Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden! Ik voeg me hier ook bij!
    Ben zaterdag 2 mei bevallen van een dochter na een turbo bevalling van 1 uur en 45. Ze is geboren in stuitligging.
    Alles gaat goed. Geef borstvoeding en het gaat volgens mij wel lekker, maandag komt er iemand van het consultatiebureau langs en ben best benieuwd of ze een beetje aankomt van m'n melk
    Heb alleen moeite met aanleggen. Heb zulke grote borsten en tepels; moet echt flink de tijd nemen dat ze goed hapt. Vooral snachts vind ik het moeilijk omdat ik slaperig ben.. Maar goed, we doen ons best!

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Welkom mamaprinsesje! Een deel groot deel van de meiden hier komt van t meimama's forum van de bevallingslijst, maar dat maakt niks uit, gezellig dat je mee komt kletsen! Volgens mij herken ik je naam ook van het stuitliggingtopic van maantje, klopt dat? Ik gluur hier af en toe mee, maar wacht nig rustig op ons kleintje. Nog geen meimama dus 😄

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    hey welkom en gefeliciteerd !
    Ik vind goed aanleggen ook wel eens lastig. Vooral omdat de borst die aan de beurt is vaak al op spanning staan. Maar als ze goed aanhappen scheelt het bij mij wel flink pijn :D
    Joh wat ben je snel bevallen zeg! Stuit nog wel ook! Lijkt me heftig zo'n stortbevalling!

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige

In de eerste weken na de geboorte huilt een baby zonder tranen. Ergens tussen de drie en twaalf weken komt er voldoende traanvocht vrij om druppels te produceren.

Ach zo blijf je leren hoor. Ik reageer ook niet op de eerste piepjes maar dat betekent wel dat ik in de nacht soms onrustig slaap omdat ik er wel steeds wakker van word. :(

Heb gister om 12 uur warm gegeten ipv om 18 uur en dat was een succes! De onrust verplaatste zich van de late avond naar het einde van de middag. Ze heeft de hele avond geslapen en liet een stuk langer tussen de voedingen zitten. Hopelijk blijft dat de rest van de nacht ook zo al is het maar 3 uur.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    21.15 R
    2.00 / L
    4.30 / R
    8.45 / L

Het schema van vannacht. Best tevreden! Alleen jammer dat mijn zoon aan het spoken was ;)
    Ze is nu klaar met drinken dus we gaan ons nu klaarmaken voor een rondje dorp.

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Haha mamainlove zul je altijd zien!! Maar lekker dat het iets beter word.

Hier vannacht heel veel onrust. De voedingen worden minder, om de 3,5/4 uur. Maar nu heeft ze bedacht dat ze snachts niet meer wil slapen. Dus telkens beetje jammeren en klaar wakker in bed. Dus wij weer nauwelijks geslapen.
    Overdag is ze de hele tijd in coma. Hoe draaien we dit nu weer om?!

Mamaprinsesje welkom. Wat een mega snelle bevalling zeg!!

7. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ahh eindelijk gevonden...
    Kijk ook zo naar uit om op m'n buik te kunnen slapen!
    Al mag ik nog niet klagen over de nachten, slaap nog redelijk goed.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier de eerste regeldag. Ze komt bijna ieder uur voor voeding. Maar daartussen slaapt ze wel gewoon.

Hopelijk vannacht niet :)
    Hoe is het met de mama's?

9. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Sterkte vandaag met de regeldag mama in love.
    Hopelijk wel een rustige nacht voor je!

10. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Hier vandaag en gisteren smiddags veel last van buikkrampjes :( echt zooo zielig!! Zolang hij bij ons ligt en niet plat in z'n bedje, gaat het wel maar in z'n bedje is t hopeloos. Gisteren en vandaag flink wat luiers er doorheen gejaagd. Nu wat foefjes uitproberen, voeden op een kussen (zodat hij omhoog ligt), met voeden elke 5 minuten stoppen en even rechtop zetten, tussentijds pamper verschonen, 1-2-3speen op stand 2. Aangezien hij geen snelle drinker is zijn we minimaal een half uur aan het voeden en wanneer hij slaperig is 45 minuten. Mocht iemand nog tips hebben..graag :)

Gister heeft hij 700cc op, vandaag tot nu toe (er volgt nog een nachtfles) zitten we op 645cc. Vandaag komen we wel weer op 8 flessen uit.

Sinds zijn geboorte is hij 495gram (vrijdag gewogen) aangekomen :) hij doet het super!!

Ben inmiddels al aardig gewend aan ons "nieuwe" gezinnetje, wat een heerlijkheid :) alleen merk ik om de paar dagen dat ik heel moe ben door de gebroken nachten en dan even ga bijslapen. Hoe gaat dat bij jullie?

