Veense wat een drukte Succes! Maar nog een vraagje aan de mama's waar het allemaal lekker loopt. Hoe lang is jullie kleintje per keer wakker? En valt hij/zij vanzelf in slaap? Hier dus niet. Zolang ze op schoot zit blijft ze wakker, in de box huilt ze zowieso na 2 minuten dus moet ofwel een stukje gaan wandelen met de wandelwagen ofwel haar in de draagdoek doen. Heb zojuist ook maar weer een rondje met de wandelwagen gedaan. Gelijk de honden maar meegenomen. Dan slaapt ze vrij vlot maar ze was ook al sinds 21 uur wakker dus heel moe. Maar slapen op de arm ho maar en zelfs de borst wilde ze niet. Mijn eerste 2 kinderen waren precies zo maar ik vraag me dus nu af hoe anderen hiermee omgaan...
Hier is ze max een half uurtje wakker na de fles. Ze slaapt wel zelf in in bed. Verder slaapt ze ook overdag erg lang vind ik. Hier helaas weer een vroege nachtvoeding...
Veense hoe gaat t met je kleintje? Hopelijk iets beter.. Mama-in-love was de nacht nu iets beter? Ben benieuwd of het je helpt om meer vaste tijden te gaan aanhouden. Hier gisteravond een k***e avond. Niets anders dan huilen van 19.00 tot 21.30 uur. Toen de fles gegeven en op bed gelegd....en geslapen tot 07.15 uur!!!!!!
Hoi ladies!! Hier drukke dagen gehad. Zaterdag dus gewerkt. Was wel ff heftig. Hier in het dorp was ook zomermarkt en door de hitte was iedereen heel vroeg in de winkel. Doordat ik er al sinds januari uit was en ik ook nog een iemand naast me had staan die net 4 ochtendjes had mee gedraaid waren we nog lang niet klaar toen de drukte begon. Resultaat, totale chaos. Haha de dag vloog hierdoor voorbij en kon me geen minuut zorgen maken om thuis. Vond het achteraf nog niet eens zo vervelend. Alleen smorgens thuis weggaan was ff moeilijk. Zondag lekker ff stuk gewandeld( de spierpijn van zaterdag eruit lopen) koffie bij vl nichtje want het begon te regenen en s middags kraam schudden bij vrienden. Daarna met veel zenuwen naar bed. Maan dag naar de tandarts voor kronen op men voortanden. Pff wat was ik nerveus. Vl heel lief de hele dag vrij genomen om me af te leiden en te steunen! De kleine meid voor het eerst een paar uurtjes naar oma zodat hij mee kon. ( ze heeft de hele tijd geslapen daar hihi) Uiteindelijk was het een intense afspraak maar ben blij dat het eindelijk is gedaan. Had de vorige keer in de zwangerschap afgezegd. Kon de stress niet aan en uiteindelijk was dat maar beter ook met al die bloedingen en opnames. Nu 14 dagen met nood kronen en dan de 23ste word de definitieve geplaatst. Dit moet weinig voorstellen. Afspraak van 10 min. De afspraak van gister was 2 uur!! Men mond voelt een beetje beurs en het is heel anders dichtbijten maar dat is ff wennen denk ik. Het ziet er nu al beter uit in iedergeval. Men voortanden waren gebarsten en aan het verkleuren na een val 3 haar geleden. Mijn eigen tandarts wou ze eruit halen en implantaat plaatsen. Na veel gedoe gelukkig bij deze tandarts terechtgekomen en hij snapte niet waar mijn eigen tandarts zo moeilijk over deed!! Ik was vooral ook heel bang dat als hij ff bezig zou zijn ineens toch tot de conclusie zou komen dat het niet ging of dat er iets mis zou gaan. Gelukkig is het ergste achter de rug!! Reageer zo ff op jullie, het is tijd voor de fles
Poh mamainlove het zit je ook niet mee zeg!! Hier probeer ik ook op 7.00, 11.00 15.00, 19.00 en 23.00 uit te komen maar meestal is ze smorgens 5 of 6 uur. Maar vaak slaapt ze van 8 tot 11.00 en zit ik dan weer aardig op schema. Zo niet telt dat in de loop van de dag vaak wel weer bij. Slapen is hier ook best lastig overdag maar ik geloof dat het beter word. Ik begin het punt van vermoeidheid beter te leren en kan haar dan wakker in bed leggen als het lukt dan slaapt ze vaak ook heel goed. Zo 2 of 3 uur achterelkaar af en toe een keer speentje geven in der slaap als ze onrustig word. Ook maak ik der wel eens wakker als ze meer dan een half uur na de flestijd nog slaapt zodat we niet te ver van schema komen. Voor de laatste fles moet ik haar altijd wakker maken. soms valt ze ook tijdens de fles al weer in slaap en dan is het wat rommelig. Na een half uurtje weer wakker