Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Veel bijgelezen :)

Sparky; hoe gaat t met jullie kleintje? Hopelijk weer iets beter?

Mama-in-love; WoW dat lijkt me pittig met 3 kindjes de nachtdienst in. Fijn dat je nachten nu ook beter gaan

Trisha; hoe bedoel je dat t UWV niet zo denkt? Je hebt toch gegronde klachten?

Ik krijg 7 september de WIA keuring, m'n Arbeidsdeskundige gaat met me mee gelukkig. Vind het best spannend. Zelf ben ik 4 augustus door de mri scan geweest en ze hebben duidelijk artrose geconstateerd, n whiplash en 2 nekhernia's bij C6 en C7. Ik ben vanmorgen bij de pijnpoli geweest en ze gaan met spuiten. Ook slik ik inmiddels weer 300mg Lyrica omdat de pijn behoorlijk is :( ben benieuwd hoe het UWV zal reageren op het verslag van het ZH..
    Eerst gaan ze een proef zetten en na 3 weken de echte zenuwblokkade. Mocht het niet helpen dan moet ik naar de neurochirurg voor n mogelijke operatie..:( vind t allemaal doodeng ivm m'n nek maar t zal moeten. Ook krijg ik nu mensendieck, leren omgaan met je pijn qua bewegen. Dani optillen enz.

Met Dani gaat het gelukkig goed, al spuugt hij momenteel wel iets meer. Hij weegt nu 7.460 gram en is 63,5cm. Hij is een echt buffeltje geworden :) hij drinkt 4 flesjes en krijgt al fruithapjes :) echt leuk

Met m'n man gaat t gelukkig weer iets beter, het verlies van z'n vader, zo onverwacht, heeft er flink ingehakt :( er speelt momenteel veel in ons leventje, veel verdrietige dingen waar we niets aan kunnen doen maar die er flink inhakken.. Gelukkig hebben we 2 kindjes die voor veel afleiding zorgen ❤️

2. Ingrid, maakt niet uit wat artsen zeggen, en bewijzen die ik t uwv lever, t uwv doet er gewoon niks mee en zegt dwt ik fulltime moet werken, dwt het allemaal vanzelf wel overgaat, omdat t geen door uwv erkende aandoeningen zijn.

Ja jullie leven staat op zn kop. Wat spannend een eventuele operatie aan je nek. Succes bij t uwv

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    woehoe hier draait ze sinds gister van haar rug op haar buik!! Wij super trots natuurlijk maar het is nu ook wel ff heel druk daardoor.
    Ze ligt geen seconde meer op haar rug maar te lang op haar buik houd ze niet vol dus moet ik haar constant terug rollen. En ze word hier ook heel moe van dus ook nuttelig!! Nu maar ff in de wipstoel. Vind ze ook minder leuk maar ik kan anders niet eens naar de wc haha

morgen gaat ze ook proef draaien op het kdv. En dan volgende week meteen 2 hele dagen. Had nooit verwacht dat ik daar zoon moeite mee zou hebben. Maar ja heb men inkomen dit jaar nog echt nodig. Misschien volgend jaar als vl klaar is met school kan ik een stapje terug doen.

donderdag naar het cb, eens kijken hoe ze gegroeid is en voorlopig gelukkig de laatste prikjes.
    Ze draagt maat 62/68 nu dus groeit volgens mij behoorlijk.

reageer morgen wel even op jullie!

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Wat super Demie!! :) Dani probeert t ook veel maar z'n onderlichaam gaat nog niet mee haha, soms wordt hij zelfs driftig dat t niet lukt.

Ik moest bij de 1e ook best wennen toen ze voor t eerst naar de gastouder ging. Is toch ff wennen

5. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Trisha; maar heeft de arts de diagnose duidelijk op papier gezet? Zodat je ook bewijs hebt? Anders voor de rechter ermee?

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Grappig. Onze dochter draait sinds zondag steeds van buik naar rug :)
    Ikleg haar altijd weg op haar buik en als ik terugkom ligt ze ineens op haar rug naar je te kijken haha

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ingrid wat heftig voor jullie zeg! Pfoe! Fijn dat de kleine het zo goed doet.

Hier ineens 3 voedingen vannacht. Tenminste dit is de tweede dus verwacht om 6 uur de derde. Jammerrrrrrr :D
    Normaal meestal 2 voedingen. Ze komt meestal a 3/4 uur overdag met 1 slaapperiode van 20 uur tot 03 uur. Maar nu dus ook al om 0.00 uur.
    Verder een makkelijk en vrolijke meid die groeit als kool.

8. Hier draait Liam al 2 weken van buik naar rug. Gelukkig nog niet andersom. Wel van rug naar z'n zij sinds dit weekend.

Ingrid ja staat op papier maar doen ze niks mee omdat t UWV niet erkend word. Die zeggen dat de hms geen officiële aandoening is. Netzoals met fybromyalgie.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wat vervelend zeg Trisha!

