Oh pittige poepluier Zo erg heb ik het hier nog niet gehad Ik ga zo ook die app eens downloaden! Dochter laar ineens een stuk meer tijd tussen avondvoeding en 1e nachtvoeding. Jammer is alleen dat ik na die avomdvoeding kog een tijd bezig ben om haar in slaap te krijgen dus ervan profiteren lukt nog niet helaas. Maar ook tussen de eerste en tweede nachtvoedong zat 3.5 uur dus ik ben wel erg blij hiermee. Tot nu toe 5 uurtjes kunnen slapen dus ik hoop er nog wel minimaal 1 uurtje bij te krijgen.
T. Heeft me aardig bezig gehouden. Na de fles heb ik haar weg gelegd maar ze bleef maar jammeren. Ze viel maar niet in slaap en uiteindelijk wel op mijn buik. Dus in slaap weg gelegd Meteen weer wakker. Dat ging zo maar Door. Dus heb haar maar bij me laten liggen want wou toch ook wel graag slapen. Alleen slaap ik dan niet zo goed als ik zou willen. Vanavond duik ik vroeg mn bed in. Mama in love fijn dat je wat meer slaap krijgt.
Mama-in-love, fijn dat er wat meer tijd tussen zit! Blue, vermoeiend is dat! Hier ook een zwaar gebroken nacht. M had veeeel krampen en we hebben niet meer dan 3 uur geslapen bij elkaar. Straks naar het consultatiebureau. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.
Hier was het ook ellende vannacht tot de voeding van 2 uur ging het goed. Daarna amper meer in slaap te krijgen. Manlief is met haar naar beneden gegaan om half 4 zodat ik kon slapen. En nu ligt hij nog even op bed maar M is nog steeds wakker.
Zijn er hier dames bekend met uitslag/pukkeltjes in het gezicht? Vk dacht aan hormoonpukkeltjes maar zit alleen in T dr gezicht en het is vandaag weer erger dan gisteren qua hoeveelheid. Heb dit niet eerder bij de andere twee gezien. En tot dusver werkt het maïzena bad ook niet.
Blue; ja heeft Dani ook gehad, het cb noemt het baby-acne. Hij heeft er een week last van gehad. Op z'n gezicht en hals, ik mocht pas iets erop doen als het heel droog werd. Ik heb er baby-crème van SebaMed op gesmeerd. Na 3 dagen lichtjes smeren was het bijna weg.
Dank je ingrid.....zat al te googlen en kwam ook op baby acne. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ja het ziet er niet echt mooi uit. Tot nu toe alleen in dr gezicht en veel rond haar ogen. Hopen dat het snel wegtrekt dan.
Ik begin zelf trouwens ineens te lekken uit mn tepels. Heel de zwangerschap niet gehad en ik geef geen bv maar 2weken na bevalling dus ineens lekkage Bloedverlies inmiddels ook voorbij.
Hier ook pukkeltjes in het gezicht. Dacht dat het van de warmte kwam. Ze zit natuurlijk in de doek en ik zweet ook op hete dagen dus dacht dat het zweetpukkels waren Maar ik doe er niks mee. Gaat ooit wel weer weg hoop ik haha!
Witte pukkeltjes? Heeft Liam ook. Is van de vet/hormoon in de melk. Dat zei m'n kraamhulp tenminste. Liam is de laatste dagen ook erg onrustig en continu honger. Maar leg je m aan dan slaapt die zo ipv te drinken... Ook enorme krampen en spugen. Vooral met het tepelhoedje. Dan drinkt die zo gulzig en grote slokken. Maar hij lijkt echt onverzadigbaar nu. Gelukkig gaan de nachten nog wel goed. Sinds ik m na de laatste voeding in bad doe slaapt die heerlijk door! Missladybug jammer dat je geen bv kan geven. Lijkt me wel jammer. Ik vind bv ook geen ramp alleen openbaar wel. Het is of de baby Voeden in t openbaar of afkolven in t openbaar... Je kan niet zeggen ik kolf af van te voren en doe dan niks wanneer ik weg ben. Maar verder je hebt de voeding kant en klaar bij je geen flesjes maken geen melkpoeder mee nemen, niks. Gewoon aanschuiven en eten maar. Alleen wel jammer dat je er uit moet zelf en je niet je partner ff eruit kan schoppen.
