Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Bedankt het was ook mooi..

Hier echt nog 5 flessen van 180cc.
    Hij maakt ze nu ook weer allemaal op, heeft er even 1tje n paar dagen 30/90cc laten staan.
    Tijden: 07.00/08.00 - 11.00/12.00 - 15.00/16.00 - 19.00 - 23.00 uur
    Hij weegt nu 6.375 gram en is 60cm.
    Hij groeit gigantisch :) buffeltje ;)

Naar 4 flessen lijkt me heerlijk al mag ik nu al niet klagen natuurlijk :)
    Komt wel.

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Lekker meiden. Hier leek het even beter te gaan maar ik zit weer op hetzelfde schema als ren newborn qua voeden momenteel. Alleen in de nacht komt ze 2x ipv 3x. Ook nog steeds avonden met d'r in de weer. Zo nu dus ook. Borsten zijn leeg, net gepoept maar slapen ho maar.
    Hoop dat als we de 3 maand voorbij zijn dit toch wel gaat veranderen...

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Jeetje mamainlove. Je bikkeld maar door!! De 3 maanden zijn in zicht voor je. Ik hoop dat je snel weer wat meer rust krijgt.
    Heb je niet de nijging om 1 of 2 flesjes kunst voeding te geven tussendoor?

Vind het echt knap dat je zo door blijft zetten. Ik had allang naar een alternatief gezocht.

4. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ingrid ik weet niet hoor of ik wel zo blij ben met 4 flessen. Doordat iedereen om me heen zegt (inclusief het cb) dat ze nog te klein is voor maar 4 voedingen, maakt het me heel onzeker.
    ik wil wel graag op haar af gaan maar weet niet zo goed of het kwaad kan.
    Vandaar men twijfel de hele tijd.

Ik zou zelf ook wel vaker op een dag iets willen eten/drinken..

Zo zo inderdaad wat groeit hij hard!! We gingen aardig gelijk op in het begin maar het scheelt dus al een kilo!!
    Wel fijn dat ie zo goed groeit ondanks zen reflux en kma
    Gaat het daar nu goed mee?

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja had vandaag toevallig kv gekocht met dat idee maar we waren met de auto van mijn moeder gegaan en vergeten de boodschappen uit haar auto te halen. Ze woont een uur en een kwartier rijden bij ons vandaan. Ben nu nog met haar bezig. Ben al vanaf vanmorgen 5 uur wakker want ze kwam toen voor voeding en wilde niet meer gaan slapen tot 7 uur en toen waren de andere twee ook al wakker. Ben dus aardig moe (understatement) nu.

6. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Demie ik geef nu nog geen hapjes.
    Naar ga meteen starten wanneer tess 3 maanden is. De andere meiden kregen ook bij 3 maanden al fruit hapjes om te proberen.

Met borstvoeding is advies met 6 maanden.

7. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Demie, ik begrijp je. Jullie meisje is ook wat kleiner als Dani en t is ook nog wel wat vroeg.

Hoeveel weken is ze nu? 14? Met 4 mnd gaan we starten met bijvoeden en kijken of we naar 4 flessen per dag kunnen gaan.

Dani krijgt nu een heel zakje Nexium, hij spuugt nu veel minder (bijna niet) :) de nutramigen voeding doet goed z'n werk. Hij is een vrolijk en alert mannetje geworden.

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Mamainlove balen van die boodschappen zeg!!
    Maar als je zooo moe bent, dan kun je ook niet echt helder meer denken.
    Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan met een beetje kv tussendoor. Ik hoop dat het je wat rust brengt. Hou je ons op de hoogte? (Maar eerst maar beetje bijslapen!)

Bleu, ik wist niet dat je met 3 maand ook al kunt beginnen ik denk inderdaad dat als deze trend door zet dat ik ook over een week of 2 maar eens een paar hapjes probeer. Geef je dan potjes of maak je zelf?
    Hihi tess is natuurlijk ook nog wat jonger.

Ingrid inderdaad morgen is ze 14 weken. Ik kijk het nog even aan.
    ik lig nu gewoon al wakker vanaf 5 uur, te wachten tot ze wakker word. Zo raar dat ze ineens zo lang slaapt en dat terwijl ze de laatste fles rond 9 uur krijgt.
    Ik ben zelf nog helemaal ingesteld op 5 uur hahah

9. Even bijgelezen.

Ingrid gecondoleerd

Mama in love wauw een suikervrij dieet.. Knap hoor! Fijn dat t even veel beter ging en raar dat ze een terug val heeft. Hoop dat ze snel weer vooruit gaat.