Rollen, wat goed zeg! Het lukt Mette nog niet om van rug naar buik te rollen. Wel naar haar zij. Van buik naar rug doet ze al een hele tijd.

Mama-in-love, respect hoor! Dat jij het volhoudt vind ik erg knap :)

Ingrid, sterke nog met het verlies van je schoonvader.

Sorry dat ik niet helemaal teruggelezen heb. Het was nogal veel haha.

Mette is gelukkig weer thuis. Drinken gaat niet van harte maar met wat tips en trucs krijgt ze in ieder geval voldoende binnen.

Morgen weer naar het cb, krijgt ze ook haar 2e prikjes.

Ze groeit in de lengte wel heel hard. Net alle kleertjes maat 62 uit de kast gehaald. Zijn gewoon al te kort! Ze heeft een korte romp en lange armen en benen, nu dus al in maat 68.

Vandaag nog telefonisch contact met de kinderarts over het drinken. Het ging afgelopen weekend thuis namelijk heel erg slecht. Nu weer iets beter. Gisteren zelfs 630cc gedronken op de hele dag!! Gaat de goede kant op dus. Volgens de richtlijn moet ze 800cc krijgen maar dat gaat toch niet lukken haha.

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik twijfel wel over de bijvoeding. Ik moet met 4 maanden starten van de KA omdat de voeding die Mette krijgt (Neocate) 100% onnatuurlijk is. Natuurlijke voedingsmiddelen zijn daardoor extra belangrijk.
    Aangezien het achterhaald is dat later beginnen de kans op allergieën verkleint dus echt eerder beginnen.

Maar omdat ze zo slecht drinkt twijfel ik steeds vaker of ik niet toch al iets eerder wil beginnen.

11. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Sparky; dankje daarvoor. Wij zijn met 3,5 mnd begonnen met bijvoeden op aanraden van de ka :)

@ Trisha; echt te belachelijk voor woorden, je hebt een duidelijk ziektebeeld met mogelijke bijbehorende beperkingen.. Ben je ermee voor de rechter gegaan, eerst bezwaar ingediend?

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    wauw dat jullie babies juist andersom draaien! Wat grappig. Heb ik haar misschien toch iets te weinig op haar buik gehad haha.
    Ik hoop ook dat ze snel terug leert draaien want ben er zo heel druk mee.

Vanmorgen proefgedraaid. Ik heb 3 uur lang met buikpijn op de bank gezeten en haar een half uur eerder opgehaald. erg hè!!
    Zei heeft het wel prima gedaan. Alleen even een paar tranen voor het slapen gaan. thuis doet ze dit nooit dus dat vind ik wel lastig om te horen.
    Ik heb er wel alle vertrouwen in daar hoor en al die kindjes doen het zo leuk samen. Ik weet ook niet waarom ik er zoveel moeite mee heb.

Sparky fijn dat ze weer thuis is zeg, hopelijk gaat drinken ook snel weer beter. Met bijvoeding beginnen lijkt me ook een moeilijke keus in jullie situatie. Maar als je denkt dat het niet werkt kun je natuurlijk altijd weer even stoppen..

Ingrid wat heftig allemaal zeg. Constant zo veel pijn lijkt me verschrikkelijk. ik zou een operatie ook heel eng vinden maar als ik het zo hoor is het zo ook haast niet te doen.
    Jullie hebben echt veel op je bord zeg!

Trisha balen dat je geen erkenning krijgt. Hopelijk komt je man snel weer aan het werk.

Anita ben benieuwd hoe je het proefdraaien vind.

En nacht dienst draaien zou ik misschien ook best willen dan is vl er tenminste als ik moet werken en zou. ik men meisje niet zo lang naar de kinderopvang hoeven brengen.. maar ik heb er natuurlijk nog maar 1tje.

Ik kreeg vandaag een berichtje van men bazin of ik maandag even voor ene gesprek kon komen. Het zal vast gaan over dat ik weer begin en hoe of wat. Maar wie weet hoef ik der binnenkort helemaal niet meer weg te brengen...

13. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Zo er wordt lekker gekletst.

Ingrid nog gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Heftig lijkt me. Het geluk van het krijgen van een gezond kindje en het verlies van je (schoon) vader.
    Is de pijn bij jouw nu erger geworden na de geboorte van Dani of eigenlijk hetzelfde? Best veel Lyrica slik je. Sterkte!

Trisha wat een gedoe bij het UWV. Verplichten ze je ook om te solliciteren enz?

Demie hier ging het proefdraaien prima op het kdv. Stijn heeft er heerlijk geslapen en z'n flesje leeggedronken. Het wegbrengen viel me niet zwaar maar dat was bij de eerste wel anders hoor. Toen verliet ik ook jankend het kdv. Voelde me toen een hele slechte moeder!
    Ow spannend een gesprek bij je leidinggevende. Wat doe je voor werk? Hebben ze niet gezegd waarover het gesprek zou gaan?

Wat een draaiende babies al! Hier nog niet hoor.