en dan hangerig en hazen slaapjes. Vaak pak ik dan de wandelwagen en ga op pad. In de wandelwagen dommelt ze dan ook wel lekker. Ik heb ook vaak een knuffel of speeltje in de kap hangen zodat ze daar naar kan kijken als ze wakker is. Anders zit ze maar tegen de doekie aan te kijken. In de wandelwagen is ze eigenlijk altijd rustig tenzij ze een krampje heeft ofzo. Maar das vaak maar een minuut of 10 even fietsen en buikje masseren en dan komen de windjes wel los. Ik moet wel zeggen dat dit pas een klein weekje zo is hoor!! En ze is natuurlijk iets ouder dan jullie kleintjes. Afgelopen nacht was ze ook nog een paar keer wakker maar ik weet ook niet zo goed wat ik der aan moet doen met die temperatuur lange mouwen,korte mouwen, raam open, dicht op een kiertje. Heb al een dunne omslagdoek als deken geprobeerd of alleen laken of alleen hydrofiel slaapzakje. Haar kamer is 26 graden rond 23.00 van 21.00 slaapt ze vaak eerst in de wandelwagen bij ons in de tuin met een muggen netje erover. Sparky hier was ze in het begin ook zo weinig wakker hoor. Ik geloof dat dat vaker is met kleintjes en ze moet natuurlijk ook bij trekken nu het beter gaat met die allergie voeding. Trisha pittig zeg. Het klinkt mij haast of Liam oververmoeid is. Maar met die warmte is het ook wel zwaar voor onze kleintjes. Veese sneu voor je kleintje! Hopelijk snel weer beter! Zwaar hoor ingrid als hij zo huilt! Maar heeeerlijk wat een nacht!!!
Demie, heftig van die kronen.. Hier nog veel tandartsbehandelingen in het verschiet helaas. Mette is gecorigeerd ook pas 4,5 week natuurlijk. Ze wordt vast nog wel wakkerder tussen de voedingen binnenkort. Ingrid, vermoeiend zeg. Hier ook sinds een aantal dagen elke avond feest. Huilen huilen na de 1 na laatste voeding. Dan heel onrustig. Hoe gaat het verder met hem? Helpt de voeding voldoende? Is hij al krampen vrij geweest?
Tess is goed gekeurd op het consultatiebureau. Nu 53 cm en 4185 gram. Ze lacht nu ook en dat is zoooo leuk. Vind het wel lastig om haar in bed te laten slapen overdag. Gelukkig nog maar 1 dag school voor de oudste en dan kan tess lekker doorslapen ipv steeds mee naar school.
Demie dat idee heb ik ook. Hij is normaal alleen wakker voor de voeding en dan af en toe wat langer wakker. Vannacht heeft die lekker geslapen van 1 tot 7! Heerlijk! Alleen ik werd elke x wakker kijken of alles goed gif met m. Toen een x zelf plassen en daarna moest een van de honden heel nodig plassen om 5 uur. Heb gezegd zolang hij zo slecht slaapt mag die ook wel bij mij slapen overdag. Probeer m dan wel als die slaapt weg te leggen. Met die warmte in de box beneden in z'n hangmatje. Lachen gebeurd hier ook. Hij kan zo heerlijk lachen en brabbelen. Hele verhalen soms. Echt genieten. Vanochtend heeft die voor t eerst gehuild dat z'n oogjes nat werden. Echte tranen nog niet. Maar wel natte ogen en wimpers. Zo schattig om te zien! Oh hij is weer wakker. Ik reageer later op jullie
@ Sparky; door de voeding hebben we nu een veel blijer mannetje het helpt zeker! Gisteravond even huilen en daarna super geslapen van 23.00 tot 06.45 uur Dani is alweer 10+1 wat gaat de tijd snel. Vrijdag wordt onze kleine meid alweer 3 jaar we vieren t zondag. Lastig dat t weer nu zo is, er komen 26 mensen en die heb ik liever buiten als binnen zitten.. Hopen op mooi weer!! Wel lekker voor onze kleintjes dat t weer koeler is, we hebben t boven nu 22 graden ipv 27!!
Sparky hoe bedoel je ze is gecorrigeerd maar 4,5 week? Ingrid vl word nergens van wakker. En als ik m wakker maak om naar Liam te gaan dan zegt die ja ik ga zo en draait zich om en slaapt verder. Of hij zegt laat m nog maar even huilen om dan verder te slapen. Maar meestal word die niet eens wakker van Liam. Vanochtend ook gevraagd of die een van de honden even snel wilde plassen had echt hele hoge nood. Ja eerst rustig wakker worden zegt die. Dus ben ik er maar uit gegaan want hij draaide zich om en de hond kon echt niet wachten! Liam ligt nu eindelijk weer te slapen sinds de voeding van vanochtend om 7 uur. Hij komt om de 3 uur sowieso maar ook vaak na een uur al. ben blij dat het wat koeler is vandaag.
