Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw

Bedankt voor de tip! Ik twijfel ook al een tijdje om naar een osteopaat te gaan. Misschien toch maar doen nu ik jouw ervaring zo hoor. Ik moet verder nig even helemaal bijlezen! Wat ben je toch druk met zo'n kleintje, ookal slapen ze nig veel, je dag is toch gauw gevuld. :)

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Een osteopaat is echt een aanrader hoor! Hier met de eert 2 ook geweest maar die man had magische handen :)

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een drama nacht hier :(
    Heb nog maar 2 uurtjes geslapen en nu vanaf 3 uur alweer in de weer met een baby die niet wil slapen :(
    Dit zijn van die momenten dat ik er ff helemaal doorheen zit :(

Morgen zoon weer naar de peuterspeelzaal en bijslapen is er ws niet bij. Geen idee hoe ik me de dag door moet gaan slepen :(

4. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik ben ook echt fan van de osteopaat!! Aanrader. Hier is het een vrouw, maar inderdaad heerlijke handjes.
    Nadat ik een curretage heb gehad kwam mijn cyclus niet op gang. Had al 2 hormoon kuren gehad van de gynaecoloog, maar 1.5 dag nadat ik bij de osteopaat ben geweest kwam spontaan de boel op gang.
    en nu met ons meisje, ze had heel erg last om haar ontlasting kwijt te kunnen. Nu weer iedere dag! En huilt daar bijna nooit meer bij.

Mamainlove heel veel sterkte weer vandaag!!

Hier gister ooievaar gezet bij vrienden en rond 23.00 thuis. Ons meisjes net diep in slaap gevallen op de terugweg. Dus toch maar slapend proberen de fles te geven. Helaas boerde ze daardoor heel slecht en 4 uur wakker van krampjes. Daarna natuurlijk klaar wakker en zin in een fles.
    Had haar misschien maar gewoon moeten laten slapen, ik weet het ook niet. Fles van 23.00 skippen, dan slaapt ze heel vast en moet ik echt de wekker zetten of vol blijven houden in de hoop dat ze de diepe slaap verplaatst?

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #485 Mama-in-love, 16 jun 2015
    Laatst bewerkt: 16 jun 2015
    Ik zou ze lekker laten slapen en geen wekker meer zetten.
    Heb ik nooit gedaan maar geef geen fv dus mss ligt dat anders...

Nou die noicewall app doet niets hier helaas.
    Heb em net uitgezet en prompt valt ze in slaap. Geen idee voor hoelang. Probeer ze zo maar over te leggen in de box dat ik nog even op de bank kan slapen...

Trouwens morgen even naar de ha om op blaasontsteking te controleren. Heb al een paar dagen een pijnlijke onderbuik. Ben bang dat er in mijn baarmoeder iets is achtergebleven. Gister even bij de vk geweest maar die wuift alles een beetje weg en adviseerde me even mijn urine te laten checken. Ik geloof niet dat ik een blaasontsteking heb Maargoed. Toch maar even laten checken.

6. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt weer als een heftige nacht mama inlove.

Hier zowaar heerlijk Door geslapen.
    Ik ben nu 120 ml gaan geven en om 23u had ze haar laatste fles en ze kwam nu om 6u.
    Dus dat was heerlijk. Nu hopen dat het blijvend is om Door te slapen.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mama-in-love, wat balen van de slechte nacht zeg.

Demie, ik had haar denk ik ook laten slapen. Slapend de fles geven zorgt hier ook voor slecht boeren en dus krampen.

Wauw Blue, wat een mooie nacht, zeker gezien de leeftijd van je kleintje.

Osteopaat, echt een aanrader lees ik? Ik zit er ook aan te denken. Ze heeft een sterke voorkeurshouding.

Hier 22.00 uur laatste fles en om 4.00 uur weer. Heerlijk! We hebben de enige plek waar ze slaapt naar ons bed verhuisd. Ze slaapt alleen op het aankleedkussen de laatste tijd. Dus die lag tussen onze kussens in met een wieg hoeslaken erom. Ze viel echt mooi snel in slaap. Helaas om 4.00 uur weer heeel veel krampen.

Nou heeft ze ook een rotdag gehad gisteren want we moesten van de cb arts gaan provoceren. Ze kon echt geen kma hebben want de krampen kwamen een week na starten met allergy care weer terug. En ze was zo tevreden daar (ze sliep) dat ze echt geen kma zou hebben. Dus provoceren zodat we dat zeker wisten en dan met de kinderarts morgen konden kijken wat er wel speelde.

