Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Welkom Sparky, wat leuk dat je mee komt kletsen!!!
    (wij kennen elkaar al een beetje :) )

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier alles heel wisselend. De ene dag zitten we op 7 voedingen en de volgende dag weer op 11. De nachten zijn ook erg wisselend. Ben nu erg moe ondanks dat ik vanmiddag bijna 2 uur heb geslapen. Ga zo direct maar met de kinderen maar bed en hopen dat de kleinste ook minimaal 3 uur maakt.
    Met onze hond gaat het nu goed. Sinds de kraamweek heeft hij geen aanval meer gehad Gelukkig.
    Sorry dat ik verder even niet reageer maar ik ben doodmoe :(

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dank je!

Zwangerschap was een beetje een drama. Veel klachten waaronder vrij ernstige diabetes en op het laatst ook cholestase. Daarom met 37 weken ingeleid. Had geen ontsluiting dus na een dag tabletten ingebracht te krijgen konden ze met 37+1 de bevalling starten. Eenmaal goede weeën duurde het 3 uur en 45 minuten voordat ze er was. Heerlijke tijd want mijn zoon was er na 1,5 uur en dat vond ik veel te heftig. Bevalling verder probleemloos verlopen, uitdrijving ging vanzelf. Mocht niet persen alleen maar zuchten de weeën deden alles zelf, best bizar haha. Ik had geen scheuren o.i.d. en was heel snel klachtenvrij. Alleen wat flinke naweeën gehad na de bevalling.

Ze is geboren met een gewicht van 2940 gram en 47cm. De kraamweek was super en met 1 week oud woog ze 3100 gram. Helaas toont ze nu ineens veel reflux klachten. Beide vorige kinderen waren ook reflux baby's dus herken het heel snel gelukkig. Morgen gaan we speciale AR voeding halen en hopelijk zijn we daarmee het grootste drama voor.

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik :)

4. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wat slokt een kleintje veel tijd op zeg! Ik heb bijna geen tijd meer om hier mee te lezen...

Gisteren zijn we begonnen om de flesvoeding meer op verzoek te gaan doen. Resultaat: overdag wil ze vaker, maar vannacht zat er ineens 5 uur tussen! Had ik eerder moeten bedenken, hahaha!

5. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh anne dat was vast wel even heerlijk om 5u te kunnen slapen.

Missen jullie je buik al?

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Hier was gister een minder fijne dag qua voeden.
    D. Wil steeds meer, gister weer 7 flessen en dan van 120 met voeding. Hij melde zich elke 3,5 uur. Vanmorgen ook weer om half 8. Volgens mij is dat teveel voeding voor zo'n klein mannetje.

Hij wordt een echte hongerlap

Anne; lekker is dat he, langere nachten :)

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @sparky: welkom. jeetje dat zijn snelle bevallingen zeg! maar gefeliciteerd met je dochter!

@anne: haha dat had je inderdaad eerder moeten bedenken! ;) maar fijn zeg, 5 uur! ja vraagt veel tijd he? vooral bij een 1e vind ik. ik heb het idee met de 2e dat het me minder tijd kost dan toen mijn oudste geboren werd.

alleen 's avonds vind ik het megazwaar. de kleine wil hier elke avond aan 1 stuk door aan de borst, ik kom dan helemaal nergens meer aan toe. gisteravond heeft meneer gedronken van 19.00 uur tot 1.00 uur en ging toen pas slapen. om 6.00 uur beide kids weer wakker en geen kans meer gehad om te slapen. ik zit er dan echt even doorheen zo laat inde avond. dit heet clusteren en kende ik wel maar ik wist niet dat dit ook elke avond kon. pfff... kent iemand dit, en heeft er iemand tips misschien?
    ik heb op die momenten echt sterk de neiging om te stoppen met de BV maar dat wil ik ook eigenlijk niet.

@blue: ja die mis ik zeker! nou mijn dikke buik nog niet zo zeer, maar meer dat getrappel van binnen. dus geniet er nog maar even van ;)

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Toekie zeer herkenbaar. Heb het met alle kinderen gehad. Daarom zag ik ook zo op tegen deze eerste drie maanden :(
    Ook ik zei vannacht dan maar te stoppen met bv. Maar dat ga ik niet doen hoor want heb geen zo'n om steeds flesjes klaar te moeten maken en alles mee te moeten slepen als ik het huis uit ga. Nu neem ik een luiertje en wat doekjes mee en wegwezen.

Ingrid heerlijk zeven voedingen :) zat gister weer op 10 voedingen :(
    Vandaag de draagdoek maar weer gepakt. Dat scheelt enorm! Alleen die nachten elke 2 of 2.5 uur :( Pfff...

Blue buik missen? Ik juist zoooo blij dat ik er vanaf ben haha!

Anne waar ben je zo druk mee dan? Het enige is voeden hier maar verder slaapt ze of in de box of in de draagdoek en heb ik mijn handen vrij. Wat lekker dat er vannacht 5 uur tussen zat!