Ingrid, wat fijn dat de voeding zo goed helpt! Trisha, ze is 3 weken te vroeg geboren. Ontwikkeling gaat echt uit van de uitgerekende datum. De sprong die baby's met 5 weken maken maakt zij dus pas met 8 weken enz. Hoe ouder ze worden hoe minder dat verschil te merken is als het goed is. Maar bij baby's die zo jong zijn is 3 weken verschil erg groot. Sterker nog, de uitgerekende datum die uit de termijn echo kwam was in alle opzichten onmogelijk. Wist exact mijn eisprong namelijk. Eigenlijk is ze volgens mijn eisprong geboren met 36+3 weken en ze gedroeg zich ook echt als randprematuur volgens de kraamhulp. Maar ja.. een kind die geboren is met 41 weken maakt eerder sprongen in de ontwikkeling als een kind die met 37 weken geboren is. Vandaar de 'gecorrigeerde' leeftijd
Trisha; lastig als je man zo doet.. hij vertrouwt er gewoon op dat jij t toch wel doet. Niet echt leuk voor jou. Hij heeft toch ook z'n verantwoordelijkheid naar jullie kindje, jij kan en hoeft dat niet alleen te doen vind ik..
Trisha ik vind het ook niet helemaal normaal hoe je vriend reageert eerlijk gezegd. Word er helemaal geïrriteerd van als ik het zo lees. Je moet er wel wat van zeggen vind ik. Kom voor jezelf op hoor!
Trisha; dit is niet bedoeld als aanval op je vriend hoor, maar vind dat je er niet alleen voor hoeft te staan. Ik bedoel t goed Hoop niet dat je t verkeerd opvat..
Oef het is alweer een hele tijd geleden dat ik gereageerd heb. Sorry ik weet even niet meer bij wie welk verhaal even hoort... Zijn jullie ook zo vergeetachtig?? Ik word er soms gek van... Mijn kleine heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad. Ik vond het maar niks!!! Hij heeft er niet echt veel last van heb ik het idee...hij wilde vandaag alleen maar bij mij slapen en hij had vanavond even een huil uurtje gehad maar ligt nu lekker in de box te slapen. Hij moet eigenlijk zo wel zijn voeding krijgen maar laat hem nog maar even lekker slapen denk ik...al probeer ik hem zo wel in zijn bedje te leggen want ik wil zelf ook wel een beetje slapen!! We bakeren hem altijd in maar dat mag nu niet...dus ik ben benieuwd of hij een beetje wil doorslapen vannacht....maar ja,we zien wel. We zijn maandag weer bij de osteopaat geweest...hij blijft spanning in zijn lijfje houden...en na zo'n bezoekje is hij altijd een paar dagen wat onrustig...dus het is nu dubbel op...die arme jongen...
Ahh sneu is dat Lieslie.. Hopelijk gaat het snel beter met hem dat hij meer ontspant. Ik ga nu de laatste fles van vandaag geven. Slaap lekker allemaal
Hier ook een drama avond. Was ook wel te voorspellen. Liam raakt altijd overprikkeld als we weg zijn. En wil dan niet slapen thuis. Gister ochtend naar t zkh met m'n schoonzusje. Had paar maand terug d'r schouder gebroken dus hadden controle. 'S middags even naar de winkel en 's avonds op koffie bij mensen hier in de buurt. Daar was die de hele tijd aan t huilen en honger. En heb m tot wel 3 x toe thuis na de laatste voeding nog aangelegd want hij bleef maar honger hebben en tijdens het drinken in slaap vallen. En dan in bed huilen en niet willen slapen. Ingrid en missladybug ik vind t ook hoor. Netzoals vanochtend maak m wakker voor de hond, zegt die mag ik daarna weer slapen dan? Het was inmiddels 7.45 dus toch al tijd om op te staan. Ik heb Liam eten gegeven en hij is blijven liggen tot na 10 uur en dan denk ik zo van #$& jij wel en ik niet. Voor de zwangerschap was ik er al vanuit gegaan dat ik t meeste zelf moet doen. Hij wilt m wel in bad doen en heel af en toe een schone broek. Liam in bad doen is voor mij veels te veel. Krijg dan veel pijn in m'n rug. Straks even boodschappen doen en hopelijk is dat alles vandaag. Ben ook ff beetje op dus hoop vanmiddag als Liam wilt slapen zelf ook even te slapen.
Vandaag bij cb geweest en ze woog 4700 gram. Nu 2 maanden en 4 dagen oud. Mooi in haar lijntje gegroeid. Het lijkt hier steeds beter te gaan. Ik ben gestart met uiterlijk 3 tot 4 uur tussen de voedingen te laten en dan wakker te maken. Ook heb ik gezocht op internet hoelang een baby van haar leeftijd wakker mag zijn per keer. Dat is in haar geval 60 tot 75 minuten. Dus ik heb haar netjes steeds na 60 minuten in de wandelwagen gelegd en warempel ik heb een comfortabel meisje wat ineens veel beter slaapt! Vannacht was het 22-3-7 en vanavond helemaal geen huilmomentje gehad! Heb haar net wakker gemaakt voor voeding! Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan!