Haha ja Blue in een sodabadje! Die knip is een klejn beetje geirriteerd, en wil liever een ontsteking voorkomen
Ingrid, heerlijk zeg dat er al 6 uur tussen zit. Voed je gewoon altijd wanneer hij komt? Of hou je wel vaste tijden aan. Overdag maak ik haar wel wakker na 4 uur in de hoop dat ze de lange ruk naar snachts verplaatst. Ben heel benieuwd wat het cb tegen jou zegt over de hoeveelheid. Ik doe namelijk het zelfde, weet alleen niet wat ze weegt op moment. Heb woensdag een afspraak. Ik heb hier vorige week over gebeld. Toen dronk ze nog 7/8 keer 100. Maar ze zeiDen me dat ze waarschijnlijk aan het inhalen was ivm vroeggeboorte en omdat ze de eerste 10 dagen behoorlijk afviel. Toekie lekker zeg dat het bij jou al zo lekker loopt! Haha Brit, waar je al niet even het momentje voor jezelf pakt 😂 Hoe gaat het nu? Bleu geniet nog maar even van je nacht rust. Maar inderdaad zou wel fijn zijn als je 3de meisje net zo snel zou zijn als die andere 2
@ Demie; hij mag max 6 x 135cc (we zitten nu op max 125cc per fles) en na 2 mnd naar 150cc bij 6 flesjes. Ik voed volledig op vraag, met een max van 6 uur ertussen. Overdag zit er nu 4 uur tussen en snachts 5 a 6 uur. Ik merk dat dit goed werkt voor D. hij is dan lekker wakker tijdens het drinken waardoor dit veel beter gaat Heb vandaag ook een lodger bundger Luxury besteld ivm inbakeren. Deze is gemaakt van hydrofiel en is hierdoor niet te warm. Krijg m morgen binnen
Weer 6 uur tussen de flesjes nu wakker door de wekker want 6 uur is voor nu de max. Mij is uitgelegd dat je 2 uur per kg lichaamsgewicht van je kleintje kan aanhouden tot ze 6 weken oud zijn. Geldt niet voor de eerste dagen. Mama-in-love; ken je die doek dan? Hij lijkt me handig omdat hij niet zo warm is
Ik zat gister ff wat minder lekker in men vel. Hoop dat men eerste menstruatie eraan zit te komen ofzo. Toen kwam vl ook nog eens aan met al zen plannen voor de komende 5 weekenden. Elk weekend wel een feestje of uitje. ( de meeste hoor ik niet bij) Kon ik echt ff niet hebben. Had echt het gevoel van, dat hij liever naar die stomme feestjes gaat dan bij ons te zijn. Ik weet het, niet eerlijk maar kon het echt ff niet reëel verwerken. Nu heeft ie gedacht dat ik zo down was door het slaap gebrek en me de hele nacht laten slapen, ik denk dat ie bij ieder piepje al is opgestaan want ik heb echt niks gehoord en schrok wakker van zijn wekker vanmorgen. Hij is toch ook wel lief
Demie ik kan je gevoel wel begrijpen hoor! Komt misschien ook beetje door slaap tekort? Hier gaat hij maandagmiddag met vrienden op pad, ik denk maar bij mezelf kan die even lekker zn eigen ding doen en even over iets anders praten met zn vrienden. ☺️ Hier ook redelijk goede nacht gehad, hebbde nacht voeding voor het eerst zelf gedaan.. Helemaal trots, die van 07.00 man en mij laten liggen heb helemaal niets gehoord haha. Vandaag is hier de puckababy bezorgd, hij slaat zichzelf continu wakker. Even kijken of dat uitkomst bied. Ook zijn het die rotkrampjes die hem wakker houden en is zoo sneu om tr zien! Kan in ieder geval weer redelijk zitten na mn sods badje, vanavond nog een keer erin zitten. 😇 Vandaag een heerlijk stokbrood met filet american met ei en ui op. 😍 Verder gaat alles zn gangetje, maandag laatste dag kraamhulp. En dan lekker alles alleen doen. 😁
Demie ik begrijp je helemaal, ik heb daar ook last van gehad (hoort er denk ik een btje bij) dat gevoel gaat wel weer over. Heb het soms nog hoor.. Hier staat tot volgende week vrijdag elke dag kraambezoek op de planning en de verjaardag van m'n moeder. Op zich leuk allemaal maar heb er ook niet altijd zin in. Brit een badje met de originele groene badedas helpt ook heel goed en ruikt lekker Ben benieuwd hoe de puckababy bevalt.
