Mei 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Balen van de slechte nachten.
    Hier heeft ze 5 uur geslapen vannacht. Was ff heerlijk.
    We zijn alleen finaal door de wekker heen geslapen. Baal ik enorm van want ik zou vandaag even kijken hoe het vanaf volgende week moet. Ik moet dan best een eind lopen naar school omdat Mette natuurlijk niet mee op de fiets kan. Dus nu geen tijd meer voor helaas.

Weet iemand of de kraamtranen ook na 1,5 week pas kunnen beginnen?

2. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    heey dames,

was er weer ff helemaal uit sorry.
    Nu weer ff bijgelezen maar weet niet of ik alles mee pak.

Gister was mijn eerste afspraak op het cb. De eerste, na 14 dagen komen ze hier ook aan huis.
    Ze is flink gegroeid! 3610 gram. Ik schrok er van haha ookal zie ik zelf ook wel dat ze lekker bij komt hoor.
    Verder wil het cb dat ik over stap naar omneo maar weet zelf nog niet of ik dat wil. Ze doen dit omdat haar ontlasting steeds moeilijker komt en omdat ze ook wel simptomen heeft van verborgen reflux.
    Het is niet dat ze echt zit te krijsen maar ze blijft voeding op hikken en veel jammeren dat het zeer doet. Zelf denk ik dat dit misschien ook komt van het persen van de windjes en ontlasting, dat het daarbij een beetje omhoogkomt steeds.
    Ze jammert en kreunt er wel veel bij.
    Ik ga dadelijk even langs de osteopaat kijken of dat wat uithaalt en als het dan na het weekend niet beter word toch maar voorzichtig overstappen.
    Maar ben wel erg huiverig voor de krampen die dat met zich mee gaat brengen.

Kraam tranen kwamen bij mij denk ik ook pas vorige week. Hiervoor alleen ff gebruld toen we weg reden uit het ziekenhuis.
    Maar vorige week voelde ik me ineens echt beroerd!! VL heeft het er ook behoorlijk van langs gehad. Lang niet altijd terecht geloof ik.

Hoor men meissie al weer, dus wie weet vind ik straks nog weer ff een momentje.

Sterkte met de hechtingen

3. Hier ook een rampnacht weer. Geen oog dicht gedaan. Hij wilde alleen maar drinken drinken drinken en drinken. Dus vandaag 2x een dutje gedaan van nog geen uur.

Gister dus naar t zkh. de kinderarts kon niks doen aan t verborgen tongriempje. Normaal bij een verkort tongriempje gaan ze klieven. Maar nu kan dat niet. Dus werden naar huis gestuurd van succes anders flesvoeding of een lactatie deskundige. Maar iig even doorbijten.
    Dus vanochtend een lactatie deskundige gebeld, want wil echt bv blijven geven. Die gaf aan evt tepelhoedjes te gebruiken of afkolven tot t wat genezen is. Bij tepelhoedjes moet ik wel elke dag 5 minuten afkolven.

voor de moeilijke nachten omdat die 's avonds en 's nachts alleen maar eten wilt mogen we nu een fopspeen geven na de voeding. Zodat ik toch ook m'n slaap krijg.

Verder is die goed aangekomen. Geboorte gewicht 3286 na dag 2 was die 3100 dag 3 al 3140 dag 4 3180 en vandaag 3260 dus morgen zit die al over zijn geboorte gewicht heen. En op de nachten na mag ik echt niet klagen. Ben er zo blij mee na zo'n zware en rottige zwangerschap.

Het is heerlijk om moeder te zijn.

4. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zooo ik heb eindelijk weer een beetje energie dus ik hoop dat ik ook mee mag kletsen.

Het gaat met de kleine erg goed. Ze is nu een week oud en ik ben net gaan voeden op verzoek. Ze zit ook al weer bijna op haar geboorte gewicht.

Als ik even weg denk dat ik me nog steeds heel slap voel door al dat bloedverlies vind ik het wel echt iets heel bijzonders hoor. Het is gewoon zo'n leuk meisje! En haar mama zijn is misschien nog wel het allerleukste!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een hoop vermoeide mama's hier :)
    Maar oh wat is het het toch waard!
    Geniet elk moment van ons meisje...

Vandaag even een flinke slag in huis gemaakt. Eerste keer sinds de bevalling dus was er wel aan toe.
    Van boven naar beneden alles gezogen, douche gepoetst, bed verschoond, 3 wassen gedraaid, gedweild, kleding van zoon uitgezocht want die is over naar een volgende maat dus 86 op zoldet en 92 in de kast, de boodschappen gedaan, nagelklantje gehad en nog een gel nageltje gerepareerd van een klantje. En dat alles zonder oppas met 3 kleine kindjes :p
    Ze hebben zich gelukkig voorbeeldig gedragen.
    Nu honden uitlaten en daarna als de kleine meid het toelaat lekker mijn bed in en hopen op een goede nacht!

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Mama-in-love; lekker is dat he, gewoon weer je dingetjes kunnen doen :) ik heb om 17.30 uur 3 scheppen forte en 1 schep standaard in de fles gedaan en het is nu 21.30 uur dus dat gaat weer de goede kant op. Een fles met 2 scheppen Forte is dus niet genoeg voor D.
    Als hij straks weer komt dan doe ik er 4 in voor de nacht, hoop dat we snel weer op het oude ritme terug zijn :) was echt al verwend met maar 1 nachtvoeding :)

Hopelijk voor alle mama's een rustige nacht :)

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hier gisteren een redelijk rustige nacht en vannacht lijkt ook goed te gaan, op net even een ontroostbaar meisje vanwege kraampjes, maar nu slaapt ze weer, dus fungers crossed, wkker staat om 5u voor de volgende voeding.