Wat een kanjers al hier! Liam vorige week prikjes gehad is er 4 dagen aardig van slag geweest en verhoging gehad. Maar hij sliep wel door. Van 21.45-7.30 en van 01.00-9.15
    Nu komt die toch weer ineens. Wisselt nog zo per dag.

Sinds vorige week keg ik m ook op z'n buik overdag en hij slaapt heerlijk diep. Meestal nu 4 uur ertussen en dan moet ik m nog Wakker maken.

Lachen doet die zo heerlijk. Hele verhalen komen eruit tijdens t verschonen tegen t leeuwtje op de muur en dan lacht die zo.
    Ik heb m ook omgedraaid in bed. Dus naar de andere kant met z'n voetjes en hij word rustig wakker ipv huilen. Ligt heerlijk te kletsen in bed. Geen honger signalen etc.
    Dingen pakken doet hij nog niet of grijpen. Maar hij is ook nog maar 9 weken vandaag. Bv gaat hier ook veel beter. En ook met de krampjes

10. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Lieve meiden, ik wil jullie bedanken voor alle gezelligheid en t delen van onze perikelen tijdens de zwangerschap!

Met Yael en mij gaat het heel goed, we vinden zo langzaamaan onze draai en het is nu inmiddels meer genieten dan wennen gelukkig.

Alleen ben ik bijna nooit meer op het forum. Met een aantal meimama's van de andere groep waar ik in meeschreef zitten we op FB en dat reageert wat makkelijker dan het forum en daar ben ik dan ook veel actiever.

Hierom ga ik jullie gedag zeggen. Lieve meiden, het ga jullie en jullie mooie kindjes goed!

Liefs,
    Sam en Yael

(Klein stukje terug gelezen: wat heftig Ing, eerst oma van jouw kant en nu je schoonvader en zo jong nog. Heel veel sterkte!)

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jammer Sam. ( Wat een prachtige naam is Yael toch. Mocht er ooit nog een kindje komen staat deze bovenaan mijn lijstje ;) )
    Alle goeds toegewenst.
    Ik kijk dagelijks even op mijn mobiel tijdens voeden :D maar heb niets te melden.
    Dochter is erg lief en enorme vrolijke lachebek die graag alle aandacht krijgt. In de avond is ze nog steeds wakker tot een uur of elf en moet dan de borst anders is het huilen. Tegen 11 uur valt ze aan de borst in slaap. Soms komt ze 1x en soms 2x per nacht. Meestal begint om half 7 de dag weer. En of ik niet genoeg had is er ook nog een buurman die psychisch niet helemaal in orde is op dit moment en die heeft de afgelopen 2 nachten bij ons aan de deur gestaan omdat hij niet kon slapen. Hij stond afgelopen nacht voor het huis onze naam te blèren dus de hele buurt genoot mee. Beide nachten had hij zelfs 112 gebeld vanwege het niet slapen dus bij ons 2 nachten op rij politie in de huiskamer.
    Heb em vandaag gezegd dat we graag voor hem klaar staan maar wel overdag. Tussen 22 uur en 8 uur geen bezoek meer Pfff. ..

Ik vind het erg sneu dat hij zo enorm eenzaam eis en nu ook psychische klachten begint te vertonen maar ik zat al op weinig slaap en op deze manier is het niks meer. Dat kan gewoon niet.

12. Jeetje mama in love... Ik snap dat dat best lastig is... Wel fijn dat ze nu beter doorslaapt!

Ik kijk hier bijna nooit. Ben erg druk met Liam, huishouden en de honden. Komend weekend is sz hier, woensdag nog naar t zkh voor mn provocatie test voor mn kma. Dan komt ook mn neefje logeren t/m de vrijdag en van donderdag tot zaterdag is sz er weer. Zaterdag naar hellendoorn, en moet dan ook nog even 2x heen en teru rijden naar Neede om mn beste vriendin te halen en te brengen, die komt op de hondjes passen. (Neede is 45 minuten rijden). Tussendoor nog voeden etc.
    Vl heeft nogsteeds geen werk, doet er zelf ook geen moeite voor, maar is wel bezig met verven en de tuin oonieuw bestraten etc.

Liam slaapt goed nu. Hij heeft 3 nachten liggen spoken, maar laat m nu inslapen op zn buik, en dan draai ik m om en kan ik ook slapen. En meer is er hier eigenlijk niet.