Fijn te horen dat ik niet de enige ben met zulke gevoelens! Gaat nu al wel weer wat beter. Gelukkig Brit dat je in iedergeval weer normaal kunt zitten. Hoop dat het snel beter voelt! Sneu dat je zoontje zoon last heeft van krampjes, hopelijk geeft de puckababy hem wat meer rust. Heb je nu eigenlijk nog je vriendin Als kraamhulp? Of was jij dat niet? En heerlijk hè! Filet american. Ik heb 2 dagen na men bevalling sushi laten bezorgen in het ziekenhuis. Hihi de zusters keken me raar aan Ingrid kan me voorstellen elke dag bezoek! Zou ik ook niet zo veel zin in hebben. Hier durfde niemand goed de eerste tijd. Ik denk omdat ze wat vroeg was en ik zo lang in het ziekenhuis had gelegen. ik ben zelf maar mensen gaan uitnodigen, was bang dat anderd iedereen tegelijk wou komen na een paar weken. en hoe bevalt jou inbaker doek? Mamainlove krijg je al wat meer rust?
Ik heb ook al weer alles gegeten zalm, filet american, carpaccio, rosbief enz. Heerlijk echt genieten weer We hadden 50 geboortekaartjes verstuurd en ik had het op fb gezet. In de 1e weken kwam onze familie en beste vrienden/vriendinnen. Nu begint de rest te komen, vind het heel leuk hoor dat ze komen maar het is n btje veel. Ik had 2 dagen vrij gehouden maar die heeft m'n man volgepland. Was miscommunicatie D. Heeft nu voor t eerst de inbakerdoek om, ik heb de doek eerst gewassen vanmiddag. Ik hoop dat t werkt!! Hij heeft tot nu toe 4 flessen op vandaag, variërend van 120cc tot 130cc. Vind t wel lekker dat we nu op 6 flessen met meer cc zitten. Geeft veel meer rust, ook bij D. zelf. Ik denk dat hij daardoor ook beter slaapt D. Slaapt inmiddels dat is lekker snel, hopelijk lukt dat straks ook na de late fles (dat is de fles waarna hij t meest onrustig is) ben dus benieuwd. Ik zag net op de babyfoon dat hij zich wel verzet tegen de doek, voelt natuurlijk weer anders dan een gewone hydrofieldoek. Deze stof is elastischer maar z'n handjes zitten er nog steeds in ik zal een foto bijvoegen van de doek die wij nu hebben.
Even kort spieken hier! Het lukt me niet beide topics bij te houden nu, (lezen wel, reageren niet) maar ik kom jullie vanaf dinsdag graag vergezellen! Als ik nu lees over flesjes, doeken e.d. lijkt dat met mijn dikke buik nog een hele andere planeet haha. Ik moet straks eerst nog even gaan landen
Maantje jij kan al bijna mee kletsen. Ik hoop dat ik ook snel mee kan babbelen over flesjes en korte nachtjes. Oké ik zal er nog even van genieten van het doorslapen
Wie weet beval jij wel eerder Blue, zou zo maar kunnen dat je na alle dingen die je morgen wil doen, ineens de rust krijgt en dat het doorzet.