Sparky klinkt best heftig! Wel snelle bevalling! Hier ook hoor. 5 uurtjes vanaf breken van de vliezen (en de eerste hele zachte krampjes) tot de geboorte.
    Sneu hè dat reflux. Hier hebben de eerste 2 er medicijnen voor geslikt maar ik hoop dat we dat bij dit kindje niet nodig zullen hebben.

9. Keek ik mag hier ook mee schrijven!

Eerste nacht ging best goed. Maar ook wel zwaar. Waar Liam de hele dag door sliep en niet kwam voor voeding wilde die de eerste nacht alleen maar voeding, elk uur kwam die wel. Ik kon mn ogen niet open houden tijdens t voeden.

Nu vandaag meld die zich af en toe even. En drinkt dan heerlijk 45 minuten in totaal. Hoop dat vannacht er wat meer ruimte tussen de voedingen zit, hij drinkt nu ook meer dan gister.

10. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Wat n heerlijke nacht :) we hebben vannacht de 7 uur gehaald. D. begon onrustig (kan ook niet anders na een huis vol buren (kraamschudden) ik heb hem uiteindelijk ingebakerd in een hydrofiel en hij ging heerlijk slapen :):) ik had de wekker op 04.45 gezet en moest D. zelfs wakker maken. Wat een heerlijkheid :)

Hij krijgt nu 120+10cc extra en 4 scheppen voeding, anders heeft hij er niet genoeg aan. Gisteren gelukkig weer 6 flesjes.

Donderdag naar het cb, ben heel benieuwd wat z'n gewicht en lengte nu is.

Hoe gaat het met jullie kleintjes en voeden? Zijn er meer hongerlapjes? Zoja hoe doen jullie dat?

Wie heeft er ervaring met voeding voor hongerige baby's?

11. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    @ Trisha; een baby'tje heeft nog n omgekeerd dag/nacht ritme en moet zich gaan aanpassen hiermee. Soms duurt dat even. Hopelijk heb je ook een fijne nacht gehad :)

Hopelijk gaat alles verder goed met jullie :)

12. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @mama-in-love: ja het spookt dan door mijn hoofd om te stoppen maar dat ga ik ook niet doen hoor. voor de rest gaat de BV hartstikke goed dus dat vind ik superzonde om te stoppen. het komt vast wel weer goed als er straks wat meer regelmaat in komt. maar voor nu:.... gaaaap!
    gisteravond heeft Kyano gelukkig niet zo lang geclusterd en kon ik eerder op bed, maar toen kwam hij 2x voor een nachtvoeding. misschien heb ik dit wel liever, want ik heb zelf nu wel wat meer uurtjes kunnen slapen. er zit nog weinig regelmaat in dus.

@trisha: mooi dat hij zo goed drinkt. ja het kan echt zwaar zijn als je zelf graag wilt slapen! gaaap...

@ingrid: oh wauw wat heerlijk 7 uur! ik heb geen ervaring met flesvoeding dus geen idee. die van mij heeft wel honger maar BV is heel anders.

13. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik probeer alles mee te lezen maar inderdaad tijd om te reageren is er bijna niet! 😋
    Hier vanacht goede nacht gehad, had gister middag zelf niet geslapen dus was echt kapot. Laatste voeding om 00.00 toen om 03.30 en toen om 06.30.
    Hij heeft af en toe nog wel last van krampjes maar het poepen gaat gelukkig al en stuk beter.
    Vanacht voor het eerst in zn eigen bedje geslapen ipv in de wandelwagen bij ons op de slaapkamer, vond het wel spannend maar meneer ginng gewoon na de fles gelijk slapen! 😁

Vanmiddag hebben we de gehoortest op het consultatiebureau, ik kan alleen nog niet heel ver lopen door de hechtingen die nog steeds erg gevoelig zijn.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gehoortest op het cb?
    Hier komen ze dat tegelijk met de Hielprikjes aan huis doen!

Gister huisbezoek gehad van cb. Heel lief mens altijd. Ze kwam ook bij de andere twee Kids en is de verpleegkundige op het cb dus kennen elkaar al een tijdje.
    Baby is goed gegroeid. Nu 3470 gram.

Toekie ik vind de nachten echt heftig. Overdag lukt het allemaal wel maar in de nacht heb ik echt stokjes nodig om de ogen open te houden. Maar ik zet wel door want net als bij jou loopt hier de bv ook erg goed dus dat is zonde.

15. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mama in love klopt dat verschilt per gemeente, helaas hier dus gewoon op het cb. Ach ben ik er eventjes uit! 😋 en morgenochtend om 09.30 komen ze van het cb thuis langs.

Hier kunstvoeding maar snachts heb ik ook moeite hoor haha, ondanks dat ik redelijk goed slaap lijkt het wel of ik alsnog uitgeput ben. Vind het knap hoe de bv mama's dat doen hoor want jullie zijn vaak langer op en meerdere keren per nacht!

16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hoi mama's ik meld me hier ook!