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben ook even niet geweest maar meer ook omdat we op de camping aan het genieten zijn en dan vergeet ik het forum een beetje.
    Vandaag is Tess alweer twee maanden. .tijd vliegt voorbij.
    Eerste prikken heeft ze afgelopen dinsdag gehad en gelukkig had ze er geen last van.
    Ze is nu 4800 gram en 55 cm.

Helaas te horen gekregen net voor onze vakantie dat ze waarschijnlijk mn man weg willen hebben op het werk.
    Er moeten mensen uit en hij lijkt er nu niet aan te ontkomen.

14. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat de hapjes betreft ga ik vers geven. Potjes geef ik alleen wanneer dat praktischer is om mee te nemen ;)

15. Oh wat balen zeg blue!

Wat betreft hapjes: hier denk ik ook gewoon zelf hapjes maken of de rapley methode.

16. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Jammer samsoko!
    Vind het ook best jammer dat er nog maar zo weinig dames mee schrijven. Ik snap best dat het allemaal wat minder fanatiek word, maar af en toe een update je hoe het is vind ik wel leuk om te lezen!

Ons meisje lijkt al echt toe aan een hapje. Ze kwijlt steeds meer. Vooral als ze ons ziet eten.
    Alles wat ze in de handen krijgt stopt ze in haar mond. soms zit er gewoon een volle vuist in haar mondje!! en dan daar weer van kokhalzen.
    Ze doet dit ook wanneer ze net haar fles leeg heeft.

Ik heb haar nu een paar keer een lepel zonder iets er op in de hand gegeven zodat ze er vast aan went. Deze zit ook steeds in haar mondje.

Ik durf het nog niet zo goed, maar denk dat ik niet wacht tot ze helemaal 4 maanden is.

Bleu balen zeg dat je man er waarschijnlijk uit gaat. Hopelijk heb je nog wel een beetje kunnen genieten van jullie vakantie.
    En fijn dat de prikjes mee vielen.

Trisha fijn dat Liam nu ook lekker slaapt!

mamainlove sjonge jonge. Slaap is je echt niet gegund of wel? erg voor je buurman, maar je hebt het al niet makkelijk. Heb je nog een flesje kv geprobeerd?

Ingrid Hoe gaat het bij jou? en met je schoonmoeder?

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee nog niet geprobeert (kv)
    Vinden jullie misschien raar maar ik vind het echt moeilijk om over te stappen naar kv... Wil zo graag eens een half jaar bv geven dat ik elke avond denk...ach probeer het gewoon nog een keertje. Wie weet neemt ze nu wel binnen een week de bocht. Ze is nu bijna 3 maanden oud dus dat ik meestal hier wel de leeftijd dat ze ineens een stuk rustiger worden...
    Ik ben inmiddels al even overgestapt op een suikervrij leven en ik merk dat ik ondanks vreselijk slaapgebrek overdag enorm fit ben.
    Ik kook, bak, wandel, spring trampoline (haha, vandaag opgehaald voor de kids...vind het zelf minimaal zo leuk als hun ;) )
    en ben in de tuin bezig met een moestuin op te zetten. Voel me echt kiplekker. Alleen in de nacht voel ik me vreselijk brak als ik eruit moet voor voeding.
    Maar nu neem ik nog even een kwarkje met aardbeitjes en havermout en dan duik ik in bed want ze slaapt :D

18. Hier schop ik vl eruit na de eerste of tweede voeding om dan nog zelf een uurtje te slapen :D

19. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik snap het wel hoor mamainlove. En vind het ook heel goed van je dat je volhoud!

ik had zelf gewoon niet zoveel discipline! en inderdaad als je eenmaal een flesje kv hebt gegeven ga je het steeds makkelijker doen.

Fijn dat je je overdag wel gewoon goed voelt en weer lekker actief bent!
    en trampoline juhhj! Vind ik ook super leuk

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik heb me bij mn zoontje enorm schuldig gevoeld, de eerste keer dat ik kv kocht. Maar het was echt nodig. Mijn zoontje was een luie drinker (had na uur soms nog niet voldoende) en sliep daardoor niet goed. Heb borstverkleining gehad en het kwam allemaal moeilijker op gang. Heb wel jaar kunnen voeden, maar dat dankzij de kv (max 1 fles per dag heb ik mezelf als regel gesteld)

Nu met dochter gaat het zo anders! In een kwartier kan het klaar zijn. Ze is tevreden en drinkt goed door. Geen kv hoeven geven en ik zie me het jaar zo wel uitvoeden (en misschien hopelijk zelfs langer)

Deel Deze Pagina