Misschien is dit iets? Ik geef geen BV maar hoorde hier over van m'n buurvrouw Praktijk voor Borstvoeding
Ik merk hier de laatste dagen dat Dani savonds wat onrustiger is, ik denk aan het wel bekende huiluurtje hebben jullie kindjes hier ook last van? Hij heeft dan geen poepluier en ook niet gespuugd of zoiets. Als hij zo huilt dan troost ik hem en laat hem in z'n bedje of als t erg is dan haal ik hem er ff uit en leg hem daarna weer terug. Ik merk dat zodra ik bij hem ben dat hij rustig wordt. Toch wil ik hem dan niet mee naar beneden nemen omdat hij daar anders aan went. Ik had ook gelezen dat veel baby'tjes dat hebben en dat ze op die manier de dag verwerken. Ook heb ik iets gelezen over een groeispurt rond de 6 weken, in groei, ontwikkeling, zicht enz.. Dat zou natuurlijk ook kunnen. Herkennen jullie dit? Ons 1e kindje had dit niet, zij ging echt altijd (nu nog steeds) makkelijk slapen. Ze valt zelfs gewoon in slaap als D zo onrustig is.
Ja heel herkenbaar. Mijn eerste twee kinderen hadden een huilavond Gelukkig is het tot nu minder al is het vanavond bal Ik neem haar wel gewoon mee naar beneden maar dat doe ik zowieso bij iedere voeding in de nacht. Ze ligt nu net 5 minuten te slapen op mijn arm. Ga ze maar naar boven brengen en dan zelf ook slapen.
Oké mama-in-love; ik voed ook beneden maar D had om 20.30 z'n flesje gehad. Om 19.00 uur begon het, ben elk kwartier/half uur ff gaan troosten. Uiteindelijk om 20.00 naar beneden gehaald. Dacht nog: dan maar een keer eerder de fles. Viel hij meteen in slaap op m'n arm. Toen schrok hij weer wakker iets voor half 9, vervolgens fles gemaakt en om 21.00 terug naar z'n bedje. Daarna weer huilen-huilen-huilen.. sinds een kwartier is hij stil en slaapt hij. Daarvoor heb ik een kwartier bij z'n bedje gezeten. Heb hem rustig gemaakt en rustig gestreeld over z'n hoofdje en buikje. Hij was veel aan t gapen dus wel degelijk moe. Hopelijk gaat dat snel weer beter want vind t erg zielig voor hem.. Slaap lekker allemaal
Ja wat sneu is dat hè. Ik heb met de eerste 2 kinderen echt een spoor in de vloerbedekking gelopen Borstvoeding is dan wel fijn want het werkt als een vorm van troosten je mag het onbeperkt geven. Aangezien ze nu behoorlijk veel gedronken heeft en een tijd wakker is geweest hoop ik dat ze nu even een ruk maakt.
Gaaaap. Middelste was in slaap gevallen rond 19.30 maar werd rond 23u wakker en wou daarnaa absoluut niet in bed. Pff tot 1.15 bezig geweest haar slapend te krijgen en nu om 3.30 t wakker voor een voeding. Ik heb nu echt prikkers nodig.
Pittig blue. Nou helaas geen lange ruk. Tussen de eerste 2 voedingen zat 4 uur maar nu maar 2.5 En vanaf 3 uur zoon al bij ons in bed. Nou heb ik daar niet zo veel last van gehad gelukkig. Als tie maar gewoon gaat slapen vind ik het best maar soms gaat ie liggen vervelen en dat is irritant; )
Balen mama in love Hier Liam om 22.30 voor t laatst gevoed, hij kan erg honger bijna uur gedronken! Toen vond ik t genoeg en speen erin. Hij heeft nog ff lopen protesteren tot tegen 12 uur en elke x speen eruit. Maar hij kwam nu pas voor weer een voeding. Dus bijna 6,5 uur mag dan toch niet klagen. Droomde dat hij lag te huilen en ik niet wakker werd. En toen huilde die echt ineens en was ik wakker Ingrid ik zal eens kijken naar die goedkope flesjes op die link. Die medela flessen en zakjes zijn echt super duur! Trouwens hoe warmen jullie het weer op als je buitenshuis bent? Want mag niet in de magnetron en moest in een pan met water opgewarmd worden zeiden ze hier. Maar dat heb je natuurlijk niet overal ter beschikking.
Op het kdv werken wij volgens de richtlijnen van de ggd en onderzoek heeft aangetoond dat het geen kwaad kan om bv in de magnetron te warmen. Dus op mijn werk doen we niet anders. Korte nacht gehad hier. T wou na de voeding maar niet slapen. Ze was erg onrustig en viel uiteindelijk op mijn buik in slaap rond 4.45. Vanmiddag echt wat slaap inhalen.
