Oooh neee het is niet echt huilen wat ze doet hoor! Tuurlijk laat ik haar niet huilen. Misschien is jammeren een beter woord. Het is meer dat ze over haar slaap raakt en heel druk word en daarom ook niet goed meer in slaap komt. Als ik haar er dan steeds uit haal word ze alleen maar nog drukker dus dit werkt beter voor haar. Maar haar echt laten huilen doe ik absoluut niet.
Pfffff wij hebben weer regeldagen volgens mij. Kleine meid hangt de hele dag al aan mijn borst en is onverzadigbaar. Ik ben kapot . Ze is nu heeeel even rustig dus ik kan hopelijk heel even een dutje doen.
Hier ook niet zo'n fijne dag heel veel huilen, na de fles van 11.30 (20cc laten staan) ook n btje spugen. Daarna moesten we ff weg en sinds we terug zijn: HUILEN!! Heb nog een 60cc flesje gemaakt omdat hij de fles niet op had en wat gespuugd had. Kreeg hem niet in slaap in z'n bedje, heb hem nu in de wandelwagen buiten in de schaduw liggen. Hij blijft onrustig maar huilt veel minder. Hij maakt constant geluidjes en is erg druk aan t bewegen, in huis is het lekker koel maar dat helpt ook niet. Rond de 6 weken hebben ze een huilpiek, nou die is er nu dan! Maargoed mag niet zeuren, heb super nachten
Klinkt ook heel vermoeiend ingrid! Hopelijk is dat ook gauw over. Vind het altijd zo zielig als ze huilen.
Net was iemand van t cb hier, ze kwam de inbakerdoek die ik mocht lenen ophalen. Had er zelf een besteld dus die van hun was niet nodig. We hebben Dani meteen ff gewogen en hij weegt nu 4.260 gram Ze hoorde hoe hij heftig huilde en ik vertelde dat hij had gespuugd en vaak n mondje terug geeft. Ze zei meteen: hij heeft denk ik reflux.. Toen we het erover hadden viel bij mij t kwartje, toen hij jbpm door z'n voeding kreeg ging dat juist goed. We gaan nu 4 flessen er mee proberen, maar 1 schepje jbpm anders krijgt hij giga diarree. Als dat helpt en hij krijgt geen diarree dan gaan we hier mee door. Anders morgen naar de ha voor medicatie. Ik dacht dat t bij reflux veel erger moest zijn met spugen maar dat is dus blijkbaar niet zo..
Hi ladies, hier de verwaarlozer weer. Ik lees meestal wel op men telefoon hoor, maar als ik wil reageren ben ik vaak al weer afgeleid. Hier ben ik sinds zondag ineens alle regelmaat kwijt. Met het warme weer vorige week was ze super veel wakker. En zondag avond gingen vl en ik rond half 10 lekker vast op bed tv kijken. Ze lag lekker in der bedje te slapen. Zijn we zelf ook in slaap gevallen en werden pas 4.00 wakker van een huilende baby! Fles van 23.00 totaal vergeten. Ik dacht nog heerlijk ze gaat doorslapen. Maar de volgende dag melde ze zich ook steeds heel laat soms na 5 uur pas voor de voeding en het leek wel of ze slaap aan het inhalen was maandag. Als ik der wakker maak te dronk lang niet alles op ik heb maar even met het cb gebeld en die zeiden dat als ze wakker was en gewoon helder dat het niet uitmaakte. Ze mag van hun 8 a 9 uur doorslapen als ik maar min 5 voedingen haal het liefst nog 6. Nu zijn we echt ff het spoor bijster. Soms slaapt ze 5 uur soms roept ze al na 2.5 uur. Snachts heeft ze niet echt honger maar is ze wel elke 1.5 /2 uur wakker. Even steentje of beetje wiegen en ze slaapt weer maar toch. Ben Er ineens veel drukker mee dan toen ze elke 4 uur kwam. Vandaag met een andere wijkverpleegkundige gemaild. Kreeg haar mail van men zusje. Werkt ook op ons cb en is veel vlotter en jonger en minder betuttelend. Nu is het plan om haar ff 3 dagen