Gefeliciteerd voor de nieuwe mama's :) hoop dat bij iedereen alles goed gaat :)

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat naar zeg :(
    Wij hebben een heel dik boek onder het hoofdeind van het wiegje liggen. Bij elk kind gedaan zodat ze toch niet helemaal plat liggen.
    Verder heb ik geen ervaring met flesvoeding dus daar kan ik niks van zeggen. Maar zielig is het wel voor die kleintjes. Als ik pittig gegeten heb dan merk ik het gelijk aan mijn kleine. Eet daarom ook smiddags warm ipv in de avond want anders gaan ze zo onrustig de nacht in .

Hier nog steeds aan het regelen. Vannacht 4x eruit voor voeding :(
    Ben zo moe! Net gevoed maar ligt nu alweer te huilen. Hopelijk gaat het snel weer over!

12. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het goed als ik me hier ook kom aansluiten?
    Ben nog wel niet bevallen, maar dat duurt nog maar 2 dagen (geplande ks)!

Ik vind het nu al fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die hun weg aan het zoeken zijn.
    Het is voor ons de eerste en ondanks dat we er erg naar uitkijken, lijkt het me ook onwijs wennen en zoeken ;)

13. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Bedankt voor de tip mama-in-love :) we hebben nu n opgerolde handdoek aan t hoofdeind eronder liggen.

Ons mannetje was tot 02.00 uur weer onrustig, hij kon de slaap niet vatten. Ik ga vandaag probereb hem overdag meer wakker te houden (meer beneden in de box) misschien helpt dat want hij was vannacht klaar wakker..

Qua buikkrampjes is t nu rustig, al m'n probeersels van gisteren lijken te helpen :)

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Willie welkom! Wat spannend voor jullie! Ja er gaat heel veel veranderen met zo'n kleintje. Maar wel super bijzonder!

Ingrid hier ligt de kleine overdag altijd in de box beneden. Als wij naar bed gaan dan gaat ze mee naar boven en in de ochtend weer mee naar beneden.

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ingrid klink heel erg bekent allemaal. Nu ook ongeveer 600/700 cc op een dag. Maar ik geloof dat 6 flessen voor haar het beste werkt met 100 cc per keer. Gewoon elke 4 uur en soms ietsje minder.
    Bij ons staat ook het bedje iets schuin, opgehoogt met boeken aan 1 kant.
    Bij ons is de fles de ene keer met 10 min leeg maar als ze nog echt moe is dan doet ze er zo 40 minuten over.
    Ik was meteen al begonnen met een dr brown fles omdat dat zo goed tegen krampjes werkt.
    Ze perst ook heel erg veel. Geloof niet dat het er heel zeer doet. Ze kreunt en jammert er wel steeds bij. Soms een dag lang alleen maar gas en nu weer 5 poepluiers achter elkaar. En flinke ook.
    Ik gebruik ook inflacol, dan kan ze de lucht wat beter kwijt. Merk er niet zo veel van hoor, maar durf ook niet te stoppen omdat ik bang ben dat het erger word.
    Ik weet niet of ze zo veel last heeft doordat ze na de voeding de boel ophikt en weg slikt met een hap lucht of dat het juist omhoog komt doordat ze zo zit te persen.
    Het blijft toch steeds zoeken naar een goed ritme.

Waar laten jullie je baby overdag slapen? Breng je hem altijd naar boven? Of ook lekker in de kamer in de wandelwagen of box. Of gewoon lekker een uurtje op schoot?
    Ze is gewoon elke dag om een ander tijdstip wakker dus kan daar nog geen regelmaat in vinden.
    En als je kleintje snachts wakker ligt haal je m dan uit bed? Hier gaat ze echt jammeren als ik haar dan laat liggen maar op mijn buik in bed is ze meteen stil. Wil niet nu al een lastige gewoonte aan leren, maar dat kan nu toch nog niet?

Heftig zeg mamainlove zoon regeldag. Sterkte. Ben stiekem wel blij dat dat met de fles niet zo is.

Welkom willie succes met je keizersnee! spannend

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier dus overdag altijd in de box en s'nachts boven in bedje.
    Ik voed op verzoek dus als ze wakker wordt en huilt krijgt ze een voeding. Meestal slaapt ze tijdens de voeding weer in Tot de volgende voeding.
    Verder ga ik dagelijks naar het dorp met de kinderen. Dan leg ik ze in de maxi cosi. Ze slaapt ober het algemeen gewoon door en als ze wel wakker wordt dan slaapt ze zodra de auto gaat rijden.

17. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie;
    Vandaag was t cb hier om de weegschaal op te halen. Dani is in 10 dagen 490 gram aangekomen. Hij weegt nu 3.230 gram.