Lekker 6.5 uur trisha! Opwarmen: ik heb nooit gekolfd melk hoeven geven omdat ze altijd bij me is dus kan het je zo niet zeggen Vandaag komt vriendin op kraambezoek en ze is fotografe. Nu wilde ze iets nieuws uitproberen bij een newborn dus ze neemt al haar spullen mee en gelijk haar camera! Helemaal zin in Ze is geen newborn meer natuurlijk maar nog wel leuk oefen materiaal voor haar Zo dus mezelf en kinderen leuk aankleden en de kleine meid ook badderen en mooi maken.
Oh wat vervelend ingrid, dat had ik hier dus ook. We laten haar hier nu in bed liggen. Aaien een keer over haar hoofd en zeggen welteusten. Daarna lopen we weg en laten haar even overstuur zijn. Nu we dit steeds herhalen slaapt ze ineens zonder problemen in. Ze huilt en sputtert wel even maar valt zelf in slaap. Wat we er nog extra bij doen is het afapelen van white noise. Zoiets als een ruisende radio. Hier worden ze rustig van en als ze even heel hard huilt zetten we het geluid wat harder en houd ze eigenlijk heel snel op. Mocht ze niet stoppen met huilen dan komen we na 5 min. kijken en aaien haar weer over haar koppie, zeggen weltrusren en lopen weer weg. Het is echt een verchil van dag en nacht met twee dagen geleden...toen zag ik het echt even niet meer zitten en nu slapen we zo'n 7 a 8 uur per nacht. Mamainlove klinkt leuk! Ben benieuwd wat voor fotos ze maakt! blue klinkt niet fijn zo,'n nacht. Hopelijk vandaag beter.
Hier heeft Liam elke avond dat die wakker is tot 9 uur. Meestal van 5 tot 9 is die klaar wakker. Soms ligt die heerlijk rond te kijken maar meestal wilt die alleen bij mama zijn. Daarna slaapt die rustig in en slaapt 'snachts super. Dus heel erg vind ik t niet. Handig dat het volgens de ggd wel mag.
Oh wat leuk Mama-in-love! Veel plezier met de shoot. Erminea, klinkt in mijn oren best heftig voor zo'n kleintje. De 1e 3 maanden kan je ze niet verwennen he. Hier laten we haar wel eens jammeren maar echt huilen betekend hier oppakken en troosten. Misschien ben ik wel gewoon een softie. Dit deed ik overigens ook bij de andere 2 en die krijsten gemiddeld 10 uur per dag. Blij dat M wat minder huilt want dan breekt het je wel op haha. Trisha, dat is lekker zeg, 6,5 uur! Hier 2 drama dagen gehad met krampjes en slecht drinken. Weegschaal van de wijkverpleegkundige mogen we nog een paar dagen lenen want ze was weer niks aangekomen in 2 dagen. En vanmorgen was ze ineens 110 gram zwaarder dan gisteren. En dat terwijl ik altijd 2,5 uur na de voeding weeg. Vannacht een spooknacht gehad. Ze kon niet inslapen of werd steeds wakker want elke keer konden we na 5-10 minuten weer lopen voor het speentje.
Erminea wat fijn zeg dat het helpt om haar in bed te doen en eventjes te laten huilen. Misschien toch de indrukken van de dag verwerken. Met onze oudere dochter hebben we dat ook gedaan. We liepen hele avonden met haar te lopen omdat ze maar zo huilde. Op een gegeven moment in haar bed gedaan en eventjes laten huilen en troosten. Na twee dagen sliep ze elke avond! Weet alleen niet meer hoe oud ze was toen we daarmee begonnen. Hier een redelijke nacht gehad. Ik doe er wel ruim een uur over om na haar fles L weer in slaap te krijgen. Heb vaak het idee dat de voeding ook een beetje naar boven komt als ik haar weer te snel neerleg.
Doornroosje dat is hier ook. Als ik Liam neer leg dan komt er altijd wat voeding naar boven. Standaard doe ik als hij even de borst los laat rechtop een boertje laten. Dan voed je ook niet op een luchtbel. En na het voeden mag die nog even 5 minuten op me liggen. En daarna toch echt naar z'n bed. Hij valt hier al in slaap tijdens t voeden. Wat dus echt wel lekker is. Ja vond het wel lekker om 5,5 uur te slapen en dan na vannacht nog 2,5 uur. Met verschonen en voeden ben ik 45 miniten zoet. En dan zelf naar de wc en terug in bed en tepelhoedje schoonmaken etc.