alles zelf te laten bepalen. Ook overdag niet meer wakker maken en hopen dat ze dan haar eigen ritme vind. Ookal kom ik dan onder de richtlijnen, ze verwacht dat mijn meisje daar vanzelf wel weer naar toe komt op haar eigen schema. Vandaag was ze ook weer super wakker, maar het is ook weer warmer. De hele dag hazen slaapjes van een half uurtje en nu sinds 5 uur in bed. Heb tot nu toe 3 voedingen gehad. Ben benieuwd wat de avond en nacht gaat doen!! Haar ontlasting blijft goed! Elke dag een spuit luier ondanks de flesvoeding. En sinds de osteopaat geen verstopping meer. Krampjes worden ook beter, soms als ze heel slecht boert dan is het 2 uur later weer raak maar meestal gaat het goed. wel nog heel vaak de hik. Verder begint ze al een beetje interesse te tonen voor speeltje enzo ze kan er nog niks mee maar zit ze echt te bekijken. Ingrid wat goed dat ze je meteen zo serieus neemt wbt reflux. Ik hoop dat het helpt!! Zo zielig dat ie daar zoon last van heeft. En o wat issie lekker gegroeid, ben dan ook heel benieuwd wat mijn meisje hier doet! We gingen aardig gelijk op kwa gewicht. Ermina en eigenlijk alle borstvoeding mama's, respect hoor. Ik denk niet dat ik dat lang had volgehouden hoe graag ik ook zou willen. En Ermina fijn dat je een manier hebt gevonden die voor jullie werkt! Dat geeft echt ff een lekker gevoel hè?! Ik had het een tijdje geleden ook ff dat ik te veel op het negatieve zat. Gelukkig gaat het nu beter. Ik denk dat het ook wel door het slaap gebrek komt, dan kan ik het minder goed overzien allemaal. Ik geloof dat het weer tijd word voor een flesje!
Nou dus toch niet, toen ik beven kwam was ze weer stil. Dus zit weer in het zonnetje te genieten van een kop koffie. Vl zit op school. Heb er echt zin in dat hij zomervakantie heeft. Dat is al een stuk gezelliger savonds, al vermaak ik me alleen ook wel prima hoor. Had van de week een dingetje met men werk. Ik zou na men verlof 5 weken vakantie op nemen ( heb dan nog 3 weken over!) Maar nu heeft het meisje dat mij vervangt een andere baan gevonden en stopt per 1 juli. Ik zou pas 3 sept weer beginnen, nu willen ze eigenlijk dat ik toch weer eerder kom. Heb wel aangegeven dat ik dit niet zie zitten, vl heeft augustus vakantie en kinderopvang heb ik ook geregeld vanaf 1 sept. Daarbij had ik me daar gewoon helemaal op ingesteld. Ik ben er inderdaad al heel lang uit. Het zit me in iedergeval niet lekker.
Demie als je het zo geregeld hebt zou ik gewoon pas september beginnen. Je vraagt niet voor niets die vakantie aan. Ingrid dat wist ik ook niet dat de kleine beetjes al reflex kon zijn zonder echt last. Vraag me dan toch af of dat hier ook niet het geval is. Heb sinds vandaag veel steken links in mn onderbuik. Fijn dat alles weer terug schuift in mn lijf maar zoveel pijn wil ik er niet van Ml zit nog beneden met de kleine tot de laatste fles en ik ga nu slapen tot ze vannacht komt.
Demie; wat vervelend op je werk, toch zou ik voet bij stuk houden en pas in sept weer gaan. Wat balen dat jullie de regelmaat kwijt zijn hopelijk gaat t snel weer beter. Hier nu na 6 uur en een kwartier al weer n fles (zaten mooi over de 8 uur heen) ook weer een hele dunne vieze luier. Ik denk daarom ook zo'n honger. Het loopt er gewoon zo weer uit. Conclusie: straks de ha bellen.. Blue; ik wist dat ook niet, zielig is dat he.. Hopelijk valt t allemaal mee met onze kleintjes en groeien ze er snel overheen. Beterschap voor jou.
