Demie je kan vanaf 3 maanden best al af en toe wat hapjes geven. Vroeger kreeg ik het al met 10 weken. Stond zelfs op de etiketten vroeger ( in baby boek gezien ) Verder weinig te melden.
Nee helemaal niet raar...ik zou er echt niet aan moeten denken om kv te geven. Lijkt me vreselijk! Ik heb hier ook wel af en toe moeilijke momenten maar het gaat allemaal weer voorbij.
Hier verder ook alles goed. We zijn onderweg naar een paar dagen Luxemburg en L gaat lekker mee. Tot nu toe gaat dat prima en ze slaapt lekker door. Ben wel benieuwd hoe het gaat. Het voeden gaat nog steeds heel goed. Flesjes weigert ze alleen sinds kort. Wel een tip voor als je bv geeft om goed te blijven oefenen met flesjes. Dus ik kolf af en toe wat voor in een flesje zodat we blijven oefenen. Knijp hem wel een beetje want ik moet over anderhalve week weer aan het werk. Ze kan al aardig haar eigen hoofdje omhoog houden en grijpt al heel direct speeltjes zonder mis te grijpen. En voor de rest is het gewoon een lekkere giebelkont aan het worden. Ik heb van de week ook een nieuwe draagdoek besteld. Een ringsling voor kortere wandelingen. Naast mijn wikkeldoek. Dragen jullie ook? Jammer samsoko dat je gaat maar ik zie je op fb wel. Ik vind het forum ook wel een stuk omslachtiger dan fb. Of we moeten een whatsapp groepje maken dat is nog makkelijker.
Ja ik draag ook. Ideaal. Niet altijd hoor de wagen wordt ook gebruikt maar bij tijd en wijle is een doek echt super! Geniet lekker van de vakantie!!!
Hier ook een doek van m'n zus, een rekbare. Maar nu via Mp aan t kijken voor een geweven doek. Zat ook te denken aan een ringeling of Marsupi draagzak voor in de luiertas voor even snel mee te nemen. Een doek neemt zoveel ruimte in.
Hi meiden, Ik kom ook weer even van me laten horen Alles gaat z'n gangetje hier. Misha is vandaag twee maanden. Het gaat erg goed. Ze slaapt snachts van 23 uur tot 7 uur aan een stuk. Gisteren heeft ze haar eerste prikjes gehad en daar heeft ze toch wel wat last van. Ze drinkt wat moeilijker en is wat huileriger. Ze is wel een heel vrolijk en makkelijk meisje. Ik mag echt in mijn handen knijpen met haar! Een whatsapp groepje lijkt mij leuk. Ik ben ook actief op de Facebook pagina.
Voor mij geen wa groepje. Ik hou het alleen bij het forum. Lekker zeg zo'n lange nacht. Gister geprobeerd om om 23 uur wakker te maken voor voeding. Dacht datzelfde dan mss een ruk zou maken maar nee hoor. Ze houd gewoon haar tijden aan van 3 uur en 6 uur. Dus wakker maken heeft ook geen zin. Jammer is dat ze nu nog steeds lekker slaapt maar de andere twee wakker zijn (al lang ) Met maar 1 kindje had ik nu ook nog lekker kunnen slapen. Zometeen komt mijn kraamverzorgster langs voor haar nagels. Kunnen we gelijk effe bijkletsen
Dragen: Hier een Little Frog. Ik heb een mooi draagtasje (heeft mijn moeder gemaakt) en daar past ie goed in. Slapen gaat hier als een tierelier. 22.00 uur naar bed, 03.00 uur voeding (ongeveer) en vanmorgen om 08.30 uur pas wakker. (helaas mijn zoontje om 05.30 dus ik heb niet uitgeslapen) @missladybugg: Hoe gaat het met herstel van je lichaam na zo'n pittige bevalling?
Liam slaapt van 22.30 laatste voeding tot 8.15/8.30 ongeveer. Heb gekozen voor een geweven doekje. Little frog sugilit. Komt als t goed is vandaag aan maar we zitten dan in Hellendoorn dus dat is wel jammer.
