Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ook ik meld me weer eens.

Hier ben ik gister begonnen met de eerste fles kunstvoeding.
    Dat ging er goed in en tot nu toe geen last van krampjes.
    Vond het op de een of andere manier best lastig om hem z'n eerste fles kunstvoeding te geven...zo stom!!
    Voor de rest ben ik ook begonnen met m'n borstvoeding meteen aan te bieden in een fles omdat het echt uit m'n borsten spuit en hij aan de borst toch slordiger drinkt dan uit de fles. Nu blijf ik de borst wel aanbieden (eerste deel een beetje kolven om de druk te verlichten) maar ik hoop dat hij die ook wel wil blijven nemen....ik merk echt verschil met drinken aan de borst of uit de fles...maar ja,dat zien we wel weer.
    Voor de rest rommelt hij met zijn tijden...er gaat soms weer wat langer tussen zijn voedingen zitten...alleen maar mooi natuurlijk!!
    Straks voor controle naar de verloskundige...maar volgens mij stelt dat niet zoveel voor toch??

Wij gebruiken de draagdoek van babylonia. Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaringen met andere draagdoeken maar deze bevalt goed en de kleine vindt het heerlijk!!!

Wij gaan ook een midweekse in Nederland op vakantie.
    Ik had heel graag naar de camping (in Oostenrijk,helemaal ons land) gegaan maar dat zie ik nog niet zo zitten.
    Al gaan de nachten wel telkens iets beter!!
    Stomme is dat ik zo slecht in slaap kan komen :(
    Ben hartstikke moe maar kom niet in slaap...grrrrr

2. Mij is afgeraden om af te kolven omdat ik al zoveel productie heb en het zo hard stroomt. Door te kolven stimuleer je je productie. Het spuit hier soms tot wel 30 cm ver. Dacht eerst ook als ik t eerste wat afkolf dat de druk eraf is, maar ze zei je kan beter gewoon je borst wat masseren dat t er wat uit loopt dan dat je gaat afkolven.

Je kan ook je borst wat resetten of zo door m bijna leeg te kolven en dan aan die borst je kindje te leggen. Dan schroef je je productie wat terug. Alleen snap ik dat niet nog zo hoe dat kan want bijna leeg maakt je borst meer aan dacht ik.

3. Ja bij inname. Als t al in m'n mond komt begint t al. Kan t wel gewoon aanraken met m'n handen enzo. Maar als ik open wondjes heb heb ik altijd pleisters want weet niet hoe ik reageer als t via een wondje in m'n bloedbaan komt.

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Jeetje trisha..dat lijkt me erg lastig.
    Hoop dat Dani er wel overheen groeit.

Hier gaat t met de dag beter met hem :)
    Over BV kan ik helaas niet meepraten en geen tips geven.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja vind ik wel. De buikband is een kliksysteem. Het knopen van de bovenbanden is zo gedaan.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Heftig Trisha! Ik hoop maar dat M er overheen gaat groeien. Maar het zijn vooral de kindjes die een anafylactische reactie krijgen die het levenslang kunnen houden. Naar hoop toch niet dat dat hier het geval gaat zijn.

Ingrid wat fijn dat het beter gaat!

Lieslie, hier ook geen bv dus kan je geen tips geven.

Hier heeft de kinderarts ook zantac voorgeschreven.Gelukkig maar want ze wordtsteeda oonrustiger op momenten dat ze maagzuur heeft. Ook geeft ze nu mondjes terug tot aan de volgende voeding. Dus wel 4 uur lang.

7. De meeste kinderen met een kma groeien er meestal wel overheen. Ik heb t gekregen sinds ik 15 was, zou er niet meer overheen groeien maar sinds de vorige zwangerschap zijn de allergiewaardes omlaag gegaan tot eigenlijk te verwaarlozen maar daar kwamen we achter tijdens de laatste zwangerschap. Dus moet nu een provocatie test.

8. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Trisha: hoop voor je dat je er toch vanaf komt :)
    Het lijkt me een erg lastig allergie..

9. veense

veense Niet meer actief

Dank jullie voor het welkom.
    Gisteren bij het CB geweest, meneer is nu 4805 gram en 58 cm (met 7.2 weken), dat is dus 1700 gram en 12 cm in 7 weken, vandaar dat zijn kleertjes niet meer pasten ;)
    Op de inentingen heeft hij redelijk gereageerd, gisterenavond wat dreinerig en had geen zin in zijn laatste fles, maar hij heeft toch gewoon doorgeslapen en ligt nu weer te tukken. Vanmiddag mag hij mee met het kinderfeestje van dochter in de dierentuin: 6 meiden van 8,9 en 10 jaar en een baby van 7 weken, wish me luck ;)

10. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Succes veense :) en van mij ook welkom!

Gister bij het cb geweest. Werd overvallen door dat we gelijk moesten enten ivb met kinkhoest. Ik heb geweigerd...ze is pas 4 weken oud en ik wil eerst weten wat ik in haar kleine lijfje laat spuiten . Nu dus haastig op zoek naar goede argumenten want Vriend is het er niet helemaal mee eens. Ik wil graag uitgesteld vaccineren. En het liefste zou ik de onzin er uit willen laten halen zoals hepatitis b maar dat gaat helaas niet.

Verder gaat het fantastisch met haar. Ze weegt met 4 weken 5400 gram en is 56 cm lang. En ze is ontzettend sterk vonden ze.

11. Wauw erminea die is flink al!

Raar dat ze met 4 weken al willen enten.

Succes veense! Welke dierentuin gaan jullie? Amersfoort of Rhenen?

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes Veense!
    Jij zal vast moe zijn straks :)

Draagdoek. ...ik heb hier de bykay met roze bloem erop. Een Fijne zachte doek om mee te beginnen. Heb gisteren een geweven doek besteld van hoppediz. Die kan dan nog mee zo lang ik wil dragen :)

Gisteren een regeldag gehad. Mevrouw wilde haar flessen niet zo regelmatig als normaal en ze dronk zelfs weer een 7e fles. Vandaag lijkt weer wat beter te gaan. Hopelijk in de avond ook weer wat langer slapen.

Tot wanneer laten jullie de kleintjes op je kamer?
    Ik denk dat ik beter zal slapen wanneer de kleine in haar eigen bed ligt, maar wil haar ook nog dichtbij houden vanwege nacht fles en ik niet wil dat de anderen wakker worden.

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier gister ook op het bureau geweest.

Ze weegt inmiddels 4440!! En 53 cm. Gaat lekker dus.
    shirtjes inmiddels ook de 56 erbij gepakt. Nog wel een beetje groot maar mooier dan dat t net een beetje krap zit. De rest nog wel van maat 50. Ik ben benieuwd voor hoelang.
    Hier wel de eerste enting gedaan. Man wat is ze er ziek van geweest!! 10.15 geënt en vanaf 16.00 heel hard huilen uren lang. Ook de flessen liet ze staan en niet te troosten. Echt huilen heb ik der nog nooit horen doen.
    ondanks een halve zetpil nog 38 koorts. Snachts nog een halve gegeven en daarna werd het beter. Geslapen tot de volgende morgen en toen had ze gelukkig ook weer 37.4.
    Gelukkig is ze nu weer een beetje zichzelf.

Veese veel plezier in de dierentuin. Pittig hoor met zo veel Kids.

Ingrid en Sparky Hoe gaat het met jullie kleintjes?

Helaas nog steeds geen doorslapen hier. Meestal elke 4 uur 120+4. Snachts wil het nog wel een 5 zijn.
    Ik heb nutriton geprobeerd of ze dan wat langer verzadigd is. de eerste nacht hoppa ineens 7 uur. Helaas was dat maar 1 matig haha dus weet niet of ik er mee door wil gaan.
    Nu maar eens kijken of ze met 150+5 naar 5 flessen wil ( anders zou ze veel te veel krijgen) alle flessen gaan namelijk wel leeg.