Ingrid wat balen zeg. Gelijk weer diarree Ben benieuwd waar ze vandaag mee gaan komen! Hier was het 20.50 2.00 5.00 Heel netjes alleen was ik zelf veel te laat naar bed gegaan. Dochter (van 1.5) ineens vreselijk verkouden en werd steeds wakker terwijl huis en tuin nog overhoop lag met speelgoed, een natte was klaar lag om gehangen te worden en een droge om van de lijn gehaald te worden. Toen dat klaar was maakte ik de opmerking zonder bijbedoeling dat een patatje pinda welkom was en vriend stond spontaan op om die te gaan halen om half 10 haha Voor ik lag was het 12 uur geweest Beetje dom maar eindelijk samen weer even op de bank gezeten. En vannacht dochter (1.5) weer huilen en heeft vriend d'r tussen ons in gelegd dus dat slaapt niet fijn Maar ik kap even af want ze slaapt dus ik ga ook weer pitten.
Hoi dames. Ik kom ook weer eens wat van me laten horen. Misha doet het prima. Ze had een geboortegewicht van 4470 en zat gisteren (precies een week oud) op 4600 gram. Ze heeft nog 1 voeding snachts maar slaapt verder prima door. Gisteren was de kraamhulp voor het laatst en ik heb tranen met tuiten gehuild. Het was zo'n prachtige bijzondere week. Gelukkig woont de kraamhulp in dezelfde wijk, dus we zullen elkaar nog wel eens tegen komen. Misha is een erg makkelijke baby gelukkig. Ze huilt niet veel.
Zit hier alweer met een flesje, Dani is vanaf 07.00 al weer flink onrustig. Hij had ook weer een hele vieze luier om 08.00 kan ik de huisarts bellen. Fijn Missladybug grappig, ik was juist blij dat de kV weg ging Mooi dat jij het fijn vond Mam-in-love wel mooie BV tijden jammer dat je nachtrust alsnog verstoord werd maar dat heb je met kleintjes
Ingrid, het effect van de jbpm in kant en klare voeding is anders. Mijn kinderen kregen van zelf mengen met jbpm ook gelijk erge diarree. Maar met nutrilon AR of friso comfort niet. In die voeding is de jbpm voorgekookt. Wordt dus wel dikker maar ze kregen er geen diarree van. Wellicht ook nog een optie? Moet wel zeggen dat ze beide ook medicatie naast die voeding kregen. Missladybug, fijn dat het zo goed gaat! Mama-in-love, mooie tijden zeg! Beterschap met je dochter. Hier een heel onrustig meisje. Luiers zijn ook compleet veranderd. 4-5x per dag minimaal en het is deels waterdun, deels hard, groen en vol witte korrels en slijm.... lijkt op de luiers van mijn zoontje toen zijn darmen ontstoken waren. Zit de dagen af te tellen tot woensdag, dan mogen we naar de kinderarts.
Ingrid wat balen van die diarree luiers! Hoop dat medicatie snel goed zal doen! Ik heb hier ook al eens een balletje op gegooid of ze geen reflux kon hebben. Maar kreeg als antwoord: daar hebben ze allemallemaal wel een beetje last van, maar zolang ze niet hele dagen huilt doen we der niet zoveel mee. Dus ik let wel extra op dat ik haar voeding goed laat zakken en het bedje staat ook nog een beetje schuin. Tijdens de fles haar goed rechtop houden en de fles zo horizontaal mogelijk. Bleu heb je lekker wat bij kunnen slapen? Missladybug fijn dat Mischa al zo goed groeit en nu al zo lekker slaapt snachts!! Knap je zelf ook al een beetje op? Kan me bijna niet voorstellen dat je al zoon grote baby hebt en daar van moest bevallen. Hier zit ze nu pas rond de 4 kilo ( schat ik) moet over 10 dagen weer wegen. Hier was ik ook blij dat de kraamhulp weer ging! Maar fijn dat jullie zoon klik hadden. Mama in love lekker dat jullie even een momentje samen hebben gehad. Das ook wel heel goed hoor! Ookal kun jij je slaap ook wel goed gebruiken!! Maar zo te zien worden de tijden iets beter. Hoop dat je dochter snel weer opknapt. Hier best een goede nacht gehad, ik geloof dat ons plan begint te werken. gister avond 8 uur de fles met 30 cc extra. Rond dit tijdstip drinkt ze altijd heel goed. Maar hierna was ze heel onrustig steeds beetje weg dommelen en weer wakker schrikken jammeren kwartiertje slaap. Om 23.00 maar weer de fles gegeven. Dronk ze maar 60 cc en viel in een super diepe slaap. Kreeg er bijna geen boer uit en echt helemaal weg was ze. Vanacht jammerde ze wel wat maar als ik ging kijken sliep ze gewoon door. Ik denk wat krampjes door het slechte boeren. Om 6.00 was ze echt wakker. Dus fles gemaakt, dronk ze bijna helemaal op en viel weer in slaap. Tot half 8, weer beetje jengelen en nu weer slapen. Dus ze slaapt ineens door! Ben er nog wel wat drukker mee dan toen ze elke 4 uur kwam, maar ik hoop dat dat gewoon ff wennen is voor ons beide. Ik word ook steeds wakker omdat ik aan die korte rokjes gewend was. Ben benieuwd wat ze vandaag gaat doen. Het word wel weer warm hè. Ik heb het idee dat het hier altijd een paar graden warmer is dan ze voorspellen haha. Straks maar weer bbq spul in huis halen. Zo heerlijk vorige week ook 2 keer gedaan. kleine in de wipstoel erbij of in bed als ze slaapt. Smeren jullie je kleintje ook steeds in. Ik wel Ookal ligt ze in de wagen onder de doekie en in de schaduw Maar ben veel te bang dat ze verbrand. Ze is net als vl rossig en hij verbrand al van 15 min buiten eten in de pauze van zen werk.
