Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dankje! Het zijn steeds mondjes terug, dus zal qua cc's wel meevallen. Na elke voeding zo'n 6 keer denk ik.

Vind het sneu voor hem, je ziet dat het ongemakkelijk is voor hem maar pijn doet het gelukkig niet meer :)

2. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Goed om te horen ingrid! Ook fijn van je vakantie
    Goed dat je gaat hoor, is denk ik wel goed voor het verweken en loslaten.

Wij weten het nog niet. Als het goed gaat, waarom niet. Maar ben zo bang dat ik er veel drukker mee ben op vakantie. Dus zo weinig aan de vakantie heb.

Hier een doorslaapt nacht gehad! Van Half 11 Tot 6!! Zal het dan nu... ik durf er niet op te hopen haha

Die mondjes terug geven doet ze hier ook wel. Zelf 3 uur na de voeding nog wel. Vaak krijgt ze daar ook weer de hik van. Maar inderdaad zolang ze er geen pijn van hebben en goed groeit, doen ze er niks mee zei het cb.

Hoe zijn jullie slaapjes overdag ingedeeld? Zit er al een beetje ritme in. Hier namelijk nog niks. Soms ben ik bang dat dat komt omdat ik haar overal mee naar toe sleep en niet netjes in der bedje leg.
    steeds als ik me voorneem om een vast dagdeel dan wel thuis te zijn heb ik dan weer net een afspraak in dat deel.

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uhm... ff wat ik nog weet.

Veense, fijn dat het goed gegaan is. Respect dat je dat nu al doet zeg!

Ingrid, wat super dat het zo goed gaat. Hier geeft ze ook veel mondjes terug de hele dag door. Maar dat doet ook geen pijn meer sinds ze ranitidine krijgt.

Demie, wat fijn dat je de hele nacht hebt kunnen slapen!

Slaapjes overdag, hier gaat ze na het brengen van de kids naar bed. Na de volgende fles blijft ze beneden in de box of gaat naar bed. Na het ophalen van de kids weer fles en dan weer naar bed. Savonds beneden in de box. Als er wat gedaan moet worden probeer ik dat te plannen rond het brengen en halen van de kids.

Slapen snachts, hier sinds 3,5 week alweer op eigen kamer. Ik kon niet slapen van alle geluidjes die ze steeds maakte.

Hier gaat het super goed met M. Ze heeft nu ook ranitidine drank voor de reflux en ze heeft nu geen pijn meer. Van de neocate wel harde ontlasting en soms moet ik ff wat vaseline smeren maar ze kan het wel kwijt en krijgt er geen krampen van.
    Zo'n tevreden meisje is ze nu!

Wel is ze heeeel erg gevoelig voor prikkels en kijkt je niet echt aan.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook totaal geen ritme qua slaapjes overdag. Alleen elke avond huilen tot ongeveer 23 uur. Vanaf 20 uur. Dat is wel vaste prik.

5. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja in het begin viel L ook in slaap. Ik probeerd3 haar dan wakker te houden door haar wat te kriebelen of aan haar handjes te zitten. Inmiddels blijft ze wel wakker dus ze groeien er misschien ook wel overheen.

6. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we L voorlopig wel op de kamer houden. Ze slaapt nu nog in de kinderwagenbak maar we gaan het weekend de cosleeper proberen. Ik vind het met borstvoeding toch wel lekker om haar dichtbij te hebben.

Tja ritme...ze komt overdag ongeveer om de 3 a 4 uur maar evht precieze tijden heeft ze niet geloof ik. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op de klok kijken een beetje heb laten gaan. Ze verteld me wel wanneer ze wil eten en hoe laat dat is dat vind ik wat minder belangrijk nu ze het zo goed doet. En ik moet zeggen dat geeft me wel een stuk ontspanning.

7. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Hier een rotdag :( vanaf het moment dat ik Luna naar de gastouder heb gebracht is Dani heel onrustig....heel heel heel veel huilen en dan ook meteen hysterisch :( pfff :( we gingen juist zo de goede kant op..
    Hopelijk is het maar 1 dagje..

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Oh jeetje wat naar zeg! Hopelijk wordt hij zo weer rustiger.

9. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    O nee ingrid!!
    Heb je een idee wat het is?

Hier slaapt ze ook weer niet. Ze lijkt moe te worden, maar als ik haar dan oppak en in bed leg is ze weer wakker. Geef ik een speentje en een kus.
    Maar na een kwartier pruttelen word ze echt boos en haal ik haar er maar weer uit. En probeer het even later nog eens.
    Ben bang dat ze straks allemaal nog maar in de wandelwagen of maxi cosi wil slapen. (Onderweg)
    maar ook dan is het vaak maar 15/30 min en daarna weer wakker.

10. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Alsof ik mijn verhaal lees hahaha
    Ook wij hebben vannacht voor het eerst een nacht van 11 tot 6 gehad...ik wist niet wat me overkwam...werd om 4 uur wakker en kon gewoon niet meer slapen totdat hij voor een voeding kwam.
    Daarna is hij weer in slaap gevallen tot 10 uur en wilde om 11 uur weer drinken.
    We zijn sinds deze week begonnen met 1 kunstvoeding per dag te geven maar ondertussen is hij zo aan het schuiven met zijn tijden...heel stom maar om de een of andere manier maakt dat mij onzeker ofzo...terwijl ik zoiets heb van als hij honger heeft laat hij het wel weten.
    Maar ja...komt allemaal goed!! Het gaat ook gewoon allemaal goed!!

Wat betreft zijn slaapjes...
    Na zijn ochtend voeding (verschilt tussen 6 en 9 uur) slaapt hij altijd nog even door. Daarna is hij zeker een uur tot soms wel twee uur wakker tot zijn volgende voeding. Na zijn voeding doe ik eigenlijk verschillende dingen...of in de box,of in bed of in de wagen en dan gaan we wandelen en boodschappen doen. Na de middagvoeding gewoon weer in zijn bed tot rond etenstijd. Savonds is hij heel vaak lang wakker!! Op de een of andere manier wil hij dan maar moeilijk slapen!! Dan nemen we hem maar bij ons tot zijn volgende voeding. Voorafgaand proberen we dan een badje of douchen. En dan hebben we alweer de avond voeding die meestal tussen half 10 en half 11 zit.
    Maar dit zijn de tijden als ik gewoon thuis ben.
    Ook ik sleep hem regelmatig overal naartoe...en dan slaapt hij veel in de auto!! En dan kijk ik het maar gewoon aan wat hij daarvoor of daarna wil.
    Maar echt een ritme zit er niet in...ik denk dat dat komt omdat ik regelmatig iets buiten de deur plan.
    (Vind het lastig om daar een balans in te vinden...)

Zo dat is weer een heel verhaal.

11. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie; hij laat veel scheetjes vandaag dus denk z'n darmpjes. De irritatie bij kma duurt soms 4 weken voordat dat over is :( hopelijk is morgen weer een betere dag :)

Jouw meisje dus ook onrustiger vandaag, gek is dat he?!
    Hopelijk een goede nacht :)

@ Lieslie; Dani gaat ook overal mee naar toe, ik probeer zoveel mogelijk het gewone leventje weer op te pakken, rekening houdend met hem :)

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik hoop inderdaad dat het beter gaat ingrid. Het kan ook een reactie zijn op de maagbeschermers, die scheetjes. Mijn vriend slikt ook elke dag omeprazol. Van een ander merk had hij ook heel veel last van gas.

Gister avond was ze ook super onrustig, ook veel scheetjes en tussen half 7 en 11 gewoon niet geslapen. Wel steeds jengelen.
    Ben om 10.00 met der gaan douchen, vind ze heerlijk. En daarna uitgebreid ingesmeerd en buik gemasseerd in de hoop dat het een beetje los kwam
    Toen de fles. Natuurlijk viel ze tijdens het drinken slaap en ging het er met moeite in. Haha
    Maar wel weer geslapen tot 5.45 !! En toen weer een fles en de helft laten staan. Slapend in bed gelegd en nu slaapt ze nog steeds.

Hopelijk blijft ze snachts dus zo lekker slapen!

Dit weekend gaan we voor het eerst zwemmen, ben zo benieuwd hoe ze dat vind!! Heb zoon super lief mini zwembroekje gekocht.

En vanavond bbqen.

Vl heeft gister weer een vak afgesloten van school. Nu dinsdag nog een toets en als hij die haalt heeft hij zomervakantie!! Is ie in iedergeval de doordeweekse avonden weer lekker vrij tot aan september. Dat zal alles een stuk makkelijker en gezelliger maken. Zin in.

13. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Oké zou dus ook van de Nexium kunnen komen.
    De Nutramigen voeding en de Nexium zal beide wennen zijn voor hem.

Heerlijk zo'n nacht :)
    Ahh leuk!! Voor t eerst zwemmen :) spannend voor je man, hopelijk haalt hij t en hebben jullie lekker de zomeravonden samen vrij :)

We hebben Dani's gehuil gisteren doorbroken door hem om 19.00 wakker te maken voor n fles en om 23.00 weer. Vervolgens heeft hij tot 05.30 geslapen :) en nu is hij net weer wakker :) gaat weer de goede kant op.

We zaten op 08.00-11.30-15.45-20.30-03.00/05.00

Nu willen we proberen over te stappen naar 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00, als hij het toelaat zou het mooi zijn :) dan kan na verloop van tijd de 23.00 fles eraf en hebben we een mooi ritme.
    Ik voedde altijd op verzoek maar ga het nu toch iets bijsturen voor de nachten.

14. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ja Ingrid dat probeer ik ook..gewoon proberen zoveel mogelijk het gewone leventje weer op te pakken, rekening houdend met hem!!
    Maar merk dat een dagje thuis ook wel lekker is...maar dat zou ik echt niet de hele week vol kunnen houden...ik moet er soms gewoon even uit!!

Hier was hij gisteravond ook de hele avond wakker...hij is na zijn voeding van 18.30 wel even in slaap gevallen maar er zat duidelijk iets dwars...dus hij werd wakker en heeft toen nog twee keer zitten boeren en wat gespuugd. En heeft niet meer geslapen.
    Ook wij hebben hem lekker in bad gedaan, gevoed en heeft toen geslapen tot 07.00 :) :) en dat al voor de tweede nacht!!!
    Nu zijn we dus sinds deze week begonnen met een fles kunstvoeding rond 6a7 uur savonds...zou hij daardoor de hele avond wakker kunnen zijn??

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ja lieslie het kan natuurlijk dat hij daar last van zen buik van heeft. Zen darmpjes moeten daar natuurlijk ook aan wennen. Het is ook een stuk zwaarder op de maag dan bv. Je kunt ook proberen te mengen met wat gekolfde melk of iets minder geven. Het zou met een weekje wel beter moeten worden dat hij er aan went.

Hier zitten we meestal ook op 7, 11, 15, 19 en 23. Dan snachts wanneer ze komt. Maar nu ze tot 6 uur slaapt probeer ik smorgens weer steeds een beetje te rekken tot we weer in de buurt van schema komen.
    Voor ons werkt dit ook beter. Ik heb het 14 dagen helemaal los gelaten maar ik denk dat ze daardoor ook zo slecht is gaan slapen overdag.
    Sinds 3 dagen weer terug naar het schema. Ik laat haar niet huilen van de honger hoor maar probeer wel de 11 en 23 flessen rond de zelfde tijd te houden.
    Ik zit nu sinds 2 dagen dus ook op 5 flessen van 150+5 en 10 cc extra water per fles voor het poepen. En voeg een mespuntje nutriton toe dat ze iets minder snel opboert.
    Ik heb er ook al wel meer nitriton in gehad maar kreeg ze hele dikke ontlasting van.

Ik hoop voor jullie ingrid dat dit ook lekker loopt.
    Hoe vind luna het allemaal dan? De aandacht te delen met der broertje? Kan ze er een beetje aan wennen?

Ik zie dat er volgende week ook hele warme dagen aan komen!! Helemaal zin aan. Badje in de tuin en baby in haar mini zwembroekje Hihi.

16. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Luna vindt t super!! Kijk maar :)
    Super trots

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,3 KB
      Weergaven:
      2
  17. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Super lief!!

18. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Wat een geweldige foto's!!! :D

19. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dankje :)

Helaas is Dani nu niet zo vrolijk :( hij huilt alweer ruim een uur, elke keer troosten en dan even rustig en dan begint hij weer..

Ik ben bang dat hij gewoon honger heeft!!!!! Het is heel licht verteerbaar. Heb net de ka gebeld en de dienstdoende belt me terug.

20. Wat veel geschreven! Ben weer bij gelezen. Hihi.

Prachtige foto's ingrid!

Kwa ritme... 'S nachts wel maar over dag niet. Ik probeer de laatste voeding tussen 10-11 te hebben.
    En dan wisselt het wanneer die komt eerst was t 7-7.30 de laatste tijd toch tussen 5 en 6. Mag eigenlijk niet klagen maar was wel lekkerder om 7.30
    Overdag is t nog wisselend. Na de eerste voeding tussen 5-6 wilt die nog prima slapen maar na de 2e voeding niet meer. Dan is t jengelen en na 5 minuten huilen en enorme krampjes.
    En zo gaat t meestal de hele dag door. 'S missags en 's avonds nog erger dan 's ochtends. Zodra je hem weg legt springen z'n ogen wijd open. Speentje erin kus erop nacht lampje aan. En dan weg. Maar niks helpt. Soms slaapt die een half uurtje als je geluk hebt.
    En dan als die zo overstuur raakt haal ik m er toch weer uit. Dat die rustig word en in slaap valt bij mij en dan leg ik m in bed en is die gelijk weer klaar wakker.
    In de auto slaapt die meestal wel, en in z'n Maxicosi. Ik probeer er toch wat regelmaat in de hebben maar vl wilt elke dag wel op sjouw, en heb sinds de 2e week geen rust meer gehad, dus loop op m'n tandvlees.

Gister infacol gegeven voor het eerst. Na de voeding had die gelijk hele krampen, en mondjes terug gegeven maar was knalgeel. En krijsen alsof die in 2e gerukt werd. Zo zielig, niks kon hem troosten. Daarna volgende voeding toch weer gegeven, maar idem. 3-4 uur lang een krijsend kind en niks kon m troosten. Dus voor de laatste voeding geen infacol geheven en geen gele spuug en geen ontroostbaar kind

Deel Deze Pagina