@child wat lief dat je er naar vraagt! Het herstel is ontzettend goed verlopen. Ik ben heel tevreden. Lichamelijk gezien is mijn onderkant ontzettend snel genezen, qua hechtingen enzo. Ik had een subtotaalruptuur maar ik durf echt te zeggen dat ik 0,0 pijn heb gehad. De nacontrole bij de gyn was dan ook prima. Qua bloedverlies heeft het iets langer geduurd. Na 6 weken was mijn hb gehalte weer aardig op peil. In de tussentijd heb ik me wat slap gevoeld. Bij een eventuele volgende zwangerschap word het kindje goed in de gaten gehouden. Als het weer zo'n groot kindje word dan krijg ik zeer waarschijnlijk een keizersnede. Mentaal heb ik er een maandje echt flink last van gehad. En mijn man ook, die heeft natuurljk alles gezien.
afgelopen weekend haar eerste hapjes gegeven. zelf gemaakt wortel moesje. Wat een smullen. De eerste keer durfde ik niet meer te geven dan 3 hapjes, ze werd echt boos dat ze niet meer kreeg haha. Echt wat een feest!! Ben benieuwd of andere groentes ook zo makkelijk gaan. Morgen gaan we een paar dagen weg. In een kota in Brabant. Het moet makkelijk kunnen maar op de 1 of andere manier vind ik Het toch best spannend of ze haar eigen plekje niet zal missen en wat dat doet voor haar ritme. Alles loopt net zo lekker. Missladybug fijn dat het goed gaat. Pff het is inderdaad niet niks!! dragen doe ik eigenlijk niet. Wou het wel, maar had een heel onhandig ding gekregen van men schoonmoeder dus die ging snel weer aan de kant. Heb wel eens gekeken naar een doek maar het is er gewoon niet van gekomen. En eigenlijk gaat het zonder ook wel goed.
@ Demie; ohh wat leuk, de 1e hapjes ik kijk er ook al naar uit wij moeten donderdag weer naar de kinderarts, ik ga dan vragen wanneer wij mogen starten en waarmee je het beste kan starten met een kindje met KMA (hoorde laatst dat dat anders kan zijn, bijv. dat ze ook n week t zelfde moeten eten om te weten of daar wel/geen allergie voor is) Veel plezier in Brabant, ff lekker weg
Vergeten te zeggen: Wij zijn vanaf vorige week donderdag overgegaan naar 4 flessen van 210ml en 7 scheppen. Hij doet het er super op 07.30 - 12.00 - 17.00 - 22.45uur.
ha ingrid! Goed te horen dat ik niet de enige ben die nog maar 4 flessen geeft. Ik ben benieuwd wat de ka zegt hopelijk kunnen jullie ook snel gaan knoeien. Hier 4×190+6 de eerste tussen 7 en half 9 (ze heeft blijkbaar ook het vakantie ritme) 12.00. 16.00/17.00 18.30 hapje en laatste om 20.00 Dan om 21.00 naar bed. De hapjes gaan echt goed. Ze heeft wel duidelijk voorkeur. Van wortel word ze helemaal enthousiast en bloemkool kijkt ze me aan van, wat moet ik hier nou mee. Ik geef het meestal meteen na ons avond eten ( dus rond half 7) En als ik een keer wat later ben laat ze dat ook meteen horen. Zo snel is ze er aan gewend. Brabant was leuk maar vind het ook wel lekker om alle gemakken van thuis weer te hebben. Ons meisje sliep er snachts ook wat onrustig. Verder ging het prima. Ingrid zijn jullie nog naar het huis van je oma geweest? of door alles wat er gebeurt is thuis gebleven.. Hier begint ze ook steeds meer te rollen. Ze komt nog niet over haar arm heen, maar denk niet dat dat nog lang duurt. en sinds een paar dagen vind ze een knisperende pop ook heel interessant! zo mooi om te zien
Sorry dames, ik merk dat ik de laatste tijd geen energie heb om hier mee te kletsen. Helaas drinkt Mette al geruime tijd zeer slecht en hebben ze alles geprobeerd dat te veranderen. Zonder succes. Vandaag hebben we haar achter moeten laten in het ziekenhuis. Ze zal opgenomen blijven tot duidelijk is wat er nu allemaal speelt.
Ach wat naar zeg Hoop dat er snel duidelijkheid komt zodat ze weer mee naar huis mag. Slapen jullie bij haar?
O nee Sparky wat naar!! Hopelijk komen ze er snel achter!! Het lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk. Heel veel sterkte voor jullie en de kleine meid
Mama-in-love nee waarschijnlijk alleen morgen. We zitten met de 2 andere kinderen en die gaan maandag ook weer naar school dus die zijn al super gespannen. Willen het voor hun zoveel mogelijk normaal houden