♥ Bevallen! ♥ Demie - 20 april om 22.12 uur - 36w en 3d - F. - gewicht 2735 gram Mojo - 24 april om 18:03 uur - 35w en 3d - Sem - gewicht ??? gram Ingrid79 - 28 april om 18:04 uur - 37w en 6d - Dani - gewicht 2645 gram Mama-in-love- 5 mei om 14.00 uur - 37w en 4d - J. - gewicht 2965 gram Shart- 12 mei om 19.13 uur - 38w en 4d - K. - gewicht 3700 gram Toekie- 13 mei om 14.00 uur - 38w en 5d - Kyano - gewicht 3485 gram Moonlight - 13 mei om ....u - 39w en 3d - meisje Annevdpol- 14 mei om ??.?? uur - 38w en 3d - ?. - gewicht ???? gram Brit89- 18 mei om 09.38 uur - 40w en 0d - Noah - gewicht 3726 gram Child- 20 mei om 12.24 uur - 40w en 2d - A. - gewicht 4560 gram AnitaP- 21 mei om ??.?? uur - 39w en 4d - Stijn. - gewicht 2940 gram Ninosz- 22 mei om 01.27 uur - 40w en 1d - ?. - gewicht ???? gram Graag wijzigingen duidelijk en in kleur doorgeven!
Demie klopt dat was ik! Gaat goed hoor maar merk wel, ook omdat ik zelf gewoon teveel weet, het nu lekker ga vinden om gewoon met zn 3tjes te zijn. ☺️ Benieuwd wat de nacht hier gaat brengen, weer veel onrust gehad ivm die stomme krampjes! Het weekend staat hier ook volgepland. Heb nu zoiets van geef me nu al het bezoek maar en dan volgende week lekker ook ons eigen ding kunnen doen. 😁
Mooie doek ingrid! Ik heb em niet hoor. Maar als ze hier onrustiger wordt s'nachts wil ik er wel 1. Lijkt me super! Ze ligt hier afwisselend op li of re zij en stop de dekens dan strak in. Dat voldoet hier nog Hier niet veel bezoek. Morgen broer met kids en moeder en zondag een bevriend stel. Door de week niets gehad. Heerlijk Nog steeds 9 of vandaag zelfs 10 voedingen per dag. En s'nachts om 22.00 - 1.30 - 3.30 - 5.30 - 8.00. Ben benieuwd maar denk vannacht weer hetzelfde.
Mama-in-love; de doek ziet er inderdaad mooi uit maar hij is te groot.. Ik moet m strakker trekken dan de klittenband sluiting. D. Is natuurlijk ook echt n kleintje. Heb nagedacht om met veiligheidsspelden te werken maar vind dat toch niet zo'n fijn idee.. Ik wil niet zo'n hele dikke inbakerdoek daarom had ik voor deze gekozen. Iemand nog tips? Slaapt jullie dochtertje op haar zij? Heb je zo'n kussen daarvoor? Of zo op haar zij? Ik heb geen ervaring met BV maar als ik die voedingstijden zie dan kan ik alleen maar zeggen: RESPECT!!
Ja de eerste weken zijn vaak wel pittig met bv maar mijn andere twee lieten er toch wel 3 uur tussen s'nachts. Dat is wel een stuk beter dan 2 uur Maar mag vannacht niet klagen! Ze heeft om 1.30 flink gedronken en ze komt nu net weer dus ze heeft de voeding van 3 uur overgeslagen! Veiligheidsspelden ben ik ook niet weg van nee. Aan de andere kant ligt je kleintje heel stil en rolt nog niet dus kan het totaal geen kwaad zo'n spelt. Ik zou geen andere oplossing weten. Maar wel raar dat ie te groot is! Het is toch bedoeld voor pasgeboren baby's zou je zeggen. Ja ik leg d'r op de zij. Vind het doodeng met al het gespuug. Kindjes hebben bij mij nooit op de rug gelegen. Ik heb een zijliggings kussen maar gebruik alleen het kussentje voor haar buik zodat ze niet door rolt. Nou ze is klaar met drinken dus ik ga snel weer liggen : D
Die kleintjes moeten in het begin toch ook op hun zij slapen? Ivm plat achterhoofd wat ze anders krijgen? Is bij ons toen wel gezegd weet ik nog. Idd respect voor de bv mama's met die tijden.