Ik was vanavond helemaal kapot van moeheid dus besloot direct met de kinderen op bed te gaan. Helaas heb ik tot nu toe nog geen oog dicht gedaan omdat de kleine alleen maar aan de borst wil Net even een portie zitten janken Ze is nu ruim 3 weken en het zal dus wel een sprongetje zijn maar ik heb mijn ogen dwars in mijn kop staan
half 6 kwam zoon bij ons liggen. Dan wordt slapen al weer minder. En om 7 uur werd de kleine weer wakker voor voeding. Zit nu dus samen met zoon beneden achter de tv onder een slaapzak. Ml past tussen de middag een paar uurtjes op de kinderen dus ik hoop dat de kleine dab even wil slapen. Ga ze in ieder geval wel een beetje wakker houden o nu en dan overdag. ..
Vermoeiend zeg! Hopelijk slaapt de kleind straks als je man oppast zodat jij ook even bij kunt slapen. Hier toch nog flinke (verborgen) refluxklachten ondanks de voeding. Ze lijkt er wel minder last van te hebben, maar we gaan straks toch de huisarts bellen. Het is duidelijk reflux en ik wil niet eerst wachten tot de hele boel ontstoken is voor er medicatie komt. En straks komt iemand van het cb.
Hier gaat alles goed. Stijn alweer een week oud. Gaat het hard als ze er eenmaal zijn. Vandaag laatste dagje kraamzorg, heerlijk! Daarna lekker op eigen benen zijn en geen vreemde meer in huis. Is eigenlijk niets voor mij maar wel lekker dat iemand ff je huis doorgaat. Wat zijn er nu veel dames die de fles geven. Dacht in het begin een van de weinige te zijn die flesvoeding ging geven. Hier komt Stijn overdag om de 3 uur en s'nachts om de 4 a 5 uur. Gaat daarna ook gelijk weer slapen. Dus mag niet klagen. Vind het knap van alle moeders die bv geven! Doe het jullie niet na. Hopelijk hebben jullie kindjes straks een lekker ritme. Hier heeft het ook 3 dagen geduurd voordat ik ontlasting had na de bevalling. Nu loop ik daarvoor ook volledig leeg. Had maar 2 kleine hechtingen maar eentje deed me er goed zeer. Gelukkig heeft de vk ze er van de week uitgehaald. Dat scheelt een stuk. Mama in love waarom komen ze van het cb bij je thuis? Eerste huisbezoek heb je toch al eerder gehad? Sparky wat goed dat je gelijk actie onderneemt op de reflex klachten. Zo zielig is dat. Sterkte!
Vanmorgen bij t cb geweest. Dani doet t super! Hij is 1.150gram aangekomen in een maand en 5,5cm gegroeid 2645 --> 3.795 46 --> 51,5 Qua voeding gaan we over op Nutrilon Forte (voor hongerige baby's) Hopelijk kunnen we hier zijn honger mee stillen en als dat niet voldoende is dan kunnen we er johannesbroodpitmeel bij geven (dit helpt ook tegen mondje(s) melk teruggeven. Dani is alweer een maand oud vandaag wat vliegt de tijd!!
Anita bij ieder kind is het hier standaard dat het cb de eerste keer na de geboorte bij je thuis komt. Ongeacht hoeveelste kindje. 9 juni mogen we voor het eerst naar het cb toe.
Ingrid, Hopelijk werkt de nieuwe voeding. Anita, gelukkig scheelt het in pijn dat de hechtingen eruit zijn. Hier is het cb geweest en blijkbaar klopt de weegschaal van de kraamhulp niet. Ze weegt nu 3040 gram, 100 gram boven geboortegewicht. Om zeker te zijn dat het verschil echt aan de weegschaal van de kraamhulp lag komt ze maandag nog een keer wegen. Bij de huisarts helaas minder goed nieuws. Ze willen pas doorsturen naar de kinderarts of medicatie geven als ze urenlang ontroostbaar krijst als gevolg van een ontstoken slokdarm of als ze in groei achter blijft. Ondanks dat de kans hierop enorm is gezien de erfelijkheid in de familie. Eigenlijk te belachelijk voor woorden in dit geval. Maandag maar weer met het cb er over hebben want de verpleegkundige was het met ons eens dat we nu graag preventief behandelen aangezien ze duidelijke symptomen heeft.
Sparky: wat balen dat de huisarts niet met jullie meedenkt!! Je wil je kleintje (en jullie zelf) een hoop leed besparen, hopelijk kan het cb jullie helpen. Misschien helpt Johannesbroodpitmeel ook bij jullie kleintje? Hoop dat er snel een oplossing komt.
De voeding die ze krijgt zit al jbpm in. Alleen dan voorgekookt (mijn andere kinderen raakte enorm aan de diarree van losse jbpm zoals nutriton). Dat helpt wel. De voeding komt niet meer zo snel omhoog tijdens en na het drinken. Wel als haar maagje leeg raakt, dan komt het zuur omhoog.
Ja cb komt hier ook de eerste keer langs maar hier aankomende di al, terwijl kraamhulp vandaag voor het laatst is. Jouw kindje is al wat ouder mama in love
Wat lastig van die reflux! Zou het inderdaad met t cb opnemen. Hier vannacht weer super nacht gehad. Alleen beide tepels kapot en veel last van stuwing. Liam ligt goed aan etc maar hij heeft een verborgen tongriempje. Dus m'n tepels blijven kapot gaan. Dus net terug van bezoek kinderarts. Nu dood op. Zal later meer typen.
Balen Trisha!! Dat lijkt me pijnlijk!! Ook lastig voor jullie kleine mannetje ze kunnen dat wel goed verhelpen tegenwoordig toch?
Ha mama's! Hier ook een moeie mama met kraamtranen, bleh. vannacht weer een onrustig meisje gehad van 12-5. Last van krampjes en ze wil dan echt niet in haar eigen bedje slapen. Bij mij aan de borst valt ze wel als een blok in slaap maar ja, dan kan ik zelf niet slapen. Wel iets rusten natuurlijk. Maar goed ik probeer nu overdag af en toe wat bij te tanken, zeker nu de kraamhulp er nog is. Overdag is zs een heel tevreden meisje, hopelijk komt er gauw ritme in de nachten. De BV loopt heel goed, Y hapt goed aan. K heb helaas wel aan allebei de kanten een kloof, maar ik hoop,dat die gauw verdwijnen nu m'n toeschietreflex op gang komt. Ik doe nog even m'n ogen dicht, val om van de slaap.
Ja ik merk bij ieder kindje weer dat de eerste drie maanden geen rozengeur en maneschijn is! Vanmiddag drie kwartier geslapen. Heerlijk! Al staat het natuurlijk niet in verhouding tot het tekort Maar het is een heerlijk moppie en zou d'r voor geen goud neer willen missen!❤
Wat balen mama-in-love Hier vannacht er ook 2 keer uitgeweest, zal wel komen door de omschakeling van voeding. Had gisteren 2 scheppen standaard en 2 forte gedaan met 120cc (ivm wennen) merk dat hij hier max 4 uur genoeg aan heeft. Vandaag overdag weer 2 om 2 en vanavond 4 scheppen forte. Hopelijk dan snel weer op 6 flesjes.