Stuwing: oef hoe lang houdt dat aan? Mnp borsten staan jn brand en zelfs op m'n zij slapen is niet echt een optie...

8. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik heb D. om 22.45 uur wakker gemaakt voor n fles en nu (04.00 uur) kwam hij weer. Er zit dus weer 5 uur tussen :)

Tip tegen stuwing: een paar dagen witte kool bladeren in je bh dragen, deze dien je in de koelkast te leggen en blad pas afsnijden op het moment van gebruik. Wel zorgen voor een uitsparing bij de tepels. Bladeren verwisselen als ze warm en slap zijn. Helpt echt :)
    Ik was met 3 dagen van de stuwing af :)

9. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wauw mama in love....al weer lekker aan de poets in huis. Ik raak nu nog uitgeput van het idee.
    Wel prettig als je alles weer zelf kan doen.

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja heerlijk. Er is vanmorgen kofferbak markt hier in dorp.
    Redelijk goede nacht gehad. 3 voedingen en 6 uur slaap in totaal en daar ben ik erg tevreden mee op t moment.
    Kleine net lekker in de tummietub gehad en is nu aan het drinken. Kunnen we daarna lekker op pad! Het is mooi weer!

11. Wauw heerlijk zeg mama in love

Hier ook super nacht gehad.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fijn die goede nachten!

Hier ook een goede nacht. Ze heeft vannacht voor het eerst in eigen kamer geslapen. Tot de nachtvoeding, dat wel. En ik heb veeeeel beter geslapen zonder haar naast me. Ze maakt nogal veel geluidjes in haar slaap helaas. Voortaan gaat ze alleen nog van de nacht tot aan de ochtendvoeding in het wiegje. Dan hoef ik er midden in de nacht niet zoveel uit voor haar speentje ofzo.

13. Hier slaapt Liam gewoon in eigen bedje. Denk soms wel bij mij is makkelijker.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind het heel makkelijk in het wiegje naast mij. Maar ook heel vervelend want ik word van elk piepje wakker helaas. En ze piept nogal wat af in haar slaap :p

15. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hier ook in t wiegje naast me. Denk dat ik er nog niet klaar voor ben om haar in d'r eigen kamer te leggen.

De stuwing is over z'n hoogtepunt heen hier geloof ik. Dank voor de tip Ingrid! Vandaag ben ik voor het eerst een groot gedeelte op. Yael vanaf 15u lekker in de box onder n deken en net beneden gevoed. Nu loopt papa lekker met d'r rond en kijkt ze m aan met grote ogen. Zo vertederend! ❤️

16. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Wiegje naast je bed of je kleintje op zijn/haar eigen kamertje, je moet lekker doen wat bij je past en wat voor je kleintje het beste is :)

Dani slaapt vandaag dag 1 op z'n eigen kamer, dat hebben we met Luna ook gedaan. Ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vind. Anders zou ik bij elk geluid rechtop in bed zitten denk ik ;)

Graag gedaan Samsoko :) helpt echt goed!! Die tip kreeg ik van de vorige kraamverzorgster. Fijn dat het goed gaat en dat je weer lekker beneden bent :) lekker genieten :)

17. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Hallo allemaal
    Ik ben nieuw hier en ben begin mei bevallen van een jongen.
    Wel fijn om te lezen dat er meerdere last hebben van kraamtranen en het niet willen slapen in zijn eigen wieg.
    Ik vind het zo lastig om te bepalen hoe lang je je baby laat liggen als hij niet in zijn wieg wil slapen. Hij heeft toch z'n slaap nodig maar moet toch ook wel gaan wennen om in zijn wieg te liggen!

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Welkom en gefeliciteerd!
    Ik zit op t moment ook beneden omdat de kleine niet wil slapen. Ze werd wakker omdat de voeding steeds omhoog kwam ook via de neus dus ze haf het benauwd. Maar toen was ze dus wakker en opnieuw inslapen wil ze niet :(
    Aan de borst slaapt ze zo maar aangezien het al door de neus omhoog kwam wil ik ze niet nog meer geven :(
    Maar ik ben er zelf van overtuigd dat je die kleintjes in het begin niet kunt dwingen in de wieg te slapen. Dat komt vanzelf. De eerste tijd zijn ze nog erg graag bij mama en ik geef daar ook aan toe al heeft dat wel invloed op mijn slaap uurtjes :(
    Bij de andere 2 kinderen heb ik ook heel wat uurtjes met ze rondgelopen tot diep in de nacht. Maar na 3 maanden werd het ineens een heel stuk beter dus die tijd ga ik deze keer ook maar vanuit. Tot die tijd lekker bij me nemen en vasthouden.

19. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo vanaf nu kan ik ook echt mee gaan kletsen hier :)

Nu wel eerst poging tot slapen. Kleine meid ligt nu ook uitgeteld bij te komen van haar geboorte avontuur.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Welkom :)
    Wat is dat snel gegaan zeg!
    Hopelijk slapen jullie vannacht nog een beetje!

Deel Deze Pagina