Pff Sparky heftig zeg. Kun je niet bellen dat ju NU wil komen. Die ontlasting is echt niet normaal! Arm kind dan stellen de buikpijn en krampjes hier ineens weinig voor. Misschien kun je er een foto van maken en naar de kinderarts mailen?! Kunnen ze zien hoe heftig het is.
Oh sparky wat naar zeg. Die luiers lijken me niet normaal hoe je ze omschrijft. Zou toch aan de bel trekken. Ingrid hopelijk snel wat wijzer na huisartsbezoek. Veel onrustige kleintjes hier de laatste dagen. Zal wellicht ook wat met de warmte te maken hebben. Vannacht heerlijk geslapen tot 4u en daarna weer tot 7u We zijn met de middelste begonnen met sticker beloning systeem om in haar eigen bed te blijven. Vannacht ging goed.
Sparky ik zou ook contacten met de kinderarts. Zeker nu met dat warme weer kunnen bacteriën zicht razend snel vermeerderen Bedankt voor de tip maar heb de ha al gebeld, hoor tussen 11.00 en 12.00 wat hij krijgt. Missladybug jouw kleintje is nu al groter als Dani qua bevalling heb ik wel geluk gehad net zo'n kleintje. We hebben het bedje omhoog staan, het Aankleedkussen ligt schuin, we hebben een baby sit&joy in de box zodat hij scherft ligt en in de kinderwagen ligt het matrasje ook schuin. We doen er alles al aan. Maar dat deden we al ivm mondjes teruggeven. Lekker bbqen hier ook favoriet met dat warme weer!! Ik smeer Dani ook in ondanks dat hij niet echt wit is.
Demie ik sluit me aan bij blue. Je hebt iets met ze afgesproken dus zou gewoon doen waar je je goed bij voelt. Liam heeft ook na elke voeding een beetje terug. Cb zei dat dat geen kwaad kon... Nou vanochtend al 3x over mij heen en m'n pas gewassen bed :s Vandaag heb ik een rustig dagje ingepland. Alleen boodschappen doen staat op m'n lijstje. Morgen ook nog rustig en dan zondag naar een pretpark. Heb al gekeken en het is echt een inimini pretparkje, (waalbeek in Hengelo) dus scheelt mij weer enorm als t te veel word plof ik gewoon in een restaurantje neer en ik zie t wel. Vanochtend gehoord dat een goede vriend van m'n ma waar we altijd musicals koren en optredens mee deden is overleden. Hij componeerde muziek en dirigeerde samen met mijn moeder. En vanaf m'n 8e/9e deed ik ook mee in zijn koren en musicals. Hij is onderweg naar de kapper op straat in elkaar gezakt vermoedelijk hartstilstand of hersenbloeding. Zijn kinderen zijn nog jonger dan dat ik ben. 19 en 22 of zo. Dus best heftige klap. Vannacht ging trouwens weer best goed. 2315 laatste voeding en toen pas om 4.30 en 8.30. Vl is weg en Liam ligt in z'n bed te pruttelen dus ik kan mooi even nog proberen te slapen.