BV: hier ook mee gestart. Yael hapt erg goed aan en de eerste nacht ging het heel goed en moesten we haar zelfs wakker maken om te drinken. Dus met goede hoop de tweede nacht in, maar vannacht hebben we welgeteld van 5 tot 8 geslapen. door krampjes en onverzadigbare zuigbehoefte was de enige plek waar Y. In slaap viel aan de borst. Voor komende nacht een fopspeen uit laten koken door de kraamzorg, hopelijk helpt dat. Nu overdag slaapt ze weer hartstikke goed, hopelijk een beter nachtje komende nacht. Ben nu wel weer wat bijgekomen.

Misselijk: zijn er meer mama's misselijk geweest na de bevalling? Ik voelde me tot nu toe best goed maar word nu net na m'n middagslaapje misselijk wakker. Kan natuurlijk ook komen omdat ik meteen na de lunch ben gaan liggen.

Rare vraag misschien, maar na hoeveel dagen na de bevalling hadden jullie weer ontlasting? Ik heb het idee dat er hier wat aandrang op komt zetten, maar met de gevoeligheid down under vind ik dst nog doodeng haha

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Samsoko, hier na 2 dagen weer ontlasting. Hopelijk helpt het fopspeentje een beetje.

Brit, oeh dat was vast heel spannend! Hier zitten we al een paar dagen te twijfelen. Wel of niet in eigen kamer. Tot nu toe eindigd dat nog in 'leg nog maar in de wieg' mede door de reflux. Maar binnenkort gaat ze echt over.

Ingrid, wauw! Wat goed zeg 7 uur! Voeding voor hongerige baby's deed bij mijn dochter niet veel. Maar haar vele honger bleek achteraf door verborgen reflux te komen. Dus niet helemaal een ervaring waar je wat aan hebt.

Blue, ik mis mijn buik echt niet. Wel het getrappel. Vooral als ik in de auto zit, dan was ze altijd zo gezellig aanwezig in mijn buik.

Hier slaat de AR voeding goed aan. Ze heeft al minder klachten en is iets rustiger. Wat wel een verschil is is dat ze de standaard voeding 7x 30-60cc dronk en nu 6x 80-100cc. Flesjes van 90+3 gaan nu of leeg, of bijna leeg. Maar aanhezien ze nog licht is zal dat wellicht iets teveel zijn. Maar ze is er goed tevreden op en komt elke 4 uur voor een voeding.
    Net ook een pacco inbakerdoek besteld, hydrofiel wurmt ze zich echt uit. Ze is erg onrustig met haar armpjes altijd dus ze slaapt ingebakerd echt veel beter.

Morgen komt er iemand van het cb langs en wordt ze weer gewogen. Ben erg benieuwd hoeveel ze weegt. Toen ze 1 week oud was woog ze 3100 gram (geboortegewicht 2940 gram).

18. Hier had ik maandag avond al gelijk ontlasting. En dan gister weer. Dus maandag morgen bevallen. Had heel veel aandrang. Dus uiteindelijk gaan zitten en blijven zitten en toen kwam t.

De 2e nacht ging super. Even inslapen was lastig. En kwam door begin stuwing om 9 uur, half 11 en half 12. Daarna ingebakerd in bed gelegd en heeft geslapen tot 3 uur. Weer voeding maar dommelde zelf elke x weg. Dus wat lang aangelegen en bij ons geslapen. En kwam
    Pas om 7 uur weer. Heerlijk!

Ben benieuwd vannacht. Vandaag komt die ook vaker door de stuwing. Maar hij is zelfs al weer aangekomen. Met geboorte 3286 gram, gister 3100 en vandaag 3140. Dus hij doet t super goed. Wel is hij ietsjes geel. Maar nog lang niet zorgwekkend.

19. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sam bij mij duurde het 4/5 dagen! Die onderkant deed zoo'n zeer en ik had ook nog eens enorme aandrang.. Maar elke keer als ik op het toilet ging zitten kwam er druk op die hechtingen te staan waardoor ik denknik niet echt durfde. Op gegeven moment moest ik zo nodig dat ik er niets voor hoefde te doen en toen dat helemaal geen zeer deed heb ik nu weer dagelijkse stoelgang. 😁

Sparky wat fijn dat het zo goed gaat met de voeding! Ben benieuwd hoe ze het doet in de pacco. Gier vanmiddag de puck weer geprobeerd toen hij zo onrustig was maar meneer vond het niks!

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    T is hier vanmiddag ook gelukt :) k gaf bij de kraamzorg aan dat ik t eng vond dus ze hield me goed in de gaten maar t is gelukt. M'n hechtingen zijn nog wat dikkig, morgen waarSchijnkijk even koude compressen erop om de verdikking wat weg te krijgen.

Ik vloei al bijna niet meer, dst gaat snel zeg. Zal wel weer wat verergeren als ik meer ga doen, maar ik had nooit verwacht dat het nu al zo snel minder zou worden.

Yael lijkt deze nacht beter in te gaan. Het speentje pakte ze net goed, ik hoop te kunnen rekken tot 12u voor de voeding.

Deel Deze Pagina