Met het oog op de afspraak met de kinderarts dus toch gedaan. Bijna zeker wetend dat ze zou reageren.

na 1 fles, spugen, misselijk (constant kokhalsen), rood gezicht en suf.
    na 2e fles, spugen, misselijk, rood gezicht, rode vlekken op gezicht en rug, nog suffer en op een gegeven moment kreeg ze een dik oog.

en dan heb ik de erge krampen niet meegeteld omdat ze al veel krampen had de laatste tijd.

Dus ze heeft echt wel duidelijk kma. Uiteraard daarna niet meer verder gegaan. Morgen de resultaten bespreken met de ka en dan hopelijk over op neocate.

8. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Hier gister weer contact gehad met het cb en de ha :( Dani huilt veel.
    Heb een verwijzing voor de kinderfysio gekregen. Ik denk dat de medicijnen deels wel werken voor z'n reflux (heeft ook tijd nodig). Hij spuugt niet meer gelukkig. Zijn voirkeurshouding wordt echter steeds sterker. Als ik hem overdag in de zijligger leg dan huilt hij onafgebroken :(

Heb zojuist al gebeld naar de fysio en wordt vandaag teruggebeld voor een afspraak.

Ik was gisteravond aan t googelen en schrok ervan hoeveel gelijkenissen er zijn met het Kiss syndroom :(

Hopelijk gaat t snel weer beter want dit is echt verdrietig

9. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach sparky....wel rot als je het zelf al vrij zeker weet van de kma en het dan toch nog eens moeten proberen.

En het was zeker wel super dat de kleine al zo doorsliep.
    Echt heel fijn. Voel me vandaag ook veel lekkerder doordat ik zo lang kon slapen.
    Nu nog afwachten of het zich weer herhaalt.

Vandaag mn oma op visite. En morgen de intake van consultatiebureau.

10. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach sterkte met dani Ingrid!

11. Sterkte met dani Ingrid!

Sparky wat naar dat je toch weer die voeding moest proberen. Ik was na de eerste fles al gestopt. Want met kma kan die ook enorm benauwd worden en stikken door een opgezette luchtpijp/slokdarm of dikke tong etc. Hopelijk levert t wat op bij de kinderarts.

Hier weer een nachtvoeding gehad. Vl was te moe om Liam in bad te doen gisteravond. En ik had te veel pijn en was dood op. Maar dan mag je eruit 's nachts. Vandaag weer wegen kijken of Liam genoeg is aangekomen omdat die toch redelijk wat spuugt met t tepelhoedje. Anders moet ik toch gaan afkolven vrees ik.

12. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Samsoko, het is denk ik altijd het proberen waard...wij zijn vanmorgen voor de tweede keer naar de osteopaat geweest. Hij voelde verbetering maar het zat er nog wel. Wij zelf hebben toch ook wel wat verbetering gemerkt!! Nu moeten we over twee weken weer terug komen.

Mama in love, wat vervelend van je buik. En ook dat je vk het zo van de tafel veegt. Ze hoort je juist gerust te stellen toch?!
    Ik zou gewoon naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd. Je hebt maar 1lichaam en die heeft net een top prestatie geleverd!!

Sterkte Sparky en Ingrid, klinkt allemaal erg vervelend.

Wij zijn vandaag dus voor de tweede keer naar de osteopaat geweest. En er zit verbetering in. Al heeft hij nu op dit moment wel weer veel last van krampjes. Ben ook erg benieuwd hoe hij het vannacht gaat doen. Na de vorige behandeling heeft hij een paar nachten liggen spoken...en nu ging het de afgelopen nachten juist zo goed. Maar ja...we zullen zien.
    Sinds 2dagen gaat hij nu langer tussen de voedingen laten. Hij heeft vanmorgen om 7 uur gehad en het is nu al 12.00....ik laat hem maar slapen,hij zal wel wakker worden als hij honger heeft toch??
    Hebben jullie ook wel eens dat ze tussen twee voedingen niet willen slapen?? Dat had hij gisteravond en hij was er helemaal door overstuur. We hadden hem gisteravond in de box liggen omdat we kraamvisite kregen maar misschien had ik hem toch gewoon op bed moeten leggen??

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Veel bijgelezen, veel vergeten:)

@Ingrid: Ik heb ook Nexium gehad voor mijn zoontje destijds, hier hielp het wel goed.

