar te delen. Wat leuk dat bij jou er ook zo een verschil zit tussen jou en je broer. Leuk om te horen dat jullie een goede band hebben. Ik wilde eigenlijk niet zo een groot leeftijdsverschil maar soms loopt het leven anders dan gepland. Grote zus vindt het wel erg leuk!

8. Welkom Doornroosje. Hier zit ook een leeftijds verschil van 5,5 tussen. Alleen is de oudste van m'n vriend z'n vorige relatie. Maar maakt het niet minder leuk!

Hier kwam Liam vanochtend om half 8 en half 11 weer. Vl zou vanmorgen bij z'n ouders gaan schuren, maar is z'n bed niet uit te krijgen... Had goede hoop dat die het ritme van de kraamtijd zou gaan aanhouden, maar valt weer in z'n oude ritme. Had m vannacht 2x gevraagd Liam te verschonen en op te halen omdat ik te veel pijn had in m'n rug. Wilde de eerste keer zelf, maar bukte bij t bedje en t schoot erin. Maar vond vl niet grappig dus was vet sjaga en begon te klagen. En vanmorgen dat hij zo moe was omdat hij eruit moest vannacht. Denk ja maar jij kan na 5 minuten weer slapen. Bij mij duurt dat ruim een uur en mij hoor je ook niet klagen. Heb na de half 8 voeding weer kunnen slapen tot half 11 dus toch nog extra uurtjes gepakt. En hoop dat als vl weg is straks toch weer te kunnen slapen. Even een inhaal slag doen :)

9. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    #369 erminea, 10 jun 2015
    Laatst bewerkt: 10 jun 2015
    Ja zowaar! Hier om 11 uur, 3:00 en pas om 6:30 weer.
    En ze viel zonder al te veel morren in slaap! We leggen haar ingebakerd in bed na elke voeding. Aaien een keer over haar hooft zeggen welteusten en laten haar dan alleen pruttelen. En zowaar viel ze keer op keer gewoon in slaap!
    Fijn dat jij ook lekker hebt geslapen blue!

Verder nog even met VL gepraat over dat we niet zo negatief moeten zijn en wat meer energie moeten steken in het leuk houden ook al zit het even tegen. Dat ging vannacht al een stuk beter.

Vanmorgen ook begonnen met voorraad kolven na de voeding. Ging best goed volgens mij heb ik zon 30ml kunnen kolven.

10. Waar bewaren jullie de gekolfde melk in? Want voor alle beetjes een nieuw flesje te halen is ook iets...

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Eigen merk kleine flesjes van de kruitvat. De hele dag bewaar ik 1 flesje in de koelkast en als tie vol is (heb verschillende hoeveelheden 150 / 100 / 50 gaat ie de vriezer in.

12. Oké zijn die duur? Onze kraamhulp zei kan in plastic zakjes maar lijkt me onhandig

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Trisha bij mij op het kdv geven moeders het soms ook aan ons in van die ijsklontzakjes.

Dan worden het dus blokjes. Ook de borstvoeding zakjes zijn makkelijk maar geen idee wat dat kost.

Ben zelf nu echt super moe maar de kraamvisite is net wat langer blijven hangen en straks staan de volgende weer voor de deur. Ml is gewoon op de bank gaan liggen en slaapt lekker dus ik moet mn ogen openhouden en moet zeggen dat ik daar nu wel moeite mee heb.

Welkom trouwens D.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee die flesjes kosten haast niks!
    Ik heb ze bij de eerste aangeschaft.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bekijk bijlage 460914
    En dan had ik de kleinere flesjes zoals hier op de foto met roze en groene dop aan de linkerkant.

16. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Degene die schoolgaande kinderen hebben, hoe regelen jullie alles? Ik vind het lastig te plannen. Als ik m'n dochter op wil halen, moet L bijv een fles. Hoe plannen jullie alles?

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

In dat geval geef ik eerder de fles en ga ik daarna naar school. Dus echt wakker maken. Anders is het niet te doen.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier doe ik ze als ze nog slaapt in de draagdoek. Daar slaapt ze namelijk altijd in door. Als we dan weer thuis zijn krijgt ze de borst.

19. Oh handig! Toevallig ook in de aanbieding? Word morgen dus ff flesjes in slaan :p

Ijsklontzakjes had ik gelezen dat t niet mocht omdat er binnen in een coating zit en die komt dan in je melk terecht. Boterhamzakjes mochten weer wel.

Ben aan t kijken, maar vind t lastig. Zondag gaan we naar een pretpark, en ergens is dus afkolven makkelijk, om dan de fles te geven. Maar moet dan in t park ook weer afkolven... Dus nu maar weer met t tepelhoedje, denk dat ik dan zondag mooi die paar voedingen zonder tepelhoedje kan doen. Dan kan ik gewoon rustig ergens zitten.

Vanmiddag weer ff rondje over de kermis gelopen lekker met Liam in de draagdoek. Was maar half uurtje maar was me lang zat. Had geen zin om te gaan maar vl wilde zo graag en bleef maar pushen. Dus nu weer uitgeblust op bed. Morgen weer poging tot gesprek met jeugdzorg.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik weet niet of ze in de aanbieding zijn hoor. Had gewoon even gezocht op Google voor een plaatje. Even de online folder bekijken mss of ze echt nu in de aanbieding zijn.

Deel Deze Pagina