Sparky lastig. Je zou zeggen start eerder met bijvoeden. Maar ze heeft ook haar vocht nodig. Als ze al slecht drinkt kan het zijn dat ze nog slechter gaat drinken omdat het hongergevoel weg is door de fruit/groentehap. Zit ook vocht in hoor maar toch minder dan een fles. Je kunt het altijd uitproberen

14. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dankje daarvoor, het leven staat hier nog steeds behoorlijk op z'n kop. Eerst m'n oma verloren, vervolgens Dani geboren en op Luna's verjaardag m'n schoonvader verloren :( daarnaast nog de problemen in/met m'n nek..en m'n schoonzus en zwager hebben ook nog eens besloten om te gaan scheiden :( Soms weet ik niet hoe ik het allemaal moet doen (en verwerken) er is gewoon geen tijd om rustig na te denken en te rouwen. Met m'n man gaat t vandaag niet goed..hij zegt geen woord, wil met rust gelaten worden.. Bah hoop dat er snel betere tijden komen.

De pijn is idd erger geworden, daardoor heeft de neuroloog besloten n MRIscan en EMG te laten maken met als resultaat van C4 tm C7 Atrose, C6 en C7 een nekhernia en de whiplash (wisten we al) aanstaande woensdag krijgt ik de 1e zenuwblokkade ingespoten en 3 weken later nog eentje. Vandaag voor t eerst Mensendieck gehad zodat ik beter leer bewegen ivm m'n nek. Zelfs 300mg Lyrica krijgt de pijn er niet onder, het haalt alleen de scherpte eraf.

Sorry als mensen denken; pffff wat n verhaal maar vind het wel ff fijn om het van me af te schrijven..

Anita had jij nou ook een whiplash? Of was dat iemand anders?

Naast alle verdriet hebben we 2 schatten van kindjes, die voor de nodige afleiding zorgen ❤️ en die veel liefde geven ❤️

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,1 KB
      Weergaven:
      1
  15. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Hallo allemaal!
    Sorry dat ik even tussendoor kom walsen :)
    Ik lees hier eigenlijk nooit mee ofzo, maar ik wilde even laten weten dat alles hier goed gaat met ons! :)
    Morgen is Do alweer 3 maanden! :D De tijd vliegt echt zo hard voorbij! Ik kan niet wachten tot ze groter en groter wordt! En toch is het jammer dat ze die leuke kleertjes die ze maar een keer aan heeft gehad niet meer past. :p En dat ze minder knuffelbaar is, ze wil alles zelf doen. Ze is nu 61 cm en 6100 gr. Ze drinkt goed (iets te goed) en is over het algemeen een heerlijk kind, maar ze is snel oververmoeid omdat ze niet wil slapen... Dus zit soms dagenlang met een huilend kindje. Dat is wel vervelend, maar één lach maakt een hoop goed ♥

Zo, k laat jullie weer verder kletsen. :)

16. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hey lizz leuk dat je ons even een update doet!! Hoe is je herstel verder na de bevalling?
    en ja wat vliegt de tijd hè! Hier ook al weer 4 maanden. Vind het prachtig om der te zien groeien maar waar is toch dat mini baby'tje gebleven haha

Ingrid wat heftig om altijd met zoveel pijn te moeten leven!! Hopelijk doen die zenuwblokades hun werk straks.
    Wat mij betreft schrijf je nog 100 keer over alles in jullie leven. Als je je daar iets beter door voelt lees ik het graag.
    En wat heb je toch prachtige kinderen!!

Anita ik werk voor een bakker. Het gaat er niet echt profecioneel aan toe moet ik zeggen. Ik kreeg dan ook een watsapp bericht over dat gesprek van maandag en alleen of ik kon komen, verder niets.

Vanmiddag naar het cb. bleh wat is het toch altijd rot om die prikjes te moeten halen.

17. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dankje Demie, ik hoop t ook!!
    Ahh prikjes zijn nooit leuk :( hopelijk wordt ze er niet ziek van.

18. Succes met de prikjes demie
    Ingrid schrijf t lekker van je af! Is ook wel veel ineens.

Lizz super dat do het zo Goed doet.

Sparky fijn dat ze weer thuis is! Is toch een stapje voor!
    Ik twijfek erg over starten met vv net 4 of 6 maand. Maar ik jouheval snap ik wek dat je ook wel eerder wilt beginnen

19. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    6225 gram en 61.5 cm

helaas heeft ze wel weer last van de prikjes. Eerst de hele tijd geslapen en rond 7 uur werd ze heel hard huilend wakker. Na een half uurtje toch maar een zetpil gegeven en weer een half uur later de fles. Hierdoor kalmeerde ze gelukkig weer maar bleef heel jengelig. Nu net is ze weer in slaap gevallen en ik hoop dat ze er verder doorheen slaapt.

20. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ahh wat sneu :( beterschap!! Hoop dat ze nu lekker slaapt.

Misschien een tip;
    Wij smeren altijd spiroflor op de beentjes gelijk na t prikken. Dat schijnt te helpen tegen stijve spiertjes enzo.

Deel Deze Pagina