@Mama-in-love: Slaapt je kleine niet teveel overdag waardoor ze 's nachts wakker is? Ik maak dochter tussendoor wel wakker om aan te leggen want anders is het 's nachts feest. Mijn zoontje maakte ik destijds niet wakker waardoor we veel meer gebroken nachten hebben gehad.
    Buikpijn: herkenbaar. Hier ook. Geen blaasontsteking. Als er echt iets in je baarmoeder achter is gebleven moet je volgens mij nog steeds flink vloeien en gaat het ook ruiken (heb ik begrepen) Hier is vloeien bijna niks meer.

Borstvoeding in openbaar: Geen problemen mee. Bij zoontje voedde ik eerste 8 weken met tepelhoedje en dat deed ik niet in openbaar. Dochter heb ik eergisteren zelfs in de kerk gevoed tijdens dienst. Doek ervoor, klaar.

Kolven: Je kunt de melk ook op kamertemperatuur bewaren (best lang) en geven he. Dat scheelt weer opwarmen (mits ze het op kamertemperatuur willen drinken, mijn zoontje wou dit eerste 3 maand wel)

14. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Wauw child, gewoon in de kerk?? Dat zou ik niet durven...
    Maar ik zou het eigenlijk ook niet raar vinden als ik het zou zien!!!
    Ik durf alleen ook niet mijn kleintje mee te nemen naar de kerk...
    Wat ben ik toch eigenlijk ook een doos hahaha .. Eigenlijk moet ik het gewoon een keertje doen...borstvoeding in het openbaar.
    Als ik thuis visite krijg heb ik er geen moeite mee met wie het dan ook eigenlijk is...

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ingrid vind je een draagdoek geen optie om te proberen? We woonden in de buurt toch? Ik heb evt nog wel een draagdoek als je er eentje wil proberen? Baby zit gelijk rechtop dus ook veel minder kans dat melk terug omhoog komt.

Child overdag is ze regelmatig wakker. Daar zou het niet aan kunnen liggen.
    oh moet zo even verder schrijven. Ze komt net voor voeding...

16. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik woon in Doetinchem, weet niet waar jij woont?
    Morgenochtend om 08.45 komt de fysio en de huisarts verwijst ons door naar de kinderarts. We denken dat het probleem in z'n nek zit. De medicijnen slaan goed aan, hij spuugt niet meer gelukkig.

We kunnen terecht bij de kinderarts, heb zojuist gebeld en alles verteld. We kunnen donderdag om 13.30 uur al bij de ka terecht :)
    Heb gehuild van opluchting..

17. Ingrid fijn dat je al zo snel bij de ka terecht kan!

Voeden in de kerk?? Ik heb donderdag begrafenis en mocht Liam niet meenemen van vl want kan toch niet gaan voeden op een begrafenis? Nou vind t prettiger om te voeden dan te kolven.

Vanochtend weer gewogen. Liam is weer 140 gram aangekomen en weegt nu 3765 gram. Was bang door t spugen en dat hij veel melk laat weglopen dat hij te weinig binnen kreeg maar dat is niet zo. Ook gevraagd voor de krampjes en spugen. Moeten nu voor en na de voeding wat jbpm geven. Kijken of dat helpt. En als de krampjes blijven toch ook infanol of zo iets geven tegen de krampjes.

Leslie hier is Liam eigenlijk elke avond wakker tussen de voedingen. Meestal van 5 tot 9. Soms van 5 tot 11. Meestal slaapt die overdag wel goed. Alleen vandaag niet.

18. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte met Dani Ingrid!

Ik zou het zo fijn vinden als L ook een beetje langer door gaat slapen. Nu kwam ze om 11, 1 uur, 4uur, 7uur en meestal heb ik dan tussen elke voeding ongeveer 2 uur slaap.

En eigenlijk ben ik gewoon helemaal kapot na zo'n nacht. Iemand nog tips voor ons?

Voeden in het openbaar heb ik nog niet gedaan. Ik moet daar nog even een drempel voor over. Bij bekenden vind ik het ook nog wel een beetje lastig. Wel gister voor het eerst gevoed in het bijzijn van mijn vriendin en dat viel me alles mee eigenlijk. Maar ik vind dat ik van die lelijke megatepels heb en ben altijd bang dat mensen die zien haha.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Erminea hier ook van die nachten dus geen tips. Volhouden, het wordt vanzelf beter ;)

Voeden in openbaar geen moeite mee. Ik voed overal waar nodig al zoek ik wel het rustigste plekje uit. Maar ik heb er totaal geen problemen mee want als ik voed ziet niemand iets van mijn borst.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ingrid nee jammer dan wonen we toch niet dicht bij elkaar. Anders had ik je graag mijn doek eens laten proberen. En ik kan je de osteopaat ook erg aanbevelen!

Deel Deze Pagina