Hier slaapt ze al een tijdje niet meer op onze kamer. We slapen er beter door omdat ze nogal wat geluiden maakt in haar slaap. Maar het is snachts ook wel weer lastig dat ik echt uit bed moet als ze wakker is.
    Je kunt het ook gewoon proberen. Hier staat het wiegje er nog wel dus als ze heel onrustig is of ik der mis, kan ze er gewoon weer ff naast.:p

14. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Bedankt voor de draagtips. Blue de bykay heb ik ook, maar het lukt me niet goed met knopen.
    Gister heb ik de geleende storchenwiege binnen gekregen,
    Dat lijkt me een fijne drager vooralsnog.

Ik heb met Misha af en toe het probleem dat ze in slaap valt na een paar slokjes drinken. Terwijl ze echt zelf komt omdat ze honger heeft. En er zit dan ook vier uur tussen de voedingen dus het is dan echt wel weer tijd anders krijgt ze te weinig. Hebben jullie daar wel eens last van?

15. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Missladybug dat heb ik hier ook wel eens. Meestal verschoon ik haar nog eens of ik piek onder haar voetjes. Was tip van mn oma en tot nog toe helpt dat wel iets.

Ik heb via YouTube afgekeken Hoe de bykay te knopen en mn Vk is draagdoek consulent dus ze heeft het ook nog voor gedaan.
    Nu een heel boekje met knoop technieken erbij gekregen mn nieuwe doek.

16. Op YouTube staat heel veel!

Dat in slaap vallen is hier soms ook.

17. veense

veense Niet meer actief

We hebben een heerlijke middag gehad in Ouwehands, dochter heeft genoten. De kinderen gedroegen zich prima, en de kinderwagen diende als ideale kapstok voor tassen, jassen, zakjes chips etc ;)
    T heeft de hele middag liggen slapen, met een fles tussendoor tijdens de zeeleeuwenshow, de man naast me vond het wel bewonderenswaardig dat ik tegelijkertijd een fles kon geven, kinderen kon aanspreken en de show kon filmen...
    Ben nu wel moe, maar was het meest relaxte feestje tot nu toe! Over anderhalve week het tweede feestje, met de kinderen uit haar nieuwe klas ;) En dan heeft ze ook nog minimaal 3 feestjes van andere kinderen de komende 3 weken...

T is trouwens rond de 4 weken volledig in zijn eigen bed/kamer gaan slapen, voor die tijd lag hij 's nachts in de kinderwagenbak naast mijn bed.

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Respect hoor Veense.
    Ik word al moe van het idee van zo'n feestje.

Hier gebruik ik ook de kinderwagen bak in de slaapkamer. Na het weekend gaan we er aan geloven dat ze in haar eigen bed gaat slapen.

19. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Fijn dat je kleine meid ook goed groeit :) Dani had even een giga groeispurt maar we denken dat hij zich nu ook gemiddelder zal groeien door de Nutramigen lgg voeding.
    Sneu dat ze slecht in orde is geweest van het enten :( Dani heeft gelukkig niet echt ergens last van gehad.

Tip bij enten: Spiroflor smeren op de geënte beentjes. Of vlak voor het enten of vlak erna. Even inmasseren en ze hebben geen last. Hier helpt het goed! Heb ik ook altijd bij Luna gedaan :)

Gister bij de ka geweest en Dani doet het super op de nutramigen!
    Enige is dat hij weer meer melk terug geeft, de Nexium helpt goed tegen de pijn gelukkig :)

20. Ingrid super dat hij het goed doet! Geeft die veel of weinig terug? Een beetje kan geen kwaad toch?

Veense knap hoor! Ik zou dat echt niet zo snel doen... Al gaan wij zondag naar de Apenheul, met 5 kids en 4 volwassenen.

Deel Deze Pagina