Ik laat ook maar weer eens wat van me horen... Heb het stiekem toch wel druk gehad de laatste dagen! We zijn afgelopen weekend voor het eerst een weekendje weg geweest. (Naar m'n schoonouders die aan de andere kant van NL wonen, schoonvader is 60 geworden) Eerste nacht was onze jongen erg onrustig...hij blijft maar zo hard kreunen!! Heb meerdere keren bij hem gekeken en hij heeft z'n ogen dan wel gewoon dicht, dus ik neem aan dat hij wel slaapt. Heeft iemand anders daar ook last van?? Ook heeft hij allemaal pukkeltjes in zijn nek maar ik denk eigenlijk dat dat van de warmte komt. Het is nu al iets minder dan voor het weekend, toen het zo warm was. Ik vroeg me nog af...hoe vaak gaat jullie kleine mee onder de douche?? Wij hebben een avond ritme van ongeveer half 10 met die jongen douchen, voeden en dan naar bed. En 9 van de 10 keer werkt dat goed!! We doen dat nu om de dag. Maar zou het voor zijn huidje wel goed zijn om elke dag te douchen?? Ik geef ook borstvoeding maar merk dat ik het wel lastig vind om de stap te nemen om het in het openbaar te doen. Ben wel begonnen met kolven en probeer dat zo nu en dan te geven. Alleen inderdaad....het opwarmen in het openbaar. Zou het ook met een kopje thee kunnen? Dat je op een terrasje een thee besteld...daarin het flesje eerst verwarmd en daarna pas een zakje thee erin doet?! Of is dit een hele rare oplossing??
Leslie Liam gaat hier elke dag in bad. Ik wil nog wel zemelenbadje halen voor zijn huidje omdat die zo droog is. Was al gelijk na de geboorte zo.
Trouwens, hoe heette die app? Is die er ook voor iPhone? Ik kan m niet vinden namelijk... nu na 2,5 uur weer wakker voor voeding. Heb de rust nog niet gehad tussen door. Hij is bijna hele tijd aan t pruttelen geweest en toen die stil was kwamen m'n schoonzuster langs. En die waren goed en wel weg was die weer aan t huilen. En toen die eindelijk sliep kwam m'n schoonvader langs. En ging vl even later weg en hij is de deur nog niet uit of Liam was weer wakker en huilen.
Misha heeft ook twee van die witte pukkeltjes. Maar heel klein en niet storend ofzo. Blue wat apart dat je nu nog melk lekt. Heb je je borsten onbewust gestimuleerd? Misschien iets te lang onder de warme douche ofzo? Ik kan de app ook niet vinden op mijn iPhone. Trisha wat een vermoeiende dag. Sterkte!
Hier ook nog lekkage hoor. Vooral als t bijna etenstijd is. Dan gaan ze ineens zeer doen en voel je ze vol lopen.
Ja trisha maar jij geeft bv en ik dus niet. ... En nee heb ook niet te lang gedouched en niet gestimuleerd. Ik werd wakker met natte plekken. Wat een fles maken betreft met kv is dat niet heel lastig hoor. Ik heb een kleine thermosfles in mn luiertas met gekookt water er in en een flesje water. De voeding in die speciale melkbakjes. Dus op een terrasje heb ik in 2 minuten een fles klaar.
Oh ja sorry blue over dat feitje heen gelezen. Dat is ook wel handig zo'n thermosfles Handige site over aandoeningen bij t baby huidje https://www.huidhuis.nl/afdeling/neonatale-huidaandoeningen
Hier ook pukkeltjes eerst alleen witte en later die andere die ik had laten zien. Is trouwens nu zo goed als over. Al een een paar op der borst rond de hals. Ik heb ook nog steeds druppels bv. Lek alleen onder de douche nog wel eens. Maar 2 weken terug ook nog wel tijdens het fles geven. Heb maar 14 dagen echt gevoed/ gekolfd. Maar het is hier dus ook wel op gang geweest. Hier gaat ze om de dag of 1 per 3 dagen in bad. Heeft ook een heel droog huidje en wil het niet onnodig uitdrogen. Smeer haar wel elke dag in met lotion en na het badje met huid olie. als ze niet in bad gaat haal ik wel even een washandje door haar hals en gezicht, dit vind ze ook heel leuk en probeerd altijd de washand in der mond te krijgen. Gister trouwens een eerste echte grote lach gekregen!! Hiervoor waren steeds twijfel gevallen. Heel erg leuk!! Ben zelf snip verkouden en vl heeft me een nachtje gespaard. Sliep wel heel onrustig maar had het ff nodig om bij te komen. Zaterdag 19.00, 3.00 en 7.00 zondag 19.00 22.00 3.00 en 8.00 Dus soms 6 en soms 7 voedingen. Weet ook niet waarom. Het valt wel op dat als ze na 19.00 goed in slaap valt ze vaak wel doorslaapt en ik haar wakker moet maken. Maar als ze nog wakker is om 22/23.00 dan meld ze zichzelf rond 3 of 4 uur
Je moet even zoeken naar een app die white noise af kan spelen. Daar heb je verschillende van. Vast ook voor de iPhone.