Ik heb het idee dat de buikkrampjes echt veel minder zijn :) ik ben er vanmiddag achter gekomen dat het ventiel van de Difrax S-fles niet goed doorgeprikt is, heb gekeken op de site van difrax en heb dat zelf maar even gedaan. De laatste fles ging er nu in 20/25 minuten in :) is iets sneller nu en geen buikkrampjes denk ik.

Vervelend he die buikkrampjes, wij gebruiken er niet iets tegen, fijn dat het bij jullie dochtertje helpt :)

3 van de 4 pampers zijn ook poepluiers hier, vind het best veel. Dani perst het er soms ook uit. Gisteren en eergisteren huilde (schreeuwde) hij er bij, vandaag gelukkig niet meer.

Dani lag net lekker een uurtje te slapen en toen schrok hij weer wakker :( hij wordt savonds soms al wakker van n auto die langs komt, terwijl ik overdag kan stofzuigen waar hij slaapt.

Hier hebben we overdag al wel een redelijk ritme, helaas savonds en begin van de nacht niet, de fles rond 03.00 uur is wel altijd rond die tijd.

Dani is overdag deels boven en deels beneden. Ook gaat hij overal mee naar toe. Vrijdag zijn we naar Houten geweest voor een auto en vanmorgen ben ik met Luna en Dani naar Keukenconcurrent geweest om info in te winnen voor een nieuwe keuken.

Als we thuis zijn en Dani beneden is dan ligt hij in de box op de "baby Sit&Joy" dat vindt hij heerlijk :) of hij ligt lekker bij mijn man of bij mij.

Als Dani snachts blijft huilen dan haal ik hem er uit, troost hem en leg hem weer terug. Dit moet ik de laatste dagen soms meerdere malen per nacht doen. Totdat hij de nachtfles op heeft en dan slaapt hij door tot de 1e ochtendfles 4/5 uur later. Als ik Dani laat halen (tot hysterisch toe) dan wordt het steeds erger, hij gaat dan helemaal over de rooie. :( en vervolgens wordt Luna dan ook huilend wakker..

Welkom Willie!! :) Heel veel succes met je keizersnee!

Ben eerlijk gezegd wel blij dat ik alles al achter de rug heb :) morgen is Dani al weer 3 weken :) wat vliegt de tijd!!

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Demie, hier 'geleerd' bij de VK dat je je kindje niet kunt verwennen met aandacht, dus dat ze op jouw buik in slaap valt zou geen slechte gewoonte zijn volgens die gedachte. Ze zijn nu nog te klein om hierin te manipuleren en worden rustig van jouw nabijheid en hartslag. Aldus de VK, ik heb nig geen ervaring :)

Wel hetzelfde gehoord toen m'n ouders een puppy kregen. Diertje bleef maar heel hard janken en toen kregen ze het advies van de hondentrainster om hem bij m'n ouders op de kamer te leggen. M'n vader eerst stomverbaasd, want hij wilde echt geen hond die z'n leven lang op z'n kamer zou slapen, maar t was voor de gewenningstijd: voor de puppy was het een nieuwe en dus angstige omgeving zonder moeder en broertjes en zusjes. Die veiligheid van z'n nieuwe huis moest nog ontdekt worden en hoe veiliger je hem zich laat voelen, hoe sneller het goed gaat. Dus inderdaad hond een paar dagen op de slaapkamer van m'n ouders geslapen en het ging binnen no time stukken beter, inmiddels slaapt ie op z'n eigen plekje, niet meer op de slaapkamer en voelt ie zich helemaal veilig en thuis.

Misschien een beetje een rare vergelijking, maar bij mijzelf viel hierdoor een soort kwartje haha, al moet ik het natuurlijk nog ervaren met baby straks.

19. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik heb Dani zojuist inbakerd in een hydrofiel.
    Hij bleef zooo onrustig, slaan met z'n armpjes en steeds schrikken.. :(

Het is nu al 12 minuten stil, daarvoor bleef hij huilen. Zo zielig.
    Zodra ik hem uit z'n bedje haal is het goed, hij zoekt dus geborgenheid. Hopelijk helpt dit zodat hij rustig en lekker kan slapen.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Inbakeren helpt vaak heel goed!
    Hier nog steeds 3 en onrustige baby. Weer 11 voedingen vandaag.
    Verwennen is inderdaad echt nog niet mogelijk hoor. Ik pak ze altijd vrij snel en laat niet huilen. Ze hebben zo veel behoefte aan contact!

Hoop dat ze na deze voeding lekker een ruk gaat slapen maar ben er wel een beetje bang voor 😑

Deel Deze Pagina